gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:01

Wat een rotsituatie met koppelen! Het staartje omhoog wijst er op dat ze elkaar toch niet mogen, maar bij elkaar liggen en samen eten is juist weer vriendschappelijk....rare konijnen heb je!

Enten juist wel doen, altijd! Die paar maanden werkzaamheid zijn de oude entingen, die werkte zo'n 3 maand tegen myx. Sinds een paar jaar is er een enting die wel degelijk een jaar werkt, veel fijner want nu hoef je dus maar 1 xper jaar te enten. Vroeger deed ik dat 2 a 3 x per jaar (ipv het zinloos vinden moet je dus gewoon vaker enten)

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:47

Als er wordt aangeraden het 1 keer per jaar te doen maar het zou maar een aantal maanden werkzaam zijn, dán is het dus zinloos. Ik weet niet of meerdere keren per jaar mag / kan als je dat nergens terugvindt. . . Maar je uitleg verduidelijkt het. ;)

Het mannetje heeft wat zachte ontlasting (niet echt keutels maar meer "trosvormig") en ook strootjes aan zijn achterwerk hangen. Kan dit te maken hebben met stress van de verhuizing en moet ik mij nu zorgen maken? Ze eten wel goed, hooi en biks, een distel en wat stukjes wortel. Drinken heb ik ze niet zien doen maargoed ben er niet de hele dag bij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:08

_Nancy_ schreef:
Het mannetje heeft wat zachte ontlasting (niet echt keutels maar meer "trosvormig") en ook strootjes aan zijn achterwerk hangen. Kan dit te maken hebben met stress van de verhuizing en moet ik mij nu zorgen maken? Ze eten wel goed, hooi en biks, een distel en wat stukjes wortel. Drinken heb ik ze niet zien doen maargoed ben er niet de hele dag bij.

Hoogstwaarschijnlijk zijn dit blindedarmkeutels. Deze horen ze eigenlijk direct op te eten. Het kan stress zijn dat hij ze niet op eet, maar ook teveel biks kan er bijv. voor zorgen dat ze die laten liggen. Of vervelender nog, dat ze blijven plakken aan zijn achterste. Met dat laatste zou ik wel goed uitkijken!
Ik zou even tijdelijk wat minder biks geven en lekker veel en onbeperkt hooi.

Zwerte schreef:
Wat een rotsituatie met koppelen! Het staartje omhoog wijst er op dat ze elkaar toch niet mogen, maar bij elkaar liggen en samen eten is juist weer vriendschappelijk....rare konijnen heb je!

Nou inderdaad :') De vorige keer was het probleem dat het rammetje bezig bleef achter de voedster aan te gaan, die eigenlijk de dominantste was. Beide gaven niet toe.
Nu is juist de ram ineens angstig en vlucht weg van de voedster. Zij gaat er vol met de staart omhoog achteraan. Als hij dan toch stil blijft zitten, doet zij niets. Ze hangt wat over hem heen en ruikt wat, maar meer niet.
Dan gaan ze ook gerust samen zitten eten of naast elkaar liggen. Nu ook .... nu liggen ze met de koppen naar elkaar gericht met zo'n 35 cm tussen beide konijnen.
Tot nu toe ook nog niet gereden. De voedster heeft dit nog niet geprobeerd, ondanks dat zij nu duidelijk de dominante is.

Wat denken jullie hier van?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:36

Moeilijk te zien, maar in zo'n situatie zit de voedster (zwart/witte) met haar staart helemaal omhoog.
Afbeelding

Vervolgens gebeurt er niks en gaat de staart omlaag en keert de rust toe.
Afbeelding

Hier zit ze te wassen en krabben naast de ram
Afbeelding

Gras eten doen ze ook rusten samen, soms zelfs van hetzelfde hoopje
Afbeelding

En op een ander moment vliegt de voedster in volle vaart achter de ram aan met staart omhoog. De ram doet de staart niet meer omhoog en is duidelijk bang/onder de indruk.
Blijft hij zitten, dan wordt de voedster ook rustig en doet ze de ram niets.

Dat karakters kunnen botsen snap ik, maar als dit is vanaf de seconde dat ze elkaar zien is dat toch niet te wijten aan het karakter?
Je zou juist verwachten dat ze in eerste instantie blij zijn een soort genoot te zien.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:42

_Nancy_ schreef:
Als er wordt aangeraden het 1 keer per jaar te doen maar het zou maar een aantal maanden werkzaam zijn, dán is het dus zinloos. Ik weet niet of meerdere keren per jaar mag / kan als je dat nergens terugvindt. . . Maar je uitleg verduidelijkt het. ;)

Ik snap je gedachte maar alsnog klopt het niet. De vorige enting werkte wel langer tegen vhd, maar ongeveer 3-4 maand tegen myx. Nou komt myx door mugjes/vliegjes, dus de wintermaanden zijn ze best veilig. Daarom was het altijd het handigste om in het voorjaar de eerste keer te enten en paar maanden later nog een keer. Tijdens de zomermaanden de enting op orde hebben is voor myx het belangrijkste, dus zelfs als ze de rest van het jaar geen immuniteit hebben, is de enting wel degelijk zinvol.
Sorry als mn ondertoon wat minder aardig is, maar ik erger me nogal eens rot aan mensen die niet enten en dat baseren op onzin of gebrek aan kennis. Gebeurt steeds meer en dat heeft mn tolerantie op dit onderwerp geen goed gedaan. Dus als het onaardig overkomt, trek dat niet persoonlijk aan!

Waren ze al wortel gewend? Groenvoer kan namelijk ook snel diarree veroorzaken, dat moet je altijd in hele kleine stukjes aanbieden om ze te laten wennen. Ik ga verder mee met het advies hier, lekker veel hooi, klein beetje biks (klein handje is echt zat!) en even in de gaten houden.

@delphi: heel eerlijk? Als het mijn nijnen waren zou ik er eentje bij de opvang gaan ruilen. Het ging al eerder mis, zonder de oorzaak daarvan te weten. En dat staart omhoog is toch echt een slecht teken en als ze qua dominantie zo gelijk staan, is dat gewoon een lastig koppeltje wat altijd weer mis kan gaan. Ik zou er niet gerust op kunnen zijn daardoor.
Mijn binnenrammetje is dus nogal sociaal gestoord en erg moeilijk te koppelen. Hoeveel ellende ik met hem ook heb gehad op dat gebied...het is dan gewoon een tijdrovend en stressvol proces om een koppel te vormen. Terwijl het best mogelijk is dat jouw beide nijnen binnen een minuut maatjes zijn met een ander. Met gezonde konijnen ga ik voortaan alleen nog voor een makkelijke koppeling, ik heb geen zin meer in moeilijk doen voor een redelijke relatie, terwijl meteen liefde ook mogelijk is.
Ik dacht dat mn halfwilde dus ook wel lastig was, zat alleen in de opvang en met mn gestoorde mannetje werd het dus ook niks. Tot ik Poeh erbij zette, ze had 2 sec nodig om hem te 'lezen' en dook meteen onder zn grote oren. Liefde op het eerste gezicht. Ook gestoord mannetje Vagebond ging meteen wel ok met zn huidige dame. Minder soepel, maar dat ligt gewoon aan hem.

Oh en als het meteen aanvallen is, is dat juist botsende karakters.... Ze lezen elkaar zo snel en weten het gewoon direct als ze een ander echt niet mogen of juist echt wel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:50

Zwerte, beiden komen ze niet van de opvang en de meeste nemen ook nu nog geen konijnen op i.v.m. de drukte. Misschien dat het met ruilen misschien anders is? Dat zou ik dan even na moeten vragen.

Het 'probleem' is eigenlijk dat ik bewust gekozen heb voor de franse hangoor. Beide zijn naar ons toe erg tam en rustig en laten zich graag aaien. Mede vanwege de kinderen hebben wij dit ras gekozen. Ook omdat we graag 2 grote konijnen wilden.

In eerste instantie heeft mijn franse hangoor voedster een vriendje gehad uit de opvang. Het klikte goed, maar wij hadden zelf niets met het konijn. Het was een wat kleiner konijn en liet zich veel moeilijker aaien .... ook na maanden bij ons te zijn.
Toen hij dood gegaan is, hebben wij dan ook bewust weer gekozen voor een franse hangoor.

Graag zou ik dan toch weer een franse hangoor of eventueel vlaamse reus willen hebben. Maar die zijn zo schaars in de opvangen. Vaak zijn het toch kleinere konijnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun mijn konijnen echt wel een maatje. Maar bij een hond of paard kies je normaliter ook zelf welk soort, grootte of ras je wilt. In dit geval ligt mijn hart echt bij de grote konijnenrassen en dan met name bij de franse hangoren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:04

In mijn ervaring willen opvangen echt graag helpen. Ruilen kost ze geen extra ruimte en een franse hangoor is zo herplaatst. Dus is wel de moeite waard om te informeren lijkt me.
Ik snap je dilemma wel hoor. Het is dan een kwestie van prioriteiten bekijken en evt aanpassen of juist niet.

Ik heb zelf echter al de nodige ellende gehad met koppelen, waardoor ik mn eigen voorkeuren heb laten varen. Ik zou uit mezelf bijv wel Milou hebben uitgekozen, leuk nieuwsgierig en prachtig om te zien. Dus erg leuk dat zij een goede match was voor mn onmogelijke Vagebond. Maar Poeh, ook al is het een schat van een beest, had ik zelf nooit uitgekozen.... Ik hou niet van doorgefokte konijnen, hij kan niet eens normaal springen met dat logge lijf (meissner hangoor), heeft snel last van zn oogjes door de platte kop en heeft vachtverzorging nodig.... Het was alleen wel de liefste en meest kalme die ze in de opvang had dus ik dacht nouja zet er maar bij, ben wel benieuwd wat het verschil is in haar reactie ten opzichte van Vagebond. Konden we mooi zien of het type karakter idd het probleem was voor haar, het was niet mn plan hem werkelijk mee te nemen. Maarja, liefde op het eerste gezicht en dat haal je dan ook niet meer uit elkaar!

Opvangen hier hebben nog best wel eens grotere zitten. Misschien wat verder reizen en dus meer opvangen proberen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:26

Zwerte schreef:
In mijn ervaring willen opvangen echt graag helpen. Ruilen kost ze geen extra ruimte en een franse hangoor is zo herplaatst. Dus is wel de moeite waard om te informeren lijkt me.
Ik snap je dilemma wel hoor. Het is dan een kwestie van prioriteiten bekijken en evt aanpassen of juist niet.

Ik heb zelf echter al de nodige ellende gehad met koppelen, waardoor ik mn eigen voorkeuren heb laten varen. Ik zou uit mezelf bijv wel Milou hebben uitgekozen, leuk nieuwsgierig en prachtig om te zien. Dus erg leuk dat zij een goede match was voor mn onmogelijke Vagebond. Maar Poeh, ook al is het een schat van een beest, had ik zelf nooit uitgekozen.... Ik hou niet van doorgefokte konijnen, hij kan niet eens normaal springen met dat logge lijf (meissner hangoor), heeft snel last van zn oogjes door de platte kop en heeft vachtverzorging nodig.... Het was alleen wel de liefste en meest kalme die ze in de opvang had dus ik dacht nouja zet er maar bij, ben wel benieuwd wat het verschil is in haar reactie ten opzichte van Vagebond. Konden we mooi zien of het type karakter idd het probleem was voor haar, het was niet mn plan hem werkelijk mee te nemen. Maarja, liefde op het eerste gezicht en dat haal je dan ook niet meer uit elkaar!

Opvangen hier hebben nog best wel eens grotere zitten. Misschien wat verder reizen en dus meer opvangen proberen?

Heb net 2 opvangen gecontacteerd en mijn probleem voorgelegd. Als er 1 weggaat is het de ram. Aan mijn voedster ben ik teveel gehecht en die was er het eerst. Voordeel is dat de ram nog jong is (febr. 2015) en 2 maanden geleden gecastreerd. Ik denk dat hij zo een nieuw baasje zou hebben.

Welke opvangen die jij kent hebben vaak wat grotere konijnen (mag via PB)? Ik heb via internet al op vele websites gekeken, maar ik kom vooral veel hele kleine konijnen en konijnen met langere haren tegen.
Ik ben eventueel wel bereid om wat verder te rijden tot max. 1,5-2 uur. Daar trek ik dan gewoon een dag voor uit en is te halen voor mij als de kinderen op school zitten.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:56

Eoweyn_x schreef:
Ik hoop dat ik hier geen spottende reacties krijg, maar;

Voor de mensen met chronisch-snot konijnen;

Ilona, een van mijn voedsters, heeft geen chronisch snot, maar zo af en toe heeft ze een aantal weken dat ze meer niest. Geen vies neusje of vieze pootjes. Vorig jaar heeft ze hiervoor een draxxin injectie gehad en dat heeft ook wel geholpen. Na de kattenbeet van een aantal maanden terug kwam het weer even terug. Nu heeft ze ook weer een terugvalletje en op aanraden heb ik eens propolis geprobeerd. Ze kreeg het gisteren voor het eerst en ze is vandaag al een stuk rustiger én ze niest minder. Beter dan AB, en baat het niet, dan schaadt het niet.

Degene van wie ik de tip heb, heeft dit bij haar chronisch snot patientje gebruikt.

Ilona weegt 1,5 kg en ik geef 1 á 2 drupjes op een stukje brood/cracker. Het is wel héél vies en ruikt heel smerig. Maar het gaat erin!
Voor de geïnteresseerden:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... alsem.html

dit is wel een goede tip!
die van ons niest ook altijd veel (al zal die een deel van de tijd ook wel gewoon haren in zijn neus hebben :') )
waar kun je dat kopen?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:57

Delphi schreef:
Nancy, het rammetje van mijn voedster is overleden en dit is het nieuwe rammetje. Toen ze na zijn castratie samen kwamen te zitten ging het een week helemaal super. Tegen elkaar liggen, elkaar wassen en uit dezelfde voerbak eten. Maar toch is het ineens fout gelopen en hebben ze gevochten met bloedende wonden op de oren en ruggen tot gevolg.
Ik heb ze toen gescheiden, want wellicht was de ram aan het puberen.
Nu 7 weken later probeer ik het weer opnieuw.
Jeetje, wat vervelend! Ik zou inderdaad dan kijken of een opvang kan helpen met een koppeling die wel geslaagd is. Het moet wel voor alle partijen leuk blijven en het klinkt alsof dat in deze situatie niet meer gaat gebeuren.

Zwerte schreef:
Ik snap je gedachte maar alsnog klopt het niet. De vorige enting werkte wel langer tegen vhd, maar ongeveer 3-4 maand tegen myx. Nou komt myx door mugjes/vliegjes, dus de wintermaanden zijn ze best veilig. Daarom was het altijd het handigste om in het voorjaar de eerste keer te enten en paar maanden later nog een keer. Tijdens de zomermaanden de enting op orde hebben is voor myx het belangrijkste, dus zelfs als ze de rest van het jaar geen immuniteit hebben, is de enting wel degelijk zinvol.
Sorry als mn ondertoon wat minder aardig is, maar ik erger me nogal eens rot aan mensen die niet enten en dat baseren op onzin of gebrek aan kennis. Gebeurt steeds meer en dat heeft mn tolerantie op dit onderwerp geen goed gedaan. Dus als het onaardig overkomt, trek dat niet persoonlijk aan!

Waren ze al wortel gewend? Groenvoer kan namelijk ook snel diarree veroorzaken, dat moet je altijd in hele kleine stukjes aanbieden om ze te laten wennen. Ik ga verder mee met het advies hier, lekker veel hooi, klein beetje biks (klein handje is echt zat!) en even in de gaten houden.
Maar daarom stel ik ook juist mijn vragen hier, ik plaatste het niet als een opmerking maar vroeg het me af! En door jullie onderbouwde reacties kan ik weer beter een keuze maken. :D

Ik heb wel aardig wat gelezen over de voeding en heb inderdaad maar 20 gram biks per nijn gegeven en voldoende hooi. Worteltjes waren ook erg klein en hadden ze maar een paar stukjes van op.

Delphi: Hier dacht ik ook aan inderdaad na even internet afgestruind te hebben. Misschien toch doordat het haar daar te lang is dat het blijft plakken.. Even in de gaten houden maar (quote doet het niet..).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:06

Delphi schreef:
Zwerte schreef:

Heb net 2 opvangen gecontacteerd en mijn probleem voorgelegd. Als er 1 weggaat is het de ram. Aan mijn voedster ben ik teveel gehecht en die was er het eerst. Voordeel is dat de ram nog jong is (febr. 2015) en 2 maanden geleden gecastreerd. Ik denk dat hij zo een nieuw baasje zou hebben.

Welke opvangen die jij kent hebben vaak wat grotere konijnen (mag via PB)? Ik heb via internet al op vele websites gekeken, maar ik kom vooral veel hele kleine konijnen en konijnen met langere haren tegen.
Ik ben eventueel wel bereid om wat verder te rijden tot max. 1,5-2 uur. Daar trek ik dan gewoon een dag voor uit en is te halen voor mij als de kinderen op school zitten.

Ik moet het even mn vriend navragen want ik weet niet meer precies waar het was, maar ik ben bij eentje geweest in de buurt van utrecht geweest die best veel had zitten, was particuliere opvang die veel bijsprong voor knaag en co toendertijd. Die had toen best flinke jongens zitten.
Verder heeft opvang Joy in Kolham (groningen, dus mogelijk te ver weg?) op dit moment volgens de website slechts 1 grote hangoor (wel mooi, een grijze) zitten en officieel een opnamestop. Als het niet te ver is, zou ik zeker daar een berichtje naar toe doen want ze werkt samen met meer opvangen hier in het noorden en heeft eigenlijk altijd meer konijnen zitten dan er online staan. Dus als ze zelf niks heeft, weet ze wellicht wie dat wel heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:07

Inenten zou ik inderdaad wel doen :j. Je hebt van die acties (van bijv. Dr Woof) waarbij inenten goedkoper is.

Ik geef 20-25gram biks per konijn, is genoeg voor ze :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:13

@nancy: het kwam op mij even over als opmerking, daar zie je dus al dat ik er te gevoelig op reageer. Met veel dieren en inentingen zijn discussies heel goed, lang niet elke enting is even belangrijk namelijk. Zo heb ik een halfwilde kat die ongeent is. Zij mag zelf weerstand opbouwen, de stress en ellende met haar weegt niet op tegen het voordeel van de entingen voor katten.
Bij konijnen is het een ander verhaal. Beide aandoeningen (vhd en myx) zijn erg dodelijk en vooral myx is heeeeel naar om mee te maken. Omdat het wordt overgedragen door mugjes, loopt echt elk konijn risico, zelfs die binnen zitten. En de enting werkt dus erg effectief bij deze ziektes. Daarom ben ik van mening dat het bij konijnen geen discutabele situatie is maar heel helder: enten. Ik zie geen reden om het niet te doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:23

Zwerte, ik woon in Noord Brabant dus Groningen is wel heel erg ver weg helaas. Ik ga gewoon diverse eens een berichtje sturen. Wellicht hebben meerdere opvangen hun website niet up tot date.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:44

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is de koppeling geslaagd! .. Hopelijk blijven ze vannacht ook lief tegen elkaar!

Over een paar weken is m'n oudje hopelijk helemaal de oude en dan gaan we kijken of we die er nog bij gekoppeld krijgen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:01

Nou, volgens mij kan ik zeggen dat de koppeling echt geslaagd is, ze zijn de nacht goed doorgekomen, zie nergens haren liggen en hebben samen al een tunnel gegraven :')

Afbeelding
Zo trof ik ze vanmorgen aan <3

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:29

ahww <3
wat fijn dat de koppeling geslaagd is!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:56

Ja, niet gedacht dat ik ze gisteren al bij elkaar kon laten maar ging zo goed.. Nu dus 2 houdini's bij elkaar :')

Ze zijn beide even oud dus kunnen ze samen puberen :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:56

Wat fijn dat het gelaagd is tarzan!
Ik heb de eerste weken nog af en toe wel eens een plukje haar gevonden.
Nu heel enkel nog wel eens.
Dus niet direct reden voor paniek mocht je nog iets vinden.

Onze da heeft vanmiddag ent actie, dus daar ga ik vandaag heen!

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:48

gister is mijn ''nieuw'' konijn gecastreerd. hoe lang moet ik nu wachten tot ik hem met mijn voedster kan gaan koppelen.
De veearts zei 6 tot 8 weken!! Maar op internet zie ik overal dat 3 weken voldoende is.
Het gaat over een Vlaamse reus van 3 jaar (ram) en een wener van bijna 2 jaar (voedster)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:23

Nee joh 6-8m weken is inderdaad wel heel lang. De meeste houden 2 weken aan, sommige 3 weken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:28

Wij zijn na 3/4 weken gaan koppelen omdat ik 2 rammen er bij had. Ivm hun hormonen dus.
Maar na 2 weken kan het wel al met voedster en ram

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:32

Ik heb ze ook met 2 weken gekoppeld :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:35

Ik *\o/* hier even voorzichtig!
De eerste mislukte koppeling kwam doordat mijn voedster overduidelijk de dominante was, maar de ram toch nog steeds pogingen ondernam de baas te worden.
Althans dat zag ik steeds gebeuren en de voedster liep dan weg. Ik denk dat dit 's nachts ook gebeurt is en het toen wel fout gelopen is.

Nu is de ram ineens 'bang'/onder de indruk. De voedster is erg duidelijk de baas en hij dimt enorm in.
Gisteren bleef het bij 1x per uur de voedster met de staart omhoog achter de ram aan. Hij ging uiteindelijk in een hoekje en de voedster ging er naar toe, maar deed niets. Daarna gingen ze een eind uit elkaar liggen.
Omdat het hok ruim genoeg is met voldoende schuilplaatsen durfde ik het aan ze bij elkaar te laten. Wel een gok, aangezien het de vorige keer dus fout gegaan is.

Vanochtend was de voedster de ram uitgebreid aan het wassen <3 . De ram is nog steeds onderdanig en ze zoeken elkaar al meer op. Ook heeft de voedster haar staart gewoon normaal als ze de ram benaderd. Hij is minder bang en vlucht niet meer en zij benaderd hem ook rustiger.

Ik juich nog niet te hard, aangezien het de vorige keer ook goed leek te gaan. Maar het verschil met toen was dat toen de ram toch nog steeds dominant wilde zijn en nu zeer duidelijk erg onderdanig is.
Dat heb ik de vorige keer niet gezien. Ook denk ik dat toen de hormonen en puberen meespeelde (toen 5mnd en 2 wk na castratie, nu is hij 7mnd en 2,5 mnd na castratie).

Ik heb dus nog wat hoop dat het misschien goed gaat komen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:43

Delphi, klinkt goed! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

Ik ben benieuwd of mijn houdini's nog in hun ren zitten als ik thuis kom..