Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:53

CupCakes_ schreef:
Wij zijn gestart met Kivo toen we overstapten op vers. Maar eigenlijk na een paar maanden vond ik de kwaliteit al slecht en ben ik op o.a. Kiezebrink, Darf, Pure instinct overgestapt.

Inmiddels zijn we weer overgestapt, omdat de leverancier waar wij bestelden vrij onbetrouwbaar was kwa levering onze kant op. :+

Tien punten voor subtiel zijn Willem! _O_

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:21

KimD schreef:
CupCakes_ schreef:
Wij zijn gestart met Kivo toen we overstapten op vers. Maar eigenlijk na een paar maanden vond ik de kwaliteit al slecht en ben ik op o.a. Kiezebrink, Darf, Pure instinct overgestapt.

Inmiddels zijn we weer overgestapt, omdat de leverancier waar wij bestelden vrij onbetrouwbaar was kwa levering onze kant op. :+

Tien punten voor subtiel zijn Willem! _O_

Je kent mij toch inmiddels wel langer dan vandaag. Zo subtiel als de voordeur _O-

Oshaa

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:13

Dankjewel iedereen voor het advies wat betreft de tuigen! We zijn nu op vakantie in Engeland, als we terug zijn ga ik nog eens goed naar de maat 6 kijken :).

-----------------------

Op het moment zijn we aan het roadtrippen in Engeland en Beer is mee :). Gisteren een lange auto dag gehad (naar Exmoor) met 2 prachtige wandelingen tussendoor. Het is hier echt heerlijk en Beer is extreem braaf. De regel is hier honden mogen los (mits onder controle) behalve als het er expliciet staat (vaak in weides of zoals gisteren in een herten conservation area). Beer vindt dat echt fantastisch :). Maakt hopelijk het vele in de auto zitten en de avonden in de pub goed.

Voor de heenreis hebben we een reisziekte pilletje gebruikt in overleg met de dierenarts. Hij geeft vaak wat signalen dat hij misselijk is (nooit overgegeven) en hij vindt de auto ook niet echt leuk. Gelukkig is het wel zodra hij de auto uitkomt meteen goed (anders hadden we hem niet meegenomen). Het was met het pilletje iets beter (hij at wat in de auto) maar niet heel significant. Wat wel opvallen was, gisteren (3 uur rijden) was hij eigenlijk heel chill. Geen idee of een roadtrip de oplossing gaat zijn voor zijn auto issues, maar het zou leuk zijn!

Vandaag staat Exmoor op het programma, daarna nog Cornwall en Dartmoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cursebreaker ik ga je echt een keer om tips vragen. De foto's van Arya zijn altijd zo mooi! Heb nu een paar goede uitgekozen maar de meeste zijn zo:

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:51

Wat heerlijk joh, je hond mee op vakantie tijdens zo'n trip <3 onze toekomstdroom!

Hoe ging het op de boot? Mochten jullie hem gewoon bij je houden? Ik hoor wisselende ervaringen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:15

Oshaa
O wauw, wat een gave trip zeg! Ik ben een beetje jaloers hihi. Het zelf rijden daar lijkt me dan wel weer spannend haha. Maar heerlijk wel dat je zo veel makkelijker kunt bepalen naar waar en wanneer je ergens toe gaat. Mooie sfeer plaatjes heb je, ziet er echt fantastisch uit daar! Veel plezier nog <3 Fijn dat je medicatie had voor de misselijkheid ter lichte ondersteuning. Klinkt alsof de auto idd onwijs goed gaat all things considered! Mooi! En zoveel bijzonders doe ik niet met m’n telefoon hoor hihi. Klikken en: Lightroom is my best friend hahaha. En gebruik maken van de camera functies op de telefoon, dus daar vooral veel mee oefenen en uitproberen wat je mooi vind. Deel vooral nog meer foto’s van de verdere reis; ik ben benieeeeuwd!!

Kiimm
Knap van ‘m dat hij zo braaf was met bloedprikken! Scheelt idd wel dat je ergens zit nu waar ze de tijd nemen, zo fijn! Succes met het verdere onderzoek nu, ben benieuwd! Hopelijk valt het allemaal mee!

meisie94
Sorry, niet zo bekend in die omgeving. Maar je zou Nederlandse webshops die het merk verkopen ook kunnen vragen meerdere maten te sturen zodat je kunt passen en retourneren bv? Hier in de gehele regio heb ik nog nooit dry up gezien in een winkel jammer genoeg.

Cupcakes
Haha ook van mij krijg je tien punten want ik vind je nog vrij subtiel hoor!! Je blijft nog heel netjes na alle drama keer op en keer en hoe er met je omgegaan werd. Fijn dat je nu in ieder geval een alternatief hebt. Hopelijk dat Jip met z’n soms nog wispelturigheid mbt eten dit nu blijft eten ook op langer termijn. Time will tell :') :j

--

Wij zijn een weekje man- en vader vrij, want die zit voor het werk in Warschau, dus Milan gaat de vroegere avond wandelingen nu allemaal mee - normaliter loop ik overdag een langere ronde en doet m'n man de laatste avond ronde bv maar deze week is alles een beetje geschoven; dus lekker samen genieten van de mooie avond zonnetjes de laatste dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de ochtenden ga ik meestal meteen door naar de heide of een ander losloop gebied in de omgeving nadat ik Milan op school gedropt heb en dan tussendoor kleinere plas/poep rondjes. Langere heuvelland wandelingen etc zijn deze week wat lastiger, dus we houden het even wat korter bij huis totdat Luciën weer thuis is - en mijn long klachten hopelijk weer wat weggetrokken zijn want dat speelt weer op, wat een feest :').

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:25

Ohh die foto's <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:42

Prachtig Melissa <3 echt waanzinnig mooie plaatjes! En die omgeving!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:00

Net gebeld dat de schildklier van Cody goed is, dat dat het probleem niet kan zijn. Dus we weten nog steeds niet waar zijn gewichtsproblemen, het weinig drinken en zijn sufheid vandaan komen. Opties gekregen van de dierenarts waar ik echt over na moet denken. We weten nu ook echt even niet wat voor vervolgstappen we moeten nemen..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:01

Thanks Amanda & Leo! <3

Leo
Word tzt met jullie frummel een tripje Zuid-Limburg ;) :j

Kiimm
Zou de chemische castratie geen oorzaak kunnen zijn? De wisselingen met het hormoonstelsel?
Weetniet hoelang dat alweer geleden was enz. Welke vervolgstappen als ik vragen mag?
Lastig dat je niks wijzer bent nog nu, al is het ook wel weer fijn dat er geen gekke waardes nu naar boven zijn gekomen.

Of de weersverandering? Arya reageert daar momenteel ook wat op, doordat ze nog in d'r wintervacht zit en de temperatuur opeens snel omhoog ging bv.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 17:06

Kiimm_ schreef:
Net gebeld dat de schildklier van Cody goed is, dat dat het probleem niet kan zijn. Dus we weten nog steeds niet waar zijn gewichtsproblemen, het weinig drinken en zijn sufheid vandaan komen. Opties gekregen van de dierenarts waar ik echt over na moet denken. We weten nu ook echt even niet wat voor vervolgstappen we moeten nemen..

Hmm lastig.
(Chemische) castratie kan zeker de oorzaak zijn wat melissa zegt. Hoelang was dat geleden? Er zijn gevallen bekend dat ze chemische castratie zelfs langer dan een jaar werkt.
Wat waren de opties die de DA gaf?

Misschien een hele andere richting; is hij al eens door een fysio/chiro onderzocht?
Anders is dat absoluut nog een optie om mee te nemen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:09

Bij Jip heeft de chemische castratie van 6 maanden ruim een jaar door gewerkt.
Mocht je nou uit het reguliere traject geen oplossingen/oorzaken vinden, dan raak ik aan om eens richting het natuurgeneeskunde te kijken. Ik zal je wel even een nummer door pbén!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:21

Kiimm_ schreef:

Fijn en vervelend tegelijk. Hopelijk snel toch meer duidelijkheid.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:23

De chemische castratie heeft hij een jaar geleden gehad en is nu 3 maanden uitgewerkt. Problemen met zijn gewicht spelen langer en het weinig drinken en vermoeidheid is nog niet zo heel lang gaande.

De dierenarts denkt dat hij depressief is of denkt dat het door het overgewicht komt. Naar hen uitgesproken dat we na de laatste keer nog meer geminderd hebben in voer, hij momenteel honger heeft en toch een kilo is aangekomen. De opties die ze hebben zijn:
- een paar weken pijnstillers geven om te kijken of hij ergens pijn heeft (bijvoorbeeld rug)
- Een afvaldieet vanuit de kliniek, zij hebben speciaal voer ofzo..
- een verwijzing naar een algemene gedragspoli of internist

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:29

Hmm allemaal wel erg raar Kim, vreemd beeld. :\

@Cursebreaker jaaa we gaan zéker bij jullie op bezoek komen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:47

Kiimm_ schreef:
De chemische castratie heeft hij een jaar geleden gehad en is nu 3 maanden uitgewerkt. Problemen met zijn gewicht spelen langer en het weinig drinken en vermoeidheid is nog niet zo heel lang gaande.

De dierenarts denkt dat hij depressief is of denkt dat het door het overgewicht komt. Naar hen uitgesproken dat we na de laatste keer nog meer geminderd hebben in voer, hij momenteel honger heeft en toch een kilo is aangekomen. De opties die ze hebben zijn:
- een paar weken pijnstillers geven om te kijken of hij ergens pijn heeft (bijvoorbeeld rug)

O he wat sneu allemaal.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:48

Afbeelding

Hij was zo lief in het bos. Kwam denk ik door zijn lichtgevende kuif?
Ziet er vreemd uit op de foto.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:19

Kiimm
Omdat je zegt dat je weer geminderd hebt in voer; Krijgt hij wel nog genoeg voer/voedingsstoffen binnen? Structureel te weinig voeren zou ook een oorzaak kunnen zijn icm het overgewicht als je echt blijft minderen zeg maar - ik weet niet hoeveel hij uiteraard krijgt en of dat echt het geval is, dat je te weinig voert, maar zou wel iets zijn waar je nog naar kunt kijken. Dan zou je in het voer-hoekje ook kunnen kijken inderdaad en eventueel met ander voer aan een dieet kunnen beginnen bv. Al is het medisch uitsluiten van pijn ook wel een goede volgende stap moet ik zeggen. Misschien wat kim opperde; een bezoekje aan een osteopaat of fysio bv nog ter aanvulling ook.

Maar lastig hoor Kim :( Het is idd niet dat je zegt van heel duidelijk en makkelijk wat nu 't beste is om te gaan doen als volgende stap nee. Misschien alles maar 1 voor 1 af gaan nu? Succes in ieder geval! :knuffel:

Leo
*\o/* *\o/* *\o/*

PSvanLot
haha mooi lichtgevend kuifje ja!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:00

Leo schreef:
Wat heerlijk joh, je hond mee op vakantie tijdens zo'n trip <3 onze toekomstdroom!

Hoe ging het op de boot? Mochten jullie hem gewoon bij je houden? Ik hoor wisselende ervaringen.

Het ging goed op de boot! Over het algemeen moeten ze in de auto blijven, maar Beer mocht uiteindelijk bij ons blijven. Daar ging het eigenlijk heel goed. Hij vond het zelfs leuk om buiten op het dek te komen :). Op de grens viel het me ook heel erg mee. Zijn paspoort is gecontroleerd (vooral de lintworm behandeling), maar verder niks speciaals.

Het is echt heerlijk om hem erbij te hebben! En volgens mij vindt hij het hier ook helemaal niet zo erg ;)

cursebreaker schreef:
Oshaa
O wauw, wat een gave trip zeg! Ik ben een beetje jaloers hihi. Het zelf rijden daar lijkt me dan wel weer spannend haha. Maar heerlijk wel dat je zo veel makkelijker kunt bepalen naar waar en wanneer je ergens toe gaat. Mooie sfeer plaatjes heb je, ziet er echt fantastisch uit daar! Veel plezier nog <3 Fijn dat je medicatie had voor de misselijkheid ter lichte ondersteuning. Klinkt alsof de auto idd onwijs goed gaat all things considered! Mooi! En zoveel bijzonders doe ik niet met m’n telefoon hoor hihi. Klikken en: Lightroom is my best friend hahaha. En gebruik maken van de camera functies op de telefoon, dus daar vooral veel mee oefenen en uitproberen wat je mooi vind. Deel vooral nog meer foto’s van de verdere reis; ik ben benieeeeuwd!!

Het rijden valt goed mee. Links rijden went super snel. Het lastigste is dat veel weggetjes zo ontzettend smal zijn. In de streek waar wij zitten zijn er ook minder M-wegen, waardoor 80 km opeens 2 uur kan duren, maar dat hoort er ook wel bij. Het is wel heel fijn dat je op zoveel plekken welkom bent. Natuurlijk hebben we de accomodaties er op uit gezocht, maar het was niet echt lastig. Je merkt ook dat een hond echt een gespreks-starter is. Iedereen wil een praatje maken en iets over hem weten. Nu is Beer ook heel sociaal, wat ook helpt ;).

Misschien moet ik ook eens naar lightroom gaan kijken! Een zwarte hond is ook wel lastig - hij is vaak zo donker dat die één zwarte vlek is... Jouw foto's zijn ook weer echt pareltjes!

Kiimm_ schreef:

Wat ontzettend vervelend! Je hoopt toch altijd dat er iets uitkomt, want dan kan je weer verder.
Bij mensen zijn soms bepaalde schilklier waarden goed, terwijl er toch iets mis is (met andere waarden waar ze niet standaard op testen). Kan het zoiets zijn?
Of de ziekte van Lyme? Daar kunnen ze ook vrij lusteloos van worden (waardoor hij misschien minder beweegt en het gewicht omhoog gaat). Geen idee verder hoor, maar een teek hebben ze toch snel te pakken.

----------------------------------------------------------------------

Hier zijn we nog steeds heel blij! Prachtige omgeving, redelijk goed weer en een hele blije hond. Vannochtend bij het ontbijt heeft hij van de Inn een speciaal hondenontbijtje gekregen - de bofkont!
Hij kan de extra kcal ook wel gebruiken want hij legt een afstanden af!
Weer prachtige wandelingen gemaakt en spannende autoritten (inclusief baantjes waar maar 1 auto doorheen kan - spiegels zowat tegen de vegetatie aan beide kanten - maar die toch twee-richtingsverkeer is.)

Het landschap wisselt van de moor, tot het bos en dramatische kliffen aan de kust :). Echt - het is een aanrader hier!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:25

Kiimm_ schreef:

Hey Kim wat naar joh -O- ook niet echt ideale opties… arme Cody en jij :knuffel: heb je al een beetje een idee wat je wil gaan doen? Misschien zou een osteopaat nog verlichting kunnen bieden? Dikke knuffel!

@Oshaa ohhh echt een droom om je hond zo mee te nemen <3

@curse prachtige foto’s weer!

——

Vandaag weer bij ons kleine Appa Aapie wezen kijken, het is ineens een hond :+

Lekker spekkie <3 stomme stompe neusjes nog _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:37

Wat een droppie! Dat zwarte neusje ook echt <3 Is het al zeker dat dit hem wordt?

Wat fijn dat hij bij jullie op de boot mocht blijven zeg, Oshaa!

Hopelijk kun je een aanknopingspunt vinden Kim, wat ellendig voor jullie zo. :\

Vandaag is Fitz precies 6 weken! Morgen krijgen ze hun eerste vaccinatie en chip.

Hij wordt zo snel groot!
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:43

Nee, ik heb echt even geen idee. Misschien dat ik toch iets in voer moet en een goede balans moet vinden in voedingsstoffen en afvallen..

Ik zit ook aan een second opinion te denken bij een andere dierenarts.

Zou het een slechte beslissing zijn om hem een aantal weken pijnstilling te geven om te kijken of die ergens pijn heeft? Ik stop er het liefst niet zomaar iets in, maar misschien levert het wel waardevolle info op..

Ik wil tevens wel iedereen bedanken die hierop heeft gereageerd, zowel hier als via WhatsApp. Doet me goed :o

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:14

Kiimm_ schreef:

Normaal een stille meelezer, maar nu ik dit zie: hoe weet je dat de chemische castratie is uitgewerkt? Mijn vorige hond in nl ook 1 x chemisch gecastreerd, dit hield (hoewel het een grote en stevige jongen was) ruim anderhalf jaar aan (te checken aan de grootte van zijn testikels, die waren pas na anderhalf jaar weer op 'oorlogssterkte'). Gedurende die tijd leek hij ook wel depressief, sjokte een beetje achter je aan en lag soms gewoon apatisch in zijn mand. Ook volledig medisch doorgelicht, pas nadat de chemische castratie echt was uitgewerkt hadden we onze 'oude' hond weer terug (voor die tijd twijfelden we toch of het niet gewoon 'de leeftijd' was, hij was 6 rond die tijd).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:30

Leo schreef:
Wat een droppie! Dat zwarte neusje ook echt <3 Is het al zeker dat dit hem wordt?

Vandaag is Fitz precies 6 weken! Morgen krijgen ze hun eerste vaccinatie en chip.

Hij wordt zo snel groot!
[ [url=m/S9wk1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo goed als zeker dat dit ‘m wordt ja :j houden natuurlijk wel nog een kleine slag om de arm, ze zijn nog klein. Bijna 4 weken nu. Maar ik trek steeds enorm naar hem toe, de fokker noemt ‘m ook al Appa :+ hij reageert ook zo leuk.

Fitz wordt ook al groot zeg! <3 leuk koppie heeft hij! Komt al snel dichtbij dat hij bij jullie komt wonen <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:41

Eindelijk is onze Friese waterhond dan ook een échte waterhond :).
Echt de perfecte wandeling - prachtig door de bossen gevolgd door een spectaculair pad langs de kust, van kliffen tot stranden. 14 km en 350 hoogtemeters die hebben bijgedragen dat Beer voor het eerst heeft durven zwemmen! Hij zit altijd wel graag in het water, maar zwemmen dat niet. Nu was er een prachtig rustig strandje in een baai (zee was rustig) en een andere hond die het goede voorbeeld gaf :).
Hij kwam elke keer heel trots uit het water!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 20:03

Wat mooi daar!!

“Puppy” alweer ruim 9 maanden <3
Afbeelding