[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:38

Ik heb voor mijn huidige bak met echt super veel erbij 150€ betaald.
Maar er had blauwalg in gezeten dus heb werkelijk alles uit moeten koken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:49

Hier in de winkels is de nieuwprijs voor dit aquarium 80 euro, dan enkel met filter, pomp & thermostaat.
Dus dacht ik dat voor volledig compleet met nog veel extra onderhoudstoebehoren 75 euro niet teveel was .. Maar blijkbaar denk ik daar anders over dan anderen :+

Maar zal straks hier op sites eens een advertentie maken, moet maar 1 juiste persoon passeren hé ;)

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:17

Maar dan vergeet je dat het aquarium al gebruikt is en er nog tientallen van zulke aquaria aangeboden worden voor minder :) Maar je hebt gelijk, de juiste persoon moet de advertentie treffen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:57

Spruit schreef:
Maar dan vergeet je dat het aquarium al gebruikt is en er nog tientallen van zulke aquaria aangeboden worden voor minder :) Maar je hebt gelijk, de juiste persoon moet de advertentie treffen.

Klopt ze worden veel aangeboden en vaak voor enkele tientjes. Ik kocht ook mijn Juwel Rio nieuw voor 400 veel bijgekocht en achterwand 3d maar kreeg er niet meer als 250 voor. En was half jaartje oud.

60 cm Word enorm veel aangeboden daarom is de prijs ervoor vaak laag. Compleet met vissen of niet,vaak wil men de vissen niet en verkopen die of geven die weg.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:09

Even een vraagje. Ik zie dat jullie af en toe kort offtopic gaan. Is het een optie om dit topic een HK tag te geven zodat af en toe offtopic geen probleem is en het topic door mag naar de 500 pagina's? Extreem offtopic of kletspraat is dan nog niet de bedoeling, maar het topic hoeft dan ook niet te streng gemod te worden op streng informatief.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:12

graag ! lijkt me top idee ! hebben inmiddels toch ook leuk clubje en af en toe eens vragen hoe t is met elkaar om die mogelijkheid te hebben zonder dat er dingen verwijderd worden is ook wel fijn :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:15

Hmm.. das misschien wel handig ja!! :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:23

Inmiddels hebben we een fijn groepje gekregen en is het fijn om af en toe gewoon eens te kletsen :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:53

inderdaad het is een erg gezellig topic :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:56

En ik vind het vooral gezellig mee te lezen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:00

Klinkt leuk :)!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:28

hagelslag schreef:
En ik vind het vooral gezellig mee te lezen ;-)

Hier precies hetzelfde!
Natuurlijk ook foto's kijken :+

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:18

Ja is goed :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:31

zo hier allebei de aquariums weer schoon en wel voor de feestdagen :+

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:35

Balen van je danio's nate! Hebben ze verder niet meer kunnen ontsnappen?

Wat een leuke corydoras LoveUggs! Welke soort is dat?

Mijn riccia was vrijdag éindelijk binnen en het zag er nog goed uit! *\o/* En ook mijn mosballen en levermos zijn vrijdag binnengekomen, dus mijn aquarium begint nu echt ergens op te lijken :) En de garnalen doen het gelukkig ook nog goed! Heb alleen de planten er nog steeds niet in durven zetten :=

Afbeelding
<3
Afbeelding

Oh trouwens nog een vraagje! Ik zou graag wat stenen in mijn aquarium willen doen, maar kan hier bij de lokale dierenwinkels niet echt iets (betaalbaars) vinden. Hebben jullie op dat gebied nog tips? Ik hoor wel eens dat je ook bij tuincentra wel goede stenen kunt vinden, klopt dat?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:44

leuk zo !!

ik haal de stenen vaak tweedehands, even opletten welke je neemt sommige bevatten kalk en dan zit je weer met je bak. Je kan van alles gebruiken, veel word de leisteen of de lava steen gebruikt maar je hebt ook maansteen etc. Veel zie je ook op facebook hoeken en marktplaats !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:45

Dat klopt. Al moet je hier wel even met azijn overheen gaan om te kijken of er kalk in zit, dit maakt namelijk het water hard (gH gaat omhoog). Als er kalk in zit dan gaat de steen bruizen. Dieren zoals Black molly's, Platy's en Zwaarddragers hebben geen moeite met hard water, maar (sub)tropische vissen hebben het liever niet. Bij de garnalen hangt her ervan af of ze op hard water gekweekt zijn, zo ja, geen probleem, zo nee, dan kunnen ze stoppen zich voort te planten en problemen krijgen met het verschalen.

Ook kun je gewoon van buiten stenen halen, even kokend water eroverheen gooien en de azijnproef doen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:46

daarom zei ik ook let op met kalk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:47

Klopt, maar ik was al bezig met typen toen jij blijkbaar iets geplaatst had :) Weten we in elk geval dat wij op 1 lijn zitten :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:50

haha jaa :P boel weten t niet, heb t al vaker ook gezien en zo sonde ! Die gooide het er zo in en niet alleen de waas die in t aquarium kwam ,maar ook niet op gelet kwa kalk. Vaak zijn het wel de moooiste stenen die dat kalk hebben, maar je hebt ook hele mooie zonder dat er (veel) kalk in zit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:42

Tasserd schreef:
Balen van je danio's nate! Hebben ze verder niet meer kunnen ontsnappen?

Wat een leuke corydoras LoveUggs! Welke soort is dat?

Mijn riccia was vrijdag éindelijk binnen en het zag er nog goed uit! *\o/* En ook mijn mosballen en levermos zijn vrijdag binnengekomen, dus mijn aquarium begint nu echt ergens op te lijken :) En de garnalen doen het gelukkig ook nog goed! Heb alleen de planten er nog steeds niet in durven zetten :=

[ [url=m/FcmmCj.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3
[ [url=m/hJDwwb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh trouwens nog een vraagje! Ik zou graag wat stenen in mijn aquarium willen doen, maar kan hier bij de lokale dierenwinkels niet echt iets (betaalbaars) vinden. Hebben jullie op dat gebied nog tips? Ik hoor wel eens dat je ook bij tuincentra wel goede stenen kunt vinden, klopt dat?

Dank je! Dit is gewoon de corydora panda! Ze zijn echt nog vrij klein dus nog jonge dingetjes. Ondanks dat ik voor 4 cory's een ander huisje ga zoeken wegens de drukte op de bodem nu, ben ik er wel blij mee! :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:55

Helemaal goed dames, dan geef ik jullie een HK-tag. Let erop dat het hoofdonderwerp wel het aquarium blijft en jullie mogen door tot de 500 pagina's. Veel plezier!

fleurtjeuh

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:57

Dankjewel :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:03

yes 500 pagina's *\o/* we kunnen er weer tegen aan :7

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:12

Top... bedankt!!