Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sastaic schreef:Ik wist niet dat er zoveel ophef over dat vaccin was. Maar ik ben ook niet zo onder de indruk als je dat onderste artikel leest staat er dat er van de 2000 meldingen 53 mogelijk een verband hebben met de inenting. En dat is dan over een heel aantal landen in europa en de vk.
Sastaic schreef:Ik wist niet dat er zoveel ophef over dat vaccin was. Maar ik ben ook niet zo onder de indruk als je dat onderste artikel leest staat er dat er van de 2000 meldingen 53 mogelijk een verband hebben met de inenting. En dat is dan over een heel aantal landen in europa en de vk.
Kaus schreef:Hier krijgt Dexter gewoon de 9 en 12 weken enting. En dan gaan we over op titreren (niet titeren).
Waarom? Omdat het me beter lijkt. Ik heb er niet heel veel onderzoek naar gedaan. Ik vind die entingen sowieso niks. Maar het moet verplicht in het paspoort staan wil je met je hond ergens naar toe (buitenland, wedstrijden, pension). Dus dan maar de titerbepaling.
MyWishMax schreef:Sastaic schreef:Ik wist niet dat er zoveel ophef over dat vaccin was. Maar ik ben ook niet zo onder de indruk als je dat onderste artikel leest staat er dat er van de 2000 meldingen 53 mogelijk een verband hebben met de inenting. En dat is dan over een heel aantal landen in europa en de vk.
Ga er maar vanuit dat lang niet alle gevallen gemeld worden, omdat de da van mening is dat het niet door de enting kan komen. Ik heb hier een hond lopen die dik 40 graden koorts kreeg, echt heel ziek werd en waar we echt heel bang bij waren. Precies na de l4 enting, maar de da in kwestie heeft dat nooit gemeld omdat het volgens hem niet van die enting kon komen. We hebben toen serieus in het weekend naar een andere da moeten zoeken omdat ze een pup met hoge koorts na een enting niet hoefde te zien en ons beschuldigde dat er wel iets anders aan de hand zou zijn of we te panisch waren.
Ik geef mijn honden dus geen l4 enting meer. En dat zorgt nog wel eens voor discussie, maar daarna heeft die hond nooit meer op een enting gereageerd tot een andere da toch weer l4 gaf, ondanks onze mededeling dat we dat absoluut niet wilden. Toen werd ze weer ziek, niet zo heftig als de 1e keer maar wel weer koorts. Dat is ook niet gemeld, want weer een da die niet geloofde dat het door die enting kwam. Zo ken ik meerdere verhalen.
Titeren doe ik bij de oudste hond. Die andere 2 zouden ook kunnen, maar daar wil nog wel eens gezeur van komen ivm trainingen enzo. Die krijgen dus alleen grote cocktail 1 keer in de 3 jaar en rabiës. ( En niet tegelijk) ik ben er wel enorm voorstander van. Wij hebben bij de oudste een titerbepaling laten toen toen ze 3 of 4 was voor het eerst en ze wordt nu 9 en is volgens bloed nog steeds beschermd.
xLaraaj schreef:voor buitenland is het inderdaad niet geldig.
in verband met de L4: nemen jullie dan het risico als je hond dan toch graag in water enz gaat ?
Billy schreef:Ik ent tm de enting van 1 jaar, daarna laat ik titreren...
Dan weet ik iig dat de basis goed is. Ook mijn pups ent ik gewoon met 6,5-7 weken, wel iets later dus
Billy schreef:Daarom begin ik later... en mijn eigen hond wordt met 7, 10en 13 weken geent.
Dan zijn ze net wat ouder en sterker en dan moet het al gek gaan of de maternale immuniteit zit de entingen dwars
fannetje schreef:Idd vooral dat niet aanslaan van die entingen vind ik niet fijn, dan denk je goed geënt te hebben, blijkt dat allemaal voor niets. De fokker is er nog niet over uit en kiest nu dus voor enten en dan kan de pupkoper zelf verder beslissen. Ik heb al aangegeven te gaan titreren en dan op maat te enten en ze vond dat een prima idee.