Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 05:49

tinker_sally schreef:
[ [url=m/wjV3K2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft de kleur van paps meegekregen.

En hopelijk krijgt ze ook de twee gekleurde ogen van hem mee.

Ik moet Zoë gelijk geven en met de foto erbij bevestigd dat. Dit is geen Keeshond. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 05:52

PSvanLot schreef:
Ik heb nog een vraag aan de versvlees voerders (ja ik weet dat ik veel vragen stel ;) )

De ene zegt: pups moeten tot ongeveer een jaar puppyvlees eten voor een goede verhouding calcium/forsfor verhouding. De ander zegt (oa fokster) gewoon alles door elkaar geven, dat is goed voor hem.

Wat zeggen de experts hier?

Ik voer tot een maand of drie / vier vooral de puppymix vanwege de structuur (fijner gemalen) maar daar meng ik wel al de andere smaken doorheen, dus de grovere structuur.

Vixem krijgt al gewoon de 'volwassen' KVV, alle smaken. Ik bestel de puppymix niet eens meer.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:25

Ik heb gisteren aan de fokker gevraagd of ik niet per ongeluk een aapje gekocht heb ipv een hondje
[url]
Afbeelding
[/url]

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:11

Een halsband gebruik ik alleen als we naar stal gaan waarbij ik geen riem gebruik en hij de hele tijd los loopt en met oud en nieuw waarbij ik de riem uit voorzorg aan zowel tuig als halsband klik omdat ik die dagen niet het risico wil lopen dat mijn riem breekt. Verder draagt Cody altijd een tuig.

Iedereen bedankt voor de felicitaties <3 Meneer is door familie, vrienden en ons goed verwend :')
Afbeelding

Vanmiddag moet die voor de check naar de dierenarts. Gezien zijn weinige drinken en sufheid de laatste tijd laat ik een bloedonderzoek doen. Zou ik daar voldoende aan hebben of doe ik dan te kort? Cody is al een tijdje erg vermoeid. Na een lange wandeling heeft die 2 dagen nodig om bij te komen. Hij is ook zichzelf niet helemaal en haalt zijn boevenstreken niet meer uit. Eten doet die goed en hij is niet de gehele dag suf en sloom maar drinken doet die dus wel te weinig.
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 11-04-22 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:19

Toch goed om mee te beginnen? :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:15

Dat dacht ik ook inderdaad :o Ben er wat onzeker van, vindt het ook best spannend. Ik wil Cody niet tekort doen dus vandaar dat ik soms 'domme' dingen vraag :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 12:17

Ja hoor zo zou ik ook beginnen. Hebben we bij chicka laatst ook gedaan. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:28

Lijkt me de beste manier toch Kim? Bij een mens wordt het niet anders gedaan als er vage klachten zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:38

Zeker je onderbuik gevoel volgen Kim! Denk een goed plan van aanpak zo, succes!
En wat is ie vreselijk verwend geworden haha, maar zo hoort 't ;)

Wij hebben een rondje canitrail van 6,5km erop zitten.
Mooi begin van een nieuwe week!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:49

Vind de speeltjes die Cody voor zijn verjaardag heeft gekregen wel wat karig hoor... -O-

Niet normaal zoveel speeltjes _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:52

Zoveel speeltjes heeft Teun bij elkaar. _O-

Mooie foto's weer cursebreaker, vooral die eerste!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:55

Sello droomt dat die zoveel speeltjes zou hebben. Dat kan dit baasje niet aan, dus hij heeft er maar een paar. Dit liggen in een lade van een oud kastje en die doet hij zelf open en dicht haha. Straks na de verbouwing heeft hij een bijkeuken, daar mag hij heel veel in verzamelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:17

PSvanLot schreef:
Ik heb nog een vraag aan de versvlees voerders (ja ik weet dat ik veel vragen stel ;) )

De ene zegt: pups moeten tot ongeveer een jaar puppyvlees eten voor een goede verhouding calcium/forsfor verhouding. De ander zegt (oa fokster) gewoon alles door elkaar geven, dat is goed voor hem.

Wat zeggen de experts hier?

Het gaat voornamelijk om de verhouding calcium en fosfor inderdaad, opzich hoeft het niet perse speciaal puppy vlees te zijn. Meestal heet het puppyvlees door de fijne maling. Bijvoorbeeld Pure Instinct is sowieso al fijn gemalen en geloof ik ook geschikt voor pups qua verhoudingen.

Je kan kijken op www.voerwijzer.nl bijvoorbeeld. Zelf heb ik Otje nu op de Freshbox van Ekowolf en gaat Appa daar straks ook in mee, mag zij het lekker allemaal berekenen :P

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:32

Kaus schreef:
Vind de speeltjes die Cody voor zijn verjaardag heeft gekregen wel wat karig hoor... -O-

Maakt het gevoel het beter als ik je vertel dat hij de hoeveelheid van de foto ook in zijn speelgoedbak heeft en diezelfde hoeveelheid ook nog in een reservebak waarmee we afwisselen? :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:39

Als pup hebben ze het bloedprikken echt verpest bij Cody. Ze hebben toen in beide voorpoten en in de nek meerdere keren mis geprikt, sindsdien mogen anderen niet echt meer aan zijn voorpoten zitten.

We zijn overgestapt naar een andere vestiging en daar gaan ze op zo'n fijne manier en met veel geduld en tijd met hem om, hij is veel meer ontspannen. Bloedprikken is nu ook zonder drama en spanning verlopen. Hij was een stoere kerel :o

Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:40

Kiimm_ schreef:
Kaus schreef:

Maakt het gevoel het beter als ik je vertel dat hij de hoeveelheid van de foto ook in zijn speelgoedbak heeft en diezelfde hoeveelheid ook nog in een reservebak waarmee we afwisselen? :')

Wat een hoop! Woody word ook jaloers hahaha...

Iemand die een dierenzaak in Brabant(NL) kent waar ik de dryup badjas kan passen en ook de zip.fit dryup badjas?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:41

Hij kijkt er wel heel ernstig bij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 17:06

Kiimm_ schreef:
Als pup hebben ze het bloedprikken echt verpest bij Cody. Ze hebben toen in beide voorpoten en in de nek meerdere keren mis geprikt, sindsdien mogen anderen niet echt meer aan zijn voorpoten zitten.

We zijn overgestapt naar een andere vestiging en daar gaan ze op zo'n fijne manier en met veel geduld en tijd met hem om, hij is veel meer ontspannen. Bloedprikken is nu ook zonder drama en spanning verlopen. Hij was een stoere kerel :o

[ Afbeelding ]

Chicka net zo.
Maar onze tandheelkundige mag alles bij haar doen. Ideaaal dus die prikt bloed wanneer nodig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:24

Ik blijf dat vers vlees voeren toch echt moeilijk vinden hoor. Zoek me suf op voerwijzer.com.

De een is niet compleet, de ander te hoog in calcium of vet, weer een ander is een premix en dat raden ze ook niet perse aan.

Vandaag bij dierenwinkel Jumper geweest, minimale keuze in kvv. Heb wat rollen Haaksbarf meegenomen. Daar is ze op Voerwijzer tevreden over.

Voor mij is Kivo eenvoudig, de fabriek zit dichtbij en daarover is ze op Voerwijzer ook tevreden, maar mensen hier weer niet.
Ook zit er bij mij een dierenspeciaalzaak met verschillende soorten vers vlees.

Bestellen vind ik ook prima, maar dat moet even wachten tot oktober. Ga verbouwen en ben vanaf juni diepvriesloos op een klein vakje na in een tafelmodel koelkast.

Wil het graag goed doen voor de hond, maar dit is echt zo moelijk...

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:25

Net gebeld. Ze hebben breed getest en alles was goed, behalve de schildklier waarden, die zijn laag. Ze gaan nu onderzoeken hoe de TSH waarde is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:53

Kiimm_ schreef:
Net gebeld. Ze hebben breed getest en alles was goed, behalve de schildklier waarden, die zijn laag. Ze gaan nu onderzoeken hoe de TSH waarde is.

Ik weet niet of het bij honden hetzelfde werkt als bij mensen, maar een lage schildklierwaarde levert bij mensen te weinig energie.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:00

PSvanLot schreef:
Kiimm_ schreef:

Ik weet niet of het bij honden hetzelfde werkt als bij mensen, maar een lage schildklierwaarde levert bij mensen te weinig energie.

Als dit het zal zijn kan ik wel veel verklaren, er valt dan een hoop op zijn plek. Eind van de week krijg ik hier meer duidelijkheid over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:02

Bij mensen is dit eenvoudig met medicatie op te lossen. Hopelijk bij een hond ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 18:04

@psvanlot;

Hier al jaren tevreden over kivo hoor. Ik wissel alleen wat andere merken af ivm vis en omdat ik vind dat kivo (te)veel gevogelte heeft.
Kip, pens kip, eend, kalkoen, kip vis, en dan de rund eend en rund kip(geloof ik)
Maar kivo word hier goed gegeten. Door onze eigen honden/katten, 2 uitplaatsers en een aantal pups die nog kvv krijgen, eten ook kivo.

Oh hopelijk valt t mee met zn schildklier Kiimm.
Maar dat is wel makkelijk op te lossen.
We dachten dat chick ook iets met haar schildklier had. Gelukkig niet. Maar wel veel over gelezen en gesproken met de DA.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:51

Wij zijn gestart met Kivo toen we overstapten op vers. Maar eigenlijk na een paar maanden vond ik de kwaliteit al slecht en ben ik op o.a. Kiezebrink, Darf, Pure instinct overgestapt.

Inmiddels zijn we weer overgestapt, omdat de leverancier waar wij bestelden vrij onbetrouwbaar was kwa levering onze kant op. :+