Lynn_Nikita schreef:Ik heb bevruchte eitjes ( hoop ik) en mijn kippen zijn al 16 dagen samen aan het broeden. Ze zitten of om en om op het nest of samen opgepropt erop.
Nu zag ik net dat er bloedluizen op de eieren zaten.
Mag ik behandelen tegen bloedluis nu ze broeds zijn en misschien snel kuikentjes komen? Zo ja, wat is de beste methode.
We twijfelen dus of de eieren bevrucht zijn, ik heb zelf nooit eerder eigen kuikens gehad, dus als iemand tips heeft? Kan ik zelf ook zien met een gewone lamp of ze bevrucht zijn of gaat dat alleen met een speciale lamp?
Als de eieren toch niet bevrucht blijken te zijn, wat kan ik dan het beste met de kippen doen om ze broeds af te krijgen
Met een heel fel (led)lampje in goed donker zou je moeten kunnen zien of er iets in zit.
Volgens mij is Finecto + totaal niet schadelijk. Het is ook geen vergif maar een goedje dat de luis uitdroogt, dus volgens mij zou dat moeten kunnen. Het kan bijvoorbeeld ook geen kwaad als de kippies dode luisjes eten, dus als ze het binnenkrijgen gebeurd er niets.
Ik heb te vroeg gejuicht.... na 10 minuten kwam Binkie weer naar buiten, en vervolgens ging ze al klokkend weer linksboven zitten... (had het hekje alweer weggehaald).
Dus ik ga de kuikies maar gewoon zelf groot brengen, heb mn best gedaan!
Vanmorgen heb ik haar van het nestje gehaald om te eten, zat ze op een wind-ei te broeden. Ocharme... ze eet natuurlijk niet zo goed dus de eiproductie gaat even niet zo soepel.
En de pluisjes zijn niet leuk
En niet echt knap trouwens ook met dat gekke -niet bestaande- staartje. En de kleur (vuil wit) vind ik ook al niet leuk en ze lelijkste doet erg lelijk tegen iedereen.
Ik wil HARMONIE in mijn kippenhok!