Hier maken ze zich niet echt druk om het vuurwerk gelukkig. Alleen bij hele harde knallen soms een blaf, maar dat is het. Met de jaarwisseling doen ze ook nooit veel. De jongste stond vorig jaar buiten te kijken, ze was toen 4 maanden
De rest van de honden hier reageren ook niet Alleen soms een blaf, en met oud en nieuw word de oudste heel aanhankelijk aan mijn moeder. De andere is een puppy van 7 maanden dus daar hebben we geen idee van, maar tot nu toe gaat het erg goed
4 januari beginnen met basiscursus. Blaz kijkt hier niet om van de zware knallen. Gisteren even meegenomen naar carbid schieten, eerst vond hij het een beetje eng en daarna helemaal geweldig
Tay boeit het niks, Tessa ligt alweer een aantal dagen onder de kerstboom en is niet uit te laten. Die loopt dus aan de riem in de tuin, zodat ze niet door de ruit probeert te gaan bij een knal.
@ Jessica, in mijn onderschrift vind je twee topics met foto's van Kenny!
Het was hier net even spannend, Kenny ligt nl onder het raam en er ging een beste bom af vlakbij, met lichtflits. Ben maar gewoon blijven typen, ik kon horen dat Kenny even opkeek maar daar bleef het ook bij.
Jessica_1998
Geplaatst: 29-12-13 20:41
Wat een mooi beest is jouw kenny Ook een buitenlandertje , mijn kenny ook :p
Hier net ook een bom, niet superhard, kenny draait alleen even zn oren, de rest slaapt lekker door
En dan ben je weer dubbel blij hier "in the middle of nowhere" te wonen. Zelfs bij oud en nieuw (en ijslanders zijn enthousiaste afstekers van vuurwerk) is er hier nauwelijks iets van te merken.
VillaNeusjes
Geplaatst: 29-12-13 21:10
Bella interesseert vuurwerk niets, en pup tot nu toe ook niet ik denk echt omdat ik het geheel negeer. Dus omdat het voor mij niet bijzonder is voor hun ook niet. Onweer raak ik gestressed van dus de eerste keer met bella heb ik haar in de bench gedaan en ben ik naar de slaapkamer gegaan voor een slaapje. Dus daar geeft ze ook niet om. Hoe heet jouw hondenschool merrieveulen, ik kom ook uit zwolle, ben lid van de kc maar train bij privetrainers
Ik zit nu bij hondenschool Zwolle, maar heb gehoord dat de KC meer soorten training aanbiedt. Onze hondenschool geeft bijvoorbeeld geen frisbee les meer, en dat leek me ook best leuk. Bij wie train jij?
Ik heb wel ook met mijn oude hond gewerkt met Carl van Brutus en met gedragstherapeute Gerrie Habers.
SternPhoto
Geplaatst: 29-12-13 21:31
Ik train bij kc Maar qua sport trainingen is er alleen flyball Breitensport Funny'o (zelfde als breiten maar dan voor gehandicapte hondjes oudjes etc) En agility tot gevorderd.
Breitensport had ik over gehoord en wilde ik ook een keer naar kijken. Bij ons heb je de gewone cursussen (puppy, basis, vervolg 1 en 2 en ik dacht ook 3), en daarnaast ook speuren en Canicross.
Ik ga vanaf het nieuwe seizoen beginnen met m'n andere hond in de breiten heel benieuwd heb wel al funny o gedaan met m'n oudje maar die kan t niet meer.
Ik hoop dat de kc in zwolle meer zal gaan aanbieden in de toekomst. Voor mijn standaard GG trainingen train ik bij Ria en Booij Goossens met een klein clubje op zondag in stadshagen. Ik vind hun trainingsmethode erg fijn, aangepast aan de hond en niet in de 'matrix' van de meeste clubs. Daarnaast kan ik zomers doortrainen met mn chi ipv halve cursussen missen bij de kc omdat het te koud of nat is voor haar in hun trainingsperiode. (voor en najaar).
Nee ze hebben geen website. Doen het voor de hobby met een paar mensen die bij hun trainden op de kc. Booij gaf daar de GGB tot en met GG3 en ria pup tot VEG. Helaas waren er onenigheden tussen hun en het bestuur en na voor de zoveelste keer niet nagekomen afspraken vanuit het bestuur zijn ze zelfstandig verder gegaan. Ik vind hun trainingsmethode erg fijn en vriendelijk en wilde niet naar andere trainers (afgezien van dat de kc nu geen GG1 of hoger meer kan aanbieden) dus train nu elke zondag om 9 uur op het hondenlosloopterrein in stadshagen. Momenteel is het winterstop ivm feestdagen, bij goed weer wel ' vrije trainingen' dan zijn ze er wel voor vragen maar booij traint dan zelf even. Komende zondag ook nog vrije training bij goed weer en dan beginnen we de zondag erna weer geloof ik. Ben er zelf ook zondag samen met een vriendin die elke maand vanuit eindhoven komt en meetraint. (komt ook voor mij hoor lol :p) Er lopen een paar GG1 niveau, net voor de stop hebben we examens gedaan voor VEG en is iedereen geslaagd dus gaan met GGB beginnen. Er is een pup gelaagd en ik start zelf met mijn pup dan. Heel Gezellig iig en iedereen helpt en motiveert elkaar.
Nee ria en booij goossens heten ze, ze hebben 3 duitse herders. En natuurlijk ben je welkom om te kijken en evt mee te doen. Kijken staat sowieso vrij hoor. Het is ook op een openbaar veld haha. Ken je het veld bij het winkelcentrum stadshagen? Vlakbij het zonnehuis, er staan een paar vaste hindernissen op. Als het zondag mooi weer is (geen regen) zijn we er om 9 uur iig.
essiesilly
Geplaatst: 30-12-13 11:56
O booij is een voornaam? Hahah snapte m al niet haha
Bodhi lijkt tot nu toe ook nog niet bang van het vuurwerk. Vorige jaar geprobeerd zo goed mogelijk te begeleiden en tot nu toe kijkt ze nog niet op van de knallen. Maar moet zeggen dat het eigenlijk nog best meevalt, had er al meer van verwacht.
Neej
Ik ben echt ZO blij dat Ol echt nul geeft om die knallen. Hij ligt gewoon ontspannen te pitten op de bank. Echter IK vind het eng, dus we lopen mini-rondjes door de wijk (al sinds vóór het weekend ) en gaan een keertje extra naar het buitengebied.. Morgen is vriendlief vrij dus die mag de mini-rondjes voor z'n rekening nemen, 's middags gaan we lekker naar het strand ofzo, na het eten gaan we nog 1 klein rondje en dan ergens om 2 uur nog een keertje We gaan naar m'n mams en daar legden ze vorig jaar een duuzendklapper zowat in de voortuin: hij keek alleen een beetje verstoord op uit zijn diepe slaap