Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:41

sterkte!
dieren loslaten is altijd moeilijk..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:04

He wat naar Cherell0. Sterkte.

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:12

Dank jullie wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:33

Ah nee, wat rot zeg :(:)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:53

Jeempie, sterkte!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:18

gaat er iemand de 14e (zaterdag) richting Hamm?
groter en veel leuker dan Houten^^

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:21

Beetje ver weg helaas...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:28

ja vanaf mij is het 2uurtjes rijden.

Houten is voor mij eigenlijk net zover (woon in zuid-limburg)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:36

Voor mij meer dan 2.5, en ik heb geen auto. :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:40

Dank jullie .

Ik ga alleen in Jan.19 naar Gorinchem.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:31

owja, 2,5 uur rijden en dan ook nog eens geen auto hebben wordt een zware..
zal foto's maken als dat mag ;)
kunnen jullie uiteindelijk meegenieten :D

enja, daar wil ik ook nog heen de 19e ! :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:12

Ons terrarium is bijna klaar. We wilden eerst glas wat we hadden gekregen laten snijden, maar dat kon niet omdat het gehard was en dat dus blijkbaar niet ging. Dus dan maar bestellen. Vorige week het glas besteld, nadat de man had voorgerekend wat het zou kosten (3-laags glas, zodat als het glas stuk gaat, maar 1 laag stuk gaat).
We zijn nogmaals met verf over de achterwand gegaan. Wat meer rood, want dat viel bijna weg. Ook de lampenkapjes zijn gedaan. En daarna met matte lak er over gegaan omdat de verf op waterbasis is en het anders misschien wel dus oplost bij het besproeien van de bak en dat moeten we niet hebben. Toen ook meteen wat zand tegen de wand aan gegooid, zodat het een beetje blijft plakken tegen de wand aan.

Laatste update in foto's:

Even wat zand er in om te zien hoe die kleur er bij past en natuurlijk ook even de beestjes laten proefdraaien (dit was nog voor de extra laag verf)
Afbeelding

Afbeelding

Bert op onderzoek uit
Afbeelding

Zo te merken gaat er nog wat uitgevochten worden als ze alleen in die bak komen straks, want hier op dit terrein moet nog even bepaald worden wie de baas is. Koek een baard op en Bert zat het ook wel uit te dagen. Heb het ook op film.
Afbeelding

Koekie
Afbeelding

Hier zie je trouwens al een beetje hoe groot ze zijn in verhouding tot de hoogte. En dat de hoogte naar het andere plateau niet al te hoog is. Zeker niet als ze tegen de muur aan gaan staan.
Afbeelding

Afbeelding

Dan met de nieuwe laag er op. (mijn vriend kan dus echt geen foto's maken, zelfs niet met zijn telefoon, maar voor het idee)
Afbeelding

Afbeelding

En met het zand er in. Rechtsonderin ligt ook nog een stuk leisteen. Warmt ook goed op merken we (duurt even, maar dan heb je ook wat :D).
Afbeelding

We hebben de censor nu ook aangesloten en uitgetest met de warmtekabel. Wordt goed warm. Nu is het echt wachten op het glas. Hopelijk vrijdag al, anders volgende week.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:15

cherell: veel sterkte :(:)

polivy: blijf het knap vinden dat jullie dat zo zelf maken, heel creatief. En knappe beestjes natuurlijk :D

Hier begint Mormel lekker te stinken en een testosteron-bommetje te worden. Ik heb er niet zo'n last van (van de geur) maar mijn vriend wel, en laat Mormel nu net zijn hoofdkussen graag als slaapplaats gebruiken :') Eind van de maand wordt 'ie gecastreerd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:42

Eerlijk is eerlijk: de eer gaat naar mijn vriend. Die heeft bijna alles gedaan. Ik heb er naast gestaan met aanwijzingen. Hahaha.

Haha, ultiem voorbeeld natuurlijk dat ie juist daar wil liggen. :D Zo te horen ook geen beest voor mijn lief. :') Die kan niet tegen sterke geuren sinds hij terug is van uitzending. Zelfs bloemen kan ie niet meer hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:20

Tof hoor die bak! Is dit nou veel duurder dan iets kopen of juist goedkoper?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:25

Wauw wat een prachtig terrarium hierboven...echt super mooi!

Ik weet niet of de agamen nog steeds als 'ongewoon' gezien worden maar wij hebben 2 wateragamen en onze oudste zoon heeft baardagaam Bob :) (momenteel in winterrust)

Onze wateragamen heb ik gisteravond toevallig weer eens op de foto gezet :)

Spyro:
Afbeelding
Afbeelding

Cynder:
Afbeelding

Samen:
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:26

Spyro the Dragon! Jaaa! Dat speelde ik vroeger wel :')

Leuke beestjes hoor!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:29

Fiffill schreef:
Spyro the Dragon! Jaaa! Dat speelde ik vroeger wel :')

Leuke beestjes hoor!

:)

dat krijg je als de jongste 2 (fanatiek Skylanders fan) de namen mogen uitkiezen :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:30

Mooie beesten die wateragamen! Mooi 'hok' ook zo te zien :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:32

Dat is een beetje na mijn tijd denk ik, dit was eind jaren 90, begin 2000... dat het nog bestaat zeg :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:11

prachtige dieren die wateragamen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:28

Mooie baardjes en water agamen .
En het terra ziet er goed uit.

Ik heb gisteren een ander terra gehaald , helaas de accu lader nog kwijt .
Rango is nu helemaal klein in dat terra .

Ook word ik sinds de dood van skippy snachts steeds wakker om te controleren of alles goed gaat met de dieren ...
Het is zo raar ik doe het zonder denken ( net slaapwandelen) maar ben me wel heel bewust wat ik doe etc.
Maar het zal wel vanzelf weer minder worden .

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:27

Fiffill schreef:
Tof hoor die bak! Is dit nou veel duurder dan iets kopen of juist goedkoper?

Wij denken dat we zo'n 350 euro kwijt zijn geweest voor de bak exclusief lampen en thermocontrol e.d.. Zo'n 100 voor de buitenkant (inclusief kit etc en aanschaf cement voor op de bodem en plateaus). We hebben wel gewoon hout, maar daar wel een dubbele bodem van gemaakt. Dit om zo ook warmte vast te houden en dus ook in kosten te besparen op den duur. Je ziet dat mensen daar ook betonplek voor gebruiken. Wij hebben dus een dubbele bodem van triplex (geloof ik hoor) gemaakt. Dat spul is iets minder duur dan betonplex. Het glas voor de ruitjes hadden we nog staan en is ook dubbelglas. Gelukkig konden we verf voor de buitenkant en de basis van de binnenkant krijgen.

De 3d-wand heeft niet zo heel erg veel gekost. We zijn begonnen met piepschuim van winkels (gewoon rondgaan en vragen of ze nog wat over hebben) en hebben uiteindelijk zelf piepschuim gekocht voor 8 euro. Waren tig platen. Dat werkte wel het fijnst trouwens. Nou, dan daaraan nog allerhande kit en pur uitgegeven, maar dat is niet zo heel erg veel. Tegellijm viel ook wel mee. En dan matte lak en gewoon verf. Zou trouwens nog steeds foto maken van de potjes en de kleuren. Dit weekend eens doen (dan is er gewoon daglicht als we thuis zijn haha) Voordeel was dat bij een bepaald merk ze probeerpotjes hadden. Kleine potjes waren dat. En daar zaten net onze kleuren bij die we wilden. Scheelde ook al in de kosten.

Kapjes voor de lampen hebben we ook gekregen. Helaas kon het glas wat we hadden niet gesneden worden, anders hadden we daar ook minimale kosten aan gehad, want dat is echt de grootste kostenpost.

Maar goed, we wilden dit echt op maat zodat het op een bepaald meubel kon staan en daar precies op zou passen. Er bestaat ook zo'n terrarium designer op internet en dan kom je voor het terrarium wat wij hebben al snel richting de 4 cijfers. Daar vragen ze voor een 3d-achterwand gewoon 300 euro! := Nu vind ik dat echt over the top, maar zo'n achterwand schijnt wel duur te zijn. Gewoon zelf maken dus, zou ik zeggen :j

De warmtekabel van eBay gekocht, dus dat scheelde ook al tov de winkel. Lampen, zand en thermocontrol in Duitsland gekocht. Scheelde ook een hoop. De plantjes zijn vetplantjes. Gewoon bij een thuincentrum gekocht. En een nepplantending voor terraria wat in de oude bak hangt (daar hangen er twee, waarvan er dus één over gaat naar de nieuwe bak).

Al met al denk ik dat we niet heel slecht uitkomen qua kosten. Misschien bij een bepaalde aanbieder dat het minder kan, maar ook daar heb je bv weer geen gelaagd glas, wat wij wel weer hebben. Dat is gewoon aanzienlijk duurder, maar wel beter. En er zullen er ook genoeg zijn waar het een stuk duurder is. En het is wel leuk dat je je eigen achterwand er nu in hebt en het helemaal zelf hebt gemaakt en perfect aansluit bij ons meubelstuk. Veel eer van je werk. Dat is wel heel leuk.

Ons vorige terrarium was trouwens een omgebouwd aquarium wat we voor 50 euro op de kop hebben getikt en toen ook nog glas voor hebben moeten bestellen. Daar gaan onze gekko's straks in wonen.

@Nathalie:
Grappig die wateragamen. Mijn vriend vindt die ook gaaf. Worden die nu ook zo tam als baardagamen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:30

Een kennis loopt altijd op te scheppen dat i zoveel over baardagamen weet .
Komt i pas , ik denk dat ik met 1 baardagaam een foutje heb gemaakt ...

Volgens mij is het een water agaam :oo

Tot daar dan zijn kennis van zaken :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:41

Nou, dat is toch wel zo goed te herkennen. Hahahaha :')