Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:18

Helaas....lukt ineens niet meer....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:28

Even voor je wat geprobeerd :P
Afbeelding

Die? :D
Wat een skeeeeetje <3

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:29

huh???? ja die....hoe kan dat nou???? hahahah...

super bedankt....:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:59

Als ik de link volgde deed ie het wel, maar uploaden wilde niet. Even geupload via tinypic ^.^

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 22:10

:+: Vega

Wat een rust hier...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:17

Hier in huis anders niet ;)

Ouders op bezoek, met hond. En Aagje wordt daar erg territoriaal van, ook omdat ze belachelijk bang is voor honden. Nou is die van mijn ouders super braaf, lief en onder appel, dus we blijven het gewoon proberen. Vandaag ging al IETSJE beter dan de vorige keer, maar 100% toezicht is nog steeds nodig... vermoeiend.

Heeeele lieve foto van Vega :+:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:21

Zeker rustig hier... :)

Tigress, sterkte met het overlijden van het katje. :(:)
Vega! <3

Hier hebben de dames een beetje ruzie, Abby krijgt spatjes en Mowgli pikt dat niet zo dus ze zijn weer even aan het uit'vechten' hoe de rangorde in elkaar steekt.
Ook is Abby inmiddels op dieet, die heeft een pens alsof ze elk moment kan bevallen en een castratiekwab dus daar moest even bij ingegrepen worden, vooral omdat toen de brokken geminderd werden Mowgli ook vermagerde.
Nu krijgen ze 2x daags een handje brok per kat en max 20gram Smuldier per kat per dag.
En eind vd week ga ik de dierenarts bellen voor een sterilisatieafspraak voor Abby.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:44

Akelig Tigress.. Sterkte!

Vega groeit hard, wat een moppie! Echt leuk dat jij ook zo vaak mag knuffelen, dan kent hij je vast een beetje. Wij hadden Tijger en Gwynn pas 1x gezien toen we ze meenamen. Tijger vindt alles wel best en gezellig, maar Gwynn vertrouwde het totaal niet. Die ging in het begin zelfs blazen naar ons.
Gelukkig was dat snel over!

Het gaat bij ons allemaal z'n gangetje. Ze zijn zo gezellig <3 meestal gaan ze op het voeteneinde van mijn bed liggen als ik naar bed ga (mijn man komt wat later en legt ze dan in hun mandje in de gang) maar Tijger had gisteravond zoiets van, bij haar hoofd is gezelliger. Dus die ging echt in mijn nek liggen met zijn koppie op mijn hoofdkussen en dan heeeeel hard spinnen <3 Ik heb hem toch maar verhuisd, maar lief was het wel.

Abby praatjes! Dat die zo hard groeit zeg. Hoeveel weegt ze nu?
Mijn katjes zijn 3,4 kilo en ze zijn van half februari. Ze eten echt megaveel! Vooral Tijger heeft altijd honger en is niet dik te krijgen. Sphynxen verbranden toch ook meer? Misschien geldt dat ook voor Devons.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:07

Tja, hier ook niet zoveel te vertellen, alles gaat z'n gangetje :)
Lieve foto van Vega gezien!
Tilmar, bij ons zijn ze ook zo gezellig :j . Ze komen dan niet in de slaapkamer, maar 's avonds op de bank zijn ze alle drie present, en wordt er heerlijk gekroeld <3
Onze 2 Devonknullen wegen ook zo'n 3,5 kilo, misschien 4 kilo. Ze zijn al een hele tijd redelijk stabiel. Yaro kan eten wat hij wil. Hij wordt niet dik. Hij is wel massief, ik denk dat hij zwaarder is dan Rex. Rex eet heel veel minder dan hem, maar is een echte boeddha. Hoewel het nu al een tijd heel goed gaat. Rex krijgt maar 1/3 van de hoeveelheid vlees in vergelijking met Yaro. En hij eet er dan nog een klein beetje brokjes bij.
Sjors kan nog eten wat ze wil, maar ik zie wel al een buikje opkomen ;) Ik weet niet precies wat ze weegt, ze is wel flink aangekomen sinds we haar hebben. Ik denk dat ze net boven de 3 kilo zit. Ze is van eind oktober, dus bijna een jaar. Ik moet wel zeggen dat Sjors en Yaro wel heel actief zijn. Rex wat minder. Of Devons ook meer verbranden weet ik niet...Onze HTK's waren altijd van die bankaardappels, dus da's toch lastiger te vergelijken :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 14:56

Knox weegt inmiddels ongeveer 3,2kg en is van eind april, echt een flinke mooie kater. Wax is echt een lange dunne slungel en zit op 2467, hij is ook best botterig op zijn kont om te zien maar hij eet speelt en drinkt als de beste dus da zei dat ie prima gezond is. Texas is ook zo'n slanke, heel atletisch gebouwd. Chuck was echt zon bankaardappel ;)

Ik heb voor de mannen toch andere brokjes besteld, die almo nature hollistic, Knox blijft dunne(re) ontlasting houden op de rc sensible en hij krijgt 2x pro biotica op een dag dus zou eigenlijk gewoon normaal moeten zijn.

Verder gaat het hier ook z'n gangetje, Wax weet nu eindelijk dat hij alleen ff mag sabbelen als ik ook echt wakker ben en dat doet hij nu netjes. En over 2 weken worden ze gecastreerd, over 8 dagen is Knox alweer een half jaar..... Time flies!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:09

Tilmar schreef:
Abby praatjes! Dat die zo hard groeit zeg. Hoeveel weegt ze nu?
Mijn katjes zijn 3,4 kilo en ze zijn van half februari. Ze eten echt megaveel! Vooral Tijger heeft altijd honger en is niet dik te krijgen. Sphynxen verbranden toch ook meer? Misschien geldt dat ook voor Devons.

3542gram was ze afgelopen vrijdag. :oo
Ruim een pond te zwaar schat ik, buikje begint nu wel wat af te nemen gelukkig. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:36

Vega gaat vooral bij mijn tas zitten, bij zijn mams, of bij de fokker. Bij mij kroelen nog niet, wel spelen.
Lori, fijn dat je al ziet dat ze afvalt.
Gaia, denk dat Vega ook nog wel gaat blazen naar de bullen. :)
Prrrr...Aagje wordt vanzelf een nieuwsgierig aagje :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 21:41

Knox en Wax kroelden ook pas echt toen ze thuis waren :)

Honden moeten ze hier ook nog even aan wennen, bij de fokker hadden ze een klein hondje maar wil ook dat ze aan grote honden wennen.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:10

Hier bij Sjors ook nog steeds wat breiige ontlasting. Ze krijgt nog steeds hoofdzakelijk de almo nature blikjes en de graanvrije brokken. We proberen haar langzaamaan over te zetten op vers. Zolang ze vis krijgt gaat het goed :+ Vanavond krijgt ze er voor het eerst zalm/kip bij. Ben benieuwd...de vorige keer weigerde volledig zodra er een heeeeeeeel klein beetje vlees bij zat. Maar alleen verse vis is gewoon niet gezond. Uiteindelijk denk ik dat de brokjes er ook nog af moeten voor een volledige stevige ontlasting. Hopelijk gaan we daar komen, maar ik vraag het me af. Yaro is wel gelukt, die krijgt weer volledig vers nu, en hij heeft weer mooie drollen :+
Bij ons werd er ook niet gekroeld bij het kijken, alleen Sjors wel. Maar die is zo vreselijk brutaal }> , die wierp zich direct in mijn armen, ging liggen en begon te knorren <3 Tja, toen was ik natuurlijk helemaal verkocht <3
Honden zijn goed als ze daaraan wennen. Helaas komen er hier nooit honden over de vloer. Alledrie de fokkers hadden meerdere honden, maar ik geloof nooit dat ze niet bang zijn als er hier nu een hond binnen komt :wow: De buren hebben wel honden, aan beide kanten. Daar zijn ze niet bang van.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 22:16

Bij mij krijgen ze nu niet eens natvoer, echt alleen maar brok en een paar druppels liquid snack voor de probiotica.

Ben benieuwd of de brokken van almo nature het verbeterd, anders toch nog verder kijken. Ik wil ook niet steeds veranderen want dat is helemaal niet goed voor hun darmen maar over Royal Canin ben ik ook niet tevreden over.

Lastig hoor die sphynx darmpjes...

De mannen hebben door dat ik niet wegga voor m'n nachtdienst, liggen allebei tegen mij aan geplakt <3

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:33

Ik ben ook niet van het natvoer, maar Sjors moest echt aankomen. Dat hielp wel heel goed, en ze vindt het vreselijk lekker :P
Geniet er lekker van Splash!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:44

Vega heeft super mooie drolletjes. Hij krijgt mamma melk nog en Carnibest vlees. Is wel een kieskeurige, lamrijst vindt hij het allerlekkerst. Rauw hart weer niet, maar goed dat kan nog komen.
Hoe slecht Valya bv at, hoe goed ze nu vreet! Nou ik geloof mijn ogen niet. Ze staat alweer te zeuren bij de bak. En voorheen? Zo ver mogelijk van de bak vandaan.
Ik ga Vega ook vers vlees geven. Brokjes zijn ze ook aan het proberen, maar dat eet hij nog niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 12:34

Vers wil ik echt niet. En wat ik me afvraag met vers... Daar krijgen ze porties van natuurlijk. Hier eten ze echt de hele dag door brokken dus lijkt me niet voldoende een paar keer een portie per dag?

Hier net de mannen gebadderd, geknipt en oortjes schoongemaakt. Wat zijn ze ineens weer lichtroze :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:39

Goed bezig Splash! lekker schone mannen. Werken ze een beetje mee?

Mijne zouden ook wel eens een bad kunnen gebruiken..maar volgens de fokker hoeft dat niet. Ik vind ze wel een beetje smoezelig.

Bij mij krijgen ze blikjes cosma met vis en orijen brokjes. Die eet Tijger alleen met Liquid Snack eroverheen.
Gwynn heeft mooie drolletjes, maar Tijger heeft nog wel eens iets zachter. Komt volgens mij omdat hij zoveel weet te snaaien...
Laatst pakte hij gewoon een stuk boterham uit mijn hand.. Boef!
Laatst bijgewerkt door Tilmar op 21-10-14 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 12:46

Ja, ze werken goed mee. Lekker warm water, zet ze erin, inzepen... Warm water over ze heen en zo kan ik ze beiden rustig doen. Al moet het niet te lang duren :D

Oortjes doen heeft Wax een hekel aan en achterpoten knippen heeft Knox een hekel aan. Lekker stel haha....

Orijen wil ik ook proberen als almo nature niet werkt. Gaia... Heb jij die Belgische site nog waar jij goedkoop bestelde? Of was jij dat Tilmar...?

En zijn Gwynn en Tijger al eens in bad geweest dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:46

Een badje kan nooit kwaad hoor. Klaaz knapt er ook altijd van op, ondanks dat ie t niet leuk vind :P

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:21

Nee, ik heb ze nog nooit in bad gedaan :o

Gaia had ook wel eens verteld dat haar Devons ook smoezelig zijn volgens mij. Oplossing is dat als ze ouder zijn ze meer haar hebben en dan zie je het niet meer :D

Ik heb een goed voornemen: dit weekeinde eens echte foto's maken van de boefjes!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:03

Splash, weer heerlijke schone knullen! Lijkt me best leuk als ze dat lekker vinden, lekker met ze tutten en wassen :)
Wat betreft het eten, wij barfen niet, ze krijgen kvv. En inderdaad afgemeten porties. En dan 2x dgs, zodra ze dat kunnen. Ik vind dat ze onder een jaar nog extra nodig hebben en dan krijgen ze nog meer. Na een jaar merk je dat dat niet zo meer nodig is en vragen ze er eigenlijk ook niet meer om. Hier gaat het ook niet, vanwege verschillende menu's, maar ook omdat ze verschillende behoeftes hebben. Rex heeft echt maar heel weinig nodig en Yaro juist heel veel. Rex wil heel veel eten en Yaro vindt eten met vlagen absoluut niet belangrijk... Zo houden ze je lekker bezig :+ Maar vers moet je inderdaad niet de hele dag laten staan, dat wordt erg vies.
Ik had inderdaad die belgische site. Daar is het het goedkoopst en supersnelle service! Zal even zoeken voor je.

Onze Devons zijn ook wel eens wat smoezelig. Aan Yaro met z'n kiwivachtje merk ik dat hij huidvet afgeeft. Zijn slaapplekken worden echt viezig, die was ik regelmatig. De rest heeft dat minder, maar zijn zelf wel eens wat smoezelig. Ik heb ze nooit gewassen, dat doen ze bij elkaar wel :P :+

Tilmar, goed idee om foto's te maken! Leuk!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:08

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:25