Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:51

Loveskary schreef:
Voor bloed luis gebruik ik naturalis dat is een soort gifgas.
Erg gemeen spul over 4weken gebruik ik het weer.
Het is zo gemeen dat je als je iemand opsluit en je spuit de ruimte vol met naturalis.
Dat die gene het loodje legt maar het helpt echt super tegen alle ongedierte.

Kan dat nou niet anders?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:53

Vanmorgen heeft een Bokker eitjes opgehaald, ze heeft een broeds krulkipje <3 Er gaan wyandot x zijdehoentjes onder.

Ze denkt dat mijn kwartet 1 haantje heeft, dat is mooi :j Ik hoop dat alles in leven blijft, dan zou ik er 3 hennen bij hebben. :j

Minidot ging vanmorgen even kijken bij de kuikens, nou Toos joeg haar met veel kabaal weg hoor 8-) Goede moeder is het.

Amaris

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:49

Wat schattig!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:52

Amaris schreef:
Wat schattig!!

goed he :j

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:21

eten jullie kippen nooit in de planten om ?

en hoeveel eten geven jullie ze per dag per kip ?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:38

Ja mijn kippen hebben al heel wat planten om zeep geholpen, vooral 1 jarige plantjes zijn in trek.
Hoeveel mijn kippen eten,ik heb geen idee. Ik vul de bak gewoon elke dag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:04

Hier ook geen ppant meer over. Nu zitten ze paar weken achter hek en het groen komt gelukkig weer terug. Wat ze eten weet ik ook niet, krjgen gewoon onbeperkt legmeel.

Binkie zit linksonder op de grond te broeden! Heb gewoon daar de eitjes gelegd en een fuikje gemaakt dus na het eten kon ze alleen maar dat hokje in. En daar zit ze nu! Als ze paar dagen honkvast is leg ik de broedmachine eitjes eronder.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:15

Ik weet het het is niet goed maar het helpt juist heel goed tegen allerlei ongedierte maar ach doe het zon 2keer per jaar pak me zelf wel goed in en de kippen blijven gewoon buiten eieren worden van te voren geraapt.
Die van ons krijgen brood keukenafval kippen grit en scharrel graan met wat leg korrel te eten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:49

Amaris schreef:
Hier ook geen ppant meer over. Nu zitten ze paar weken achter hek en het groen komt gelukkig weer terug. Wat ze eten weet ik ook niet, krjgen gewoon onbeperkt legmeel.

Binkie zit linksonder op de grond te broeden! Heb gewoon daar de eitjes gelegd en een fuikje gemaakt dus na het eten kon ze alleen maar dat hokje in. En daar zit ze nu! Als ze paar dagen honkvast is leg ik de broedmachine eitjes eronder.

Komt het toch nog goed :D

Mijn kippen krijgen smorgens per kip een klein handje graan. sAvonds 1/3 handje graan per kip. De rest scharrelen ze op mijn erf bij elkaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:10

Loveskary schreef:
Ik weet het het is niet goed maar het helpt juist heel goed tegen allerlei ongedierte maar ach doe het zon 2keer per jaar pak me zelf wel goed in en de kippen blijven gewoon buiten eieren worden van te voren geraapt.

Maar je helpt daarmee ook veel nuttige insecten om zeep terwijl het al niet goed gaat met bv bijen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:29

Ik heb bevruchte eitjes ( hoop ik) en mijn kippen zijn al 16 dagen samen aan het broeden. Ze zitten of om en om op het nest of samen opgepropt erop.
Nu zag ik net dat er bloedluizen op de eieren zaten.
Mag ik behandelen tegen bloedluis nu ze broeds zijn en misschien snel kuikentjes komen? Zo ja, wat is de beste methode.

We twijfelen dus of de eieren bevrucht zijn, ik heb zelf nooit eerder eigen kuikens gehad, dus als iemand tips heeft? Kan ik zelf ook zien met een gewone lamp of ze bevrucht zijn of gaat dat alleen met een speciale lamp?
Als de eieren toch niet bevrucht blijken te zijn, wat kan ik dan het beste met de kippen doen om ze broeds af te krijgen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:30

edit, dubbelpost

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:50

Ik gebruik het middel home shield op mijn kippen want dat is natuurlijk. Denk als je echt in het donker gaat staan en een zaklantaarn tegen de eieren houd dat je het ook wel kan zien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:22

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb bevruchte eitjes ( hoop ik) en mijn kippen zijn al 16 dagen samen aan het broeden. Ze zitten of om en om op het nest of samen opgepropt erop.
Nu zag ik net dat er bloedluizen op de eieren zaten.
Mag ik behandelen tegen bloedluis nu ze broeds zijn en misschien snel kuikentjes komen? Zo ja, wat is de beste methode.

We twijfelen dus of de eieren bevrucht zijn, ik heb zelf nooit eerder eigen kuikens gehad, dus als iemand tips heeft? Kan ik zelf ook zien met een gewone lamp of ze bevrucht zijn of gaat dat alleen met een speciale lamp?
Als de eieren toch niet bevrucht blijken te zijn, wat kan ik dan het beste met de kippen doen om ze broeds af te krijgen

Met een heel fel (led)lampje in goed donker zou je moeten kunnen zien of er iets in zit.

Volgens mij is Finecto + totaal niet schadelijk. Het is ook geen vergif maar een goedje dat de luis uitdroogt, dus volgens mij zou dat moeten kunnen. Het kan bijvoorbeeld ook geen kwaad als de kippies dode luisjes eten, dus als ze het binnenkrijgen gebeurd er niets.

Ik heb te vroeg gejuicht.... na 10 minuten kwam Binkie weer naar buiten, en vervolgens ging ze al klokkend weer linksboven zitten... (had het hekje alweer weggehaald).
Dus ik ga de kuikies maar gewoon zelf groot brengen, heb mn best gedaan!

Vanmorgen heb ik haar van het nestje gehaald om te eten, zat ze op een wind-ei te broeden. Ocharme... ze eet natuurlijk niet zo goed dus de eiproductie gaat even niet zo soepel.

En de pluisjes zijn niet leuk ^)
En niet echt knap trouwens ook met dat gekke -niet bestaande- staartje. En de kleur (vuil wit) vind ik ook al niet leuk en ze lelijkste doet erg lelijk tegen iedereen.

Ik wil HARMONIE in mijn kippenhok! _O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:54

Nou ik heb vandaag 6 Brahma kuikens van 6 weken opgehaald en een haan van net een jaar oud.
Enorm verschil in grootte natuurlijk, maar hopelijk kunnen ze dan gewoon buiten lopen zonder dat mijn katten eraan zitten. Anders zou ik de kuikens nog de hele zomer binnen moeten houden en dat vind ik zonde.
Ze zijn ongesekst maar met mijn niet-kennersogen lijkt het alsof er maar één haantje bij zit, dus we hopen er het beste van.
Ze zijn in elk geval erg leuk en erg tam, dus ik ben dik tevreden

Is het trouwens verstandig er nu een paar oudere kippen bij te zetten?
Voor de eitjes, anders duurt dat nog zo lang. Maar ik weet niet of dat slim is met die kuikens erbij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:07

Fotooooo's!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:51

anneliesdj schreef:
Nou ik heb vandaag 6 Brahma kuikens van 6 weken opgehaald en een haan van net een jaar oud.
Enorm verschil in grootte natuurlijk, maar hopelijk kunnen ze dan gewoon buiten lopen zonder dat mijn katten eraan zitten. Anders zou ik de kuikens nog de hele zomer binnen moeten houden en dat vind ik zonde.
Ze zijn ongesekst maar met mijn niet-kennersogen lijkt het alsof er maar één haantje bij zit, dus we hopen er het beste van.
Ze zijn in elk geval erg leuk en erg tam, dus ik ben dik tevreden

Is het trouwens verstandig er nu een paar oudere kippen bij te zetten?
Voor de eitjes, anders duurt dat nog zo lang. Maar ik weet niet of dat slim is met die kuikens erbij.

Leuk verjaardagskado <3

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:15

Ja prachtig verjaardagskado, ben helemaal weg van die haan, zo'n bakbeest en zo lekker tam, de kids kunnen er gewoon bij om te aaien. (vind het wel een beetje spannend gezien ze dan precies op pik hoogte zitten met het gezicht)
Heb wel het idee dat de kuikens zich een beetje verloren voelen in zo'n groot hok, kropen met z'n allen in de doos waar ik ze uit kwamen, was dus wel een goeie om die te laten staan.
Zit nu te twijfelen of ik ze nog een paar weken in een kleiner hok in de schuur zal doen, dan kunnen er ook een paar volwassen kippen bij de haan en tzt zet ik dan alles bij elkaar.
Is misschien nu geen goed idee er oudere kippen bij te zetten? Of gaan die de kleintjes niet pesten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:50

mijn kuikens pikte in het begin naar de ogen omdat dat natuurlijk beweegt en blinkt, maar op den duur was dat helemaal over. Maar dat blijft wel een beetje uitkijken.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:24

anneliesdj : kunnen kuikens wel zomaar bij vreemde kippen ?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:30

Geen volwassen kippen bij vreemde kuikens zetten, dan zijn ze in no-time doodgepikt...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:12

Laat eerst deze maar eens groot worden. Kan je ook kijken of 7 van die joekels niet al genoeg is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:14

O ik heb echt plenty ruimte dus dat is niet zo'n punt.
De haan gedraagt zich voorbeeldig bij de kuikens, maar de kuikens zijn wel wat verloren in het grote hok, zitten de hele tijd in het legnest en de doos. Dus ik twijfel of ik ze eerst nog even in de schuur moet zetten tot ze wat ouder zijn. Dan zou er ook geen probleem zijn met oudere kippen erbij zetten.
Ik wil er graag een setje sabelpootjes bij maar ik durf het niet zo goed aan met onze katten en roofvogels uit de buurt. Kippen lopen gewoon los om het huis.
Dus misschien beter om gewoon een paar legkippen te halen.

Superwazige foto's maar voor het idee.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4RRWXOJC.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Q47CJS3K.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Mijn kleine meid is er helemaal gek mee maar dit vind ik dus wel eng.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:17

De miniToosjes mochten buiten spelen vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Zandbadje nemen, Toos was er wel een uur mee bezig :D De kleintjes deden haar na <3
Afbeelding

Afbeelding

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:01

Wat zijn ze leuk!!