Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:32

Mijn mannen zijn ook verschillend van grote en toch van dezelfde dag.. Ik had ooit ook eens een reactie gehad op mijn man dat hij zo kleintjes was maar dat is hij altijd al geweest :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:33

Ik lees nog steeds mee :Y)
ik zie mensen hun ratten eieren en zo voeren. Maar gaan jullie ratten niet ''stinken''? De onze gaan echt stinken bij ei witten |(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:48

Gelukkig stinken ze hier niet van eieren :)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:58

ik wou even mijn fotootje delen ben trots op mijn diertjes...
Hier Jimmy met zijn niet rattenvriendjess <3
Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:10

nee mijne gaan ook niet stinken, maar zoals je ziet geef ik ze bijna geen ei, ik ze mijn uitgelepelde eitje en hun vinden er nog wat lekkers in, maar als ik ze gewoon een stukje geef enzo merk ik nou niet echt dat ze gaan stinken ervan :P

Komen echt leuke foto's voorbij trouwens :D
haha zou zelf bang zijn als ik een kat had dat ie 'm ineens grijpt ofzo :P

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:16

Hier even ook foto's van die van mij.
De zwarte is Ferb en de husky Phineas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit:heb niet echt mooie foto's want mijn camera maakt geen mooie foto's dichtbij en ze zijn zo vlug :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:54

Ik had net Remy even bij me toen ik aan m'n tekening voor de expositie ging werken die ik in november/december houd.
Volgens mij heeft 'ie ADHD _O- heb 'm na 10 minuten maar weer teruggezet, had geen tijd om een potlood vast te houden :D heerlijk die beestjes!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:02

ik heb nog maar 1 hele lieve rat,
ze kan kunstjes!
als ik een snoepje boven haar hou gaat ze "zitten"
en ze geeft pootje
erg lachen,
ze heeft 2 enorme tumoren (vetbulten?)
maar als ik naar de dieren arts ga word ze ingeslapen..
maar ze is nog zo vrolijk & springt nog tegen de tralies aan is nog vol op aan het verbouwen in de kooi
eet goed ontlasting goed.
dan maak je er toch geen einde aan?
ze heeft er geen last vann

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:30

Ik weet echt niet meer wat te doen. |(

Ik had vorige week een topic geplaatst: [BB] Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)

Nu heb ik besloten om ze inderdaad te laten castreren. Woensdag een afspraak ingepland. De mannen heb ik zolang in een aparte kooi zodat de vrouwen mijn kooi niet nog meer kapot bijten.

Ben ik net de kooi aan het schoonmaken, hebben ze alsnog de de andere hoeken van mijn onderbak kapot geknaagd. Nog even en ze kunnen erdoor
heen. Ik baal echt ontzettend en had gehoopt dat het probleem voorbij zou zijn als ik mijn mannen apart zou zetten. Nou niet dus!

Wat moet ik nou? Ik vind het zo echt niet leuk meer. :( Mocht iemand tijd hebben om mij te woord te staan via pb zou ik dat heel fijn vinden.. :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:34

Juliettex schreef:
ik heb nog maar 1 hele lieve rat,
ze kan kunstjes!
als ik een snoepje boven haar hou gaat ze "zitten"
en ze geeft pootje
erg lachen,
ze heeft 2 enorme tumoren (vetbulten?)
maar als ik naar de dieren arts ga word ze ingeslapen..
maar ze is nog zo vrolijk & springt nog tegen de tralies aan is nog vol op aan het verbouwen in de kooi
eet goed ontlasting goed.
dan maak je er toch geen einde aan?
ze heeft er geen last vann

Ten eerste kun je een rat niet alleen houden. Zoek er altijd een maatje bij!
ten tweede wie zegt dat ze hem gelijk in laten slapen? Waarom ben je niet eerder naar de DA gegaan?
Wie weet is een operatie nog mogelijk. Als een da zegt dat er niets meer aan te doen is en je het beestje moet laten gaan, zullen ze dat niet zomaar zeggen. Ten derde hoe weet jij dat het beestje er geen last van heeft?

Bedenk wat het beste is voor het beestje. Ga naar een goede DA.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:58

Juliette: Dribbel heeft gelijk, een rat kan je niet alleen houden... :) En over de bulten: ik heb al meerdere ratjes laten opereren aan tumoren... en laatst nog een meisje van 2 jaar en 2 maanden aan 2 tumoren... ze huppelt nog steeds vrolijk door de kooi, dus ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:01

Lies leuke foto's van de broertjes!!! Zijn wel al foto's van eventjes geleden ofniet? Het husje is al aardig verschimmeld zeg! Ik reageer zo even op de rest

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:13

Schattige foto dynara!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:14

_Dribbel schreef:
Ik weet echt niet meer wat te doen. |(

Ik had vorige week een topic geplaatst: [BB] Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)

Nu heb ik besloten om ze inderdaad te laten castreren. Woensdag een afspraak ingepland. De mannen heb ik zolang in een aparte kooi zodat de vrouwen mijn kooi niet nog meer kapot bijten.

Ben ik net de kooi aan het schoonmaken, hebben ze alsnog de de andere hoeken van mijn onderbak kapot geknaagd. Nog even en ze kunnen erdoor
heen. Ik baal echt ontzettend en had gehoopt dat het probleem voorbij zou zijn als ik mijn mannen apart zou zetten. Nou niet dus!

Wat moet ik nou? Ik vind het zo echt niet leuk meer. :( Mocht iemand tijd hebben om mij te woord te staan via pb zou ik dat heel fijn vinden.. :)

Ben ik even blij met m'n metaal.. Uhm.. Kun je er geen Hoekstrips in maken...?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:16

Dribbel: ik heb op een rattenforum gezien dat iemand de geknaagde stukjes had afgedicht met stokjes... heel handig... :) Ik zal er morgen uitgebreider op ingaan, als ik (hopelijk) minder grieperig ben... :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:22

Dankje S en Z! Zal eens kijken of ik daar wat mee kan doen.

Banjer ik had je al gepbt, dankjewel! En beterschap! :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:29

Mijn moeder kwam met het idee om iets met klei te doen wat zelf hard wordt. Zou dat schadelijk kunnen zijn?
Dan zou ik de hoeken mooi dicht kunnen kleien. :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:41

S_en_Z schreef:
Lies leuke foto's van de broertjes!!! Zijn wel al foto's van eventjes geleden ofniet? Het husje is al aardig verschimmeld zeg! Ik reageer zo even op de rest

Even net na de datum van het mapje gekeken en is het ongeveer 7 weken geleden.
Ze zijn nu behoorlijk wat groter geworden.
Eerst leek het of ze stopte met groeien en ineens :wow: waren ze weer zwaarder en gelukkig nu ook actiever.
Ferb doet trouwens heel graag springen,van het buro hup zo omhoog na de printer of richting bank :)) .
En hij is supersnel erin.

Edit:was 7 weken terug

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:51

Haj,
Onze mannen zijn ook van verschillende grote terwijl ze maar 2 week verschillen qua leeftijd...
Iemand idee hoe dit kan?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:00

Kijk nou, Mr. Jingles was in de muts gaan zitten die op mijn potloden doos lag.
Zo cute. Hij heeft er een hele tijd gezeten, lekker warm natuurlijk. <3

Afbeelding

Van de week even proberen goede foto's te maken. Valt nog niet mee :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:26

Ondanks het feit dat ik had gezegd hier niet meer te reageren zou ik toch graag jullie mening hebben over het volgende: ik had een tijd geleden al 2 rittens gereserveerd uit een nestje, de rittens zijn inmiddels 2 weken oud maar ze hebben wat opstartproblemen gehad.. Moeders vond de rittens niet zo interessant en sleurde ze mee door de kooi, waardoor er regelmatig rittens afgekoeld waren die dan weer teruggelegd moesten worden bij moeders. Daarnaast was het grootste deel van de rittens erg mager en lopen ze qua ontwikkeling achter op wat 'normaal' is. Ondanks het feit dat ze nu 15 dagen zijn maken ze geen aanstalten om de oogjes te gaan openen. Inmiddels zijn er van de 13 rittens nog 9 over en heb ik een mail gehad van de rattery met daarin de vraag wat ik wil. Rittens uit het huidige nest, wachten op een volgend nest of helemaal van de reservering af zien. Het laatste is geen optie, maar wat dan wel? Hebben deze rittens geen enorme tik gehad nu dat ze zo'n moeilijke start hebben gehad?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:50

Watt een leuke foto's allemaal!!! :D

Vanillia: Pfoe, moeilijk. Geen idee eigenlijk.. misschien duurt het langer maar worden ze uiteindelijk gewoon gezonde sterke ratjes. 1 van die van mij was ook pas 50 gram en heel erg baby nog dat ik haar meenam. Is helemaal goed gekomen, nu is ze een sterk gezond bitchie :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:52

xDaantjxx schreef:
Haj,
Onze mannen zijn ook van verschillende grote terwijl ze maar 2 week verschillen qua leeftijd...
Iemand idee hoe dit kan?

Dat is heel normaal, net als mensen hebben ratten ook allemaal een verschillend postuur. :) Als je niet duidelijk heel dik of juist dun zijn is er nik aan de hand.

Vanillia schreef:
Ondanks het feit dat ik had gezegd hier niet meer te reageren zou ik toch graag jullie mening hebben over het volgende: ik had een tijd geleden al 2 rittens gereserveerd uit een nestje, de rittens zijn inmiddels 2 weken oud maar ze hebben wat opstartproblemen gehad.. Moeders vond de rittens niet zo interessant en sleurde ze mee door de kooi, waardoor er regelmatig rittens afgekoeld waren die dan weer teruggelegd moesten worden bij moeders. Daarnaast was het grootste deel van de rittens erg mager en lopen ze qua ontwikkeling achter op wat 'normaal' is. Ondanks het feit dat ze nu 15 dagen zijn maken ze geen aanstalten om de oogjes te gaan openen. Inmiddels zijn er van de 13 rittens nog 9 over en heb ik een mail gehad van de rattery met daarin de vraag wat ik wil. Rittens uit het huidige nest, wachten op een volgend nest of helemaal van de reservering af zien. Het laatste is geen optie, maar wat dan wel? Hebben deze rittens geen enorme tik gehad nu dat ze zo'n moeilijke start hebben gehad?

Lastige situatie! Dat de moeder ze min of meer verstoot wil in ieder geval zeggen dat de omstandigheden voor haar niet goed genoeg zijn/waren om ze groot te brengen. Dat kan dan liggen aan omgevingsfactoren en/of stress of onervarenheid van haar kant, maar ook aan de gezondheid van de rittens. Zo'n achterstand zal hoe dan ook invloed hebben en waarschijnlijk blijven houden op het immuunsysteem en ook is het afwachten hoe het zit met hun mentale ontwikkeling. Het is dan vooral de vraag of ze niet veel hechtingsproblemen zullen hebben. Nu weet ik niet hoeveel ervaring je hebt met 'moeilijke' ratjes, maar mochten dit je eerste ratjes zijn dan zou ik er vanaf zien. Ook als je er voor ging om ongecompliceerde ratjes te hebben waar niet al te veel werk in zit (qua tamheid etc.) zou ik hier niet voor kiezen. Hoe dan ook is de kans bij op gezondheids- en gedragsproblemen bij deze ratjes veel groter dan bij ratjes die een goede start hebben gehad. Succes met je beslissing!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:12

Ik zou wachten op een ander nest van een andere moeder of helemaal van de reservering afzien en verder kijken.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:13

Vanilla : Ben het er ookk mee eens met wat hierboven wordt gezegd :j
succes!