Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 17:36

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:00

Ik ben ook helemaal gek van windhonden maar denk niet dat er nog eentje komt. Ook heeft er heel lang een deerhound op mijn wensenlijstje gestaan.
En ik las op 1 van de vorige pagina’s wat over agressie bij barzoi’s. Dat klopt wel hoor, in sommige lijnen zit dat idd.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:10

Oh kiwitje dat heeft Boellie goed gedaan met de mama. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 18:16

punjab schreef:
Oh kiwitje dat heeft Boellie goed gedaan met de mama. <3

Ze zijn leuk he <3 ben heeel benieuwd hoe ze er over een jaar uit zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:34

xDenies schreef:
Ik denk dat we dan op iets anders doelen. Mijn merrie is verre van nerveus. Heb er maanden niet op gereden en kan opstappen en wegrijden. Ik vind mijn Border Collies ook niet nerveus, al krijgt het ras al snel die stempel.

Ow zo bedoelde ik het ook niet hoor denies. Meer van koudbloedjes zijn over t algemeen wel nuchterder maar dat kan zo per paard/hond en ras ook verschillen natuurlijk of van wat je zelf hebr ervaren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:36

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:42

suze_ schreef:
xDenies schreef:
Ik denk dat we dan op iets anders doelen. Mijn merrie is verre van nerveus. Heb er maanden niet op gereden en kan opstappen en wegrijden. Ik vind mijn Border Collies ook niet nerveus, al krijgt het ras al snel die stempel.

Ow zo bedoelde ik het ook niet hoor denies. Meer van koudbloedjes zijn over t algemeen wel nuchterder maar dat kan zo per paard/hond en ras ook verschillen natuurlijk of van wat je zelf hebr ervaren :j

Oké :) Dankjewel voor je uitleg!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:22

Ik ben helemaal fan van New foundlanders, maar daarvoor woon ik wat te klein :=
Verder in de hele andere richting, de Saluki <3
Ook vind ik de basenji leuk en als ik oud ben wil ik een vlinderhondje op de scootmobiel :D

Maar voor over een jaar of 2 staat nog een poedel op het verlanglijstje!

Ik heb vandaag een tweedehands oud fietsje gekocht, speciaal voor het fietsen met Mila zodat de stang erop kan blijven en ik kan het zadel dan ook laag laten zodat ik goed bij de grond kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:28

Haha Anna. Ik wil een Corgi op mijn scootmobiel! :D

Denies +:)+
Las trouwens nog van je revalidatie traject. Goed nieuws! Hoop zo dat het je zal helpen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:44

Hier komt er een spets op de scootmobiel :7

Ik vind niet zo veel honden leuk en zeg dat ook gerust O:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:09

Ik denk dat ik in de naakies blijf.
Als ik oud en versleten ben(dat laatste ben ik al) lekker zo’n warme naakie op schoot :')

Border collies blijf ik geweldig vinden maar ik vind dat ik die in een rijtjes huis gewoon niet genoeg ruimte kan bieden.
Wie weet ooit nog als ik weer meer tijd en ruimte heb.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:29

Op de scootmobiel komt er dan toch een ruwhaar teckel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:37

Hier staan ook nog veel rassen op het lijstje, maar veel valt al af met onze wensenlijst, toch vind ik het ras dan nog steeds mooi.

Wat er sowieso nog gaat komen is een poedel en een golden retriever, dat laatstgenoemde ras komt er als we oud en versleten zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:45

Ik heb nu ruim 8 jaar een uitlaatservice en daardoor bekend met veel verschillende rassen. Al 13 jaar zelf alleen Labradoodles en wil niks anders. Gelukkig in verschillende maten dus op mijn scootmobiel mag dan een mini Labradoodle mee. :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:46

Go Kim goeie keus een poedel :D

Ik vergat nog de Aussie, die vind ik zo mooi, maar die kan ik niet genoeg bieden denk ik.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:03

Wat gaaf die flyball foto's! :D

En tja de borzois.. Ik vind een greyhound mooier haha. Ik hou wel erg van slank gebouwde honden. Daarom ben ik ook meer van de poedels van de doedels.
Ik heb ook nog maar 1x borzois ontmoet maar die waren niet zo lief helaas.

@ Cupcakes Wat een avontuur van Jip, oeps := Wel een grote vangst voor de eerste keer!

@ Kaus Super leuk zo voor de fiets ook! Daar heeft Popo niet de drive voor hahaha. Jammer van die andere hond. Maar dan is zo'n paniekhaak wel super fijn. Ben ook blij dat ik er een heb, maar gelukkig nog niet nodig gehad.

@ Skippy Eerlijk... Iedereen die ik ken die een beagle heeft gehad vroeger zegt "Nooit meer een beagle" :')

@ Kiwi Wat zijn de pups knap!

@ Anna Er kan natuurlijk ook een dwergpoedel op de scootmobiel... <<) Ik vind aussies mooie honden, leuk hoe baasgericht en leergierig ze zijn maar veel te fel voor mij. Nu ken ik ook wel wat zachte karakters binnen het ras maar die zijn wel in de minderheid dus dat durf ik niet aan. En dan kan ik minder tutten en liggen er haren in mijn huis natuurlijk.

@ Kim Wat leuk, een grote poedel? Had ik niet snel bij jullie bedacht haha. Ook voor iets van sport of gewoon voor de leuk?

Wij hebben best veel gedaan vandaag! Vanmorgen dus eerst gewandeld met het herplaatsertje, ongeveer 1,5 uur. Het ging best wel goed. Popo zocht een paar keer te veel de grenzen op (hij wil héél graag spelen en kan dan een beetje exploderen qua enthousiasme, en vergeet dan dat een andere hond daar misschien niet op zit te wachten). Als hij te opdringerig was deed ik hem aan de lijn en konden we mooi oefenen met netjes naast lopen met een andere hond erbij. Dat deed hij keurig! Ik had ook een balletje mee zodat hij wel nog met mij kon spelen. Al met al is het zeker voor herhaling vatbaar, omdat beide honden er wat van kunnen leren. :D

Onze gehoorzaamheidscursus is vandaag ook weer van start gegaan na een half jaar pauze, ik ben eigenlijk heel blij met hoe het ging. Ik merk echt duidelijke verbetering ten opzichte van hoe het was toen we onze pauze inlasten. Toen was zijn hoofd gewoon echt VOL toen we nog niet halverwege de les waren en viel er geen land mee te bezeilen. Nu kon ik de hele les met hem oefenen en hij was echt gemotiveerd! Ook deden we deze les allemaal motoriek oefeningen, op hoogtes lopen en balans houden op kussens en zo. Dat durfde hij allemaal heel beperkt eerst, maar vandaag deed hij alles vlekkeloos in één keer! Het was trouwens wel echt vreselijk weer hahaha we zijn helemaal doorregend.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:30

Ja, een koningspoedel, een Engelse, en inderdaad ook voor de sport! Poedels zijn erg leuk voor de agility! Ik werk super graag met Puk, dat verschil merk je ook wel, maar mijn intentie is niet om het WK te halen. Dus iets anders dan een border naar dat niveau te trainen zie ik wel als een uitdaging (en een lolletje!).

Met Dana ook agility gaan doen voor de lol, laatste tijd iets serieuzer opgepakt en dan pakt ze ook prijsjes. Vind het dan leuk dat mensen op hun woorden terug moeten komen. _O- Zo'n trut ben ik dan wel weer!

Gisteren ook training gehad, en hoewel het een uitdagend parcours was met valkuilen nam Dana er niet één en deed netjes wat mijn commando's haar op deden dragen. Knap kind! <3

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:49

Simoonzel, sssst, niet zeggen hoor, maar ik houdt niet zo van dwergpoedels :+
Best wel een ander karakter dan de grote poedels vindt ik, veel pittiger volgens mij.

Wat leuk dat Popo het zo goed deed! Het klinkt als een leuke les!

Wat knap Kim, mooie concentratie bij de hond. Ik zie Mila dit nog niet doen, die wordt volgens mij veel te enthousiast :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:04

Snap ik Anna. Vind ik eigenlijk ook. Hoewel ik dwergpoedeleigenaren vaak niet echt opvoedkundige figuren vind ook :oo

Wat doet Dana het goed! Het lijkt mij ook heel leuk om met Popo de agility in te gaan. Ook gewoon voor de lol en samenwerking, ik heb geen prestatiedrang. Maar eerst de gehoorzaamheid lekker uitbreiden, ik denk dat we daar wel baat bij gaan hebben.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:19

Nou heb ik vannacht gedroomd dat ik Mila omgeruild had voor een dwergpoedel :oo _O-
Mila was te moeilijk voor mij en daarom kreeg ik een dwergje, black and tan %)
Maar niet meer voor bedtijd op bokt :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:45

Jullie hebben zoveel bijgepost, blijlezen lukt niet op de telefoon. Dus die komt later :')

Ik wilde even dit geweldige filmpje over de flexi met jullie delen :'):
https://youtu.be/um5XSNNvEdg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 08:55

Hij heeft wel een punt voor veel gebruikers van die dingen :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:56

:') _O- dwergpoedels zijn idd niet altijd even makkelijk. Ik heb gioia vrij streng op moeten voeden, zodat de rest niet zo streng hoeft te zijn. En nog mag ze niet bij kinderen als ik erbij ben omdat ik haar niet vertrouw.

En toch blijf ik bij de poedeltjes later. 8k houdt wel van dat karakter en ik hoef niet te voorzichtig te zijn. Ik vind juist die angstige hondjes heel lastig.

Ik heb voor ik gioia kocht een jaar dr tijd gehad om te kijken welk ras bij mij paste. Mijn eissen:
- niet te groot maar wel groter dan een maltheser
- geen korte haren/haren verliesende honden. Dus langhaar of poedelvacht. Onderhoud geen probleem.
- niet te zenuwachtig
- niet als heel blafferig bekend.

Volgende keer wil ik eigenlijk een black and tan, maar misschien ook niet omdat die kleur er nog niet heel veel is en je dan zo'n doorfokproblemen krijgt.

@ kim: wow ziet er erg goed uit. Ze gaat met een stuk meer enthousiasme dan de laatste keer dat wij samen trainden. Goed bezig!

@simoonzel: wat fijn dat de les zo goed ging. En dat tijdens de regen. Gioia weigert tijdens de regen te gaan zitten en liggen _O- . Iedereen heeft zich toen kapot gelachen haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:22

Kaus schreef:
Punjab, dat zou inderdaad een flinke uitdaging zijn. Ik zit zelf ook met dat ik graag loopeendjes wil als we een mooie tuin hebben. Maar daar durf ik ook niet zo goed iets van een windhond bij te hebben. Dat wordt dus ook even afwegen.

Dan kom je al gauw bij de iets kleinere: whippets en italiaantjes zijn wat gezeglijker en laten zich wat makkelijker opvoeden met kleinere huis/tuindieren, mits van jongs af aan ermee bekend.

Ik heb kippen gehad zelf en Toby wilde daar maar wat graag op jagen. Tot mijn kip het spelletje omdraaide en vol op Toby af schoot. Toby dook zo de struiken in. Sindsdien was hij wel iets voorzichtiger, maar hij bleef jagen. Toen de kippen er niet meer waren dan ook maar geen nieuwe kippen aangeschaft :')

Simoonzel schreef:
@ Skippy Eerlijk... Iedereen die ik ken die een beagle heeft gehad vroeger zegt "Nooit meer een beagle" :')

Mijn tante zegt ook altijd dat als je na de eerste beagle nog aan een tweede begint, je ofwel té positief bent, ofwel levensmoe :Y) Ik herinner me vooral een zomer dat ik ontzettend ziek op bed lag, en die beagle elke dag stiekem de trap op kwam om bij mij te kunnen liggen. Was niet eens mijn eigen hond, maar ze voelde heel goed aan dat ik me niet ok voelde. Daardoor kan ik beagles echt wel waarderen vanwege hun lieve karakter. Maar qua opvoeding valt er niet zo veel mee te beginnen. Als je op een hondenschool ermee aankomt, zien ze je liever weer gaan vaak haha. (nou is dat mij erg bekend, ik ben bij een paar hondenscholen op voorhand afgewezen toen ik zei dat ik met een podengo-mix wilde komen.

DatBenIkNou schreef:
Ik heb nu ruim 8 jaar een uitlaatservice en daardoor bekend met veel verschillende rassen. Al 13 jaar zelf alleen Labradoodles en wil niks anders. Gelukkig in verschillende maten dus op mijn scootmobiel mag dan een mini Labradoodle mee. :D

Mijn ouders hebben er eentje, een kleine medium. Hoe lief ik hem ook vind - en hij is écht heel erg lief - hij is niet per se makkelijk of passend bij mij. Zo ziet mijn vader het ook. Het is écht de hond van mijn moeder. Mijn moeder is allergisch, dus die komt uit op 'honden met een baard' of op minimaal/niet verharende rassen zoals poedels, doodles etc. Honden met een baard houdt ze niet van. Maar mijn vader en ik opteren voor een volgende toch voor een barbet daar stiekem, past voor hen beiden goed ipv alleen voor mama.

Wat ik 'later op de scootmobiel' wil ik nog minstens 40 jaar over nadenken... ik ben net 31 en weet niet eens wat ik na déze wil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:34

Haha skippy die uitspraak van je tante :')

Mijn vorig werkgever had er 2 die altijd mee naar kantoor kwamen. Was echt geen land mee te bezeilen, maar als ze niet van jezelf zijn is dat dan best nog grappig :D