Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:42

Ginger is wel echt een knap dametje hoor <3

net ook weer even de kittens gewogen en gelijk wat fotootjes gemaakt <3

Deze vond ik zo schattig :o
Afbeelding

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:46

alyel schreef:
Leuke poeze!! Is dat een van kat, met de verschillende kleur ogen?

Kim, waarom heb je haar niet laten steriliseren? Weer een hoop sukkeltjes erbij...

Iets minder onaardig mag ook wel?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:05

xFioon schreef:
alyel schreef:
Leuke poeze!! Is dat een van kat, met de verschillende kleur ogen?

Kim, waarom heb je haar niet laten steriliseren? Weer een hoop sukkeltjes erbij...

Iets minder onaardig mag ook wel?

Ja vond ik ook.. Zeg je dat tegen iedereen hier in het topic die een nestje krijgt? Ze is hier komen aanlopen, hebben nooit gekozen voor haar. Maar toen ze er na een dag nog zat buiten hebben we haar maar water en voer gegeven. We wilden het risico niet nemen dat we haar zouden steriliseren en ze opeens weer verder gaat en nooit meer terug komt. Na dit nestje gaan we dit zeker doen. Maar tot die tijd gewoon van genieten nu het toch gebeurd is.

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:12

Ohh, wat fijn dat de laatste 2 kinders ook thuis zijn! Geniet ervan Annash en lifaya! Voorje het weet zijn ze groot!

Wat een lieve foto's weer van alle katten en baby's, ze groeien zo snel!

Ahh, Kim, naast geitjes ook kittens, je hebt het er maar druk mee :D Leuk!
Tip? Laat de natuur zo veel mogelujk zijn gang gaan, net als bij de geitjes, in de gaten houden en pas ingrijpen als het mis lijkt te gaan. Maare, Sjors voor een poes? Dat kan echt niet :')

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:13

Haha ja Froukje, ze liep zolang zonder naam rond dat de vriend van mijn zusje haar maar een naam heeft gegeven. Uiteindelijk hebben we die maar gebruikt. :') Heeft ze in ieder geval een naam ipv 'de poes' :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:19

Hoewel de boodschap van Alyel er wellicht wat bot uit kwam, snap ik wel wat ze bedoelt.
Ook ik ben absoluut anti-pretnestjes en zie geen meerwaarde in fokken tenzij het om erg mooie katten /katten met stamboom gaat.
Maar goed, eenmaal zwanger blijft zwanger dus er valt nu toch niets meer aan te doen.

Desalniettemin hoop dat ik dat de kittens gezond ter wereld komen. :)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:25

Roosch schreef:
Hoewel de boodschap van Alyel er wellicht wat bot uit kwam, snap ik wel wat ze bedoelt.
Ook ik ben absoluut anti-pretnestjes en zie geen meerwaarde in fokken tenzij het om erg mooie katten /katten met stamboom gaat.
Maar goed, eenmaal zwanger blijft zwanger dus er valt nu toch niets meer aan te doen.

Desalniettemin hoop dat ik dat de kittens gezond ter wereld komen. :)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor maar wanner zijn het dan mooie katten???
Ik denk dat die grens voor iedereen anders is. (ben niet uit op een eindeloze discussie hoor maar vroeg het me gewoon af)

ik vind het alleen maar respect dat ze een straatkat een huisje gegeven hebben.
wat ik zo lees is dit nestje ook niet gepland en wordt ze hierna geholpen.

mijn htk poezen zijn beide geholpen... Mijn bosdoll niet...
Ik heb nu een nestje van mijn bosdoll (kruising dus stamboomloos) en een raszuivere ragdoll. De kittens zijn dus ook stamboomloze kruisingen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:32

maar dat zijn weloverwogen kruisingen , big difference!
Jij zocht een kater voor jouw poes uit, ik gok dat betreffende poes van Kim gewoon zwanger is geworden van een straatkat en dit kan dus betekenen dat er ziektes in het spel zijn. Of genetische mankementen...

Mijn poes Puk (die dus weer bij mijn ouders is) is een poes die samen met haar broertje als kitten zijnde (paar weken oud) van straat geplukt zijn, mama was doodgereden. Puk heeft 3! gescheurde kruisbanden. Figaro, haar broertje heeft er 1 gescheurd. Voor de duidelijkheid, dit is iets wat zelden bij katten voorkomt, wij waren de enige in de hele regio die dit hadden en dan ook nog eens 2 :) Dit is dus iets wat genetisch blijkbaar toch niet goed zat.

Niemand verder met ervaring over het vele drinken? -O-

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:41

Geen ervaring mee... Mss iets met de nieren? Maar mss zoek ik het wel veel te ver en is de hoeveelheid dat ze drinkt wel normaal?

Ohja...ik bedoelde het ook zo bot... Soit, hoop wel dat het een vlotte bevalling wordt en er niet veel inzitten. Heb je al goede thuisjes gevonden?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:43

Ze moet ervan groeien Renee, vast niks aan de hand. :D

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:45

Ja had haar nooit expres laten dekken door een kater, kittens krijgen en vervolgens weer verkopen. Dan had ik wel gewoon een kitten erbij gekocht. Maar is niet meer terug te draaien dus probeer het maar positief te zien en er maar van te genieten! Hierna gaat ze gesteriliseerd worden! Hoop inderdaad dat ze allemaal gezond zullen zijn.. Ze is ook nog erg jong, dus eerste nestje ga ik vanuit. Duimen dat alles goed gaat! Alles staat in ieder geval klaar voor de bevalling! Hoop ook niet teveel voor dr! Mijn buren, wonen op een kamp met de familie en buurvrouw is een echte kattenliefhebber. Ze wilde mijn kat ook het liefst al vanaf het begin maar ze wilde bij haar niet naar binnen en liep bij ons de deur plat dus hadden geen keus dan haar een warm mandje aan te bieden. :+ Maar ze wil er zeker 1 of misschien meerdere van ons overnemen aangezien ze ruimte zat hebben! Dat is in ieder geval fijn!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:02

ze heeft nu al wel paar uur niet gedronken geloof ik maar ze drinkt veel meer dan mijn oude poes deed, ze heeft 3/4 van een klein cola flesje gedronken sinds vrijdag avond. verder wel heel actief, spinnen, speels

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:09

volgens mij is dat niks aparts veel hoor voor zo'n kleine. ze groeit speelt ontdekt etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:13

Mja veel drinken is vaak nierfalen of suikerziekte, vandaar dat ik mij zorgen maak. Maar als jullie zeggen dat het normaal is voor een kleine geloof ik dat

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:16

lifaya schreef:
Mja veel drinken is vaak nierfalen of suikerziekte, vandaar dat ik mij zorgen maak. Maar als jullie zeggen dat het normaal is voor een kleine geloof ik dat

Mocht je het niet vertrouwen gewoon morgen even de dierenarts bellen.
Een belletje kost niks en dan heb je een antwoord van de mensen die er voor geleerd hebben :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:31

Ik dacht idd dat ik het een weekje aan kon kijken anders bloedonderzoekje. Maar bellen alleen kan natuurlijk ook. Ze dronk net weer.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:33

Whaha Renee, die houding komt me bekend voor. Alleen Sammie is natuurlijk een stoere nepkater en doet niet z'n pootjes over elkaar :') Ginger is heel mooi!!
Sammie drinkt soms ook veel, de ene keer dan de andere keer. Maar niet heel ernstig.

Afbeelding

Wat leuk Kim! Altijd erg lief kittens :) ondanks dat t niet gepland was en niet de bedoeling, toch lekker van genieten want voor je t weet zijn ze groot! Maar dan zijn ze nog steeds heel lief (en ondeugend).

Nog een foto van mijn slapende bolwol.

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:54

Lifaya wat voor merk brokken heb je? Misschien met ietwat veel zout er in waardoor ze veel drinkt?

Ook ik ben niet tegen fokken met een huispoes, als er maar over nagedacht wordt. Niet van hop ik schop mijn poes maar buiten en ze zal wel een keer zwanger terugkomen...oohh help..mijn poes heeft een dikke buik...oooohhh alarm er steekt een half kitten uit mijn poes wat moet ik nou doen???

afijn, jullie snappen zo vast wel wat ik bedoel :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:15

Ze kreeg van de fokster fokker, ik heb dat nu gemixet met Iams kattenvoer, ca 50/50

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:58

Celaena lijkt zich al wat thuis te voelen. Heeft een half uur bij me gelegen nadat ik haar had gepakt. Wat een stem zit er in dat kleine ding zeg. :oo

Eten en drinken heeft ze gevonden. Ze is alleen nog niet op de bak geweest en dat is een beetje jammer aangezien ik zo graag naar bed wil. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:06

Haha ach het ergste wat kan gebeuren is dat je morgen een plasje of poepje vind haha :)) fijn dat ze zichzelf al een beetje thuis begint te voelen!

Ginger heeft net weer een gigantische hoop stront in de bak achter gelaten, tijdens het poepen heeft zij het klepje opengehouden waardoor mijn hele woonkamer vergeven is van de stank :') man wat een stinkbom is Ginger :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:10

Ja alleen minder grappig als dat hoopje stront op mijn bank of tapijt ligt. :')

Ik heb de bovenkant er nog af (is ze niet gewend) en heb haar er een paar keer in gezet zodat ze weet waar ie is. Meer kan ik niet doen.

Ik voel me mega beroerd - jetlag - dus ik ga denk ik maar slapen. Als Celaena haar mond wil houden, haha.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:11

lifaya schreef:
Haha ach het ergste wat kan gebeuren is dat je morgen een plasje of poepje vind haha :)) fijn dat ze zichzelf al een beetje thuis begint te voelen!

Ginger heeft net weer een gigantische hoop stront in de bak achter gelaten, tijdens het poepen heeft zij het klepje opengehouden waardoor mijn hele woonkamer vergeven is van de stank :') man wat een stinkbom is Ginger :')

Geef dat beestje eens ongelijk. Ze had vast behoefte aan wat frisse lucht :p.
Of ze deelt graag alles met haar baasje, dat kan ook :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:17

Ze willen hier niet op de bak met het klepje ervoor, dus ik ben echt heel gelukkig elke keer... ^) Ben heel blij dat ze het overgrote deel gewoon buiten doen nu, dat scheelt een hoop stank en kattengrit.

Fijn dat ze zich al wat beter thuis begint te voelen, beetje jammer dat jij je nu zo beroerd voelt :(:) Hopelijk laat ze je een beetje slapen.

Oh, en die 2 van mij drinken ook veel meer dan dat de andere katten altijd gedaan hebben, maar zijn gewoon gezond. Heb je het heel warm in huis? Merk dat als de houtkachel hier aan is ze ook meer drinken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:22

Ik dacht dat ik voorbereid was oo het gepraat van een Bengaal %) Deze houdt niet op hahahaha. Zal nog wel wat minder worden, ze mist nu vast haar twee vriendjes en oude huisje. :)