Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:15

Dino’s hok stonk zooo erg… ik had zijn loop wiel al schoongemaakt maar bleef stinken. Nu gaan wij bijna op vakantie dus niet prettig voor de verzorgers als het stinkt.

Ik had vandaag een kleine aanpassing aan het hok gedaan en toen kwam ik er achter dat 1 tunnel van hem een soort plas plek was geworden :r smerig! Meteen weggegooid en het vieze zaagsel eronder weggehaald en het hok stinkt meteen niet meer.

xDenies

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 11:26

Ooh ja, zalig plekje om in te plassen lekker beschut :')
Ik weet niet of je se geur volledig wegkrijgt maar ik spray die plak normaal met csi urine in, intrekken en daarna kokend heet water er doorheen tot het water weer schoon is.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:32

Heb m nu al weggegooid haha

Hoe doe jij dat met het loop woel? Ik had hem ingesprayd, en met doekje schoongemaakt. Maar vond hem na een paar keer nog niet echt schoon

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 13:47

Ik gebruik geen houten loopwielen, precies om deze reden :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:09

Mijn houten loopwiel gaat ook weer weg. Meneer heeft hem helemaal ondergepoept. Hoe lelijk ook, hij krijgt het plastic wiel weer terug. :')

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:31

We gaan bijna op vakantie dus ik heb even wat extra plantjes neergezet zodat hij zich kan vermaken zonder ons. Nu is Dino er gek op dus ik vrees dat het al op is voor we vertrekken :D

Wat een lief diertje is dit toch… ik blijf er verbaasd over! Ik mag hem altijd aaien en hij komt echt gedag zeggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 11:40

Haha, als je terug bent van vakantie rolt ie zo z'n verblijf uit :')

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:03

Hahahaha dat denk ik ook :')

Ik houd zen gewicht wel in de gate maar tot nu toe is keurig op gewicht.

Zijn hok stinkt nog steeds niet, erg blij mee. Zat echt in die tunnel :r

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:12

Hier is het iedere keer het wiel wat gaat stinken, ook al maak ik die wekelijks schoon. Meneer piest daar graag in. Gelukkig een plastic wiel. :D

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:18

Ja ik vind dat ze eens mooie plastic wielen moeten maken die passen in een scape :D

Wat is ook alweer een goed gewicht voor een hamster?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 11:20

Gwenvd schreef:
Ja ik vind dat ze eens mooie plastic wielen moeten maken die passen in een scape :D

Wat is ook alweer een goed gewicht voor een hamster?

Mee eens. Al kan ik niet wakker liggen van mijn blauw witte wiel. Maar ik snap het. Het Bogie wiel is mooi, maar officieel niet groot genoeg.

Dat verschilt eigenlijk per hamster. De één is op 55gram prima, terwijl de ander op 67 gram prima is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:06

Pff ik ben even helemaal klaar met het houden van hamsters. Net Muis dood gevonden in zijn hok. Nog geen 4 maanden oud geworden. Hij was de laatste dagen ineens heel actief overdag, maar verder totaal geen tekenen van ziekte of iets. Ben er kapot van.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:42

__Sannne schreef:
Pff ik ben even helemaal klaar met het houden van hamsters. Net Muis dood gevonden in zijn hok. Nog geen 4 maanden oud geworden. Hij was de laatste dagen ineens heel actief overdag, maar verder totaal geen tekenen van ziekte of iets. Ben er kapot van.

Ach he, sterkte. Dat is echt niet tof... -O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:29

Heel veel sterkte Sanne Y;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:40

__Sannne schreef:

Ooh Sanne, wat ontzettend verdrietig! Y;( Dit zijn inderdaad niet de leuke kanten van het houden van hamsters, bah zeg ... Ik moet wel zeggen dat ik héél vaak heb gehoord dat hamsters ineens overactief waren vlak voor het overlijden, maar op deze leeftijd ga je daar nog helemaal niet van uit. Onthoud goed dat je Muis een aantal prachtige maandjes hebt gegeven. Veel te kort, maar ook heel dierbaar! Een dikke knuffel :knuffel:

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:13

Wat sneu, zo jong nog. Heel veel sterkte!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:37

Bedankt allemaal. Ben er nog steeds naar van. Mijn vriend en ik zijn dit weekend twee nachtjes weg geweest wat erg fijn was, maar in zo'n leeg huis terugkomen hakt er wel even in. Het was zo'n lief, nieuwgierig en braaf hamstertje geworden die ontzettend op ons gericht was. Veel te vroeg overleden. Heb het er echt moeilijk mee..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 22:20

__Sannne schreef:
Bedankt allemaal. Ben er nog steeds naar van. Mijn vriend en ik zijn dit weekend twee nachtjes weg geweest wat erg fijn was, maar in zo'n leeg huis terugkomen hakt er wel even in. Het was zo'n lief, nieuwgierig en braaf hamstertje geworden die ontzettend op ons gericht was. Veel te vroeg overleden. Heb het er echt moeilijk mee..

Ik kan me dat goed voorstellen. :knuffel:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:17

Zo ga je van 'even geen hamsters meer' naar twee hamsters :')

Omdat we het toch wel erg eenzaam vonden, zo'n lege hamster bak, hebben we vorige week zaterdag Lily opgehaald bij stichting Flappus. Lily is nog heel jong, ze is begin juni in de opvang geboren. We hebben haar nog niet zo veel gezien, ze wordt pas laat op de avond actief en is nog erg bang. Helemaal prima voor ons, zolang ze het verder maar naar haar zin heeft.

Afbeelding

Nu had ik nog mijn 'oude' bak van 80*40*35 staan, en had ik Lily's moeder ook al op de website van de opvang voorbij zien komen. Het arme ding heeft in korte tijd twee nestjes gehad wat uiteraard helemaal niet de bedoeling was. Ze zochten een rustig huisje voor haar wat wij haar met alle liefde wilden bieden. Dus, vandaag weer in de auto naar Zwolle gestapt en vanaf vandaag dus twee hamstertjes in ons appartement. Deze knapperd hebben we omgedoopt tot Molly. Ze is erg tam, ik kon haar zo oppakken uit de reisbak en ze lijkt ook totaal niet bang.

Afbeelding

Erg blij met beide knapperds. <3
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 31-07-21 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 17:21

Wat leuk! Flappus zit inderdaad overvol dus iedere uk die je een goed thuis kan bieden is er weer één! En bij jou gaan ze het zeker goed hebben :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:22

Nahww dankjewel! <3

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:22

__Sannne schreef:
Nahww dankjewel! <3

Wat leuk te zien! Ik heb een dochter van haar uit haar eerdere nest. Xavi <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:14

Ohh wat leuk dat jij ook één van haar dochters hebt! Heb je bericht over Xavi even opgezocht en ze lijkt sprekend op haar mama, erg leuk!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:03

Wat een leuke foto's <3
Ik heb het opgegeven met Stilton. Hij is inmiddels een jaar oud en leidt z'n eigen ondergrondse leven. Zie hem geregeld een week niet, maar z'n eten, fruitjes en andere dingen zijn altijd verdwenen de volgende ochtend en z'n rad horen we wel eens.
Als ik geen teken van leven heb gezien, zorg ik uiteraard dat ik hem even check.

Ik heb zelfs half wilde ratten tam gekregen, maar Stilton wil gewoon niet.
Ik kan hem oppakken en vasthouden, maar daar heeft hij geen plezier in dus dat doe ik alleen als het echt nodig is.

Lang verhaal kort, beetje jaloers op al die knuffeldieren hier.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 20:14

Je hebt vorig jaar inderdaad precies zo'n bericht getypt met zo goed als dezelfde woorden :P (ik zoek altijd terug naar de gegeven adviezen). Meer dan advies geven kan ik niet en het is aan jou als eigenaar of je er wel of niet iets mee kan/wil.

Mijn ventje Dakar was in het nest ontzettend onzeker, doodsbang, schreeuwde moord en brand. Ondertussen is het een grote knuffeldoos en staat hij iedere avond te wachten tot er wat lekkers gestrooid wordt of zijn voer wordt bij gevuld. Ik snap dat het 'niet moet' maar tussen de regels lees je gewoon door hoe je er van baalt en dat is een feit en dat vind ik jammer voor je. Ik blijf er bij dat ik durf te zeggen dat het anders kan. Hadden we het nu over een Syr dan had ik me er eerder bij neergelegd, maar wat betreft een dwerghamster heb ik er echt de volste vertrouwen in.

Feit blijft natuurlijk wel dat een hamster geen knuffeldier is. Maar met regelmaat zien en goed kunnen hanteren is toch wel fijn :D Dit is niet om een mening door te drammen maar gewoon; ik vind het jammer voor je en zou willen dat ik het anders voor je kon maken. Blij toe in ieder geval dat je hamster geniet van het graven.