[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisafox

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:19

Dankje! Iedereen vind hem heel schattig uitzien omdat hij ruwharig is en je ziet het niet heel veel bij herders. De husky is er zeker nog en geniet hier van pensioen( ze is een sledehond geweest).

Die dingen die je noemt madeliefw zijn ook van die zaken waar ik ook vaak over twijfel. Bij een volwassen hond is het toch anders. En heb vorige week ook een bloedonderzoek laten doen omdat hij toch wel heel veel dronk en plaste( thank god voor de verzekering).

Ik smelt wel steeds als ik de foto's bekijk van hier, zoals Jarvis. elke puppy is zoooo cute!!

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:18

Ik denk dat elke eigenaar wel onzeker is als de hond nog jong is. Ik heb het zelf ook en bespreek dit ook met andere honden eigenaren, zo kun je tips uitwisselen en elkaar helpen. Boris is nu in zijn puber periode en krijgt echt vervelende streken. Gister begon hij verschillende honden uit te dagen en gelukkig kwam ik iemand tegen die zelf een stabiele hond heeft. De hond heeft Boris gecorrigeerd op zijn opdringerige gedrag waar ik erg blij mee was want hij is nog nooit gecorrigeerd door een andere hond. Hij had gelijk respect voor haar ruimte. Slijm bij de ontlasting had Boris in het begin ook, daarna heeft hij een dikke darm ontsteking gekregen en na de antibiotica kuur was de slijm ook weg.
Verder begint Boris te rijden op een van onze katten :Y) ...de kat laat dit toe omdat het een goedzak is...ik was er zelf niet bij maar mijn vriend heeft hem gelijk er af gehaald.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 08:38

Wat schattig die corgi's!

15 weken, das best lang wachten. Je weet natuurlijk waar je het voor doet en wat is 7/8weken langer wachten nu helemaal op een hondenleven, maar toch...

Hier gaat alles eigenlijk best heel goed. Ze gaat regelmatig mee op pad en vind dat prachtig! Zindelijkheid gaat ook goed, op s ochtends vroeg na. Eerst dacht ik dat ze het net niet redde, maar ik ben er achter gekomen dat ze een plasje laat lopen zodra ik het deurtje van de bench open doe. Enthousiasme dus, nu nog bedenken wat we daar het best mee kunnen. Vooralsnog denk ik dat dat wat we al doen (rustig aan lopen, niet enthousiast doen en verder negeren) het enige is wat we kunnen doen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 08:45

Oh dat plasje van enthousiasme dat kennen we hier ook. Ze doet het niet bij ons maar wel bij degene die haar twee keer per week uitlaat. Zij doet nu de achterdeur open en dan de bench en jaagt Keet snel naar buiten. In ieder geval niet straffen. Bij visite doet ze het ook wel eens. Erg irritant. Ik zorg altijd dat ze uitgelaten is voordat we mensen verwachten.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:52

Yorek doet ook nog met enige regelmaat van plasjes van enthousiasme. Ach, hoort erbij. Groeien ze vanzelf overheen. Vooral inderdaad niet straffen en zelf niet te enthousiast doen. Ik zorg er bijvoorbeeld ook voor dat hij uit is geweest voor de momenten waarop de kans groot is dat hij weer zo'n plasje doet.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:00

Hier een hond van 1,5 die dat nog steeds doet. Dacht van de week dat t Lucky was want ze stonden allebei bij me toen ik thuis kwam
Maar dag daarna zag ik het Saar echt doen.

Ze wordt dan zo blij dat ik thuis kom.
Stuur haar vaak eerst naar haar mand en aai haar dan daar pas.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:29

hond van mijn vriendin is 7 en doet soms nog steeds vreugde plasjes. Het volume is wel dudielijk verschillend ;)

Ik denk dat iedere hondeneigenaar wel wat onzeker is of twijfelt bij de eerste pup. Ik prijs mij ergens gelukkig dat de eerste hond die 100% van mij is een afdanktertje van 1jaar was en de 2de 5maanden. Ik heb qua puberen en weglopen de leukste fase gehad. plus eentje met verlatings angst en gevolg veel vernielingsgedrag en eentje met zelfvertrouwenproblemen en allergieën/intolleranties :+
Verder heb ik ook geluk dat ik veel bevriende fokkers heb met veel ervaring en vriendinnen met honden van min of meer dezelfde leeftijd, dus vergelijken en overleggen is altijd mogelijk. Net zoals groepswandelingen als extra uitlaatklep of idd om de jongere eens te laten corrigeren door de ouderen.

Eergisteren de 7m oude reu, Roczen, van een vriendin op logement gehad. Ik heb me kreupel gelachen (behalve over de 5 onderdanigheidsplasjes en de ene grote pipi in huis (ondanks lange wandeling 8)7 ) Roczen mocht eerst niet in de zetel van mijn 2 volwassen honden en werd door zijn bruut spel met Cita regelmatig teruggefloten (pipi overal :+ ) Dus maar een stoffen bench opgezet voor eventueel een til-out te kunnen geven, maar hij heeft zich toch een weg in de zetel kunnen "likken", maf beest. Maar resultaat op het einde van de avond: Volwassen reu in de bench voor rust (weg van de 2 druktemakers) en Cita die telkens als ze Roczen te opdringerig vond bij in de bench vluchtte. MEt als gevolg een geftustreerde R die langs de bench tuimelde en zielig lag te "vragen" of hij er ook bij in mocht. Als Cita dan "uitgerust" was kwam ze terug de bench uit om verder te spelen en paar minuten later terug de bench in achter mijn reu te kruipen en zf en toe eens te komen piepen door het luikje.
Ik heb me dus wel kreupel gelachen.

ik las iets over veel slijm bij de stoelgang. Speelt dit al langer voedselallergieën of -intolelranties treden pas op vanaf 5-6maanden. Gluten of tarweintollerantie kan veel slijmn geven, soms ook dat ze dit overgeven.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:32

Haha heerlijk die honden :')

Ja dat onzekere is er hier ook zeker hoor. Behoorlijk frustrerend af en toe.

Maar wat mij heel erg heeft geholpen is dat ik met die hond van 1,5 ook bijna alle (behalve puppy cursus) heb doorlopen.
Ze is niet van ons maar is meestal elk weekend hier.
Dus daar had ik veel minder het gevoel dat ik het goed moest doen.
Het was gewoon leuk.
We weten nu dus met Lucky al heel goed wat er straks bij de andere cursussen verwacht wordt.
Dus de kan al heel veel uit de vervolg cursussen :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:39

hij is thuis *\o/*

Heel de weg geslapen. Nu thuis is het slapen spelen eten spelen en terug slapen . Al 2 ongelukjes op het tapijt maar neem hem dan op en dan plast hij buiten verder.. Hij piept wel helemaal niet ofzo dus vrees voor deze nacht :P

Afbeelding

Afbeelding

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:17

Heel leuk om te lezen hoe iedereen puppy tijd ervaart. Igor heeft zijn eerste enthousiast plasje gedaan toen ik hem ophaalde vorige week van de castratie, hij werd helemaal gek toen hij mij zag.

Xlaraaj: wat een heerlijke schatig pupje is het, de eerste nachten waren bij mij hel. Maar dit kwam omdat de fokker totaal niks had gedaan aan zindelijk maken en sliep bij de pups in de nacht want ze braken de tent af. Hondjes bij mij op puppy cursus sliepen heerlijk door behalve Igor.

Hoe zijn jullie met de gehoorzaamheid cursussen? Ik volg met Igor nu basis 2, maar mocht ook beginnen met basis 3 omdat Igor alle commando's al kende. Dit heb ik afgewezen, omdat Igor heel slecht met wiebelige puppy's om kan gaan en hem dit wel graag wil leren.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:30

Wel leuk om te weten dat igor het zo snel aanleert ! :)

Heeft hij dan gepiept de eerste nachten of hoe heb jij dat gedaan ?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:38

Elke pup is anders en elk baasje is of reageert anders...

Hier nooit echt op puppycurdus geweest. Ik heb in totaal maar 4x naar de hondenschool geweest met de 2 volwassen honden en heel af en toe ringtraining met de reu de afgelopen 3jaar. Nu met de pup gaat mijn vriendin wel regelmatig naar de ringtraining, maar geen puppy of basiscursus.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:42

Ja super leuk om een zeer leergierige hond te hebben en train daarom elke dag wel een paar keer zodat hij wel genoeg stimulans krijgt.

Igor had dus totaal geen zindelijkheid training gehad en was dus ook nooit alleen geweest in de nacht. Dit resulteerde in om het half uur plassen en veel wakker zijn en ik pakte het niet goed aan. Na een paar nachten niet tot weinig geslapen heb ik hem op bed genomen en hij sliep van 12 tot 3 en van half 4 tot 6. Na een paar nachten heb ik hem verplaatst naar zijn mand, met 4 maanden heb ik hem verhuist naar beneden en nu met 6 maanden slaapt hij van 12 tot half 8. Maar ik heb gehoord dat dit een extreem geval was en misschien was het handig geweest dat ik hem vanaf de eerste nacht gewoon in de bench had gelegd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:30

Daeva was al zindelijk (was 4 maanden toen ik haar adopteerde). We hebben 3 dagen beneden geslapen bij haar. Zij in bench wij aan andere kant kamer. En zijn dan boven gaan slapen. Geen probleem gehad. Eerste nacht heeft ze me wakker gemaakt voor een plasje. Nachten erna doorgeslapen

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:19

Wij zijn gisteren wezen kennismaken met de fokkers van onze toekomstige pup! Erg fijne mensen, leuke honden, goed gevoel bij. We staan er goed voor op de wachtlijst, dus nu even spannend tot de scans of beide teven dragend zijn. :):)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:37

xLaraaj, gefeliciteerd dat je pup er is! Hoe is de eerste nacht gegaan?

Boemklatsch, ooh, dat afwachten! Moeilijk moeilijk! Maar fijn dat je in elk geval al weet dat je er goed voorstaat op de wachtlijst.

Wij zijn gisteren naar Duitsland gereden met Yorek om zijn vader Nanuq te ontmoeten. Was echt super leuk! Yorek deed het ook echt super!

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 08:47

Spannend weer voor iedereen die even moet wachten nog!

Leuke foto zo MarliesR!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:57

Yorek maakt wat mee ;)

Lizzy is vandaag 6 maand oud en had weer een fotomeeting. Hebben ook een rendier van haar gemaakt, handschoenen om de oren hahahah :P Dus ben benieuwd hoe de foto's zijn geworden!

10 januari krijg ik de sleutel van mijn eigen koophuis dus ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:02

Haha, de kerstkaartfoto's zijn dus al binnen?
Die moeten wij ook nog maken, maar Kiko vindt de kerstmuts te leuk om in de bek te hebben in plaats van op de kop, en ik heb ook nog een diadeem met gewei, maar die is ook te leuk om op de kop te houden. :')
Onze fotomeeting ging niet door, fotografen vielen 1 voor 1 af, is uitgesteld naar volgende week. Geen ramp, hier is het ook geen tel droog geweest. Kiko wel voor niets gewassen gisteren. En aangezien we in de regen vanmiddag de bossen in zijn geweest is daar ook niet meer zo veel van te zien. :))

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:44

Yoreks papa is ook een mooie verschijning, maar vind de kleurslag van Yorek wel mooier.

Onze kertkaart fotoshoot zit er ook al bijna 2 weken op, te veel keuze. Jammer dat Cira volgend jaar volwassen is, want heb veel te veel leuke foto's :D

Bah de roes van een leuke clubshow (Cita vond het allemaal ok, de keurverslagen waren heel positief EN mijn "niet-homogeen-koppel heeft gewonnen) was snel voorbij. Nestbroertje van Roczen (7m) moet weg wegens het niet lagner in het gezin passen |(
En nu zag ik vanmorgen dat een broertje van Kiko ook een nieuwe thuis zoekt...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:52

Afbeelding
Afbeelding

<3 Gister 6 maandjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:54

Gefeliciteerd met de goede resultaten, en dat Cita het nu allemaal ok vond!

Ik zie het inderdaad staan op de site, broertje van Kiko. Pfff, ik wil graag een tweede, maar pas als Kiko volwassen is. Maar zo kriebelt het wel.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:04

Hier vandaag Dommel 6 maand :) en hij is nog steeds geweldig :) hehe nog weinig puber neigingen te zien... We zullen zo eens een stukje gaan wandelen :)

Oh Neonlight. Wel heel leuk een broer en zus... Overweeg je het?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:07

Ze ziet er super uit <3
En jeetje, 6 maand alweer. Wat gaat dat snel zeg! :oo

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:07

Leuk zeg!

Lizzy was vanaf het begin als pup al een boef.
Onderweg in de auto naar huis (dik 2,5u) geen enkel moment rustig stil zitten (alle onze andere pups hebben altijd heerlijk geslapen in de auto).
En het is nog steeds een onwijs grote boef hahah! Maar wel echt super lief hoor, houd echt van kroelen en lekker bij je in de buurt liggen. Helemaal geen spijt van, maar wel een iets sterker karaktertje dan ik had gedacht haha