Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:19

Wat naar daantjuhhh, goed dat hij vocht toegediend krijgt. Geen tips voor je, hoop dat hij snel opknapt.

Wendy_Komen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:42

Heel veel sterkte gewenst!!! Hoop dat er snel meer duidelijk is!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:56

Gaat het al wat beter met Tommy?

Ik heb weer even kunnen genieten van Horus. Zwaar verliefd op haar, zo'n fijn karakter. Lief, relaxed, slim en ondernemend.
Heeft een klik met het hondje van de fokker, zag ze ook samen spelen voordat ze bij mij op tafel kwam liggen, <3 met haar speelt het hondje het meest, papa heeft ook een klik met het hondje, vertelde de fokker en s'avond duikt ze graag op schoot.

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:44

Tommy gaat nog steeds niet goed.
Het leek dinsdag ff beter te gaan. Hij had wat uit zichzelf gegeten. Helaas van korte duur.
Ik hoop zo dat hij vannacht en morgen weer wat wil gaan eten... hij mag pas naar huis als hij weer drinkt en eet

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:08

Pfff wat vervelend daantjuh! Heb je al eens recovery geprobeerd of tonijn?

Wij hebben dadelijk 2 katers van een andere fokker. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Even spam van de nieuwe:

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:32

aa wat een mooie foto,s!!!

ik ben ook weer opzoek naar een coon meisje, om onze clan weer uit te breiden naar 3 ipv 2
*heb een thai siamees van 6 en een maine coon dame van 12*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:59

Ik hoop dat hij snel opknapt Daantjuhhh!!

Wat een prachtige kerel Lucifertje!! Ben benieuwd hoe het straks met die 2 gaat.
Hier dan 2 volle broers, maar echt geweldig gezicht die twee. Onwijs aan het rennen en spelen en stoeien samen.

missanita84, wat leuk uitbreiding! Al wat op het oog?

De kinders groeien als kool zeg!! Nu anderhalve week hier en echt in die tijd al flink gegroeid. Ze zijn nu net 13 weken. Sam net languit in de hangmat:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:04

Wat naar daan...

Hoe ging het vandaag in Utrecht met Lux?

Wat een mooi coontje Lucifertje, wat een verschil met de vorige foto, flink gegroeid. :D Gaat vast goed samen.

Leuk Wendy!

Succes met de zoektocht missanita84. *\o/*

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:25

ja zin in!

nee niks op het oog nog, er komt er vanzelf 1 op mijn pad denk ik haha
of iemand nog een idee hier? wel een kitten die min 12 weken bij zijn moeder is.
maar ik wil wel graag een lichte kleur, maar goed mijn eisen worden soms zomaar bijgesteld,

wat een leuke foto wendy!
heb je zelf kittens?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:33

Tonijn, sardientjes. Echt alles! Heb de halve winkel leeg gekocht...

Maar... goed nieuws: Tommy is net thuis! Hij eet en drinkt weer goed.
Hij is nog wel wat slapjes en niet helemaal fit nog.

Maar hij is weer in voor een knuffel.
Ik ben helemaal blij

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:42

Dag Alessio aka 'de vette' aka 'zwartje' aka 'dikke' aka 'joekel'.
Het gaat je goed bij je nieuwe baasje! :)

Vanaf nu gaat Alessio door het leven als 'Bob'.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:06

Wat fijn daan, knuffelse :D

Dag Bob, veel plezier daar op je nieuwe stek.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:49

Wat fijn dat het goed gaat met Tommy!

Wij zijn gisteren in Utrecht geweest met Lux. Alle assistenten liepen even langs om te kijken. Ze vonden hem allemaal zo'n knapperd. Onze handsome man <3
De dierenarts heeft hem onder sedatie onderzocht. En ook zij concluderen dat hij patella luxatie heeft. Hij zei dat we onze volgende kat maar staatsloterij moesten noemen omdat Lux zijn naam eer aan heeft gedaan. :=
Ze kunnen eventueel nu opereren, maar dan word het nogal een knutselwerk. Het geeft geen garantie op blijvend resultaat omdat ze met hechtdraad de boel bij elkaar willen houden. Daarnaast kan er dan vergroeiing ontstaan waardoor er verschil beenlengte kan komen. Dat vinden wij eigenlijk geen optie.
De 2e optie is wachten tot hij is uitgegroeid (dat in ieder geval de groeischijven niet meer te zien zijn), en dan opereren voor blijvend resultaat.

Lux ondervind steeds minder last van zijn "beperking". Hij heeft alle kracht nu volledig terug en rent rond alsof hij nergens last van heeft. Wij hebben daarom besloten te wachten tot hij is uitgegroeid.
Mocht hij toch meer gaan hinken, het is nu af en toe een soort hopje wat hij maakt, dan kunnen we gauw genoeg beslissen hem direct te laten opereren.

Hij was gisteren nog wat sufjes, maar vandaag is hij weer zijn eigen terror ik. Hij heeft namelijk samen met Liz de doos met kerstspullen op zolder ontdekt. Ze komen steeds met de vogeltjes aanlopen :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:24

:') Afkorten naar lootje. :D

Fijn dat hij vrijwel geen last heeft nu.

Hahaha!! Lekker bezig.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:45

Wat rot dat Lux dus echt patella luxatie heeft! Gelukkig heeft hij er nu dus niet heel erg veel last van. Ik zou als ik jou wkas ook wachten tot hij uitgegroeid is en dan opereren, zodat het resultaat blijvend is!

Laatste keer onze boefjes ITP... Wat vliegt de tijd! We hebben enorm van ze genoten. We gaan ze ontzettend missen!
[BB-ITP] Dag kleine boefjes.. Laatste keer MC kittens ITP!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:14

Afbeelding
En dat binnen 2 weken <3 <3 <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:16

Ahhh cute!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:54

Ik heb er 2!

Benjamin en Finn. Benjamin woont nog niet bij ons, nog een paar weekjes wachten..

Benjamin
Afbeelding

Finn

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:15

Wat een leukerds! succes met wachten op Benjamin. :)

Horus is inmiddels thuis en het gaat super, wat een geweldig meisje <3 ook met de honden gaat het goed, wat een lieverds ook mijn mannen. <3 Natuurlijk wennen voor ze zo'n vreemdeling in huis maar ze zijn lief voor haar. Dat spinnen vonden ze maar raar en dat volume van haar is niet mis. :D

Zal straks eens wat foto's plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-02-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:55

Helaas na veel twijfel al erg lang nu de knoop moeten door hakken. Ik moet een nieuw thuis zoeken voor mijn maine coon x ragdoll poes van juni 2006 dus ruim 10 jaar :(

In de laatse 1.5 jaar is mijn leven 2x behoorlijk veranderd. Ik heb er voor gevochten mij dieren altijd alkes te kunnen geven en dat is gelukt!! Helaas nu een groot probleem en moet ik de keuze maken haar te herplaatsen.

Mijn oude boxer heeft epilepsie en krijgt wat vaker een aanval nu hij ouder wordt helaas reageerd mijn kat erg heftig hier op.
Ze kan terwijl hij ligt te slapen hem zo letterlijk in zijn kop vliegen dus met alle poten er in grijpen. Ook jaagt ze hem gerust het hele appartement door. Hun hebben nooit goed samen kunnen leven maar het is nu echt erg.

Mijn andere oudere hond en de pup gaan wel goed met haar. Hun negeren haar en zij negeerd hun. Mijn oudje negeerd haar ook echter zij hem niet. Ik denk door het afwijkend gedrag wat hij nu vertoond.

Ik heb de ruimte te scheiden maar dat pikt ze niet ze gaat gillend door het appartement dan wat nog meer stress op leverd. Deze week al 3x epileptische aanval gehad bij mijn oude hond....

Mocht iemand wat weten stuur gerust een pb ;)

Ze is een geholpen poes. Heeft altijd mee gedaan aan aai projecten in bejaardentehuizen en is echt mega lief en zachtaardig naar mensen. Kinderen vind ze eng. Ze zal nooit haar nagels gebruiken. Overdag slaapt ze maar s avonds ligt ze graag op schoot te kroelen en is dan best aanwezig. Wat spelen wil ze dan ook wel. S nachts slaapt ze op bed op eigen kussen of in de winter periode op je hoofdkussen tegen je hoofd aan.

Andere katten die haar negeren zou kunnen maar enigste kat heeft haar voorkeur. Honden is ze absoluut niet bang van maar ze laat ze niet toe binnen haar persoonlijke grote zone.

Ze was omheinde tuin gewend het systeem van petsafe heb ik liggen. Nu heeft ze geen tuin meer en ze lijkt dat niet te missen. Ze kan niet op straat. Gaat niet aan de kant voor verkeer en loopt overal naar binnen....

Ze zoekt iemand met tijd die veel kroelt.

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:28

Wat jammer dierenfan, ik hoop dat je een goed huis voor haar vindt.

Ohhh voor mij nog 6 nachtjes slapen en dan komt de nieuw kitten :-)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:06

wat een mooie foto,s weer!! en helaas wat mindere berichten sterkte dierenfan

hier gaat de zoektochtgewoon nog even door, vind de ragdoll ook wel heel erg mooi haha

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:19

Horus is leuk <3

Aftellen lucifertje! Spannend :)
Je huis al kittenproef gemaakt?

Lux heeft m'n dure Peewee kattenbak gesloopt. Hij heeft een tafeltje van de vliering op zolder gegooid en deze precies op de kattenbak gericht. Doei deksel, hallo dakloos schijten :')
Kleine boef

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:05

Ze gaat lekker terug bij haar fokker wonen dus helemaal gelukkig dat het zo opgelost kan worden!! Ze blijft daar dus ;)