Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:26

Beter te langzaam opbouwen dan te snel Levita. Ik zou toch proberen hem de eerste week niet alleen te laten en dan terwijl je er bent oefenen met in de ren en even achter de deur gaan staan o.i.d.

Tijd gaat zo langzaam hier haha. Nog twee maanden geduld hebben maar ons propje groeit zo goed! En wat blijkt, ze is mottled! Lekker sproetenmeisje <3
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:31

Die van ons piept heel even als we de deur uit lopen en dan is het voorbij. Hij verbouwt soms wat maar als we terugkomen ligt hij altijd te slapen. Eigenlijk hebben we het vanaf het begin vertrouwd, maar hij is ook nooit aan het blaffen/janken gegaan. We gaan gerust samen ergens 1-2 uurtjes heen zonder problemen. Langer niet, maar dat is ook omdat hij nog elke 2 uur naar buiten gaat voor een plas. :+

De nachten gaan hier trouwens perfect inmiddels! Hij slaapt altijd door zonder ongelukjes. Bench verkleinen doet zijn werk. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:54

Hier zijn ze alleen als ze alleen moeten zijn. Fikse wandeling, wat te knagen en we vertrekken. Nooit aandacht aan geschonken of een ding van gemaakt. Wel altijd na intensieve wandeling. Dan de bench in vinden ze sowieso al vlot normaal. Maar hier een roedel

Dat weet ik weer goed ook dat ik een roedel heb....

De 3 herders en kymo lopen in polder los. De husky's vast. De husky reu wil dijk over want dacht wat te ruiken maar was op tijd het te voorkomen. Daar is verder 0 verkeer dus de loslopers krijgen veel vrijheid van mij.
Opeens besefte ik ze alle 4 niet te zien. Meestal dan met 4 muizen aan het uitgraven dus ik de dijk op en niets... Tot in de verte 5 stipjes oliebol 5???????
Denk haas of vos oid. Loop er nu een 6 maanden en nooit iets anders dan muizen gespot.

Gelukkig ging dat beest een hele brede sloot uhm over??? Kwijt vanaf toen. Echter alle 4 besloten te kunnen zwemmen dusss.... Daar sta je dan. 2 km vanaf auto, hun zeker 3 km. 2 a 3 meter brede sloot en nog 2 husky's....

4 tal liep in zeer groot zonnepanelen veld wat op slootkant na zeer goed omheind is dus. Weg dan via slootkant konden ze niet. Uiteindelijk kwamen ze alle 4 weer richting sloot. De herders zwommen terug en kymo??? Water is enggggggg

De herders maar laten doen qua zwemmen (wat een lol hadden ze) en met kymo aan verkeerde kant 2 km terug naar auto gelopen. Daar de sloot erg smal en kwam hij ook.

Inmiddels 2 uur later allen gewassen en uitgeteld. Enkel Kymo niet die heeft door allerlei onkruid ed gelopen en voetzolen zwaar geïrriteerd helaas. Nu eindelijk beetje rustiger door zalven en masseren....

Hopelijk blijft dat dier weg nu... Ik kan niet over de dijk kijken helaas. Denk wel dat ik voorlopig overwegend op de dijk loop of in elk geval regelmatig check

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:08

Oeps! Wat een avontuur. Blij dat je niet de sloot in hoefde.. :+

Wij zijn vandaag ondanks het vreselijke weer even het bos in geweest. Pup helemaal onder de modder maar we zijn wel een hoop leuke grote honden tegengekomen! Popo durft nog niet echt met ze te dollen (het hoogteverschil is ook nog wel aanzienlijk) maar hij wilde wel lekker snuffelen en dat ging heel rustig. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 19:20

Kijk dan naar haar knappe bolle buikje <3
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag dag 42

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 01:53

dierenfan schreef:
Hier zijn ze alleen als ze alleen moeten zijn. Fikse wandeling, wat te knagen en we vertrekken. Nooit aandacht aan geschonken of een ding van gemaakt. Wel altijd na intensieve wandeling. Dan de bench in vinden ze sowieso al vlot normaal. Maar hier een roedel

Dat weet ik weer goed ook dat ik een roedel heb....

De 3 herders en kymo lopen in polder los. De husky's vast. De husky reu wil dijk over want dacht wat te ruiken maar was op tijd het te voorkomen. Daar is verder 0 verkeer dus de loslopers krijgen veel vrijheid van mij.
Opeens besefte ik ze alle 4 niet te zien. Meestal dan met 4 muizen aan het uitgraven dus ik de dijk op en niets... Tot in de verte 5 stipjes oliebol 5???????
Denk haas of vos oid. Loop er nu een 6 maanden en nooit iets anders dan muizen gespot.

Gelukkig ging dat beest een hele brede sloot uhm over??? Kwijt vanaf toen. Echter alle 4 besloten te kunnen zwemmen dusss.... Daar sta je dan. 2 km vanaf auto, hun zeker 3 km. 2 a 3 meter brede sloot en nog 2 husky's....

4 tal liep in zeer groot zonnepanelen veld wat op slootkant na zeer goed omheind is dus. Weg dan via slootkant konden ze niet. Uiteindelijk kwamen ze alle 4 weer richting sloot. De herders zwommen terug en kymo??? Water is enggggggg

De herders maar laten doen qua zwemmen (wat een lol hadden ze) en met kymo aan verkeerde kant 2 km terug naar auto gelopen. Daar de sloot erg smal en kwam hij ook.

Inmiddels 2 uur later allen gewassen en uitgeteld. Enkel Kymo niet die heeft door allerlei onkruid ed gelopen en voetzolen zwaar geïrriteerd helaas. Nu eindelijk beetje rustiger door zalven en masseren....

Hopelijk blijft dat dier weg nu... Ik kan niet over de dijk kijken helaas. Denk wel dat ik voorlopig overwegend op de dijk loop of in elk geval regelmatig check

Oef! Gelukkig op een kleine verwonding na goed afgelopen.

Dit is ook een rede waarom ik Skip bijna direct zwemles heb gegeven van de zomer. Is een jachthond dus verwacht eigenlijk wel dat ie een keer ergens achteraan gaat. Mocht hij zo'n zelfde actie uithalen als jou roedel, kan hij iig terug naar de goede kant zwemmen.

Ga je Kymo ook leren zwemmen van de zomer?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 06:29

Kymo had ik al x laten zwemmen bij laag water toen het niet al te koud was. Dat vond hij mwah haha

In de zomer ben ik zo vaak mogelijk bij goed weer in de zee te vinden met altijd een deel vd roedel mee. Zeker wel dat ik het hem verder ga leren. Hij kan ook zwemmen maar durfde niet meer. Geen idee ook waarom niet. Misschien kon hij er niet goed uit komen of zijn ze met zijn allen tegelijk er in gedoken en is hij kopje onder gegaan? Kenzo en Finnley wegen beiden bijna 40 kg. Bentley zit op 26 kg en kymo 15 kg dus behoorlijk verschil.
Al konden ze allemaal de haas bij houden....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:41

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:08

Ik voer het niet maar heel goed van je dat je het deelt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 11:09

Ik zag het net op FB voorbij komen, dus denk deel het maar, hoe meer mensen het zien hoe beter.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:15

Ja Hills is nog een van de (betere) merken nog wel ... mijne zijn verwend met vers vlees zit wel in dubio welke brok ik straks de kleine erbij ga geven... ben niet zo van de brokken eigenlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 11:18

Hills is kwalitatief zeker een van de betere merken. Maar goed een foutje is te maken natuurlijk. Ze lossen het nu in ieder geval op.

Wij voeren KVV en brok, Wolf of Wilderness.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:56

Hills en RC, Purina etc is toch allemaal één pot nat? :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:09

Dat zegt niets over de kwaliteit. Kwalitatief is het een goed voer. Alleen niet het voer wat iedereen wil voeren of achter staat.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:09

Mag ik me hier ook melden? Wij zijn opzoek naar een nieuwe hond, een herplaatster. Leeftijd vanaf 6 maanden dus geen pup maar zou het toch fijn vinden als ik vragen kan stellen over van alles en ik zag geen actief, ander passend topic :)
We gaan waarschijnlijk kijken bij een Berner Sennen van 7 maanden! Lekker in de puberteit dus misschien wat afzien, maar wel fijn dat hij nog zo jong is want dan kunnen we hem zelf nog vanalles leren.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:19

Ik voer alle beesten hier Hill's. Heel blij mee :D

@Casperzazoe Tuurlijk! Een pup is een pup en er zitten hier allerlei leeftijden door elkaar. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 15:58

Natuurlijk Casperzazoe! Welkom!

Geen blikvoer voor honden Simone? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:26

kiwiwitje schreef:
Dat zegt niets over de kwaliteit. Kwalitatief is het een goed voer. Alleen niet het voer wat iedereen wil voeren of achter staat.

Dat is mijn vraag niet. Er wordt gezegd dat het 1 van de betere voedingen is. Waarop ik antwoord dat het toch allemaal hetzelfde is maar met een ander naampje :)

Dat ik het mijn honden nooit zou geven dat is mijn zorg/keus :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:34

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat is mijn vraag niet. Er wordt gezegd dat het 1 van de betere voedingen is. Waarop ik antwoord dat het toch allemaal hetzelfde is maar met een ander naampje :)

Volgens mij zijn die merken niet 1 pot nat.
Purina, bonzo en mars horen toch samen?

Al maakt het niet uit kennelijk is enkel bij hills merk het fout gegaan ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 17:34

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Dan had ik je verkeerd begrepen. T zal vast uiteindelijk van het zelfde bedrijf komen. Maar ik geloof best dat er ook verschil in dit en dat t niet allemaal t zelfde is. Zeker ook omdat er veel dieetvoedingen in zitten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:45

Even een beetje afwezig, druk geweest.

Lees dat het goed gaat snachts met plassen, fijn simone! Dat de kleine bench toch helpt. Popo groeit echt hard zeg, trouwens.

En je ziet nu wel dat er wat in ziet kiwitje, krijgt echt een buikje inderdaad. :D

Casperzazoe welkom! Ben benieuwd wat voor pup het uiteindelijk wordt.

Onze pup is vrienden geworden met de cavia's, die liggen soms samen te slapen :') (ben er wel bij) een vriend die ze op schoot had vond daf zeer bijzonder haha
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:12

Nee ik bedoelde gewoon qua ingrediënten :) Ze verschillen qua uiterlijk, en wat ze aan reclame maken. Maar qua ingrediënten is het gewoon 'één pot nat'. In mijn ogen in ieder geval.

Mars was volgens mij juist in combinatie met Royal Canin. Maar ik onthoud ook niet alles van jaren terug haha. Ik heb nog twee mooie certificaten omtrent RC liggen :')

Leuke foto Finnens!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 19:53

xDenies schreef:
Nee ik bedoelde gewoon qua ingrediënten :) Ze verschillen qua uiterlijk, en wat ze aan reclame maken. Maar qua ingrediënten is het gewoon 'één pot nat'. In mijn ogen in ieder geval.

Mars was volgens mij juist in combinatie met Royal Canin. Maar ik onthoud ook niet alles van jaren terug haha. Ik heb nog twee mooie certificaten omtrent RC liggen :')

Leuke foto Finnens!

Ja t idee qua ingrediënten is inderdaad het zelfde. Geloof dat Purina ook van mars is maar of Hills dat ook is. geen idee :P
uiteindelijk is het geen voer waar ik zomaar voor zou kiezen. Op een proefzakje na als ''koekjes'' haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:09

Bonzo is wel van Purina. Het de goedkopere variant. Dat andere heet Purina Premium oid. Heb er nooit echt naar gekeken. Niet mijn merk. Mars heb ik nog nooit van gehoord.

Dexter glanst sinds de kvv en WOW echt als een spiegeltje <3 Willen nog even kijken hoe hij het doet op de helft van de brokken Biofood High Energy. Vind namelijk nog steeds dat hij belachelijk veel krijgt voor zijn gewicht. En van de HE brokken die ik ken zit Biofood nog wel enigszins goed. Lastig om een goeie te vinden.

Leuk Finnens <3 Onze pup is ook vrienden met de ratten. Laatst hadden de ratten ruzie en dan zit ie constant voor de kooi te blaffen dat ze moeten ophouden :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:11

Nu ze hier Hunters Home en Acana krijgen is zelfs Lupa weer gaan glimmen. En die had voorheen toch een vrij vettige vacht en ik kreeg het met niets in orde en dacht dus dat het een stukje 'ouderdoms-kwaaltje' was. Bo ziet er momenteel ook op en top uit met zijn 21,3 kg. Heeft lang geduurd voordat ik hem weer boven de 20kg heb gekregen!! *\o/* *\o/*

Mars … met Mars bedoelen ze toch gewoon de Mars .. dat chocola ding :') De fabriek waar de mars wordt gemaakt werkt ook aan hondenvoer. Interessante combinatie toch.