Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:35

Normaal gesproken ben ik alleen een meelezer, maar ik wil toch even een berichtje plaatsen.
Want we hebben besloten dat er na twee asielhonden, (ooit) een puppy komt!
Het staat nog niet op de planning voor de korte termijn, maar daarom vind ik het zo fijn om nu al mee te lezen. Heerlijk om er naar uit te kunnen kijken!

Het ras (want als je een pup kiest, heb je ook echt iets te kiezen) zal zeer waarschijnlijk een poedel worden. Alleen ik mag op de wachtlijst bij de fokker aangeven of ik voor een teefje of reu wil gaan.
Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? We hebben nu twee reuen, die gecastreerd uit het asiel kwamen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:42

Als je geen voorkeur voor geslacht hebt kun je dat ook aangeven bij de fokker natuurlijk.
Vaak vragen fokkers dat zodat ze weten of ze je kunnen bellen bij een nest, stel dat jij nummer 6 staat voor een teef en er worden er 2 geboren dan zul je doorschuiven naar een volgend nest tenzij er 4 voor je afhaken.
Heb je geen voorkeur of sta je ook open voor een reu dan blijf je gewoon nummer zoveel op de lijst die gebeld wordt, zeker als er meer pups zijn dan mensen op de wachtlijst voor jou.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:03

Ik heb nooit teven gehad. En altijd bewust voor een reu gekozen. Ik ben geen tevenmens.Dus hier was het makkelijk. Lief maakte het toch niet uit.

Hier nog 5 nachtjes slapen <3 ......

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:12

Je kan idd ook aangeven dat je geen voorkeur voor geslacht hebt :)

Bij Ot wilde ik liever een teefje (gevoelskwestie) en bij Ap had ik aangegeven dat ik een kleine voorkeur voor een teef had maar dat het me eigenlijk niet zo uitmaakte. Is dus een reu geworden.

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de individu maar Ot kan zich bijvoorbeeld op de renbaan zó ongelooflijk druk maken en dan zie je Appa echt denken van “joe doe ff rustig joh” :') echt zo’n lekkere chille stoïcijnse man is hij. En Otje meer de jittery, drukke, ietwat ongeduldige schiet-nou-eens-op vrouw. :Y)
Al kan ze ook mega stoïcijns en rustig zijn maar bv met renbaan of frisbee is ze zó excited.

En bv als we een hond tegenkomen die dan net ff lelijk doet ofzo dan gaat zij eerder “verhaal halen” en Appa loopt dan gewoon weg. Heb nu met Ot getraind dat ze dan naar mij toe komt maar daar heb ik best wel heel wat uren training inzitten hoor!

Flux

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:18

Leuk Kaplaars! Een poedel! Weet je al welk formaat je zou willen?

Ik stond in principe open voor zowel reu als teef. Maar wilde graag een hondje met pit en stiekem vind ik de hormoonhuishouding van een reu vervelender dan die van een teef. Dus voor een teef gekozen. Geen spijt whatsoever.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:22

Wij hebben altijd teven gehad en er zijn maar weinig reuen die ik ken, die ik leuk vind.
Bovendien wordt Roetsj oor heel veel reuen als aantrekkelijk beschouwd en zij corrigeert niet (ze probeert er wel onderuit te komen, maar echt snauwen doet ze niet), dus naast haar wil ik geen reu, dus dit ook aangegeven aan de fokker.
Maar voor iedereen is het weer verschillend natuurlijk.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:47

Bedankt voor de antwoorden. Echt een gevoelsdingetje en soms wat toeval, als ik dit zo lees.

Flux een koningspoedel! Ik ben vorige week bij een fokker gaan kijken en ben verliefd geworden.
Heel wat anders dan we nu hebben (ruwharige, Terrier-achtige, staartloze, straathonden), dus ik twijfelde over of ik de aandacht en verzorging kan bieden. Maar ik heb er nu alle vertrouwen in.
(KimD had mij nog geholpen met hoe je een goede fokker herkent en wat ander advies. Dat was ook erg fijn, iets met bomen en bos)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:54

Wat gaaf, een koningspoedel!

Wij waren allebei gevoelsmatig meteen voor een reu dus die keuze was makkelijk. Bij paarden heb ik ook altijd de beste klik met de mannen haha. Ik ben niet zo van het dramaqueenerige. Fitz kan best pittig zijn maar is wel broodnuchter.

Gefeliciteerd met het mooid resultaat van Vesper! En ook voor Parker een mooie ervaring dus. Wat tof dat Jarvis zijn zonen het zo goed doen!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:11

Heel gaaf een koningspoedel! Ik heb ook een zwak voor poedels, super leuke dieren om mee te werken. Zelf niet zo van de kleine hondjes maar ook een Toy-poedel vind ik hardstikke leuk! Super dat je een fijne fokker hebt gevonden.

Reu/teef is heel persoonsgebonden in ieder geval. Bij paarden ga ik wel altijd voor heren hoor, die dames daar zijn me te drama. Maar een teef (of iig deze teef) is goed te doen! :+

Dank Leo! Ves vond zichzelf al uitmuntend, dus die is blij dat het nu zwart op wit staat _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 16:13

Ik vind in de sbt reutjes fijner. Hoewel Envie nu een reu in een tevenjasje is :P Maar ik vind reutjes vaak nuchterder en relaxter.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:50

Mijn algemene ervaring met reuen is dat ze wat vervelender/intoleranter kunnen zijn naar andere reuen maar vaak behoorlijk no nonsense zijn en je precies weet wat je eraan hebt.
Teefjes zijn wat meer sneaky, kunnen nogal bitchen en met een omweg precies dat bereiken wat ze willen.
Uiteraard zijn er uitzonderingen en nuances, zal vast ook per ras/type hond wat verschil in zitten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:24

Reu of teef is echt heel erg persoon afhankelijk. Ze hebben allebei voor en nadelen.

Sky is niet lekker. Sinds gistermiddag aan de diarree. Vannacht heeft ze me wakker gemaakt. War ben ik blij met onze tuin. Heb haar naar buiten gelaten. Weer diarree en ook wat gal overgeven.
Vanochtend ook weer.

Ze eet goed, tandvlees is goed, ze drinkt goed en speelt. Vrijdag staat er al een afspraak bij de dierenarts, dus houd haar even in de gaten, anders gaat ze vrijdag mee.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:41

Hier in de buurt heerst ook een virusje. Roetsj was zondag eerst aan de buurt en gisteren nacht begon die kleine. Maar na 1 dagje niet fit, zit de energie er al weer in. Hopelijk hebben we het weer gehad.

Vanmorgen de 11 weken foto gemaakt
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:45

Och dat koppie <3

Hier maandag ineens hevige diarree maar verder niks aan hem gemerkt. Toen het er eenmaal uit was ook geen rare dingen meer gezien, ook geen braken. Ik heb hem een paar dagen morosoep gegeven maar eigenlijk was de tweede keer poepen die dag al weer goed.
Hopelijk knapt Sky ook snel weer op. Fijn dat ze je wakker maakte 's nachts en scheelt idd dat je de tuin tot je beschikking hebt zeg!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:46

Gister op de opvang ook een zieke Golden Retriever. Eerst diarree, toen braken en sloom. Om 1u op laten halen want ik vertrouwde het niet. Slijmvliezen goed roze maar erg mat. Dierenarts heeft nog een infuus gegeven want hij was al flink uitgedroogd. Wat kan dat snel gaan.

Nu weer fitter gelukkig maar lijkt idd wat rond te gaan

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:51

Hebben jullie enig idee hoe opgelucht ik ben met jullie berichten? Niet dat het wat zegt, maar een virusje is beter dan wat ik in m'n hoofd haal :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:31

Elvis was ook niet helemaal fit begin van de week en heeft ook een dag diarree gehad. Ik denk dat er inderdaad toch iets heerst wat hij dan opgepakt heeft.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:40

Diarree is over, ontlasting nog niet op, maar het is geen water meer.
Dus hopelijk loopt het met een sisser af.

Wat een scheetje fannetje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 15:48

Daar houden he jullie.. die virusjes enzo.
Hoewel ik wel toegeef dat er iets speelt. Hier ook allemaal iets slappere ontlasting dan normaal. En eentje wat prutoogjes. Dat laatste heeft ze eigenlijk altijd als er weer iets zwerft.
Met kennelhoest heeft hier alles, al dan niet 1 dag, gekucht. En zij alleen prutoogjes

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:21

Oeh naar altijd een virus. Gelukkig hier geen last van.

Wij hebben er ook een pup bij.
Ons zelf gefokte teefje genaamd Allfa is weer terug. Haar eigenaar is heel erg ziek geworden en ligt al meer dan een maand in het ziekenhuis.
Allfa is 1,5 week bij ons nu en al volledig opgenomen in onze roedel. Ze mag dus bij ons blijven. Dan kan de huidige eigenaar als ze weer iets is opgeknapt ook afscheid van haar nemen.

Dit Allfa nu 7 maanden oud

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:58

Vidar is in februari ook flink ziek geweest. Diarree die maar aan bleef houden en ook met overgeven er bij. Uiteindelijk naar de da geweest, ontlastingsonderzoek laten doen. Kwam (gelukkig) niks uit. Na zijn giardia besmettingen als pup/puber zijn we extra op onze hoede op zijn darmgezondheid. Hij is een week beter geweest en afgelopen weekend was het weer raak. Aangezien de dierenarts niks kan vinden, proberen we onze opties open te houden. Het kan een virus zijn. Maar Het kan namelijk ook zijn dat hij ongezien iets op de boomkwekerij eet of likt als hij met mijn vriend mee is naar zijn werk. Het is even afwachten en goed in de gaten houden.
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik sinds februari een nieuwe baan. En dat is voor ons allemaal even wennen. Ik werk namelijk niet meer thuis. Vidar is gevoelig en zat die periode niet zo lekker in z'n vel. Wat zijn herstel niet sneller maakte.
Gelukkig begint hij weer de oude te worden. En pakken we langzaam de trainingen weer op.

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:04

Hennos schreef:
Oeh naar altijd een virus. Gelukkig hier geen last van.

Wij hebben er ook een pup bij.
Ons zelf gefokte teefje genaamd Allfa is weer terug. Haar eigenaar is heel erg ziek geworden en ligt al meer dan een maand in het ziekenhuis.
Allfa is 1,5 week bij ons nu en al volledig opgenomen in onze roedel. Ze mag dus bij ons blijven. Dan kan de huidige eigenaar als ze weer iets is opgeknapt ook afscheid van haar nemen.

Dit Allfa nu 7 maanden oud

[ [url=m/WCKvn4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat het goed gaat, en wat kl*te van de omstandigheden.

Arme vidar. Gelukkig begint hij te wennen aan de situatie

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:22

Ach arme Vidar. Hopelijk wordt het met de tijd allemaal beter. Vesper heeft vanochtend ook dunne ontlasting gehad met wat slijm. Wel eetlust en vrolijk dus ik kijk even of het met morosoep wat beter wordt.

Gisteren liep ik met haar in een losloop gebied. Niet veel volk aanwezig maar af en toe leuk gespeeld met een reu. Ik liep op een breed maar modderig pad en kwam met mn laars vast te zitten in de modder :+ Dus ik riep haar terug en terwijl ze naar me kwam hoorde ze kennelijk iets want ze draaide 180 graden om en zette het op het lopen. }:) Dat heeft ze niet eerder geflikt en ze had nog een headstart zo ook omdat ik dus mn laars eruit aan het roppen was. _-:(

Dus eindelijk vrij en ik ren achter haar aan een hoek om en ik zie haar daar bij het water met een labrador spelen. Het bazinnetje van de lab helemaal in tranen terwijl ze de twee aan het filmen was. Ik dacht echt wat krijgen we nou B-) Dus ik al beginnen met de al gehate woorden "Sorry hoor..." maar zij kwam naar me toe en riep "Kijk hem nou! Hij speelt weer!!"

Bleek de hond 13 jaar oud te zijn en sinds 2019 aan de gebapentine te hebben gezeten voor pijn/hernia/atrose. Hij had op het randje van de dood gelegen en werd almaar zieker. Dierenarts zei dat ze afscheid zou moeten nemen. En toen heeft ze bij wijze van laatste poging de hond van de brok af gehaald en vers beginnen te voeren. En dat doet ze nu bijna een jaar en de hond is van alle medicatie af , een stuk afgevallen en helemaal blij. Ja, af en toe wat stijf maar hij wil weer en gaat weer.

Ik vond het zo'n speciale ontmoeting dat ik het Vesper maar vergeven heb :+:

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:26

Flux schreef:
Ach arme Vidar. Hopelijk wordt het met de tijd allemaal beter. Vesper heeft vanochtend ook dunne ontlasting gehad met wat slijm. Wel eetlust en vrolijk dus ik kijk even of het met morosoep wat beter wordt.

Gisteren liep ik met haar in een losloop gebied. Niet veel volk aanwezig maar af en toe leuk gespeeld met een reu. Ik liep op een breed maar modderig pad en kwam met mn laars vast te zitten in de modder :+ Dus ik riep haar terug en terwijl ze naar me kwam hoorde ze kennelijk iets want ze draaide 180 graden om en zette het op het lopen. }:) Dat heeft ze niet eerder geflikt en ze had nog een headstart zo ook omdat ik dus mn laars eruit aan het roppen was. _-:(

Dus eindelijk vrij en ik ren achter haar aan een hoek om en ik zie haar daar bij het water met een labrador spelen. Het bazinnetje van de lab helemaal in tranen terwijl ze de twee aan het filmen was. Ik dacht echt wat krijgen we nou B-) Dus ik al beginnen met de al gehate woorden "Sorry hoor..." maar zij kwam naar me toe en riep "Kijk hem nou! Hij speelt weer!!"

Bleek de hond 13 jaar oud te zijn en sinds 2019 aan de gebapentine te hebben gezeten voor pijn/hernia/atrose. Hij had op het randje van de dood gelegen en werd almaar zieker. Dierenarts zei dat ze afscheid zou moeten nemen. En toen heeft ze bij wijze van laatste poging de hond van de brok af gehaald en vers beginnen te voeren. En dat doet ze nu bijna een jaar en de hond is van alle medicatie af , een stuk afgevallen en helemaal blij. Ja, af en toe wat stijf maar hij wil weer en gaat weer.

Ik vond het zo'n speciale ontmoeting dat ik het Vesper maar vergeven heb :+:

Wauwie wat een bijzondere ontmoeting. Dan wil je er toch in geloven dat Vesper dit gevoeld heeft.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:23

Sterkte iedereen met niet fitte hondjes! Hopelijk zijn ze al wat aan de betere hand...
Layla had een gisternacht ook een overgeef moment. Eerst was er even paniek, want ze had die middag in een reflex een veel te groot stuk bot (van de straat) door geslikt. Ze had hem braaf losgelaten, maar op dat moment kwam Beer te dichtbij en slikte ze hem voordat ik het kon afpakken in 1x door. Toen ze 12 uur laten over begon te geven dachten we meteen daar aan - al is het overgeven maar bij 2x een beetje gebleven.

Die ochtend hoorde ik van de bovenburen dat Layla (er zijn geen andere verdachten :+ ) een bak krokussen had opgegeten. De trap naar boven is in principe afgezet, al ben ik er ondertussen achter dat ze zich tussen de treden (open treden, wel smalle opening) op ruim een meter hoogte doorwringt (Zag haar die dag opeens bungelen - was ze bezig weer op de trap te klimmen). Hoe ze dat ooit bedacht heeft (en heeft uitgevonden) geen idee. Maar ze was de tap op gegaan en had daar alle bloemetjes vd krokussen gegeten. Die zijn licht giftig, dus mogelijk dat het overgeven daarvan kwam. Ondertussen merk je letterlijk niks aan haar. Eet en drinkt ze goed, is erg actief, en komt er ook nog gewoon kak uit haar. We houden het in de gaten, maar het lijkt weer zo een typisch Layla ding te zijn geweest.

Ondertussen 1 dag te laat - maar gisteren was ze 3 maanden bij ons!
Elke dag is in iedergeval erg interessant met haar, ook al is ze ook vaak genoeg heel kalm en lief. 's Nachts slaapt ze niet meer in de bench maar op haar eigen bed en dat gaat zonder problemen. Ze vindt spelen met Beer het allerleukste (vooral als hij achter haar aanrent) en probeert dat dan ook vaak te doen (en Beer doet eigenlijk ook altijd mee). Soms vindt ze het leuk om Beer aan zijn staart door de tuin te sleuren - dan zit Beer er heel dom bij te kijken... Volgende week is ze ook al weer 6 weken en het is ook al een hele hond aan het worden. Al is het afhankelijk vd foto of ze nog puppy-achtig of al heel volwassen is..

Van schattige puppy:

Afbeelding

Tot een (bijna) 6 maanden oude dame:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die erg graag in bomen klimt (en daar heel snel mee is)

Afbeelding

Ik krijg als het goed is (en haar genen niet te gecompliceerd zijn) binnen ongeveer een week haar DNA uitslag. Iemand die een gokje wilt wagen? Ze is nu ongeveer 53 cm hoog en ik denk zo'n 16 kg. Ze komt uit het Noorden van Canada, al hebben ze daar ook nogal een variatie aan honden