Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:10 meter is natuurlijk alsnog véél als je hond (nog) niet volledig opgevoed is. 10 meter, zeker aan een flex is gevoelsmatig 30 meter, je kunt er niks aan corrigeren.![]()
Maar ik ben sowieso anti flexi voor alles boven de 8kg. Moest verboden worden, behalve voor Kim, dat is een van de weinige die de honden er fatsoenlijk aan heeft lopen.
_Christina schreef:KimD schreef:10 meter is natuurlijk alsnog véél als je hond (nog) niet volledig opgevoed is. 10 meter, zeker aan een flex is gevoelsmatig 30 meter, je kunt er niks aan corrigeren.![]()
Maar ik ben sowieso anti flexi voor alles boven de 8kg. Moest verboden worden, behalve voor Kim, dat is een van de weinige die de honden er fatsoenlijk aan heeft lopen.
Ik heb van mening dat een hond altijd fatsoenlijk hoort te lopen (ofja vooral luisteren), ongeacht de lengte van de lijn. En als dat ook aan een flex of langere lijn kan, dan lijkt mij dat prima, helemaal buitenaf als je daar zelden iemand tegenkomt. Ik weet niet wat jij met de lijn doet om te corrigeren dat je geen lengte daarin kunt hebben? Ik ben niet zo'n sjorrer en daarbij van mening dat een hond aan een langere lijn meer ruimte heeft om zonder dwang de juiste keuze te maken als je een cue geeft.
KimD schreef:Stel je komt mij tegen met vijf honden en je geeft je hond de vrijheid om zelf zijn keuze te maken en hij maakt de verkeerde? Is het dan aan mij om hem een stamp voor zijn harses te geven als hij bij mijn roedel komt? Want jij staat immers 25 meter verderop te hengelen waarschijnlijk.
Sky schreef:Wat een heftige reacties. Ik kom zo vaak jonge enthousiaste honden tegen die het zien van mijn hond toch net wat leuker vinden dan terug naar het baasje. Het zou niet in mij opkomen deze hond dan een 'stamp voor zijn harses te geven'. Ben heeeel blij dat zulk soort mensen hier niet rondlopen in de losloopgebieden. Stel je voor zeg.
Sky schreef:Wat een heftige reacties. Ik kom zo vaak jonge enthousiaste honden tegen die het zien van mijn hond toch net wat leuker vinden dan terug naar het baasje. Het zou niet in mij opkomen deze hond dan een 'stamp voor zijn harses te geven'. Ben heeeel blij dat zulk soort mensen hier niet rondlopen in de losloopgebieden. Stel je voor zeg.
Nayomie schreef:Ikzelf zit te kijken naar een lange lijn voor Zhiva. Met het oog dat ze richting loopsheid gaat, willen we wel wat meer controle hebben. Ze luistert an sich heel goed, maar buiten is het een dramaMaar ik zoek een lijn waar ik mijn handen niet aan open scheur, dus liefst eentje met grip. Best lastig nog, wilde 10 meter, maar de paardenlijnen die lekker in de hand liggen zijn allemaal 8. Ik gok een kwestie van compromissen sluiten.
[BB-ITP] Zhiva de Oudduitse herder in de picture
Had nog even een topic gemaakt met foto's van ons.![]()
Hier is het een drama op dit moment, zo veel aan het puberen, niet luisteren. En niet eens de meest vreselijke dingen maar alle commando's zijn foetsie. Thuis gedraagt ze zich prima, buiten is het net een dove hond![]()
Awhh CB, samen zullen ze alles delenLieve foto's ook!