Ja rotte appels heb je altijd. Maar ook daar gaan we het niet over eens worden en je zal het voorlopig moeten doen met ervaringen en vooroordelen van elkaar. Maar onder rotte appels kom je toch niet uit.
Secricible; ja ik was het ook met je eens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik pas er ook voor om 1500 euro te betalen voor een hond. Absurde bedragen.
StonedRomy schreef:als je als fokker alle verplichte tests doet en bevalling etc dan ben je al snel 2 pups in het nest kwijt qua kosten. Ga er dan ook vanuit dat ze 1x per jaar maximaal mogen fokken met de teef ( en dan ook weer niet ieder jaar en pas vanaf een bepaalde leeftijd ) en het risico dat je maar 1 pup krijgt. Zo goedkoop zijn ze dus niet... Dan heb je rassen waar de dekprijs nog eens 2000 euro is en dan nkg de kosten van het grotere huis wat je nodig hebt. De tijd die je in de pups moet steken. Het feit dat je ze niet alleen kunt laten etc.
secricible schreef:En een akita legt er gemiddeld geen 9 neer...
Kuggur schreef:Nikass schreef:Ik pas er ook voor om 1500 euro te betalen voor een hond. Absurde bedragen.
Inderdaad, een beetje teef perst er per nest al gauw een stuk of zes á zeven uit (de moeder van mijn nieuwste aanwinst negen...).
Het is inderdaad absurd zulke bedragen neer te tellen voor leden van een diersoort die zich zo enthousiast en goedkoop voortplant.
nikilover schreef:Ik blijf het vreemd vinden.. Onze vorige rottweiler ( stamboom hond ) was een schat in huis en met mensen, maar kleine hondjes buiten die kon hij niet uitstaan. Mijn vader moest hem dus ook uitlaten, en anders moest je met zijn 2en lopen want als hij een kans kreeg pakte hij ze echt. Nu hebben we dat dus altijd kunnen voorkomen omdat je er rekening mee kunt houden, maar toch.
Dit was dan per definitie geen HR, want hij had een stamboom.
Daarvoor ook 1 die ingeslapen is, die was agressief en viel ook naar ons uit, maar die bleek later een tumor in zijn hoofd te hebben gehad ( ook stamboom dus geen HR )
Nu hebben we het grootste doetje die er maar kan zijn, papa stamboom en mama niet ( hij dus ook niet ).
Waarom? Bij deze fokker en pup hadden we een goed gevoel, en uit ervaring wisten we ook wel dat een stamboom niks zegt. We hebben met hem ( net als met de andere honden overigens ) gewoon netjes de gehoorzaamheid cursus gedaan en naar andere honden en mensen is het een schat, hij is ook ontzettend populair hier, want de buren kennen hem inmiddels al en moeten altijd even knuffelen natuurlijk. Voor een blaffende chihuahua verstopt hij zich achter mij met een blik van: Wow baasje wat doet hij/zij nou???
Maar hij is dan per definitie wel een HR hond?
Of begrijp ik het nu echt helemaal verkeerd
Kuggur schreef:Nikass schreef:Ik pas er ook voor om 1500 euro te betalen voor een hond. Absurde bedragen.
Inderdaad, een beetje teef perst er per nest al gauw een stuk of zes á zeven uit (de moeder van mijn nieuwste aanwinst negen...).
Het is inderdaad absurd zulke bedragen neer te tellen voor leden van een diersoort die zich zo enthousiast en goedkoop voortplant.
xMercury schreef:Zo te zien hebben jullie dus geen flauw benul van de kosten die een fokker maakt aan zijn nestje pups
Azmay schreef:Staat me bij dat een tijdje geleden de meeste bijtincidenten met mensen voor kwamen door het levensgevaarlijke ras de Labrador Retriever
Volgens mij kan je beter hoogrisico baasjes gaan zoeken
Diablo schreef:xMercury schreef:Zo te zien hebben jullie dus geen flauw benul van de kosten die een fokker maakt aan zijn nestje pups
Wij wel. We hebben meerdere nesten gehad. Zonder stamboom, maar dezelfde testen gedaan. Ik kan je vertellen dat je er zeker wel geld aan over kunt houden. En dan vroegen wij nog niet eens de fantasieprijzen die voor stamboomhonden wordt gevraagd. Geld aan je honden overhouden is niet erg, als je goed voor je dieren bent. Geld verdienen is geen vies woord, maar op de een of andere manier willen fokkers het niet toegeven.
Wesco schreef:Ik kan me in sommige stukken wel vinden maar een maximale verblijfsduur vind ik te ver gaan. Net als het euthaniseren na 1 bijt incident. Er zou dan verplicht een muilkorf om moeten en aanlijnen. En wat doen we dan met mensen die hun hond braaf aanlijnen en goed opletten maar waarbij er een loslopende hond van een ander gebeten word? Ik zou meer zien in een uitsterf beleid. En wat doen we met Fikkie die al vaker gebeten heeft en niet onder de lijst hoog risico honden valt? Laten we die verder bijten?
DatBenIkNou schreef:Hoezo zouden ze iets moeten 'toegeven'? En een nestje zonder stamboom fokken scheelt sowieso al aan kosten van de ouderdieren die aangeschaft zijn. Een goede fokreu of teef loopt aardig in de papieren. Bij mijn honden zit ook een DNA profiel en Pedigree tot 7 generaties terug. Dan ben je als fokker wel gewoon serieus bezig met bloedlijnen en dat is mij ook wat waard. De moeder van mijn jongste hond is na 2 nesten en tweede keizersnede gesteriliseerd. Beiden nesten 4 pups, waarvan 1 doodgeboren. Dan hou je er als fokker niks aan over gok ik.
Jis_ schreef:Azmay schreef:Staat me bij dat een tijdje geleden de meeste bijtincidenten met mensen voor kwamen door het levensgevaarlijke ras de Labrador Retriever
Volgens mij kan je beter hoogrisico baasjes gaan zoeken
Ja die kom altijd weer voorbij, of de Golden. Daarbij wordt vergeten dat die veel meer voorkomen, of kwamen want er zijn wat rassen bij die tot de hoogrisicohonden behoren die als paddenstoelen uit de grond komen.
Daarnaast moeten we niet de bijtincidenten bij andere honden vergeten, want we weten allemaal dat de hoogrisicohonden nou niet bepaalt bekent staan om hun sociale vaardigheden richting soort/geslachtsgenoten. Daar kan een opvoeding niet tegen op, wel een verantwoordelijke baas maar ja dat zijn ze helaas niet allemaal. Het is dan de schuld van de baas als het mis gaat en zijn/haar hond afgemaakt moet worden, niet die van de mensen die die regels opstellen om andere burgers (met honden) te beschermen.
Jis_ schreef:Wesco schreef:Ik kan me in sommige stukken wel vinden maar een maximale verblijfsduur vind ik te ver gaan. Net als het euthaniseren na 1 bijt incident. Er zou dan verplicht een muilkorf om moeten en aanlijnen. En wat doen we dan met mensen die hun hond braaf aanlijnen en goed opletten maar waarbij er een loslopende hond van een ander gebeten word? Ik zou meer zien in een uitsterf beleid. En wat doen we met Fikkie die al vaker gebeten heeft en niet onder de lijst hoog risico honden valt? Laten we die verder bijten?
Waarom een hond onnodig lang in een asiel laten zitten die eigenlijk niet meer geschikt is om te herplaatsen, waarom alles tegen beter weten in willen redden?
Na 1 ERNSTIG bijtincident.
Ligt aan de omstandigheden, was er een muilkorf plicht voor de aangelijnde hond?
kleine Fikkies brengen minder schade aan maar in zo'n geval aanlijn/muilkorf plicht wat mij betreft.
Wat ik mis en graag zou willen zien is een Rasinventarisatie/gedragtest bij toekomstige ouderdieren van hoogrisicohonden. https://www.sennenweb.nl/NVAEGZ/verenig ... agstesten/
Diablo schreef:DatBenIkNou schreef:Hoezo zouden ze iets moeten 'toegeven'? En een nestje zonder stamboom fokken scheelt sowieso al aan kosten van de ouderdieren die aangeschaft zijn. Een goede fokreu of teef loopt aardig in de papieren. Bij mijn honden zit ook een DNA profiel en Pedigree tot 7 generaties terug. Dan ben je als fokker wel gewoon serieus bezig met bloedlijnen en dat is mij ook wat waard. De moeder van mijn jongste hond is na 2 nesten en tweede keizersnede gesteriliseerd. Beiden nesten 4 pups, waarvan 1 doodgeboren. Dan hou je er als fokker niks aan over gok ik.
Onze fok dieren waren ook gewoon stamboomhonden, die kosten hebben wij ook gewoon gehad. En ook wij hebben met castratie te maken gehad. Geloof me, ik weet dat het wat kost. Maar ik weet ook dat het genoeg oplevert. En dat is ook niet erg.
Diablo schreef:Jis_ schreef:
Ja die kom altijd weer voorbij, of de Golden. Daarbij wordt vergeten dat die veel meer voorkomen, of kwamen want er zijn wat rassen bij die tot de hoogrisicohonden behoren die als paddenstoelen uit de grond komen.
Daarnaast moeten we niet de bijtincidenten bij andere honden vergeten, want we weten allemaal dat de hoogrisicohonden nou niet bepaalt bekent staan om hun sociale vaardigheden richting soort/geslachtsgenoten. Daar kan een opvoeding niet tegen op, wel een verantwoordelijke baas maar ja dat zijn ze helaas niet allemaal. Het is dan de schuld van de baas als het mis gaat en zijn/haar hond afgemaakt moet worden, niet die van de mensen die die regels opstellen om andere burgers (met honden) te beschermen.
En de stafford/pitbull is niet mee genomen in deze onderzoeken. Dus om dat dan helemaal objectief te noemen...
Bovendien gaat het om de impact van een beet en die is bij bepaalde honden nou eenmaal een stuk groter.
Diablo schreef:Klopt Jis_. Wij wonen in Duitsland en het was daar allemaal wat lastig. Een teef van ons is geïmporteerd en bovendien ook gecoupeerd, waardoor ze hier niet aan tentoonstellingen mag deelnemen. En dat was nodig om een kennelnaam te kunnen krijgen. Daarom besloten we te fokken zonder stamboom.