Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Juliettex schreef:ik heb nog maar 1 hele lieve rat,
ze kan kunstjes!
als ik een snoepje boven haar hou gaat ze "zitten"
en ze geeft pootje
erg lachen,
ze heeft 2 enorme tumoren (vetbulten?)
maar als ik naar de dieren arts ga word ze ingeslapen..
maar ze is nog zo vrolijk & springt nog tegen de tralies aan is nog vol op aan het verbouwen in de kooi
eet goed ontlasting goed.
dan maak je er toch geen einde aan?
ze heeft er geen last vann
_Dribbel schreef:Ik weet echt niet meer wat te doen.![]()
Ik had vorige week een topic geplaatst: [BB] Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)
Nu heb ik besloten om ze inderdaad te laten castreren. Woensdag een afspraak ingepland. De mannen heb ik zolang in een aparte kooi zodat de vrouwen mijn kooi niet nog meer kapot bijten.
Ben ik net de kooi aan het schoonmaken, hebben ze alsnog de de andere hoeken van mijn onderbak kapot geknaagd. Nog even en ze kunnen erdoor
heen. Ik baal echt ontzettend en had gehoopt dat het probleem voorbij zou zijn als ik mijn mannen apart zou zetten. Nou niet dus!
Wat moet ik nou? Ik vind het zo echt niet leuk meer.Mocht iemand tijd hebben om mij te woord te staan via pb zou ik dat heel fijn vinden..
S_en_Z schreef:Lies leuke foto's van de broertjes!!! Zijn wel al foto's van eventjes geleden ofniet? Het husje is al aardig verschimmeld zeg! Ik reageer zo even op de rest
xDaantjxx schreef:Haj,
Onze mannen zijn ook van verschillende grote terwijl ze maar 2 week verschillen qua leeftijd...
Iemand idee hoe dit kan?
Vanillia schreef:Ondanks het feit dat ik had gezegd hier niet meer te reageren zou ik toch graag jullie mening hebben over het volgende: ik had een tijd geleden al 2 rittens gereserveerd uit een nestje, de rittens zijn inmiddels 2 weken oud maar ze hebben wat opstartproblemen gehad.. Moeders vond de rittens niet zo interessant en sleurde ze mee door de kooi, waardoor er regelmatig rittens afgekoeld waren die dan weer teruggelegd moesten worden bij moeders. Daarnaast was het grootste deel van de rittens erg mager en lopen ze qua ontwikkeling achter op wat 'normaal' is. Ondanks het feit dat ze nu 15 dagen zijn maken ze geen aanstalten om de oogjes te gaan openen. Inmiddels zijn er van de 13 rittens nog 9 over en heb ik een mail gehad van de rattery met daarin de vraag wat ik wil. Rittens uit het huidige nest, wachten op een volgend nest of helemaal van de reservering af zien. Het laatste is geen optie, maar wat dan wel? Hebben deze rittens geen enorme tik gehad nu dat ze zo'n moeilijke start hebben gehad?