Ja ik denk het wel! Ik werd benaderd via Instagram, maar dat heeft na het filmpje natuurlijk een spurt gemaakt dus het zou goed kunnen dat ze me zo gevonden hebben. Via Facebook komt ook nog een hangmat of slaapzak oid.
@melody wat mankeren jouw caafs toch steeds? Zou het kunnen dat ze niet goed ergens tegen kunnen? Het is wel opvallend dat het niet bij 1 caaf blijft die buikpijn heeft. Sterkte ermee hoor. Aan je verzorging zal het niet liggen . En die tshirts!!!! Wat leuk zeg. Muis lijkt ook helemaal geïntegreerd in de caviafamily.
melody7
Geplaatst: 28-08-18 23:13
Nee ze hebben niets geks op, Nibbit en Effie hebben allebei nog niet 100% normale keutels dus daar ben ik extra voorzichtig mee.
Die 'aanvallen' heeft Nibbit nu 4 keer gehad gok ik, dat zou kunnen komen doordat haar darmen beschadigd zijn door penicilline.
Ik heb er natuurlijk ook wel over nagedacht waarom ik zo vaak zieken heb, maar ik denk dat het toch vooral pech is en een zwak nest.. Ze zijn natuurlijk ook familie van elkaar, waardoor ze grotendeels dezelfde zwakke plekken hebben. Effie en Nibbit waren altijd heel sterk, maar krijgen wat meer problemen nu ze ouder zijn. Effie was hiervoor zelfs nog nooit ziek geweest.
Ja dat gaat echt super! Ze staat zelfs al boven Nibbit
Wat een leuke t-shirts! Jammer van de aftakelende caafs. Heb hier nu zelf ook weer een net-wel-net-niet lekkere cavia. Eet, drinkt en poept helemaal goed maar zit er wat sufjes bij. Even goed in de gaten houden!
DubbelFun
Geplaatst: 29-08-18 09:40
Ik ga zo weer ven met de verfroller+handdoek aan de gang en dan kunnen de Teddy's weer naar buiten tot het gaat regenen vanmiddag.
Gaby
Geplaatst: 29-08-18 10:33
Vandaag naar de dierenarts geweest met Lotus en Tessa, omdat ze nog wat last hadden van blaasgruis. Of iig een van de twee.
Tessa is helemaal in orde. En toen de dierenarts Lotus ging checken, bleek er een enorme bult in haar buik te zitten .... Ik zou hem niet hebben kunnen voelen. Ze laat geen klachten zien, op die blaasgruis na. Blaasstenen of kanker. Net erbij geweest toen ze een rontgengoto maakten. Zit nu op uitslag te wachten ....
Uitslag: Geen blaasproblemen. Grote massa in haar baarmoeder. Operatie en herstelkansen zijn niet goed. Uiteindelijk zal ik haar laten moeten laten inslapen vanwege klachten.
Ik wist niet dat ik zo hard kon huilen. Ik wou dat ik nooit meer cavia's zou willen hebben.
Ooh Gaby wat een naar nieuws, dat is echt onverwacht... Het doet altijd zo'n zeer als je ze dan moet laten gaan Alvast veel sterkte, houd in je hoofd dat het voor haar het beste is..
Wat een rottige berichten lees in. Heel veel sterkte meiden! Ik hoop dat het in deze groep nu even klaar is met de zieke caafjes.
Gaby, wat een vreselijk nieuws. Mijn man en ik zijn alle twee volwassen maar huilen toch iedere keer als een stel kleine kinderen als er een caaf komt te overlijden. En ik roep dan altijd heel hard dat ik geen cavia's meer wil en dat als er een nieuwe komt ik me daar nooit zo aan zal kunnen hechten als het overleden vriendje. Maar als het ergste verdriet weggezakt is dan besef je dat een cavia je ook heel wat jaar veel plezier en liefde biedt. Een cavia alleen houden is niet eerlijk dus er zal altijd een nieuw beestje bij moeten komen dat uiteindelijk ook je hart steelt en je heel veel plezier zal geven. Gewoon lekker uithuilen hoor, daar hoef je je niet voor te schamen. Een dikke virtuele knuffel voor jou en je caaf.
Joey had gisteren weer een kleine terugval maar lijkt nu weer helemaal goed te zijn.
Jemig Gaby... wat verschrikkelijk... en natuurlijk huilen mag! Ik brul ook als een malle als er iets met mijn beestjes is... heel veel sterkte
melody7
Geplaatst: 29-08-18 12:23
Wat erg Gaby, dat is naar nieuws om te krijgen Hopelijk kan ze nog een flinke tijd pijnvrij leven..
Gaby
Geplaatst: 29-08-18 12:31
Bedankt voor de steun.
Tessa zal nooit alleen komen te zitten, daar zorg ik wel voor. En hopelijk kan Lotus nog lang pijnvrij mee. Ik denk niet dat ik preventief pijnstilling ga geven, want als de pijn daar dan doorheen breekt, heeft ze wel heel veel pijn.
Ik dacht nog van 'ze heeft maar een klein beetje blaasgruis, sinds ik bleekselderij en timoteehooi voer, gaat het een stuk beter, wil ik daarvoor wel naar de dierenarts?'. Maar die rontgenfoto zag er verschrikkelijk uit ...
Ik ben mijn vorige twee cavia's kwijt geraakt aan ataxie en complicatie na een operatie aan een keelabces. Tessa heeft ook een keelabces gehad, maar die is goed hersteld na de operatie.
Ik zie er tegenop om het nieuws aan mijn familie te vertellen (ooit moet dat). Ze zijn gek op cavia's (mijn vader wil geen cavia's meer omdat hij zich er zo aan ging hechten en moeite had met het verlies), maar ze kunnen weleens laatdunkend doen over de kosten die aan operaties vast zitten.
Dat laagdunkende herken ik wel hoor. Ik heb ook wel gehoord "Ga je dat uitgeven aan een beest van een tientje?!". Dat gaat bij mij het ene oor in en het andere uit. Als je dieren neemt dan heb je daarvoor te zorgen en daar hoort ook medische hulp bij. En of een dier dan €10 of €10000 kost dat mag geen verschil maken.
Preventieve pijnstilling zou ik zeker ook niet aan beginnen, cavia's kunnen flink last van darm klachten krijgen door de pijnstilling. Als ik langdurig pijnstilling moet geven dan krijgen ze onderhuids Rimadyl ipv oraal om maag/darm klachten te voorkomen.
@gaby: bah wat een naar nieuws. Hopelijk gaat ze nog een tijd pijnvrij leven.
Tja ik sta er waarschijnlijk anders in... ik ga zelden naar een DA en opereren zal ik nooit doen. Idd vanwege het geldbedrag wat er mee gemoeid is.
De keren dat ik in het verleden voor iets naar een DA ben geweest, kregen ze een 'oppepper/pijnstiller/ontstekingsremmer), dan leek het even iets beter te gaan en vervolgens gingen ze na een week nog dood.
Ik heb ze ook net binnen gehaald omdat het ging regenen. Stelt niet veel voor, maar met de Teddy's wil ik het niet hebben . Die liggen nu ook voor pampus
Pff vanmorgen heeft mn zusje perongeluk (natuurlijk) haar cavia laten vallen. Van echt wel een hoogte maar gelukkig mankeerde er toen niets. We hadden niet super veel tijd maar ze at goed, liep helemaal goed, geen afwijkingen aan botten (dus geen echt zichtbare breuken etc), en voor zover wij konden zien geen pijn. Wel was haar, tja, privegebied een heel stuk dikker en soortvan opgezwollen ofzo. Nu ben ik op stal en nog niet thuis geweest maar mijn zusje heeft na wat internet research heel veel zorgen en ze is bang dat het misschien een tumor is.. Geen flauw idee of het allemaal met elkaar te maken heeft want we zijn ook nog op vakantie geweest natuurlijk en die verdikking is ons nooit opgevallen.. Iemand met verstand hiervan? Dan stuur ik even een filmpje + foto via pb. Als ik thuis ben ga ik even kijken hoe het is en of we naar de DA moeten.
Oke het is een opgezette anus iig. Kan het een verstopte anaalzak zijn? Ze poept namelijk wel nog gewoon goed en het is een zeugje. Geen idee of het alleen bij beren voorkomt?
melody7
Geplaatst: 29-08-18 19:13
Als je het niet verwacht is zo'n uitslag helemaal schrikken Gaby
Een zeugje heeft toch geen anaalzak ?? Maar door de val zou er toch ergens intern een beschadiging kunnen zijn ontstaan en dan kan het vocht of bloed zijn.
Melody wat is het ook een koddig stel met zijn allen
Zag ook een relaxte Henk langs komen?
Klinkt niet goed dat opgezwollen spul
melody7
Geplaatst: 29-08-18 19:49
Nee een zeugje heeft geen anaalzak, dus dat kan het niet zijn. Een tumor zou natuurlijk wel kunnen, maar dat zou er dan al langer gezeten hebben. Ik zou ook hoe dan ook naar een dierenarts gaan.
Effie is echt heel hard bezig met haar oude gewicht terug krijgen. Ze krijgt helemaal niet veel eten, maar het vliegt er weer aan