Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:16

Nee,ik zoek er zelf ook twee :D
er bestaan wel geloof ik een paar kleine knaagdieren opvangs maar ik haal ze het liefst uit de echte rattenopvang.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:40

Banjer schreef:
Ronnie25 schreef:

Bij elkaar gezet in de kamer, paar dagen elke avond. En toen in de kooi bij elkaar het laten 'uitvechten' wie de nieuwe baas word/ of blijft. Ben er wel bij gebleven tot het rustig werd :D

Niet correct... Gewoon kennis laten maken op neutraal terrein.. Als dat goed gaat (kan uurtje duren, kan kwartiertje duren) in een duna en als dat goed gaat in een lege kleine traliekooi. Gaat dat goed dan kan je ze in een grotere kooi zetten en als dat gaat kan je ze er elke dag wat inrichting bij geven.. De hele intro kan een paar dagen duren... Ik heb zelf een keer een intro gehad die 2 maanden heeft geduurd... Ga vooral niet te snel :)

Dan heb ik dat inderdaad niet correct gedaan :P , ach ieder heeft zn eigen manier ervoor.

Mijn vrouwtjes hebben flapperdag vandaag :') , en mijn gecastreerde mannetje word helemala gek. Ik weet niet of ze het nou echt 'doen' met elkaar, of dat het een dominantie spelletje is.. maar de vrouwtjes flapperen erop los en lijken het leuk te vinden 8-)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:14

Mijn flapperige dames helpen elkaar regelmatig... :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:44

Vandaag nieuw ratje gehaald en geïntroduceerd. Op neutrale omgeving waar Meneer Rat (eerste rat) nog niet was geweest.
Hok helemaal schoongemaakt.
Op bed (neutrale omgeving) beide samen snuffelen, gingen ze samen bed ontdekken. Daarna samen in de kooi gezet. Gaat erg goed. Even onderling uitgemaakt wie dominanter is. Jonkje (nieuw ratje) is meest onderdanig. Durft zich momenteel niet echt te veroeren. Verder geen bloed en Meneer Rat vind het allemaal best.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:49

MirandaNH schreef:
@lieveli: kan ook gewoon zijn dat het plas is natuurlijk, maar idd ook profirine.. zoals Saaarr vraagt, kan je iets zien? Hoor je ze meer niezen als normaal? Zie je rond de neusjes porfirine? :)

Nee ik zie niets, en ze niezen s'nachts wel af en toe, maar niet overdreven. Ook geen wondjes gevonden maar ik kan ze niet echt goed vastpakken, allebei ontzettend pieperig vandaag en eentje heeft me zelfs gebeten -O-

Ik hou het maar op een ochtendhumeur aangezien ik ze altijd s'nachts loslaat en ze vandaag wakker werden van de stofzuiger.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:07

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:13

ahw wat schattig :P

lieveli: Ik denk dan inderrdaad dat het gewoon porifyrine is! Een van mijn ratjes wordt ook nniet graag gestoord en bijt ook wel is.. nu ik vaak mijn hand gewoon in de kooi leg en laat raken accepteerd ze me ggewoon :P al greep ze me laatst wel toen me hand toch wel heel erg lekker rook :=

Haha Kiara had ik er vroeg uitgehaald (die rent uit haar holletje als ze je hoort die wil niet eten nee die wil knuffelen, zo lief <3 ) maar die liep dus lekker over me heen in me bed. ging ze ineens me neus likken en toen begon ze aan me piercing te trekken haha :P Ze dacht geloof ik dat dat daar niet hoorde hihi

Vroeg me trouwens af of mensen hier ervaring met galastop hebben en die me er misschien wat meer over kunnen vertellen?

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:07

Flash vandaag had bijna heel mijn boekverslag van nederlands gedeleted :D Even paniek :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:44

Zijn jullie ratjes ook zo behulpzaam met het schoonmaken van de kooi? :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:49

Banjer schreef:
Zijn jullie ratjes ook zo behulpzaam met het schoonmaken van de kooi? :D

Pff ja :P, ik heb altijd handschoenen aan als ik dat doe :)) (lichterlijke smetvrees :+ ), en die vinden ze dus niet tof. Die vallen ze aan als ik spullen eruit haal haha. Dus meestal zet ik ze ergens anders anders bijten ze de hele tijd in me vingers haha :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:55

Ik ben nog op zoek naar een goedkope kooi waar ze tijdelijk in kunnen als de kooi n grote beurt krijgt en ik alles verhang... 1 van jullie een idee waar 4 ratten dus voor n uurtje (hooguit 2) in passen?

Ze groeien als kool.. De reismand is echt te klein voor alle 4 de kerels.

Die van mij hoef ik echt niet in de kooi te houden als ik er half in hang.. In t begin zijn ze nieuwsgierig.. Maar terwijl k bezig ben springen ze overal direct op, ze klimmen in m'n nek trekken aan m'n haar en m'n trui enz enz.. Kleine aapies!!

Zal morgen wat fotootjes laten zien

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:48

S_en_Z schreef:
Ik ben nog op zoek naar een goedkope kooi waar ze tijdelijk in kunnen als de kooi n grote beurt krijgt en ik alles verhang... 1 van jullie een idee waar 4 ratten dus voor n uurtje (hooguit 2) in passen?

Ze groeien als kool.. De reismand is echt te klein voor alle 4 de kerels.

Die van mij hoef ik echt niet in de kooi te houden als ik er half in hang.. In t begin zijn ze nieuwsgierig.. Maar terwijl k bezig ben springen ze overal direct op, ze klimmen in m'n nek trekken aan m'n haar en m'n trui enz enz.. Kleine aapies!!

Zal morgen wat fotootjes laten zien

Als ik de kooi schoonmaak doe ik ze altijd op de bank/stoel met een fleecekleed erop. Hoef je ook geen kooi aan te schaffen :D .

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:52

Ik zet de mijne in de vervoersbox, een handdoekje erin en na een tijd gaan ze rusten of slapen.. Ik zou wel een kleinere kooi willen kopen voor als ze eens ergens anders moeten als ik op vakantie ben want ik heb niet echt een makkelijke kooi om te vervoeren :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:23

Jemig wat een avontuur net. Ons nieuwe ratje was ontsnapt en zat achter de tv kast. Met moeite weg kunnen krijg, zat ie onder de verwarming waar de bank voor staat. Dus die weg gesleept. Heeft mn vriend hem naar mij toegejaagd en heb ik hem aan zn staart gepakt. Dat wordt opnieuw beginnen met em. Wel nog een schampbeet te pakken gehad, maar ja beest raakte in paniek.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:14

Ik heb een duna laats gekocht waar ik ze uurtje in zet voor de schoonmaak.
En dat vinden ze geweldig!
Ik heb er een hangmatje en toiletrolletjes ingedaan en spelen dat ze doen!
Ik wist niet wat me over me kwam,nu heb ik hun kooi met plaetau's uit gebreid en bakjes met hennep en ecobed opgehangen.
Ik had eerst alleen hennep op de bodem maar daar zitten ze niet graag.
Stoeien dat ze voort doen op de plateau's en in het eccobed.
Ik heb eindelijk ontdekt wat hun leuk vinden en savonds wordt er volop door de kooi gecrosst en gestoeid :D
Ben zo blij *\o/*

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:15

S_en_Z: Zo een duna ofzo inderdaad kan toch ook? Heb je niet gewoon zo een grote curver krat? Gaasje erover en dan gaan ze daar maar een uurtje in pitten als je het hok aan het verschonen ben, hoef je ook niet een duur hok te kopen.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:02

kartonnen doos met een handdoek erin werkt ook prima voor dat uurtje dat ze erin zitten, ze doen dan wel altijd pogingen om eruit te komen en dat is ook wel grappig :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:11

Oh wacht volgens mij heb ik ook wel een krat met kleine gaatjes idd! Als ik daar een andere krat bovenop zet met iets er in dan ben ik er ook natuurlijk!

Paar weken geleden:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

hihihi

Of dit dan:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

De boefjes!

Afbeelding

<3

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:48

Aaaaah wat een dotjes! Wij hebben er nu ook 2. De ene is gewoon een super lief aanhankelijk beestje. De ander is vrij irritant en heel moeilijk. Wil niet in en t z'n kooi

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:24

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:55

Hoi dames! Ik heb zaterdag 2 ratjes opgehaald. *\o/*

2 mannetjes. Ze zijn nu 7 weekjes oud, en al tam en heel lief.
Ze heten Remy (uit Ratatouille) en Mr. Jingles (muisje uit the Green Mile) _O-

Ze zijn heerlijk nieuwsgierig, komen direct naar je hand toe als je die in de kooi steekt en hebben gister al een klein stukje appel aangepakt uit m'n hand. En ze spelen, rennen, stoeien en klimmen er een eind op los :D

Om te spelen hebben ze:

- Houten brug met touwen (die hebben mijn vogels ook, en zijn daar helemaal gek op)
- 2 trappetjes
- 2 houten verdiepingen (plastic kon ik niet los vinden en ze krijgen toch bijna een nieuwe kooi)
- Hangmat
- Buigbaar klimtouw
- Rondje van touw, die de vogels niet leuk vonden :D
- Huisje
- 2 balletjes met belletjes erin van een hanger die de vogels gesloopt hadden
- WC rolletje

Heb nu een kleine probeerverpakking berkensnippers.
En net bij dierenspeciaalzaak Casper een probeerverpakking Ecobed besteld.
Kan ik even kijken wat ze prettiger vinden :)

Edit: hier een lekker onduidelijke foto (stilzitten? Wasda? :Y) )

Afbeelding

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:41

Ik laat men ratten altijd op de bank lopen als ik ze schoonmaak. Ze zijn dan altijd met de hond aan het spelen.
Lekker in de vacht van de hond bijten :P Puck vind ht overgens niet erg hoor ze is juist heel lief voor hun :D

Afbeelding

Nog even een foto van mijn meiden. Alleen Spruit had zo iets van van nee ga niet in een rij staan :P
Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:27

Wat een leuke foto's allemaal weer! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:18

Wat een verschil in postuur hebben jouw ratters zeg! Zit er ook veel verschil in leeftijd?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:31

S_en_Z schreef:
Wat een verschil in postuur hebben jouw ratters zeg! Zit er ook veel verschil in leeftijd?

Ja, Diefa de middelste word geschat op 1,5 jaar zij is gedumpt in een doosje voor een dierenwinkel. Beauty en Spruit zijn beide van juli dit jaar :)