@Sperziemone: weliswaar gaan ze 's nachts 'op slot', maar overdag kán er natuurlijk ook iets langs komen wat cavia's lust. Hopelijk kunnen ze dan op tijd hun schuurtje in
@Miracle_ : helaas nee niet meer. Het was wel de bedoeling, maar Paultje en Goldy gaan niet samen. Dus Paultje zit nu apart in het voorst stuk en zomers in het achterste stuk. Ze kunnen elkaar nu wel door het gaas zien, dus misschien probeer ik het nog eens. Dobby zit nu binnen in de bovenste bak. Die is al zo oud die trekt het buiten niet meer en was ook het banketstaaf in de groep.
Sperziemone
Geplaatst: 11-12-14 20:56
DubbelDun schreef:
@Sperziemone: weliswaar gaan ze 's nachts 'op slot', maar overdag kán er natuurlijk ook iets langs komen wat cavia's lust. Hopelijk kunnen ze dan op tijd hun schuurtje in
Ik ben al diverse cavia's kwijt geraakt omdat ik toen het nachthok nog niet dicht deed. Nu gaan ze langer mee Maar de vossen/roofvogels kunnen ook overdag langs komen.
Voor de mensen die cavia's binnenshuis hebben en ze op een bovenverdieping (slaapkamer) houden. Wat voor verblijf/hok hebben jullie? Ik heb mijn mannen al op verschillende manieren gehad en omdat ze nu met 4 samen zitten niet tevreden met hoe ze nu zitten. Ik ben beetje aan het rondkijken naar wat handig en goed zal zijn. (zit erg te denken om richten een C&C cage te gaan)
@Daphneeeej: kijk even hierboven naar mijn binnenhok Kun je heel makkelijk integreren in iets met kastruimte.
MightyMike
Geplaatst: 12-12-14 13:16
Daphneeej ik had er nog nooit van gehoord en heb dus ff snel gegoogled, voor mij nieuw. Ik zou zeker voor in huis gaan voor een dichte kooi, geen tralies of gaas, anders heb je zoveel zaagsel overal liggen.. Wat doe je bij de C & C cage dan als bodem, of is die los bij te bestellen? Er zijn ook zoveel leuke kasten idd DubbelDun waar je een leuke flat van kunt maken, of kopen natuurlijk. Op caviaflat.nl kun je wel wat ideetjes vinden hoe dat eruit kan zien.
Daphneeeej
Geplaatst: 12-12-14 13:33
@dubbelDun: Ons trapgat is vrij smal en moet dus makkelijk naar boven te verslepen zijn. Weet niet of ik zulke grote glasplaten mee naar boven en mijn kamer in krijg. Maar het is wel een prachtig hok zeg!
@mightyMike: Er zit een plastickartonplaat bak in deze kooien die je dan op de gewenste maat maakt waardoor bodembedekking niet uit de kooi valt. Maar heb ook gezien dat mensen wasmachinelekbakken gebruikte en heb zelf nog met vijferzeil in mijn hoofd gezeten. (dit al eerder gebruikt toen ik een gigantische ren als verblijf had)
Mijn caafjes vertikken het alle 4 om een trappetje te lopen. Heb echt schijterts van cavia's Heb nu namelijk een Ferplast grande lodge 140z Maar heb de bovenverdieping bak op de grond voor de beneden verdieping bak staan met het wandje er uit en de draad wand van de kooi weg aan de voorkant) Want mijn mannen willen echt niet het trappetje gebruiken. Heb nu dus een mooi groot hok die ik niet normaal kan gebruiken.
@Daphneeeej: wat wil je maximaal aan diepte kwijt (en de lengte) ??
Daphneeeej
Geplaatst: 12-12-14 14:39
DubbelDun schreef:
@Daphneeeej: wat wil je maximaal aan diepte kwijt (en de lengte) ??
Ze hebben nu 1,30 x 1,30 ongeveer. Heb ooit 2 bij 1,20 gehad Wil dus wel een flink formaat hebben dat past ook in de kamer. Alleen het moet dus door een smal trapgat kunnen en om een hoek passen (lastig huis zo haha) Ik vind zelfs ergens dat 1,30 bij 130 vrij klein... Mijn 4 mannen zijn best flink aan de maat. Ze zijn 2 keer zo groot als de cavia's van een vriendin van me)
Misschien en idee om een halfhoogslaper te kopen, die zijn 200 x 90. Heb je ook mooie ruimte er onder om wat op te bergen. Of ipv één plank kun je natuurlijk ook bijv 2 planken van 60 nemen en die eenmaal boven aan elkaar maken. Dan kun je de lengte nemen wat je hebben wilt. De meesten doen toch een stukje zeil op de bodem. Omdat je je bak waarschijnlijk niet zo hoog zult neerzetten kun je er misschien ook een glazen deur voor zetten, dmv de scharnieren klap je dan de voorkant naar beneden en veeg je zo de bedding in een vuilniszak oid. http://link.marktplaats.nl/m878636766 http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... =6718SC&=0
Ach verdorie, vandaag een stamp gekregen van een paard. 3 uur op spoed gezeten, gelukkig niets ernstigs... Zullen mijn cavia's nog even moeten wachten op een propere kooi!
Hier is er vanochtend een nestje geboren, heel erg blij mee! Moeder en kids lijken het heel goed te doen. 2 dames en 1 heer, prachtige poppetjes! De dames mogen bij ons blijven wonen. Van links naar rechts: Finn, beertje, Fay en Fexie. Zijn US-Teddys. Het kereltje is ook zo mooi, maar helaas voor onze hobbyfok een vouwoortje, anders had ik die ook stiekem aangehouden!
Ach verdorie, vandaag een stamp gekregen van een paard. 3 uur op spoed gezeten, gelukkig niets ernstigs... Zullen mijn cavia's nog even moeten wachten op een propere kooi!
Dan heb ik een trap gekregen De dokter had me doorverwezen naar het ziekenhuis om foto's te laten nemen, om te kijken of het niet gebarsten was. De trap was net boven mijn enkel. Maar in het ziekenhuis hadden ze daar heel veel tijd voor nodig Bedankt allemaal!
Ik heb net de heren cavia achter even een schoon hok gegeven en hopelijk de gaten in de muur genoeg gedicht. Er was daar 'iets' aan het graven geweest nl.
Verder nog even Paultje bij de andere 2 gezet, maar dat ging niet lang goed. Dus hij zit weer alleen helaas. Het viel me op dat toen ik hem vast had dat ie behoorlijk gegroeid is de afgelopen maanden. Het moet echt nog een jonkie geweest zijn toen ik hem haalde.