Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:32

Wat bijzonder Flux! Heel waardevol zoiets! <3

Oei Oshaa, die dame is wel een veelvraatje en handenbindertje zo te lezen := Maar wel een hele leuke en knappe <3 Bomen klimmen :=
Behalve herder zou er ook best nog iets van Alaska husky in kunnen zitten? Die hebben ook vaak zo'n mooie ranke kop.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:08

Bah al die zieke, niet fitte honden. Hopelijk waait het snel over.

Oshaa, ik zou naast herder wat (amrican) akita bloed ook niet uitsluiten. Ben benieuwd naar de uitslag.

Hier echt aan het aftellen! 18 maart haal ik mijn puppy op. Alles staat al klaar, bench gister opgezet. Dit weekend zijn ze 8 weken en worden de teefjes al opgehaald. Ik ivm werk een week later en het andere reutje zou ook later zijn dus die twee hebben elkaar nog.

Lughnassadh

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:29

Oshaa, ik houd stiekem van dat soort inventieve types.

Hier nu nog 2 nachtjes slapen *\o/*.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 06:48

Oshaa, schattige handenbinder haha,
Denk veel herder en iets poolhondachtigs.
Beterschap voor alle zieke hondjes.
Ik mag vandaag over een week weer puppy knuffelen, ze zijn dan een week of zes en kunnen we de karaktertjes al wat meer zien en kijken welk hondje bij ons past.
De fokker kent ons al tien jaar dus weet ook wel goed wat bij ons past.
Eerste weekend april mogen we ons sneeuwvlokje ophalen. :D

Puppen leren al om op gras hun behoefte te doen

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 08:52

Ze is wel heeeel knap

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:54

Jeetje flux, dat is wel een bijzondere ontmoeting.

Wat een prachtpup ochaa.

Puppy knuffelen <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:15

Lughnassadh schreef:
Oshaa, ik houd stiekem van dat soort inventieve types.

Hier nu nog 2 nachtjes slapen *\o/*.

Oh jaloers nog maar een nacht nu!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:19

Hier vannacht sky niet in de bench gedaan. Alles is heel, ik heb de nacht doorgeslapen en er is niet in huis gepoept *\o/*
Vanmiddag gaat mijn vriend met de kat naar se dierenarts, dus hij neemt voor de zekerheid even een poepje mee zodat ze wel getest kan worden op giardia. Better safe than sorry

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:16

Even een poging tot bij lezen van de laatste 2 pagina’s

Kaplaars
Het topic is dan zeker leuk om mee te lezen en kletsen ook wanneer je wilt. Wij hadden in eerste instantie dachten we geen voorkeur en dat ook aangegeven bij de fokker voor het volgende nest. Maar toen ze een annulering kreeg bij het nest wat ze op dat moment had, en er een teef vrij kwam, voelde dat meteen goed voor ons. Onze vorige hond was een reu en hij was echt mijn soulmate dog ook dus ik zou wat dat betreft ook gerust weer een reu willen ooit - maar zal een beetje gaan afhangen ook van welk ras er bij gaat komen. En een koningspoedel, onwijs gaaf! Kijk al uit naar foto’s tzt! En goed plan dat je KimD benaderd hebt ja haha die heeft denk ik al uitgezocht waar zij haar eigen poedel ooit vandaan wil - want ik vind nog steeds dat die er moet komen Kim.

Bij paarden ben ik ook 100% ruin fan, maar bij honden vind ik de teven vaak wel net wat meer karakter hebben over ’t algemeen, maar dat kan soms ook wel weer meer geregel geven (afhankelijk wel van individu en vaak ook ras bv), al kunnen intacte reuen ook op meerdere punten echt wel uitdagingen zijn - waar ik dan net zo goed niet perse op zou zitten te wachten. Dus beide is wel wat over te zeggen.

Lughnassadh
Het aftellen is echt begonnen zo, leuk!

fannetje
Wat een dropje toch, echt een prachtige hond!

Oshaa
Wat ben ik toch fan van haar. Hoe meer ik lees ook over haar boeven streken, hoe harder je toch valt ervoor hahaha. Heerlijk ding en een knappe ook, *zwijmelt weg. Mij zou ’t ook niks verbazen als ze naast herder ook nog wat van (Amerikaanse) Akita erin heeft zitten inderdaad, misschien wel maar minimaal maar die vibe heeft ze op sommige foto’s wel. Iets van pool hond acht ik de kans ook nog wel groot dat daar wat van naar voren komt, maar verwacht wel merendeel herder. Ben benieuwd!

Wat het ziek zijn betreft, zou het me idd niks verbazen dat het een lichte, heel lichte vergiftiging is geweest. Zo reageert Arya ook heel snel op zout water bv en gaat ze snel van aan de diarree of spugen bv. Het lichaam van d’r heeft het zo te lezen gelukkig zelf goed afgevoerd in dit geval ja, en dan weet je wel nu waar je op kunt letten.

Hennos
Wat een verdrietige situatie zo met die eigenaar. Wel fijn dat Allfa meteen zo goed opgenomen is geworden weer in de groep en bij jullie kan blijven nu.

Pippa
Ohh ja, een nieuwe baan kan idd echt even een pittige periode zijn zo, zeker wanneer Vidar zo gevoelig is. Fijn dat jullie de training weer wat kunnen oppakken nu langzaam. Wat is ie al groot geworden!

Flux
Wat een bijzondere ontmoeting zo en wat ontzettend fijn en mooi om te lezen dat die hond zo’n ommekeer heeft gemaakt zeg, wauw.

Tinkermuts
Fijn dat ze zo aan ‘gras’ kunnen wennen. Wat is het toch leuk al die pups zo samen.

EmptyWords
Ja als er dan toch naar de DA gegaan word, kun je idd misschien laten checken gelijk. Fijn dat het vannacht iig goed gedaan is al.

Beterschap aan alle hondjes verder die een virus hebben opgelopen. Het heerst soms met periodes, heel rot. Gelukkig is het zo te lezen bij de meesten wel snel over geweest.

Hier verder niet zoveel te melden. We zijn nog steeds vrij rustig aan aan’t opbouwen met mij dus heel veel word er nog niet gedaan - ik ben wel al toekomst plannen aan’t maken weer om op eigen/rustig tempo dit jaar ergens weer survival te gaan doen dus hopelijk gaat dat lukken. Voor nu maar gewoon even genieten van hetgeen wat we wel nu alweer kunnen doen.

Afgelopen woensdag ben ik vroeg in de ochtend richting Vijlen gegaan - al lag er hier in Heerlen ook wel al een laag van 5cm sneeuw op dat moment) - voor een rondje van 2,7km door de sneeuw. Wat genieten we hier wel altijd van. Snoepjes zoeken, sneeuwballen vangen, rollen... Arya is zo heerlijk speels in de sneeuw, love it haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:00

Oh, wat een sneeuw zeg! Prachtig. Hier viel wel wat, maar bleef niet liggen.

Bijna puppytijd voor een paar, heel veel plezier!
Osha, wat is het toch een draak. Maar wel een mooie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:24

Ja in de avond was het volgens Kim bv ook alweer weg, dus echt insane als je dan zag hoeveel er in de ochtend lag en hoe hard het nog sneeuwde toen ik ging. :') Dus Kim had alweer pech toen die terug van het werk kwam. Bij ons in Heerlen was het in de namiddag ook alweer zo goed als weg allemaal, ging snel. Maar was even heerlijk wel. Zal vast de laatste keer zijn geweest jammer genoeg haha.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:25

Oshaa wat een leuk bloemetjes(?)tuig! Waar heb je die gevonden? Echt genieten al die natuur daar aan de overkant van de oceaan!

En ik zie nog meer leuke foto's <3

Virusjes hebben we hier gelukkig (vooralsnog) geen last van, wel van een steeds smeriger wordende omgeving. Niet alleen in het bos direct aan de wijk waar echt veel langs de paden en geregeld midden op het pad ligt, maar ook in de wijk is het steeds meer slalommen om de (resten) stront op de stoep :r Is dat bij anderen ook erger aan het worden of zijn alle vieze mensen hier komen wonen? := :\

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:28

Ik ben vergeten of ik me hier al had aangemeld of niet :+

Wij verwachten hopelijk over 8 weken een nestje van onze jongste teef en eind dit jaar plannen we ook een nestje met onze oudste en daar willen we graag een pup van houden :D

@oshaa, die zou zo als Tamaskan door kunnen gaan <3 Ik gok dus op een scheut poolhond en/of wolfhond.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:56

_Christina schreef:
Oshaa wat een leuk bloemetjes(?)tuig! Waar heb je die gevonden? Echt genieten al die natuur daar aan de overkant van de oceaan!

En ik zie nog meer leuke foto's <3

Virusjes hebben we hier gelukkig (vooralsnog) geen last van, wel van een steeds smeriger wordende omgeving. Niet alleen in het bos direct aan de wijk waar echt veel langs de paden en geregeld midden op het pad ligt, maar ook in de wijk is het steeds meer slalommen om de (resten) stront op de stoep :r Is dat bij anderen ook erger aan het worden of zijn alle vieze mensen hier komen wonen? := :

Oh hier is het echt hopeloos op sommige plekken. Ik denk dat ik wel vier keer per week in de hondenpoep sta als het niet meer is en dan ben ik er al op aan het letten. -O- Zo goor en asociaal, hoe moeilijk is het om het even op te ruimen... Zeker op plekken waar genoeg prullenbakken staan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:55

Hier is het ook huilen met hondenpoep. Zo erg dat mijn hond er al niet eens meer wilt poepen. :=
Maar ook het park is rampzalig. Er is opruimplicht maar 80% heeft er kak aan. En dan staan er ook nog eens weinig prullenbakken. Ik loop wel eens 3 km met mn zakje, maar dat is dan maar zo...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:56

Ik stop die zakjes in m'n jaszak, alleen niet vergeten om ze er weer uit te halen.

Ik ruim ook altijd op. Helaas als het diarree us, is dat wat lastiger.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:36

Ik ruim ook op, waar dat moet en dat is overal behalve in de losloopgebieden hier. Maar heb het idee dat ik 1 van de weinige ben.
Ik heb al een klacht ingediend over overlast van hondenpoep. Maar nog niks gehoord verder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:53

Ik vind t toppunt hier op de hei. Volgens mij opruimplicht. Maar die van mij duiken allemaal de bosjes in ver van de paden af en eerlijk is eerlijk, ik weiger om daar in t struikgewas opzoek te gaan naar een drolletje.
Maar, dan heb je een hoop mensen die t opruimen maar t dan in t zakje weer op de grond pleuren. Blijf er dan vanaf en laat t gewoon liggen..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:04

Ja dat heb ik ook nooit begrepen :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:05

Ja mAaR Dat ZaKJe iS bIOlogIscH aFbrEekBaAr

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:52

EmptyWords schreef:
Ja mAaR Dat ZaKJe iS bIOlogIscH aFbrEekBaAr

Dit. Kansloos.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 20:18

Er liggen er zat. Ik snap er niks van. _O-

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:23

Interessant! Ik heb Akita nog niet veel gehoord. Zou inderdaad wel kunnen - heb een paar DNA testen gezien van Manitoba rescues en daar zit soms Akita ook in. Ik ben wel echt heel benieuwd.

Ze is inderdaad erg inventief en onafhankelijk. Ze kan zichzelf extreem goed vermaken. Verademing vergeleken met Beer, die vindt dat heel moeilijk. Behalve in onze vorige tuin, dan kon hij door het hek "aapjes" kijken, vond hij fantastisch. Hier heeft hij dat minder, waardoor hij moeilijk zichzelf vermaakt buiten. Daar is Layla wel echt veel makkelijker in! Eigenlijk heeft ze een fantastisch karakter, behalve dat ze geen (of niet echt) een "will to please" heeft. Het is echt als ze er zin in heeft. Of je aanstaren en dan wat stouts doen (terwijl ze weet dat het niet mag). Ze kent bijvoorbeeld het "wait" commando best okay, maar vaak genoeg draait ze zich gewoon om wandelt weg. Natuurlijk is dit ook nog een stukje training, maar het lijkt haar ook niet altijd veel te kunnen schelen. Al kon ze het vanochtend in het bos opeens perfect :D

Gisteren was er een mooi moment met de baby van de bovenburen. We kwamen op hetzelfde moment thuis en het weer was prachtig, dus ze heeft de baby even op het gras gezet (met de honden inderdaad). Layla haar hele lijf was wiggly, zo leuk vond ze het. Ze was super enthousiast, maar ook heel rustig richting de baby. Die vond het helemaal fantastisch en kroop steeds naar ze toe (niet dat die al echt kan kruipen). Ze waren natuurlijk aan de lijn en er waren volwassenen vlakbij!

Ze staat hoger op een heuvel, waardoor ze zo groot lijkt.

Afbeelding

Met Beer ben ik begonnen met wilderness tracking. Het was zo ontzettend leuk! Beer had het mega snel door en je kon merken dat hij het fantastisch vond. We hebben 5 tracks gedaan, waarvan 1 in de sneeuw. Daar bleef hij na het eindpunt doorgaan omdat ik verder was gelopen na het uitzetten. De cursus vindt plaatst in de bossen, dus we moeten eerst een stuk hiken voordat we op de locatie komen. Super leuk en ik kijk al uit naar de volgende lessen (en ook al het volgend level).

Met Layla ga ik mogelijk in mei ook starten met een tracking course (we zijn nog in overleg, ook qua schedule enzo), maar dan "extensive search area", hierbij wordt gewerkt met "air scenting" en iets vinden in een groter gebied. Als je hond er aanleg voor lijkt te hebben kan je worden uitgenodigd om vrijwilliger disaster response team te worden (inclusief avalanche rescue dog). De trainer van Beer heeft Layla ook even gezien en die heeft me richting die cursus gestuurd omdat hij het idee heeft dat ze mogelijk erg geschikt gaat zijn. Ben heel benieuwd of het doorgaat (mogelijk wachten we nog een rondje en doen het pas in de zomer / najaar).

Nu ze opeens aan "wait" deed kon ik een iets betere foto op afstand maken. Haar nekvel is echt zo dik op deze foto (is die uberhaupt - super veel los veel en dik haar daar).

Afbeelding

EmptyWords schreef:
Ik stop die zakjes in m'n jaszak, alleen niet vergeten om ze er weer uit te halen.

Ik ruim ook altijd op. Helaas als het diarree us, is dat wat lastiger.

Ik vergeet het soms weleens in mijn zak. Stinkt het hele huis, en kan dan nooit vinden waar het is.. Hier ook veel zakjes die zijn achtergelaten - echt helemaal kansloos. Zijn ook wel echt 0 (ok 1) prullebak in de buurt. Is ook totaal niet handig.

Alle puppy knuffelaars zo leuk! Vergeet vooral niet heel veel foto's te maken als de puppies bij jullie zijn! Heb niet zoveel foto's van kleine Layla (en niks van Beer, maar die was ouder toen hij kwam) en vind het zo jammer...

Cursebreaker wat fijn dat jullie er weer iets vaker op uit kunnen! Heerlijk ook die sneeuw. Al ben ik stiekem wel blij dat het hier weer weg is :D We hebben denk ik in totaal 5 weken sneeuw gehad en dingen zijn toch wel makkelijker zonder... {:}

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:18

Oshaa waar had je nou dat bloemetjes(?)tuig vandaan? Lief zo met die baby, fijn dat ze er leuk op reageert!

Vervelend om te lezen dat het niet alleen hier zo smerig is :n
Brrr ik moet er niet aan denken om de stront in m'n jaszak te doen, daar gaat je jas toch van stinken of straks plet je het per ongeluk/is het zakje kapot :oo Ik maak een lusje met dichtknopen en hang het dan aan m'n pink. Zo vergeet ik ook niet om het weg te gooien, ofja meestal dan := Inderdaad niet als ie diep in de bosjes kakt, ik ga niet door een mijnenveld aan stront op jacht naar de juiste drol :evaw:

Net even een sneeuwrondje gedaan, hij werd er helemaal stuiter van zo leuk vond ie dat :):) Ik ben zelf wel blij als het snel weer weg is of op z'n minst droog :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 08:14

Oshaa, juist door je karakteromschrijving moest ik aan Akita denken. Eigenzinnige honden die ook alleen wat doen omdat ze dat zelf willen.

Volle akita's hebben een pittig karakter en zijn moeilijk(er) trainbaar (mijn mening hoor). Ik vind ze prachtig en als het ooit kan zou ik er een willen. De Amerikaanse Akita dan. Maar niet als huishond, dan als buiten boerderij/waakhond hond. Als huis/gezinshond passen ze zeker niet bij mij qua karakter.

Lughnassadh, je mag je pup gaan halen *\o/*

Ik moet nog een volle week wachten -O-