Best bizar als je er over nadenkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Super fijn Kim dat er gelukkig niets aan de hand is
Kim, Chicka is een moeilijke prikker?
Ik heb gisteren bij de opvang een hele andere Jip gezien. Hij was zo relaxed en voelde zich gelijk thuis tussen de rest. Zo heb ik hem nog niet eerder gezien met andere honden
[ [url=m/XJq9ES.jpg]Afbeelding[/url] ]
x_Jeanine_x schreef:Kimmmm ik voel een mini meeting aankomendit is voor ons 20 minuten denk ik
Ik heb het getroffen met m'n schoonouders, maar m'n eigen ouders is een ander ding met de hond...
fannetje schreef:x_Jeanine_x schreef:Kimmmm ik voel een mini meeting aankomendit is voor ons 20 minuten denk ik
Ik heb het getroffen met m'n schoonouders, maar m'n eigen ouders is een ander ding met de hond...
Als jullie gaan meeten, kan ik misschien ook aansluiten. Zeker als het in Rhenen wordt, dat is voor mij ook 20 min.
En bloedprikken bij honden vind ik echt niet moeilijk, mooie recht vaatjes over het algemeen. Mensen daarentegen, zeker als ze chemo oid gehad hebben... En bloed eruit, is eigenlijk nog weer makkelijker als infuus erin. Maar ik blijf prikken leuk vinden.
_Christina schreef:Een handvat lijkt mij ook het meest fijn, ik acht het onveilig en onhaalbaar om op de lijn te springen als er toch ineens onverwacht een sprintje wordt ingezet. Gewoon slepend, zonder vast te houden snap ik ook niet zo goed, dan kun je de hond toch beter los laten zonder lijn? Dat lijkt mij zelfs veiliger, stel de hond zou er plotseling vandoor gaan en je krijgt de lijn niet te pakken, straks komt de lijn ergens in vast te zitten.. brr dan ben je én je hond kwijt én de hond kan misschien niet meer naar je toe of erger. Ook zonder handvat kan een lijn ergens in verstrikt raken.
Met handschoenen zou ik ook doen, ik gebruik met de flex ook m'n oude paardrijdhandschoenen. Ik kan met de rem van de flex totaal niet doseren, daarbij heb ik een hekel aan het geluid van dat remsysteem. Alleen een flex is vrij kort voor in het buitengebied in combinatie met dat hij daar graag verder dan 10 meter struint. Hij luistert weliswaar vrij goed los, maar in mijn ogen niet goed genoeg. Ondanks dat ik hoofdzakelijk op een plek loop waar dat niet per se uitmaakt (ik kom zelden iemand tegen en hij kan nergens gevaarlijks heen). Zit me dat niet lekker, want niet perfect onder appél betekent niet los mogen en ik houd mij vrij graag aan de regels. Dus ik dacht, wat nou als ik gewoon een langere lijn aanschaf
JesdaJinn schreef:Vandaag pakketje van Kiwi binnen gekregen. Thanks!
[ [url=m/2CJE7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb Jinn die zalmhuid gegeven, die heeft ie ooit al es eerder gehad. Heel lang geleden.
Jinn is nog niet begonnen met kauwe maar neemt hem wel overal mee naar toe. Dat is positief.
Ben heel benieuwd of Jinn de kophuid en de vleesstafen wil eten. Die lijken mij vrij hard.
KimD schreef:_Christina schreef:Als je een flexi op die manier moet gebruiken kun je hem beter niet gebruiken.Een handvat lijkt mij ook het meest fijn, ik acht het onveilig en onhaalbaar om op de lijn te springen als er toch ineens onverwacht een sprintje wordt ingezet. Gewoon slepend, zonder vast te houden snap ik ook niet zo goed, dan kun je de hond toch beter los laten zonder lijn? Dat lijkt mij zelfs veiliger, stel de hond zou er plotseling vandoor gaan en je krijgt de lijn niet te pakken, straks komt de lijn ergens in vast te zitten.. brr dan ben je én je hond kwijt én de hond kan misschien niet meer naar je toe of erger. Ook zonder handvat kan een lijn ergens in verstrikt raken.
Met handschoenen zou ik ook doen, ik gebruik met de flex ook m'n oude paardrijdhandschoenen. Ik kan met de rem van de flex totaal niet doseren, daarbij heb ik een hekel aan het geluid van dat remsysteem. Alleen een flex is vrij kort voor in het buitengebied in combinatie met dat hij daar graag verder dan 10 meter struint. Hij luistert weliswaar vrij goed los, maar in mijn ogen niet goed genoeg. Ondanks dat ik hoofdzakelijk op een plek loop waar dat niet per se uitmaakt (ik kom zelden iemand tegen en hij kan nergens gevaarlijks heen). Zit me dat niet lekker, want niet perfect onder appél betekent niet los mogen en ik houd mij vrij graag aan de regels. Dus ik dacht, wat nou als ik gewoon een langere lijn aanschaf
Curse haar riem is niet zo gek lang weet ik uit betrouwbare bron. Die is lang om wat vrijheid te hebben maar kort genoeg om directe controle te houden en dus een handvat.
Bij een sleeplijn zegt de naam het al, die slepen, zonder handvat dus want dat handvat kan lijden tot ongelukken. Een sleeplijn hoort plat achter de hond aan te slepen en heeft een minimale lengte van 5 en een maximale lengte van 25 meter. Maar 25 is echt absurd lang en wordt maar zelden gebruikt in de praktijk.
Je gaat er inderdaad op staan om de hond te stoppen. Biothane is heel fijn spul en ook zeer duurzaam maar het kán wel beschadigen en als er eenmaal beschadigen inzitten dan kan het materiaal ook zwakker worden.
Als sleeplijn zou ik het dunste Biothane of het ronde aanraden. Dat geeft het minste weerstand.
Edit: Als je hond los niet volledig onder appèl staat is een sleeplijn altijd een fijn hulpmiddel. Je kunt je recall goed en praktisch trainen. Je geeft je eigen perfecte voorbeeld.
KimD schreef:Omdat je op 25 meter geen recall meer oefent maar hele andere dingen. Een hond die verder dan 25 meter mag moet fatsoenlijk kunnen loslopen zonder lijn en dus een goede recall beheersen. Een hond die niet onder appèl staat laat je niet verder dan 15 tot 20 meter gaan. En 20 meter is al ver. Als de hond meer vrijheid dan dat krijgt moet deze wel goed onder appèl staan en ook een aantal afstandscommando's beheren. Een 'plaats' bijvoorbeeld, want als je een tegenligger treft dan heb jij te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren als er geen goede recall op zit.
Guinness bijvoorbeeld loopt vaak écht ver voor, echter beheerst die perfecte afstandscommando's. 'Aan de kant' en een 'zit & blijf' of een losse (staande) 'blijf' is voor hem voldoende om in de negeermodus te gaan. De andere vier beheersen dat niet in die mate dus daar zit een snelle recall op en die negeren wel goed aan de voet, dus bij tegenliggers acht ik van hun dat ze terugkomen.