gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:09

Wat een leuk stel zo _Tarzan!

Delphi ze maken het wel spannend, hopelijk blijft het nu goed gaan!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:54

Shettepret schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik hoop dat ik hier geen spottende reacties krijg, maar;

Voor de mensen met chronisch-snot konijnen;

Ilona, een van mijn voedsters, heeft geen chronisch snot, maar zo af en toe heeft ze een aantal weken dat ze meer niest. Geen vies neusje of vieze pootjes. Vorig jaar heeft ze hiervoor een draxxin injectie gehad en dat heeft ook wel geholpen. Na de kattenbeet van een aantal maanden terug kwam het weer even terug. Nu heeft ze ook weer een terugvalletje en op aanraden heb ik eens propolis geprobeerd. Ze kreeg het gisteren voor het eerst en ze is vandaag al een stuk rustiger én ze niest minder. Beter dan AB, en baat het niet, dan schaadt het niet.

Degene van wie ik de tip heb, heeft dit bij haar chronisch snot patientje gebruikt.

Ilona weegt 1,5 kg en ik geef 1 á 2 drupjes op een stukje brood/cracker. Het is wel héél vies en ruikt heel smerig. Maar het gaat erin!
Voor de geïnteresseerden:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... alsem.html

Propolis is een natuurlijk antibioticum wat gemaakt wordt door bijen. Het is idd heel erg smerig maar werkt als een tierelier!
Gebruiken hier ook veel propolis producten (pa is imker).

Voor de paarden heb ik een potje propolis creme staan wat geweldig werkt bij wondjes. Is zo weg. Gebruik ik uiteraard ook bij de nijntjes.
Zelf heb ik propolis tabletten, als ik een griepje of verkoudheid oid voel opkomen dan neem ik een kuurtje en is het zo weer weg!

Honing is net zo gezond!

Op Bunnybunch mocht ik het niet zeggen van bepaalde leden want zo veroorzaakte ik dat mensen geen AB bij de dierenarts gingen halen. En ik kon niet weten of het werkte.
Maar heel fijn om te horen dat het dus echt werkt! Bij Ilona werkt het ook goed

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:54

Delphi schreef:
_Nancy_ schreef:
Het mannetje heeft wat zachte ontlasting (niet echt keutels maar meer "trosvormig") en ook strootjes aan zijn achterwerk hangen. Kan dit te maken hebben met stress van de verhuizing en moet ik mij nu zorgen maken? Ze eten wel goed, hooi en biks, een distel en wat stukjes wortel. Drinken heb ik ze niet zien doen maargoed ben er niet de hele dag bij.

Hoogstwaarschijnlijk zijn dit blindedarmkeutels. Deze horen ze eigenlijk direct op te eten. Het kan stress zijn dat hij ze niet op eet, maar ook teveel biks kan er bijv. voor zorgen dat ze die laten liggen. Of vervelender nog, dat ze blijven plakken aan zijn achterste. Met dat laatste zou ik wel goed uitkijken!
Ik zou even tijdelijk wat minder biks geven en lekker veel en onbeperkt hooi.

Zwerte schreef:
Wat een rotsituatie met koppelen! Het staartje omhoog wijst er op dat ze elkaar toch niet mogen, maar bij elkaar liggen en samen eten is juist weer vriendschappelijk....rare konijnen heb je!

Nou inderdaad :') De vorige keer was het probleem dat het rammetje bezig bleef achter de voedster aan te gaan, die eigenlijk de dominantste was. Beide gaven niet toe.
Nu is juist de ram ineens angstig en vlucht weg van de voedster. Zij gaat er vol met de staart omhoog achteraan. Als hij dan toch stil blijft zitten, doet zij niets. Ze hangt wat over hem heen en ruikt wat, maar meer niet.
Dan gaan ze ook gerust samen zitten eten of naast elkaar liggen. Nu ook .... nu liggen ze met de koppen naar elkaar gericht met zo'n 35 cm tussen beide konijnen.
Tot nu toe ook nog niet gereden. De voedster heeft dit nog niet geprobeerd, ondanks dat zij nu duidelijk de dominante is.

Wat denken jullie hier van?

Positief! Ik vind het heel positief klinken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:59

Ik ben hier ook weer bezig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:48

Eoweyn hoe gaat het nu?

Hier net weer even gekeken en ze zijn echt lief samen. Totale rust, ram onderdanig en voedster is duidelijk de dominantste. Maar ik zie wel 2 ontspannen konijnen nu!!!! De voedster was hem weer aan het wassen. En als ze naar hem rent doet ze dat rustig en met haar staart normaal.
Net gevoerd en ondanks de 2 bakjes eten ze samen uit hetzelfde bakje en heerst er totale rust.
Pfff ik ben zo opgelucht dat het nu de goede kant op lijkt te gaan!!! Ze zitten nu 32 uur non stop samen. Dus het lijken me zeer positieve ontwikkelingen.

De ram was trouwens zeer grumpy tegen ons toen ze apart zaten. Grommen en aanvallen bij het voeren e.d. , waarschijnlijk door eenzaamheid. Dit gedrag is nu gelukkig ook helemaal weg. Hij is ook weer helemaal rustig.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:46

Nancy, dankjewel, de kleuren matchen ook echt heel leuk samen haha, het is nu net de olijke tweeling :')

Delphi, dat klinkt positief! Ik hoop echt voor je dat het nu zo goed blijft gaan!!

Hier doen die 2 het super, als de voedster (Puk) iets eng vind kruipt ze zo ongeveer in/onder de ram (Ollie) gisteravond zat Puk, Ollie uitgebreid te wassen en ze eten altijd samen, als er iets nieuws te ontdekken is gaan ze samen op onderzoek uit, echt zo leuk om die 2 te zien <3

Afbeelding

Eoweyn, als het werkt, waarom niet de tip geven? Kan een hoop ellende en centen schelen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:18

Gaat goed! Flip was eerst bang en vluchtte, toen ik vanochtend keek ook nog. Maar Jillz jaagt niet meer dus dat komt wel goed!
Het is aanstelleritus. Hij rende al weg als ze naar hem keek. Kwam ik met voer, en was ie ineens niet meer bang.

Dat dacht ik dus ook. Maarja... http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/7 ... -propolis/

Fijn dat jullie koppelingen ook goed gaan/gelukt zijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:31

Eoweyn, heb je ze opnieuw gekoppeld? Is dit het koppeltje van 2 rammen en 1 voedster?
Ik wil namelijk binnenkort, zodra m'n oudje helemaal hersteld is hem proberen bij dit koppel te zetten, maar hoe ga ik dit aanpakken? Had al overlegd met de opvang om het koppeltje even zo te laten en over een aantal weken gewoon m'n oudje eens op neutraal terrein erbij te zetten. M'n oudje is overigens een ram, een 4e erbij is helaas geen optie, hoe graag ik het ook zou willen!

haha volgens mij zeiken ze daar best wel op BB := .. heb er nog nooit gepost maar geloof ook niet dat ik dat ga doen!

Ja ben echt blij dat m'n koppeltje elkaar zo leuk vinden! :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:35

Klopt. Ik denk dat dat niet goed ging omdat Flip niet zo lekker was. Inderdaad 2 exrammen en een gecast voedster.

Of dat gaat lukken... Tja, dat ligt aan de karakters. Flip en Bliksem zijn twee goedzakken, Jillz is nogal pittig.
Samenzetten op neutraal terrein inderdaad. Heb ik ook gedaan, maar dat ging dus later mis. Flip is nu weer beter en ik heb ze tot gisteren naast elkaar gehad, gescheiden met een panelenrennetje. Moet zeggen dat dat wel ervoor heeft gezorgd dat Jillz niet meer zo bitchy was.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:40

Hmm oke, hij zit nu ook gewoon ernaast dus heeft wel contact met beide.
Ollie is ook zo'n goedzak maar had de laatste tijd wat last van hormonen/puberaal gedrag dus hoop dat hij over een paar weken iets minder heftig reageert.
Sam (het oudje) is ook een goedzakje, echt maar hij wil wel graag de baas zijn of hij vind andere konijnen gewoon zo ontzettend leuk dat hij er de hele tijd bij wil zijn.
Ik heb hem wel al met Puk samen gezet en dat ging opzich goed, haar respecteert hij wel .. dus denk dat het echt even afwachten is .. Maar ik hoop zo dat hij erbij kan, zou zo leuk zijn voor hem!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:43

Is een kwestie van gewoon proberen denk ik.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:57

Oke, dan moeten we het maar even afwachten :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:55

Ik weet dat ze op bb ver kunnen gaan, maar in dit geval mag je ook echt wel even naar jezelf kijken. De eerste reacties zijn gewoon netjes en onderbouwd en daar reageer je al erg negatief op, wat imo in dit geval niet terecht is. De blauwe sokken zijn wellicht flauw, maar de redenatie klopt wel. Je kan na 1 dag niet de conclusie trekken dat het middel werkte, het kan gewoon toevallig een betere dag zijn.
Ik zie weinig geks in dit topic. Niemand zegt dat je de tip niet mag geven, ze zetten er alleen vraagtekens en nadelen bij. Waar ik het wel mee eens ben. Prima om te proberen bij chronisch snotters, als het maar niet ten koste gaat van medische zorg. En dat doe jij niet (dat zeggen ze ook niet!) maar anderen mogelijk wel. Ik word er soms misselijk van hoe ver sommigen gaan om maar een paar euro te besparen....

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:40

Ik zeg nergens "je MOET dit gebruiken en geen AB en blablabla". Wat ik heel typisch vind is dat mijn dingen er altijd uitgevist worden. Er worden zoveel dingen gezegd waardoor anderen evt gaan besparen. Toevallig zijn het ook altijd dezelfde mensen die commentaar op mijn dingen geven.

Bovendien, zoals te lezen valt, heb ik gezegd dat ik deze tip heb gekregen van iemand die dit een hele poos bij haar chronisch snot konijn. Ja, het hielp. Ja, ik heb meer van dit soort verhalen gehoord. Dus het kan wel degelijk werken.
Je konijn volproppen met verschillende soorten AB steeds, tot je iets vind wat werkt is ook niet goed toch?
Moet ik Ilona dan maar vol laten spuiten met duplo? Terwijl dat niets doet bij haar? Zeg het maar...

Het was een goedbedoelde tip, zolang ik nergens zeg dat ze dit MOETEN gebruiken is er niets aan de hand. Maar nee, we vallen lekker over het feit dat ik zeg dat Ilona na 1 dag al verbeterd is. En we vergeten gewoon dat er mensen zijn met konijnen die hier al een paar jaar baat bij hebben. Nee joh, dat is toch niet waar!

By the way, het is een natuurlijk antibioticum. Waarom moet alles tegenwoordig chemische troep zijn?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:51

Ik kreeg deze foto net doorgestuurd door m'n moeder :)

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:51

Eoweyn, waar kun je dat krijgen? En ik las net ergens dat honing ook helpt? Wij hebben een konijntje die ook altijd veel niest, en die volgens de dierenarts gewoon gezond is, maar af en toe is het gewoon echt zielig. (al heeft hij na het borstelen vaak ook gewoon haren in zijn neus). En alles waarmee we hem dus kunnen helpen is welkom

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:53

Ik heb mijn flesjes via een kennis, die bestelt het via ebay, maar als je online zoekt op propolis vloeibaar bestellen zul je wel wat vinden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:07

Eoweyn_x schreef:
Ik zeg nergens "je MOET dit gebruiken en geen AB en blablabla". Wat ik heel typisch vind is dat mijn dingen er altijd uitgevist worden. Er worden zoveel dingen gezegd waardoor anderen evt gaan besparen. Toevallig zijn het ook altijd dezelfde mensen die commentaar op mijn dingen geven.

Bovendien, zoals te lezen valt, heb ik gezegd dat ik deze tip heb gekregen van iemand die dit een hele poos bij haar chronisch snot konijn. Ja, het hielp. Ja, ik heb meer van dit soort verhalen gehoord. Dus het kan wel degelijk werken.
Je konijn volproppen met verschillende soorten AB steeds, tot je iets vind wat werkt is ook niet goed toch?
Moet ik Ilona dan maar vol laten spuiten met duplo? Terwijl dat niets doet bij haar? Zeg het maar...

Het was een goedbedoelde tip, zolang ik nergens zeg dat ze dit MOETEN gebruiken is er niets aan de hand. Maar nee, we vallen lekker over het feit dat ik zeg dat Ilona na 1 dag al verbeterd is. En we vergeten gewoon dat er mensen zijn met konijnen die hier al een paar jaar baat bij hebben. Nee joh, dat is toch niet waar!

By the way, het is een natuurlijk antibioticum. Waarom moet alles tegenwoordig chemische troep zijn?

Jeetje zeg, adem even in en uit. Dit bedoel ik dus precies, je bent zelf echt niet heilig. Ik ken die posters helemaal niet, kom zelden op bb en heb nu alleen beschreven wat ik in dit topic zag, als buitenstaander. Het zal me worst wezen of ze je vaker uitpikken of niet, ik zeg alleen dat ik de reacties in dat bewuste topic niet verkeerd vind.
Ik denk dat je door die nare ervaringen op bb dit topic veel te emotioneel bekijkt, want je beschrijft dingen die ik helemaal niet zie daar. Ik zie niemand zeggen dat die andere mensen er geen baat bij hadden. Ik zie alleen kritische kanttekeningen, waar imo dus niks mis mee is. En je schetst zelf het beeld dat het volgens jou goed werkt omdat ilona na 1 dag beter werd. Daar wordt dus gewoon kritisch op gereageerd, dat dat geen bewijs is. Als je daar nou gewoon kalm op reageert dat je dat weet, maar dat je ook vele andere goede verhalen hebt gehoord bij langdurig gebruik, dan is er weinig aan de hand lijkt me. Maar je begint meteen om je heen te slaan.
Ik zeg net juist dat het mij een prima tip lijkt. Ik zeg nergens dat je een konijn vol met ab moet proppen, wist ook niet dat jouw ilona niet reageert op duplo. Ik zeg alleen dat ik de kritische noot erbij prima vind, beide kan naast elkaar bestaan imo.
En tja de discussie natuurlijk vs chemisch ga ik me niet over uitlaten. Is veel over te zeggen, lijkt me niet nodig hier.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:35

Zullen we weer ontopic gaan? De titel is nog steeds gezellig praten over jouw konijn ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:01

Verdorie .... het lijkt weer foute boel te zijn -:(-

Vanochtend zaten ze samen lief te eten naast elkaar. Ik zag wel weer best wat pluimen vacht, maar ik had ze uitgebreid geaaid en gecontroleerd op wondjes. Gelukkig helemaal geen wondjes.
's Middags nog hetzelfde, ze aten vredig uit hetzelfde bakje terwijl ze beide een gevuld bakje ter beschikking hadden.
Ik heb toen nog wat leuke foto's gemaakt, die staan hieronder. Alles zag er zo goed uit.

Mee loop ik weg en draai nog een keer om en ik zie het rammetje met staart omhoog ineens naar de voedster rennen. En ja hoor, weer een kort gevecht. Uit zichzelf gestopt en gingen beide liggen, maar mijn ram had een snee in zijn oor en de voedster een wondje op haar rug.

Ik baal zo!!! Ik ben echt het vertrouwen en vooral ook het plezier kwijt. Ik ben in een jaar tijd misschien wel 600,00 aan DA kosten kwijt en continue gedoe gehad.
Ik vrees dus dat we voor Guus maar een ander goed huisje moeten zoeken.

Ik heb 3 konijnenopvangen gemaild eergisteren, maar nog van geen enkele een reactie terug. Helaas zijn de meeste maar zeer beperkt telefonisch bereikbaar.
Ik ga maar eens kijken waar ze wat grotere rammen hebben zitten. Vragen of ik daar mag kijken of er 1 is die goed klikt met mijn voedster en of ik mijn ram mag 'ruilen'.
Ik weet niet waar ik anders met hem heen moet -O- Marktplaats doe ik liever niet. Ik wil wel dat hij echt goed terecht gaat komen.

Zo zaten ze dus 3 min. voor het gevecht:
Afbeelding

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:09

Tja net dit getypt en weer eens gaan kijken. Zitten ze weer samen te eten en lijkt alles weer rustig Mijn voedster was zelfs de ram weer even aan het wassen!

Wat moet ik hier nu mee? Na hoeveel tijd kun je zeggen of het wel of geen goede combi gaat worden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:30

Ja hoor .... net zat de ram de voedster ook te wassen >;) Echt zenuwslopend hihi.
Sinds die ene knokpartij zijn ze nu weer leuk samen. Huppelen samen het hok in en terug de ren in en eten samen uit hetzelfde bakje zonder ruzie.

Ik kijk het toch nog even aan....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:04

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:43

Heeft het niet gewoon tijd nodig?
Het is hier nu ook rustig, de meeste tijd. Toch heeft Flip wat wondjes en Jillz jaagt nog wel. Ze eten samen, zitten ook samen. Het is ook wennen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:27

Hier ging het echt volgens het boekje, vanaf dat ze in de gezamenlijke ren zitten een een kwartiertje uitmaken wie de baas is (en dan niet eens echt gemeen alleen knorren en oren plat bij de voedster) en vanaf dat moment geen gekke dingen meer gezien, ook geen plukken haar ofzo gezien, ze doen echt alles samen de lieverds! Ben er wel heel blij mee :)