Hier zitten de binnenmonstertjes weer aan het hooi en de buitencaafs zijn weer opgesloten voor de nacht Het valt me op dat die nu veel meer water drinken (nu ze meer hooi/brok krijgen) als toen er nog genoeg gras stond (logisch natuurlijk)
@Sperziemone hier gaat er veel groente doorheen ik wissel ook heel veel af en om de dag of zo iets met veel vitamine c paprika, broccoli. Maar vind 2 blaadjes andijvie per cavia wat karig ook andere dingen mogen naar mijn mening meer. Ook hier Casper Faunafood gaat schoon op vul de bakjes zo'n 3 keer per week bij is het eerder op pech. Ik vul niet eerder bij dan dat hij schoon leeg is.
Hier krijgen ze ook pas nieuwe brokjes als alles op is. Ben dus niet de enige die het zo doet
Stefaaah
Geplaatst: 10-12-14 22:35
Mira283 schreef:
Hier krijgen ze ook pas nieuwe brokjes als alles op is. Ben dus niet de enige die het zo doet
Hier ook! Tenzij ik 's morgens zie dat er niet zo veel meer is, dan geef ik ze bij. Uit schrik dat ze overdag (wanneer ik ga werken) zonder vallen...
Ik geef ze ook Selective, gemend voer daar laten ze te veel van liggen... Verwende caafjes!
Miracle_
Geplaatst: 10-12-14 22:37
Aahh die strikjes haha
Die van mij drinken juist minder? Ze krijgen dan ook wel iedere dag naast hun gewone groenvoer een extra komkommer nu.. misschien scheelt dat.. Want ze eten wel bijna het dubbele aan hooi.
Drinken hier ook niet veel per 4 cavia's hangt er op een verdieping een 320 ml fles met rode dop die zou ik de hele week kunnen laten hangen en dan zou hij nog niet leeg zijn. Eentje drinkt er meer maar die mankeert denk ik iets.
Ik zag vanochtend dat er in een hoek bij de heren flink gegraven was, dus ik vermoed dat ze logees hebben. Straks maar eens kijken of ik dat kat dichten. Verder heb ik net even snel mijn dakje moeten 'redden'; 2 waren er niet vast omdat ik die wel eens op tillen om wat in de ren te gooien en die waren nu door de wind opengeklapt. Maar niets kapot gelukkig
Ik heb de cavia's een klein stukje brood gegeven; nu heb ik het brood eerst gedroogd (omdat ik altijd doe voor de kippen en de paarden), maar bedacht mij nu; is het voor de cavia's ook beter om gedroogd brood te krijgen ipv vers?
Die heb ik na een jaartje verkocht en heb toen deze gemaakt. De binnenbak (2,5 meter lang en 3 verbonden verdiepingen van 80, 60 en 40 diep)
Het buitengebeuren van de meiden achter (hij is nu helemaal dicht, ik was hier bezig met het laatste dakstuk). Ze kunnen dus op al het gras wat je hier voor ziet. De overdekte ren is puur dat ze ook met regen nog even naar buiten kunnen.
Met rechts het schuurtje voor de nacht (heb ik zelf gebouwd ) afm 2,00x1,00 met verdieping van 2,00x60 cm
De ruimte van de heren achter, die loopt helemaal tot achter (20 meter). Het hoge gras is nu wel opgegeten
En hun hok (1,50x1,70 met een verdieping van 1,50x80)
@lienepien: van alle etages kunnen de plexiglas inzetten er uit en kun je overal dus makkelijk bij. Het hok is gebouwd op makkelijk kunnen schoonmaken Van mijn eerste (vitrine)kastje konden de deurtjes aan de voorkant open. Bij allebei mijn buitenhokken kunnen de verdiepingen opgeklapt worden. Die rusten dan tegen de achterwand en geven mij het hele vloeroppervlak om makkelijk bij te kunnen