Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:15

Was voor Balou fabster niet voor Tara. :+
Ik vind het niet erg hoor. Hij is al heel erg vooruit gegaan bij de eg1. Hij begon echt als puppyslungel.
De instructrice zei dat zij dat ook had met haar Spanjaard. Die krijgen als ze nog jong zijn en in Nederland komen een tweede puppyfase ofzo. :+
Niet dat ik helemaal geen eg2 met hem kan gaan doen, Maar voorlopig even lekker puber laten en misschien over een half jaar ofzo eg2. Voor nu is hij nog erg speels. En bij eg2 moeten ze echt gaan heel goed gaan luisteren. Daar doe ik hem op dit moment geen plezier mee. En mezelf dus ook niet. :D
En daarbij is agility ook goed voor de band samen.
Sjolvir was ik ook al aan het denken! Tunnel heb ik nog op zolder liggen van de kinderen. En zo nog wat spul wat ik kan gebruiken.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:16

Afbeelding
Dit was zijn puntenlijst. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:35

Netjes toch? Hoeft ook geen robot hond te zijn, hoewel mijn vorige best grappig was, die vond luisteren namelijk gewoon fantastisch! Dat is heel handig!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:44

Sjolvir schreef:
Netjes toch? Hoeft ook geen robot hond te zijn, hoewel mijn vorige best grappig was, die vond luisteren namelijk gewoon fantastisch! Dat is heel handig!

Ja zeker netjes!
Nee hoeft idd niet. Maar als de hond het leuk vindt waarom niet.
Op dit moment zou ik hem niet blij maken met eg2. Dus dan doen we dat niet. Agility of hoopers wel.
Al wil ik toch dat hij redelijk onder apel staat. Zodat hij bijv niet meer de straat op rent als een van de kinderen per ongeluk de deur van de gang open doet als de voordeur open staat. :=
Van de week wel weer geoefend daarmee.
Hij moet als de deur van de gang open staat in de woonkamer blijven.
Dus deur open en ik was op de gang bezig. Kastje maken, poetsen. Na een paar keer toch heel nieuwsgierig 2 stapjes de gang inkomen en ik hem weer terug sturen, bleef hij netjes in de woonkamer liggen. Toen heb ik de voordeur open gedaan om te stofzuigen. En meneer bleef netjes op zijn plaats !
We hebben de laatste les van de cursus een parcourtje gedaan trouwens. Lage sprongen, zigzaggen, krukje, tunnel, onder 3 bogen door en als laatste snoepjes zoeken tussen speeltjes. Dat vond hij echt prachtig !
3 keer parcourtje gelopen. De derde keer was hij alleen zo enthousiast dat hij een ere rondje ging maken naar de pups naast ons. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:47

Sannert schreef:
Sjolvir schreef:

Ja zeker netjes!
Nee hoeft idd niet. Maar als de hond het leuk vindt waarom niet.
Op dit moment zou ik hem niet blij maken met eg2. Dus dan doen we dat niet. Agility of hoopers wel.
Al wil ik toch dat hij redelijk onder apel staat. Zodat hij bijv niet meer de straat op rent als een van de kinderen per ongeluk de deur van de gang open doet als de voordeur open staat. :=
Van de week wel weer geoefend daarmee.
Hij moet als de deur van de gang open staat in de woonkamer blijven.
Dus deur open en ik was op de gang bezig. Kastje maken, poetsen. Na een paar keer toch heel nieuwsgierig 2 stapjes de gang inkomen en ik hem weer terug sturen, bleef hij netjes in de woonkamer liggen. Toen heb ik de voordeur open gedaan om te stofzuigen. En meneer bleef netjes op zijn plaats !
We hebben de laatste les van de cursus een parcourtje gedaan trouwens. Lage sprongen, zigzaggen, krukje, tunnel, onder 3 bogen door en als laatste snoepjes zoeken tussen speeltjes. Dat vond hij echt prachtig !
3 keer parcourtje gelopen. De derde keer was hij alleen zo enthousiast dat hij een ere rondje ging maken naar de pups naast ons. :')

Echt erg he!? Dan kent je hond best commando;s maar iets.. iets.. trekt toch... daarbuiten... maar super dat hij nu in huis bleef, met de mijne durf ik dat echt niet vorige lag altijd los in voortuin, die geing er echt niet uit, deze is foetsie voor je met je ogen geknipperd hebt.

Agillity is ook wel heel erg leuk om te doen, dat zou mijne ook wel gaaf vinden, is voor dat soort dingen wel in. Maar die vlinder heeft te veel bananen in oren als het haar zo uitkomt bij andere dingen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:37

O sorry! Voor Balou natuurlijk! Lekker speels met hem oefenen dan. Bij alle andere sporten moet hij ook luisteren, dus dat oefen je dan ook meteen. En het is nog niet zo serieus. Dus mss prima voor hem.

Over dat lang slungelig: als je hem jong hebt gekregen uit spanje, was hij toen al gecastreerd? Wat dat kan er mee te maken hebben. Normaal zorgt de testosteron ervoor dat de groeischijven sluiten en dat hij mentaal volwassener wordt. Bij (vroege) castratie (onder 2-3 jaar) wordt die ontwikkeling anders, omdat hij gecastreerd is en geen testosteron meer aanmaakt. Op zich niks mis mee, maar je kan dus wel een lang jeugdig type in huis hebben (wat ik zelf dan wel weer leuk vind).

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:50

Fabster schreef:
O sorry! Voor Balou natuurlijk! Lekker speels met hem oefenen dan. Bij alle andere sporten moet hij ook luisteren, dus dat oefen je dan ook meteen. En het is nog niet zo serieus. Dus mss prima voor hem.

Over dat lang slungelig: als je hem jong hebt gekregen uit spanje, was hij toen al gecastreerd? Wat dat kan er mee te maken hebben. Normaal zorgt de testosteron ervoor dat de groeischijven sluiten en dat hij mentaal volwassener wordt. Bij (vroege) castratie (onder 2-3 jaar) wordt die ontwikkeling anders, omdat hij gecastreerd is en geen testosteron meer aanmaakt. Op zich niks mis mee, maar je kan dus wel een lang jeugdig type in huis hebben (wat ik zelf dan wel weer leuk vind).

Hij was 5 maanden toen we hem kregen. Ik heb hem laten castreren met bijna 1 jaar omdat hij de polonaise liep met mn dochter van 5. :+
Maar toen waren we al bezig met de cursus.
Het is echt puberen wat hij nu nog doet. :D
Als ik bijv op cursus vroeg om tandjes te laten kijken dan ging hij spelen. :D uitdagen, op zn rug liggen, speels bijten enz.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:40

Ik zit dus toevallig midden in dat castratie gebeuren en een hond gecastreerd voor zijn 2-3 jaar is nog niet volgroeid (mentaal, maar ook wel fysiek). Castreren heeft daar invloed op. Dus het kan zijn dat hij extra lang ‘pubert’. Ik vind daar echt niks mis mee hoor! Ik heb mijn honden laten castreren na de eerste loopsheid. Dat is dan in die termen ook vroeg. Miep heeft tot zeker 10 jaar inderdaad de eeuwige jeugd gehad. Vond ik oersoonlijk niks mis mee. En Mie volgens mij ook niet, want die vond het leven 1 groot feest _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:15

Hier wordt gecastreerd voor de 1e loopsheid, reden, dan operatie het makkelijkst (alles nog klein) en minst risico vol (alles nog klein) en ik zat echt niet op loopse teef te wachten en oppas al helemaal niet.
Wat betreft voordelen castratie tot ca 1 1/2 a 2 jaar bij een teef heb je nog het voordeel van minder kans op kwaadaardige melklijsttumoren, daarna is dat voordeel weg.
(blijven nog wel aantal voordelen over die ik practisch vind.. niet loops.. is er 1 van, geen baaarmoederonsteking, schijndrachtig, suikerziekte zijn er nog een paar)
Nadelen.. opereren is altijd risico.. bij langhaar honden soms ondervacht maf en pittige dames worden nog wel eens nog pittiger.. en uiteraard bij sommige rassen vooral risico op incontinentie...
Maar goed hier was vanaf dag 1 duidelijk teef, eruit!!!
Overigens is voor of na de eerste loopsheid tegenwoordig niet vroeg, vroeger vond iedereen incl. alle DA's dat vroeg, moisten ze eerst paar keer loops zijn geweest etc. maar tijden veranderen en toen haalden ze ook nog standaard baarmoeder en eierstokken eruit (Daardoor ook al grotere operatie) tegenwoordig als jong dier met mooie baarmoeder alleen de eierstokjes eruit, scheelt groot gat en scheelt herstel ook qua buik gerommel en je kan het ook nog lapascopisch laten doen, kost je iets meer, maar ook mooi klein gat.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:39

Nou Sjolvir, ik zit erg op jouw lijn met de castratie, maar ik kan je vertellen dat de meningen echt verdeeld zijn. Wat wel vast staat, is natuurlijk dat de hond een andere ontwikkeling krijgt als je man/vrouw hormonen weg haalt, die er normaal
gesproken wel zijn. Maar dat is logisch. De vraag is natuurlijk of dat erg is. Ik vind persoonlijk van niet. Ik zit ook niet op loopsheden te wachten en al helemaal niet op puppen. Dat DA’s graag castreren, vind ik persoonlijk niet zo n goede graadmeter. Ze verdienen er geld mee. Maar het lijkt wel of mensen zelf onder het mes gaan, als je de reacties hoort := . Maar goed, het kan dus in (jeugdig) gedrag uitmaken. De vraag is altijd; hoe was dat geweest als je niet (of later) gecastreerd had? Kom je natuurlijk nooit meer achter. Maar mss is het ook gewoon wel karakter. Wie zal t zeggen?

Maar er is wel inderzoek geweest en wat statistieken over lichamelijke en gedragsongemakken bij wel en niet castreren. Beide heeft voor en nadelen. Maar niks is onoverkomelijk. En dan zijn we terug bij: ikmzit niet te wachten op loopsheid en puppen. Dus weg met dat kippenhok :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:46

Ik heb er juist voor gekozen om het te laten zitten :+ mijn teef is erg pittig en durf het dus niet aan, nu is ze nog goed te leiden :) Mijn herplaatser heb ik wel direct laten helpen, dat was hakkie takkie zakkie weg :+ nadeel was we hadden hem net een week en mijn teef (toen 6 maanden) besloot dat het een goed idee was om de eerste keer loops te worden :') dus ik kan niet zeggen of hij veel veranderd is na de castratie hij is wel erg onzeker vooral met intacte reuen

Als ik weer een teef krijg zal ik naar het karakter kijken en dan besluiten :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:57

Onze eerste hond was een teefje. Een kleintje. Die hebben we niet laten helpen.
Daarna de ridge back en die is ook gecastreerd geworden.
Ik heb meer met reuen dus nu ook voor een reu gegaan.
Castreren moest sowieso vanuit de stichting. (Niet dat ze dat controleren geloof ik. Na controle heb ik ook nooit gehad. :+ nicht ook niet. Zelfde stichting)
Ze castreren niet zo vroeg bij deze stichting. Dus pups niet wat je wel vaker ziet in het buitenland met reuen. Als ze ouder zijn dan zijn ze al gecastreerd. Pups niet je zelf laten helpen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:00

Ze hadden foto's gemaakt de laatste les. Die stonden net op fb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:01

@Sannert, leuk!@!@ Murph zou blijven steken bij de beesten bak :+

Fabster schreef:
Nou Sjolvir, ik zit erg op jouw lijn met de castratie, maar ik kan je vertellen dat de meningen echt verdeeld zijn. Wat wel vast staat, is natuurlijk dat de hond een andere ontwikkeling krijgt als je man/vrouw hormonen weg haalt, die er normaal
gesproken wel zijn. Maar dat is logisch. De vraag is natuurlijk of dat erg is. Ik vind persoonlijk van niet. Ik zit ook niet op loopsheden te wachten en al helemaal niet op puppen. Dat DA’s graag castreren, vind ik persoonlijk niet zo n goede graadmeter. Ze verdienen er geld mee. Maar het lijkt wel of mensen zelf onder het mes gaan, als je de reacties hoort := . Maar goed, het kan dus in (jeugdig) gedrag uitmaken. De vraag is altijd; hoe was dat geweest als je niet (of later) gecastreerd had? Kom je natuurlijk nooit meer achter. Maar mss is het ook gewoon wel karakter. Wie zal t zeggen?

Maar er is wel inderzoek geweest en wat statistieken over lichamelijke en gedragsongemakken bij wel en niet castreren. Beide heeft voor en nadelen. Maar niks is onoverkomelijk. En dan zijn we terug bij: ikmzit niet te wachten op loopsheid en puppen. Dus weg met dat kippenhok :D

Ik vond de voordelen dus ook opwegen tegen de nadelen en wou pertinent geen lopse hond (wou al geen teef, wou een reu).
Mijn vorige is op ca 1 1/2 gekastreerd (was een reu kreeg ik toen pas) die is ook ltijd idioot pup gebleven tot zijn 16e aan toe, alleen wou zijn lijf toen niet meer.

@kirri, dat van mij is ok wel een heks, maar gelukkig was die wel dusdanig dat ik kastreren wel aan durfde.

*\o/* *\o/* *\o/* Uitslag, Canine Histiocytoom, goedaardig, niet uitzaaiend tumortje, feestje!!!
Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:12

Wat een goed nieuws sjolvir !
Haha bleven heel wat honden bij steken hoor. :+ balou had zich ook een balletje gepikt. :7

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:53

Wat een super nieuws sjolvir! Gefeliciteerd!

Ik heb alleen maar honden gehad die al gecastreerd waren toen ik ze kreeg. Dus ik heb nooit zelf de keuze hoeven maken.
Een van mijn honden was erg angstig/timide, maar geen idee natuurlijk of dat verergert is door de castratie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:30

Sjolvir! *\o/* Wat een goed nieuws!

Ik ben erg van de teven. Nog nooit een reu gehad. De andere kwamen als pup, dus wel zelf besloten om ze te castreren. Geen zin in loops gedoe. ZhuZhu was al gecastreerd. Wel ouder, niet lang voor ik haar kreeg. Mss is dat wel dat gedrag waardoor ik het niet echt wist. Volwassen gedrag :D . Ik hou wel van de jeugdige passie :o . Maar goed, ze zijn me allemaal even lief.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:10

Sjolvir schreef:
@Sannert, leuk!@!@ Murph zou blijven steken bij de beesten bak :+

Fabster schreef:

Ik vond de voordelen dus ook opwegen tegen de nadelen en wou pertinent geen lopse hond (wou al geen teef, wou een reu).
Mijn vorige is op ca 1 1/2 gekastreerd (was een reu kreeg ik toen pas) die is ook ltijd idioot pup gebleven tot zijn 16e aan toe, alleen wou zijn lijf toen niet meer.

@kirri, dat van mij is ok wel een heks, maar gelukkig was die wel dusdanig dat ik kastreren wel aan durfde.

*\o/* *\o/* *\o/* Uitslag, Canine Histiocytoom, goedaardig, niet uitzaaiend tumortje, feestje!!!
[ [url=m/iMfX9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed nieuws, gefeliciteerd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:04

Murphey had ontdekt dat haar tong net lang genoeg was om toch met kap aan hechtingen te kunnen likken. Verband er dus gisteren avond omgedaan, was niet zo'n ramp zat voor vandaag in de planning zodat ze even lekker kon spelen en rennen.
Ondertussen ligt ze voor pampus, want zo'n anesthesiet hakt er toch wel in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier had ze net voor ze de auto weer in moest net het kattebakje met melk en brood leeggeroofd, dus moest haar melksnuit nog ontmelkt worden.

Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:08

Wat een lekker snoetje heeft ze ook <3 <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:10

Haha, boeffie

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:17

Hahahah die Murphey, lekker gek dier <3

Ik ben niet meer met Tara naar de DA geweest, de geur was gisteren opeens weer weg.. Maar zodra ik het weer ruik, ga ik er toch even mee heen..
Ik dacht dat het misschien ook wel opgedroogde plas kon zijn, Tara is wat een gekke plasser die haar zelf wel eens onder plast. Lees liggend plassen of lopend plassen :')

Tara is nu zo'n tien maand geleden, maar haar vacht op de plek waar ze geschoren was is nu nog steeds lelijk. Heel erg vilt achtig en niet mooi glad zoals de rest

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:23

Die Murphy! :=

Hier ook iets raars. Vanmiddag wezen wandelen en ZhuZhu loopt ineens op 3 poten. Was maar even (en direct aan het begin van de wandeling) en daarna geen last meer.

Komen we thuis, ik ga naar buiten om de paarden te doen en kom binnen en mijn man zegt: ineens komr ZhuZhu net kermend uit de mand en nu kan ze alleen nog met haar kop naar rechts lopen :o?

Wat is dat nou weer? :? Ik heb haar een halve pijnstiller gegeven, maar bij een verkeerde beweging piept ze toch weer. Dus mss nog maar een halfje geven en het weekend even afwachten.

Ik heb ook net een kreupel paard, dus echt geen zin in nog meer ellende. En net mijn vakantie geboekt voor over 2 maanden. Dan moeten de honden mee. Anders kan ik ze niet kwijt. Dus ik hoop niet dat t wat ernstigs is....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:14

Sterkte met Zhu Zhu. Hopelijk valt het mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:13

Het gaat alweer beter. Maar de rushondgroep op fb was wel meteen in de stress := . Moet t daar maar niet meer melden. Die kennen duidelijk mij én ZhuZhu niet := . ZhuZhu is net als mijn oudje: als ze al denkt dat t misschien pijn zou kúnnen doen, begint ze al te gillen. :D . Nou had ze wel pijn hoor. En het is nog niet helemaal over. Maar ze is helder, loopt gewoon mee, kop staat weer recht, komt gewoon aaien bietsen en voor een koekje wil ze ook wel even laar links kijken. Maar nog niet te ver. Er is dus wel iets geks gebeurt. Maar niet iets waar ik voor op zaterdagavond naar de da moet. Ik weet al wat ze zeggen: oijnstillers en even een paar dagen afwachten. Als het na een dag of 3 niet veter is, terug komen. Dus ik wacht t weekend wel even af.

Dat is het voordeel (of is t nou een nadeel >;) ) van heel veel kneuzendieren hebben; je wordt heel wijs en handig in wanneer dingen echt dringend zijn. <<)