Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:17

Wauw Rocky, wat een gaaf verblijf :oo

Wij hadden Enzo altijd op brok van Royal Canin. Hij deed het er altijd heel goed op. Het was ook best een moeilijke eter, dus we waren al lang blij dat deze brokken smaakten en hij het er goed op deed.
Ik denk dat we met de nieuwe pup ook brokken doen.

Vorige week maandag zijn de pups geboren, 7 reuen en 3 teven. Keus genoeg dus :)
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:56

@ josewoos. aahhhh om verliefd op te worden. Hebben! haha

@ rockey. Wauw... wat een tuin <3

Buffel doet het goed op de profine. Hij eet het meestal. iig vaker dan hij RC at.
Hij is alleen in de vakantie wat afgevallen. De DA vond hem wel prima maar 2 kilo extra kon geen kwaad.

Bijzonder om te zien hoe Buffel reageert in bepaalde situaties.
We waren dus op vakantie met mijn zwager+vrouw+ hond. Zij hebben een labradorXvizsla rue van een jaar of 4. Best een zenuwachtige en onzekere hond.
Buffel had waarschijnlijk hierdoor heel erg de neiging om zijn 'roedel' te beschermen. Hij gromde naar zo'n beetje alles met 4 poten wat hij zag lopen op het veld. En tijdens het wandelen ook best agressief blaffen naar andere honden

Tot je alleen met hem gaat (andere hond dus niet mee) en dan is het gewoon weer de lieve brave sukkel die we kennen.
Goeie leer, volgend jaar niet weer met deze combi op vakantie.
Zet ons wel ernstig aan het twijfelen. We wilde graag in de toekomst er een hond bij. Maar voorlopig dus nog maar even niet.
We zijn toch nog druk zat met een jong volwassen hond en een peuter. haha

Buffel heeft ons zoontje wel nau

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 14:22

Hoi Allemaal,

Ben even tijdje weg geweest. Ik werk nu komende 6-8 weken 3-4 dagen per week in Duitsland. Dus moet ook me honden vriendje missen :(. Gelukkig heb ik nu iemand die ik persoonlijk ken en hem uitlaat *\o/* .

Ben er zielsgelukkig mee. Voelt een stuk vertrouwder en krijg elke keer filmpjes van haar. Ze laat hem wel met korf uit. Om de veiligheid en voelt ze zich prettiger bij. Vind het geen probleem, want hij is het toch gewend. Kortom goed geregeld zo :+

@ rockey, wauw wat heb jij een geweldig mooie tuin, word er jaloers op! Heerlijk dat 'huisje'. Honden hebben echt niet te klagen haha! Ziet er geweldig luxe uit 8-).

Ik geef Spark ook supplementen. Maar dit is meer omdat hij zo loopt te tobben met de allergieen, waarvan we gek worden :roll:.

Ik geef standaard elke morgen bij ze vlees: Wilde zalm olie (olie van gekweekte zalm is schijnbaar troep), veendrenkstof en groenlipmossel.
Had ook van PUUR jeuk en drainage, maar moet ik nog mee beginnen. Anders teveel in 1 keer.
En kurkuma wil ik ook weer gaan opbouwen. Maar aangezien me vent alles moet geven, doe ik dat wel als ik terug ben :'). Die snapt nu al amper wat hij moet eten.

Van de week was me vriend lekker gaan sleutelen in de box, dus Spark mee omdat hij anders helemaal lang alleen zou zitten. Maar omdat hij on-wijs!!!! waaks is, bench ingeladen (voor het eerst) en mee. Ging allemaal prima. Maar bench was dus al 3 dagen niet in huis. Kussentje wel op doe plek.

Kom gisteren thuis uit Duitsland, beetje geïrriteerd omdat die bench er dus nog steeds niet terug was }:). Wij binnen halen en opzetten.... nou je had Spark moeten zien. Die was zielsgelukkig.. Had hem echt gemist en lachte echt *\%/*.
Vriend zegt nog: 'ooh dacht dat het alleen om het kussentje in de bench ging'. Duidelijk niet dus. Terwijl hij echt nooit opgesloten zit, maar puur ze eigen plekje

@ Joosewoos gefeliciteerd met de pupjes <3

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:32

Om mijn bericht af te maken: haha
Buffel heeft ons zoontje wel nauwlettend in de gaten gehouden. Wel op een positieve manier.
Leuk om te zien!

Welkom terug britje hahah

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:11

Ik snapte het al niet Donna hahaha!

Heee Britt!
Zag je filmpje van je doggie voorbij komen in het water! Heerlijk!

Ooooh joooos! Puppiessss <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 22:33

Ja haha was er zo blij en opgelucht mee/van Loez.. Toch heerlijk als iemand je hond uitlaat met dezelfde instelling. Want hij is niet altijd even makkelijk..

Soms ook jammer dat hij niet even lief of berekenbaar is hoor.
Even lekker naar het strand zit er niet in. Moet je echt drie keer over denken over hoe en wat :'). Maar dat zal jij vast wel herkennen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:45

Herken ik totaaaaaaal niet :')
Ik word al zenuwachtig als jack met zenna op pad gaat omdat ik eigenlijk de Enigste ben die alles met haar doet. Oooh wat was ik misselijk en onrustig laatst toen hij haar meenam pffff

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 23:15

Moet eerlijk bekennen dat ik dat wel herken. Ben niet zenuwachtig ofzo, maar hij krijgt wel een kruisverhoor over hoe het ging :'). Eigenlijk best erg :P. Komt omdat ik altijd de gene ben die dingen onderneemt mbt training, eten.. eigenlijk alles :P

De vraag 'of hij lief was', zal jij dan ook wel herkennen :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:59

Juist, precies wat je zegt. Gelukkig kon ik aan haar koppie zien toen ze thuis kwamen dat het prima was alleen dat ze eigenlijk té moe was. Te lang met de bal gespeeld. Maar voor 1 keer maakt dat niet zo veel uit :) Verder doe ik toch alles zelf :')

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:48

Even ego postje tussendoor reageer later weer een keer :P

Hoi :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:13

Aaahw! <3

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:38

ooooooooo super schattig!!! heerlijk puppies!!

ik regel hier thuis ook wel het eten / supplementen van de honden, maar dat wil ik met de paarden ook graag zelf in handen hebben haha

wij waren bunkie gisteren weer even kwijt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:16

_O- _O- _O- _O-

Bunkie is echt een heerlijk dier volgens mij! Met vooral veel humor! Wat een snoet! :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:25

agossie femm <3
Hahahah die bunkie. Heerlijke hond

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:30

Even ventileren met jullie.
Omdat ik wegens hele trieste omstandigheden niet meer paardrij sinds heel erg kort, wil ik her hardlopen weer gaan oppakken. En zou het leuk vinden om dit met Buffel te gaan doen.
2 jaar geleden mee begonnen, wegens knie blessure moeten stoppen na 8 weken (zat bijna op de 5 KM :()

Ik wil weer gaan beginnnen met de hardlooptraining app van evy. dus om en om wandelen en hardlopen en rustige opbouw
Zal deze opbouw ook rustig genoeg zijn voor buffel? die voornamelijk wat wandelt en af en toe eens een paar minuutjes naast de fiets loopt.
Lijkt me wel toch?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:33

Wat voor hond is het ook alweer? Ik ben ontzettend slecht in het onthouden van alle hondjes :oo

Met Nelson ga ik uiteraard niet hardlopen ivm zijn artrose. En ik vind hem te groot hehe!

Met zenna doe ik wel hardlopen. Net een blessure gehad dus weer rustig aan op aan het bouwen en ik ben sinds 2 maanden gestopt met roken en daarna begonnen. Dus conditie van een dode goudvis :') zenna ook trouwens want die was net zo lui als ik hahaha. Tussendoor goed naar je hond kijken en de temperaturen en tussendoor ff op adem laten komen. Je kent je doggie goed neem ik aan :) dus rustig aan komt dat wel goed!

En niet direct 6 dagen in de week haha

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:12

Je hebt 2 series van start to run, en de recentste is rustiger qua opbouw. Voor een gezonde hond kan het prima, je loopt in principe lange rechte stukken, dus dat moet gewoon kunnen. Als je twijfelt kan je eens in het canicross topic kijken, daar staat een hoop info en veel tips. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:11

hahaha ik heb ook conditie van een dode goudvis dus eigenlijk verwacht ik dat hij mij er uit loopt
Buffel is kruising bordeaux dog X Dogo Canario
Buffel is nu 17 maanden en zeer netjes op gewicht.
de Evy hardloop app bouwt echt op met 2 min harlopen en 2 min wandelen de eerste sessies. en dat naar steeds meer lopen en minder wandelen. naar 5 KM hardlopen in 10 weken obv 3 x per week

aangezien ik zelf een slechte knie heb moet ik zelf ook erg rustig opbouwen. 6 x per week gaat dus echt niet. zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:10

Oooh dan moet ik de evy app ook maar eens gaan fixen dan! Is die gewoon te downloaden in de appstore? Hoorde dat dat via de pc moest en dan dat op je telefoon zetten...

Die S health krijg ik met Iphone ook niet gevonden... -O- -O-

Oooh maar als jullie lekker rustig beginnen dan moet dat goedkomen toch? Ik zou zeggen hou hem in de gaten en kijk of je merkt of hij last krijgt.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:15

Is gewoon te downloaden in de app store. Je kan hem dan koppelen aan spotify waardoor je je eigen muziek lijstje hebt enz
Vriendin van mij had m ook via pc en dan op telefoon omdat je dan de volledig gratis versie hebt, Maar dan dus niet eigen gekozen muziek.

Je bouwt per les punten op. en je hebt 1 gratis les.
Ik heb er zelf voor gekozen om de eerste sessie (van 10 weken) te kopen voor 3.99
Ik vind het gewoon een hele fijne ap.
Volgende sessies hoef je niet te kopen omdat je in die 10 weken genoeg punten opbouwd om de volgende sessie te ontgrendelen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 22:16

NAV honden vriendjes op FB een IPO workshop hebben gedaan, ben ik benieuwd of jullie weten waar dit nog meer mogelijk is? Lijkt me enorm gaaf om te doen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:24

Wat bedoel je met ipo workshop. Wij trainen wel bij ipo club waar ook andere rassen toegestaan zijn.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:13

Nieuwe puppy update in mijn volg topic (zie onderschrift). :P

Maar zal jullie niet onthouden tot 2 hele schattige foto's. Dit zijn ze vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 11:03

Tinkermuts schreef:
Wat bedoel je met ipo workshop. Wij trainen wel bij ipo club waar ook andere rassen toegestaan zijn.

Via sporting am-staff was er een dag georganiseerd mbt ipo en de onderdelen.

Leek me leuk om dat ook eens te doen, puur om te kijken of me hond het leuk vind. Zou dat mogelijk zijn?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:05

Gefeliciteerd met je verjaardag femm! Wat schattig zeg!

Geeeeen idee Britt dus ik kan je helaas niet helpen