Interessant! Ik heb Akita nog niet veel gehoord. Zou inderdaad wel kunnen - heb een paar DNA testen gezien van Manitoba rescues en daar zit soms Akita ook in. Ik ben wel echt heel benieuwd.
Ze is inderdaad erg inventief en onafhankelijk. Ze kan zichzelf extreem goed vermaken. Verademing vergeleken met Beer, die vindt dat heel moeilijk. Behalve in onze vorige tuin, dan kon hij door het hek "aapjes" kijken, vond hij fantastisch. Hier heeft hij dat minder, waardoor hij moeilijk zichzelf vermaakt buiten. Daar is Layla wel echt veel makkelijker in! Eigenlijk heeft ze een fantastisch karakter, behalve dat ze geen (of niet echt) een "will to please" heeft. Het is echt als ze er zin in heeft. Of je aanstaren en dan wat stouts doen (terwijl ze weet dat het niet mag). Ze kent bijvoorbeeld het "wait" commando best okay, maar vaak genoeg draait ze zich gewoon om wandelt weg. Natuurlijk is dit ook nog een stukje training, maar het lijkt haar ook niet altijd veel te kunnen schelen. Al kon ze het vanochtend in het bos opeens perfect
Gisteren was er een mooi moment met de baby van de bovenburen. We kwamen op hetzelfde moment thuis en het weer was prachtig, dus ze heeft de baby even op het gras gezet (met de honden inderdaad). Layla haar hele lijf was wiggly, zo leuk vond ze het. Ze was super enthousiast, maar ook heel rustig richting de baby. Die vond het helemaal fantastisch en kroop steeds naar ze toe (niet dat die al echt kan kruipen). Ze waren natuurlijk aan de lijn en er waren volwassenen vlakbij!
Ze staat hoger op een heuvel, waardoor ze zo groot lijkt.

Met Beer ben ik begonnen met wilderness tracking. Het was zo ontzettend leuk! Beer had het mega snel door en je kon merken dat hij het fantastisch vond. We hebben 5 tracks gedaan, waarvan 1 in de sneeuw. Daar bleef hij na het eindpunt doorgaan omdat ik verder was gelopen na het uitzetten. De cursus vindt plaatst in de bossen, dus we moeten eerst een stuk hiken voordat we op de locatie komen. Super leuk en ik kijk al uit naar de volgende lessen (en ook al het volgend level).
Met Layla ga ik mogelijk in mei ook starten met een tracking course (we zijn nog in overleg, ook qua schedule enzo), maar dan "extensive search area", hierbij wordt gewerkt met "air scenting" en iets vinden in een groter gebied. Als je hond er aanleg voor lijkt te hebben kan je worden uitgenodigd om vrijwilliger disaster response team te worden (inclusief avalanche rescue dog). De trainer van Beer heeft Layla ook even gezien en die heeft me richting die cursus gestuurd omdat hij het idee heeft dat ze mogelijk erg geschikt gaat zijn. Ben heel benieuwd of het doorgaat (mogelijk wachten we nog een rondje en doen het pas in de zomer / najaar).
Nu ze opeens aan "wait" deed kon ik een iets betere foto op afstand maken. Haar nekvel is echt zo dik op deze foto (is die uberhaupt - super veel los veel en dik haar daar).

EmptyWords schreef:Ik stop die zakjes in m'n jaszak, alleen niet vergeten om ze er weer uit te halen.
Ik ruim ook altijd op. Helaas als het diarree us, is dat wat lastiger.
Ik vergeet het soms weleens in mijn zak. Stinkt het hele huis, en kan dan nooit vinden waar het is.. Hier ook veel zakjes die zijn achtergelaten - echt helemaal kansloos. Zijn ook wel echt 0 (ok 1) prullebak in de buurt. Is ook totaal niet handig.
Alle puppy knuffelaars zo leuk! Vergeet vooral niet heel veel foto's te maken als de puppies bij jullie zijn! Heb niet zoveel foto's van kleine Layla (en niks van Beer, maar die was ouder toen hij kwam) en vind het zo jammer...
Cursebreaker wat fijn dat jullie er weer iets vaker op uit kunnen! Heerlijk ook die sneeuw. Al ben ik stiekem wel blij dat het hier weer weg is
We hebben denk ik in totaal 5 weken sneeuw gehad en dingen zijn toch wel makkelijker zonder...