Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:49

Ik neem aan dat ej al 4 x dgs voert of niet Kaus? Dat is iig wel belangrijk.
Een eitje kan best, maar ik zou het er bij eentje laten.
En qua voer, anders een voer zoeken wat hoger in calorieën zit, toch pupvoer gebruiken?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:56

Bij pups geef ik rauw ei, maar dan haal ik er een klein beetje voer vanaf. Gram of 20 ongeveer.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:58

Ik zou denk ik toch ook overstappen op andere brok. Dit lijkt toch wat te weinig te zijn voor hem.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:11

ouh Diandra je bent mij echt jaloers aan het maken he ... :P
Hoe komt het dat ze alleen is ? :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:18

Kaus wondjes, mits oppervlakkig, zijn vrij normaal. Zeker als ze ruw spelen. Belangrijk is dat jij het spel afkapt als het te ruw wordt. Hoe is het met Dexter? Wat is de toevoeging van het ei?

Fannetje, ze sloopt omdat ze zich dan verveelt. 's nachts heeft ze precies dezelfde spullen en dan maakt ze nooit wat kapot. Maar overdag moet ze soms een paar uurtjes in de bench en als ze zich dan verveelt dan maakt ze dingen kapot.

Knap beestje Diandra!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:21

xLaraaj schreef:
ouh Diandra je bent mij echt jaloers aan het maken he ... :P
Hoe komt het dat ze alleen is ? :(

Ze waren maar met zijn tweeen. Voor het tweede pupje was de zware bevalling helaas wat te veel, hij is de dag erna overleden.. |(

Van welke fokker komt er bij jouw ook alweer een pup? Ook een aus toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:57

Hier vandaag voor t eerst nageltjes geknipt. Bij boellie alleen die “duimpjes” en 2 andere nageltjes. We lopeb nu veel minder want met het weer zijn ze gewoon niet buiten te krijgen.
Man, waaaarom zeggen ze altijd dat staffies stoer zijn?! Chick ging redelijk. Even heel duidelijk zijn en miepen niet accepteren en koekje als beloning. Maar Boellie.. jeetje. Die vond er echt wat van. Tot ie er achter kwam dat we helemaal blij deden en koekjes gaven als ie al 1 nageltje toeliet. Niet dat ie het dan zomaar toe liet, nog wel even vasthouden, maar geen paniek meer. Hij durfde eerst gewoon niet meer bij mij te komen en toen had ie t schaartje alleen nog maar gezien...
Maar uiteindelijk is het gelukt. Wat een gedoe. En koekjes maken veeeel goed!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:01

haha mijn bull was ook zo kiwiwitje :P

Diandra: inderdaad : van some kind of dreams :) Heeft jou reu al mogen dekken? zag juist je site

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:10

xLaraaj schreef:

Diandra: inderdaad : van some kind of dreams :) Heeft jou reu al mogen dekken? zag juist je site

Nee kenai gaat niet dekken, we richten ons met hem lekker op de sport.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 17:25

xLaraaj schreef:

Echt een drama queen eerste klas hoor.. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:44

Volgens mij zijn alle bullen stiekem drama queens _O-

Eitje als toevoeging voor de calorieën. Puppyvoer is besteld maar moet nog even geleverd worden. Ze hadden hier geen voer te koop waar ik tevreden over was.

En ik blijf wat hangen bij Carnis omdat dit het enige is dat de Cattle verdraagt, en daar wil ik geen kruisbesmettingen in...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 18:54

Nu zijn mijn staffies niet echt bullen, maar t zijn wel beide miepdozen.
Toen we bij chick Progesteron gingen prikken zij die arts nog; oh een staffie, die zijn altijd zo stoer. Ja.. Chick niet.. Vond het echt echt echt NIET leuk. Heel sneu.

Maar afgelopen week heeft Chick haar goede karakter wel bewezen. Ze is aangevallen door Dexter(onze kat.. ) Er lag een snoepje op de grond en zij dacht die wel op te kunnen eten. Alleen had Dex net besloten dat die voor hem was.. En hij heeft flink op haar in zitten meppen(katten meppen snel! Dat gaat echt Full speed.... :wow: :wow: ) En Chick piepte en heeft puur van schrik geplast. Maar gewoon NIKS terug gedaan.. Ze durfde in de avond eerst niet meer naar de andere kant van de kamer als hij daar was. Ook dat is wel weer over. Maar ergens had ik het wel gesnapt als ze bijv gesnauwd had ofzo..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:32

Amai dat is inderdaad wel een moment om trots op te zijn. Al moet dat niet altijd zo zijn..
Mijn bull (terrier) die had gewoon nooit iets door. Kat krabde tot bloedens toe naast zijn oog en nog wou hij met haar spelen en was te opdringerig.. maar ja, hij liep ook recht met zijn hoofd tegen de muur ... :') :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:35

XxDiandraxX schreef:
xLaraaj schreef:

Nee kenai gaat niet dekken, we richten ons met hem lekker op de sport.

Oh noemt jouw reu ook Kenai? Mijn border collie dekreu ook (ok officieel noemt hij Planned winner from izzys footsteps).

Vandaag een dagje naar zee geweest met de hondjes :D

Afbeelding

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:54

Hier vinden 5 van de 6 het geen probleem maar de jongste wat een drama queen is dat zeg.
Ze is hier geboren dus vanaf 2 weken om de 2 weken nagels geknipt nooit een probleem geweest, maar nu word ze echt gek.
2 weken geleden wou ik ze knippen dus vriend lief haar vast gehouden me zoon haar snoepjes geven en ik knippen. Nou was dus echt niet te doen, gevolg uurtje na het knippen had ze hele dikke buik en begon snel te ademen.
Dierenarts gebeld en die wilde dat we kwamen, foto’s gemaakt. Bleek ze door de stress gasvorming in de buik te hebben. Dus nu maar beginnen met fietsen hoeven we niet meer te knippen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 23:02

Zorry schreef:
Hier vinden 5 van de 6 het geen probleem maar de jongste wat een drama queen is dat zeg.
Ze is hier geboren dus vanaf 2 weken om de 2 weken nagels geknipt nooit een probleem geweest, maar nu word ze echt gek.
2 weken geleden wou ik ze knippen dus vriend lief haar vast gehouden me zoon haar snoepjes geven en ik knippen. Nou was dus echt niet te doen, gevolg uurtje na het knippen had ze hele dikke buik en begon snel te ademen.
Dierenarts gebeld en die wilde dat we kwamen, foto’s gemaakt. Bleek ze door de stress gasvorming in de buik te hebben. Dus nu maar beginnen met fietsen hoeven we niet meer te knippen.

Toch wel een kleine ''geruststelling'' dat er meer zijn met dit probleem :') Hier willen we ook gaan fietsen, maar dan moet het weer iets beter worden. Want als t koud is rent chick zelfs met dekentje terug naar de deur. Dat is een van de weinige momenten dat ze echt aan de riem staat te trekken. Doe haar er nu echt geen plezier mee. Boellie kan alleen overdag, want in het donker probeert ie de fiets te vangen.. Niet heel handig. En aangezien het hier overdag heel druk is, stel ik oefenen nog even uit tot het wat langer licht is..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 14:28

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig. Ik zag gister een ''discussie'' op een van de stafford pagina's op fb over Titeren.
Hoe staan jullie tegen over Titeren? Zowel pups (ipv gewoon puppyentingen) als volwassen. En hoe zijn de ervaringen?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:47

Mooie foto Zoë!:D

Hier wordt volgens het standaard schema geënt omdat ze wel eens naar het pension gaat, en daar wordt titeren niet 'goedgekeurd'. Mijn pup zal ik het eerste jaar ook volgens t schema doen, omdat ik gewoon niet weet hoe dat precies zit met antistoffen van de moeder(melk). Daarna gaan we over op titeren denk ik :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:52

Hier ga ik over tot titeren bij ze allemaal en de pup vaker laten nakijken dan de andere volwassen honden.

Overigens zijn er ook genoeg honden waar een inenting niet bij werken. Bij shiba inu's is het vaak parvo inenting die niet werkt, ook na vaak bijsluiten/ inentingen uit buitenland/ander merk gebruikt te hebben.

Akita's zijn heel gevoelig voor L4, maar daar kan je niet op titeren helaas. Mijn Griek krijgt die inenting 2x per jaar omdat hij 365 dagen per jaar in de Maas zwemt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 14:52

Ik vraag het dus omdat ik heel erg twijfel. Ik ben sinds kort ook lid van die titerpagina op fb. En daar zijn dus ook testen naar voren gekomen van honden en pups waar de entingen gewoon niet aangeslagen zijn.
Wat eigenlijk zo gek niet is, mijn moeder heeft dat dus ook gehad met haar hepatitis entingen. Die moest ook meerdere keren opnieuw.. Dus ergens vind ik dat titeren geen gek idee.

Oh haha tegelijk Romy. :P

Is dat probleem met L4 net zoiets als wat Bordercollies hebben ?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:56

hoe komt dat het bij shiba's vaakt niet werkt ?
En wat is l4 weer ? :P

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:59

Is l4 niet lepto?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:00

L4 is ziekte van weil ( ook wel rattenziekte genoemd, maar ook katten kunnen drager zijn. )

Ze zijn er nog niet uit waarom het bij shiba's zo slecht lijkt te werken, zal zo eens kijken of ik het wetenschappelijk artikel nog kan vinden erover. Moet eerst met mijn hond uit, want die is al meer dan 24 uur niet uit geweest. ( ze weigert bij mij weg te gaan als ik ziek ben en begint meteen te grommen als mijn ouders met de riem aankomen zetten, ontbloot haar tanden als ze haar naderen etc. Stomme akita die bij wilt beschermen :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 15:01

Chick is voordat ze bij ons kwam met Novibac(daar zit dat L4 probleem geloof ik) ingeent.
Toen ze bij ons kwam, en boellie niet daarmee ingeent is hebben we gekozen voor entingen van Vanguard.

Is dat geen optie dan voor de Akita's?

Haha succes met wandelen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 15:03