suuzepuus schreef:ik ben voorstander van verplichte cursus voor iedere hond en eigenaar. maar niet alleen voor bepaalde rassen maar gewoon voor iedere hond.
Ik ben in het bezit van 2 van de rassen die benoemd worden waarvan er 1 echt niet door de agressiviteitstest komt. niet omdat ze agressief is maar er vandoor gaat wahahhah
Maar voor dat ze dat kunnen doen, moeten ze iets doen aan het idee dat ieder dom ei een hondenschool mag beginnen.
Dus ik doel naar het idee wat bijvoorbeeld de Martin Gaus scholen hebben (geen discussie of die wel of niet goed zijn dat is een andere discussie) Die hebben een theorie deel en een train/les deel als ik het goed begrepen/onthouden heb. Want juist die theorie en dus bekwame instructeurs zijn van belang. iets wat je op vele hondenscholen mist.
En precies wat jij zegt secricible is wat ik dus al de hele tijd bedoel.
StonedRomy schreef:Ja maar een Jack Russel staat daar ook met een dodelijke beet bij een volwassenen... Zelfde periode waren er bij andere rassen niet bijzonder veel meer aanvallen. Zelfde met een husky.
De lijst die nu gemaakt is, hanteert dus niet die cijfers. Dan had de husky er op gestaan en een akita niet. Ze hebben nu gekeken naar de kaakvorm en waarvoor ze vroeger zijn gefokt/gebruikt.
En ze hebben dus iets van cijfers/bronnen gebruikt van ziekenhuizen in Amerika. (heel nuttig natuurlijk..
)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 19-05-17 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt