Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shettepret schreef:Eoweyn_x schreef:Ik hoop dat ik hier geen spottende reacties krijg, maar;
Voor de mensen met chronisch-snot konijnen;
Ilona, een van mijn voedsters, heeft geen chronisch snot, maar zo af en toe heeft ze een aantal weken dat ze meer niest. Geen vies neusje of vieze pootjes. Vorig jaar heeft ze hiervoor een draxxin injectie gehad en dat heeft ook wel geholpen. Na de kattenbeet van een aantal maanden terug kwam het weer even terug. Nu heeft ze ook weer een terugvalletje en op aanraden heb ik eens propolis geprobeerd. Ze kreeg het gisteren voor het eerst en ze is vandaag al een stuk rustiger én ze niest minder. Beter dan AB, en baat het niet, dan schaadt het niet.
Degene van wie ik de tip heb, heeft dit bij haar chronisch snot patientje gebruikt.
Ilona weegt 1,5 kg en ik geef 1 á 2 drupjes op een stukje brood/cracker. Het is wel héél vies en ruikt heel smerig. Maar het gaat erin!
Voor de geïnteresseerden:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... alsem.html
Propolis is een natuurlijk antibioticum wat gemaakt wordt door bijen. Het is idd heel erg smerig maar werkt als een tierelier!
Gebruiken hier ook veel propolis producten (pa is imker).
Voor de paarden heb ik een potje propolis creme staan wat geweldig werkt bij wondjes. Is zo weg. Gebruik ik uiteraard ook bij de nijntjes.
Zelf heb ik propolis tabletten, als ik een griepje of verkoudheid oid voel opkomen dan neem ik een kuurtje en is het zo weer weg!
Honing is net zo gezond!
Delphi schreef:_Nancy_ schreef:Het mannetje heeft wat zachte ontlasting (niet echt keutels maar meer "trosvormig") en ook strootjes aan zijn achterwerk hangen. Kan dit te maken hebben met stress van de verhuizing en moet ik mij nu zorgen maken? Ze eten wel goed, hooi en biks, een distel en wat stukjes wortel. Drinken heb ik ze niet zien doen maargoed ben er niet de hele dag bij.
Hoogstwaarschijnlijk zijn dit blindedarmkeutels. Deze horen ze eigenlijk direct op te eten. Het kan stress zijn dat hij ze niet op eet, maar ook teveel biks kan er bijv. voor zorgen dat ze die laten liggen. Of vervelender nog, dat ze blijven plakken aan zijn achterste. Met dat laatste zou ik wel goed uitkijken!
Ik zou even tijdelijk wat minder biks geven en lekker veel en onbeperkt hooi.Zwerte schreef:Wat een rotsituatie met koppelen! Het staartje omhoog wijst er op dat ze elkaar toch niet mogen, maar bij elkaar liggen en samen eten is juist weer vriendschappelijk....rare konijnen heb je!
Nou inderdaadDe vorige keer was het probleem dat het rammetje bezig bleef achter de voedster aan te gaan, die eigenlijk de dominantste was. Beide gaven niet toe.
Nu is juist de ram ineens angstig en vlucht weg van de voedster. Zij gaat er vol met de staart omhoog achteraan. Als hij dan toch stil blijft zitten, doet zij niets. Ze hangt wat over hem heen en ruikt wat, maar meer niet.
Dan gaan ze ook gerust samen zitten eten of naast elkaar liggen. Nu ook .... nu liggen ze met de koppen naar elkaar gericht met zo'n 35 cm tussen beide konijnen.
Tot nu toe ook nog niet gereden. De voedster heeft dit nog niet geprobeerd, ondanks dat zij nu duidelijk de dominante is.
Wat denken jullie hier van?
Eoweyn_x schreef:Ik zeg nergens "je MOET dit gebruiken en geen AB en blablabla". Wat ik heel typisch vind is dat mijn dingen er altijd uitgevist worden. Er worden zoveel dingen gezegd waardoor anderen evt gaan besparen. Toevallig zijn het ook altijd dezelfde mensen die commentaar op mijn dingen geven.
Bovendien, zoals te lezen valt, heb ik gezegd dat ik deze tip heb gekregen van iemand die dit een hele poos bij haar chronisch snot konijn. Ja, het hielp. Ja, ik heb meer van dit soort verhalen gehoord. Dus het kan wel degelijk werken.
Je konijn volproppen met verschillende soorten AB steeds, tot je iets vind wat werkt is ook niet goed toch?
Moet ik Ilona dan maar vol laten spuiten met duplo? Terwijl dat niets doet bij haar? Zeg het maar...
Het was een goedbedoelde tip, zolang ik nergens zeg dat ze dit MOETEN gebruiken is er niets aan de hand. Maar nee, we vallen lekker over het feit dat ik zeg dat Ilona na 1 dag al verbeterd is. En we vergeten gewoon dat er mensen zijn met konijnen die hier al een paar jaar baat bij hebben. Nee joh, dat is toch niet waar!
By the way, het is een natuurlijk antibioticum. Waarom moet alles tegenwoordig chemische troep zijn?