Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:22

Ze is wel heul zielig hoor :(:)

Uiteraard is dit een goede verandering, maar ik ben zelf er altijd een beetje chaotisch door :D
Ik voel mij met vlagen me vooral schuldig tegenover de katten dat ik ze dit aan doe, maar ik weet dat dat goed komt en dat het ook weer te maken heeft met mijn 'schurfthekel aan veranderingen'-trekje. Want iedereen moet ergens anders eten enzo en ik kan voorlopig niet eerst meer katten doen sochtends want dan moet hond uit en blabla.

Als ze er eenmaal is dan gaat het waarschijnlijk allemaal op rolletjes hoor en stel ik me nu gewoon aan _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:06

Ze is nu weer soort van normal, gelukkig, ligt wel weer te snurken, maar goed ook, want verband is eraf, is beter, maar als ze eraan zit moet kap om, dus slapende hond is beter!
Ziet er mooi uit!
Afbeelding
Afbeelding

Voordeel is dat het aan de buig kant zit, dus als ze loopt komt er niet meer spanning op te staan. Dus dit gaat als het goed is heel snel genezen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:10

Ziet er inderdaad netjes uit.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:23

Oh dat ziet er heel mooi uit!
Lastige plek, zo'n teen, maar hebben ze keurig gedaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:54

Jup, kon nog precies zeg maar, iets groter en was echt neit meer te sluiten geweest, kon nu ook niet met marge om heen, dus echt vlak erlangs, nu dus maar afwachten..

Oh.. someone is very pissed.. of disappointed....
Sokjes nog geen optie, krijg je niet aan, zonder dag je haar pijn doet.
Dus nou ja, kap er dan maar op.. maak je echt vrienden mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry woefie.. voor je Eigen bestwil.. (als ik niet naast je zit en op kan letten).

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:03

Ach die arme Murphey, het ziet er wel heel netjes uit!
Zo'n narcose hakt er ook wel in, Tara is er destijds ook nog heel lang moe van geweest.

En die kap, dat koppie :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:19

Aaahw dat snuitje. " waarom doe je me dit aan" :oo
Spannend hoor alle nieuwe hondjes! Ik vind altijd dat het een weekje wennen is en dan weet je al niet beter meer.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:34

Ach, ze ziet er nog wel een beetje zielig uit.

Hoe doen/deden jullie het de eerste tijd met een nieuwe hond met alleen thuis blijven?
Ik ben bijna altijd thuis en heb voor de eerste tijd dat Marlin er is geen afspraken gepland. Maar na een paar dagen moet ik toch de kinderen weer naar school brengen, dan ben ik een klein half uurtje weg.
En ik zal ook boodschappen moeten doen.
Ik heb oppas achter de hand, maar vanaf wanneer oefenen jullie het alleen thuis blijven?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:08

Ik ging gewoon meteen weg. Maar ik heb Miep ook nog, natuurlijk. Dat scheelt. Zit Marlin in t asiel of in een gezin? Dan zal ze mss al wel iets gewend zijn. Anders een bench erbij en een kong ofzo.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:34

Fabster schreef:
Ik ging gewoon meteen weg. Maar ik heb Miep ook nog, natuurlijk. Dat scheelt. Zit Marlin in t asiel of in een gezin? Dan zal ze mss al wel iets gewend zijn. Anders een bench erbij en een kong ofzo.

Hij zit in een gezin. Maar wel met andere honden en dat heeft hij hier straks niet natuurlijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:14

Dat klopt. Hewoon maar kijken. Naar school kan hij (of is t nou een zij?) mss wel mee. Boodschappen is even wachten. Hier ben ik ook wel eens in de schuur. Anders loop je de eerste dagen gewoon eens naar buiten ofzo. Eens kijken wat hij doet. Kauwbotjes of andere lekkere dingen wasr hij vooral lang mee doet, helpt ook.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:41

Naar school brengen kan hij helaas niet mee. Ik moet mn zoontje in de klas brengen, hij is pas 3,5 jaar en heeft autisme. (Het is ook niet echt school nog, maar een school voorbereidende groep. Omdat hij niet naar een gewone peuterspeelzaal of kinderdagverblijf kan).
En ophalen is ook binnen. Dus dat is met Marlin even lastig in het begin.
Ik vraag voor de zekerheid de eerste dagen de buurvrouw wel, die heeft het al aangeboden. En dan kan ik rustig aan kijken hoe hij reageert. Ik heb gelukkig buren die ook gek op dieren zijn ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:45

Dat is dan makkelijk. Ik bond de hond gewoon aan het schoolhek, toen ik dochter naar de klas moest brengen. Maar die zijn wel altijd met zijn 2-en. Dat scheelt wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:32

Vorige hond heb ik echt moeten trainen op alleen zijn, die ging joelen als wolf toen ik hem voor het eerst alleen liet, gelukkig met buren afgesproken dat als ze hem hoorden ze me meteen zouden bellen.
Dus toen maar gaan trainen en die was in auto braaf en kon je aan hek binden, die zou niemand bijten.

Little Miss Murphey.. kon gelukkig al beetje in bench alleen zijn, had ze geleerd bij opvang gezin, maar niet lang, dus meteen gaan trainen toen ik gewoon thuis was, dus expres buiten iets gaan doen (niet grappig in februari, koud) dat ging goed, dus toen even snel naar supermarket etc. ging ook goed. Wel zat ze toen altijd in bench omdat ze dingen sloopte.
Aan hek was ook geen optie, ze vrat binnen paar tellen tuig of lijn door, proest...
Tegenwoordig heeft madam gewoon het hele huis hoor.
In auto ging ook goed met bench.

TEgenwoordig en toen ook al, niet zomaar ergens vast te binden, sommige mensen vind ze echt niet leuk en snapt dan ook. Dus dat is te gevaarlijk.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:40

Wat dat betreft heb ik wel mazzel dat ik een eigen stuk grond/stal heb die helemaal omheind is.

Ik vind dat onwijs lastig om ze alleen thuis te laten. En het lukt me nooit als ze zielig kijken en ik vind het gewoon moeilijk om te trainen :=

Al vind ik het ook lastig om haar uiteindelijk alleen op stal te laten hoor (met andere hond), maar ik denk dat dat uiteindelijk gewoon doen is en zien hoe het gaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:02

Fabster schreef:
Dat is dan makkelijk. Ik bond de hond gewoon aan het schoolhek, toen ik dochter naar de klas moest brengen. Maar die zijn wel altijd met zijn 2-en. Dat scheelt wel.

Dat vind ik dus een beetje eng. Mijn vorige hond knaagde binnen een minuut de riem door als ik haar ergens aan vast bond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:10

O ja, dat moet je inderdaad niet hebben. Heb ik nog nooit gehad, dus nooit bij stil gestaan dat ze dat wel eens konden doen. Ik heb ook wel van die halstertouwachtuge lijnen. Die zijn niet zomaar doorgeknaagd.

Maar mijn eerste hond is een tijdje mijn enige hond geweest en die heb ik het echt officieel geleerd, zal ik maar zeggen. Bij de rest heeft mijn eerste hond ze ‘ingewerkt’. Dat scheelde veel. En dat is gewoon van hond op hond doorgegeven. Dat was wel makkelijk :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:24

Handig zo'n inwerkhond!

En dat van dat knagen was ik ook niet gewend hoor, maar op weg naar huis toen ik haar had opgehaald had ze haar tuig al aangeknaagd, de autogordel en een stukje rijlaars.. (en het is 5 minuten rijden...)
Dus ik was toen al gewaarschuwd, hi hi, dag later snel bij de kringloop een bench voor in de auto gekocht had er wel 1 in huis maar die is HUGE, veels te groot. Die ik nu heb in de auto is eigenlijk wat krap, maar ze vind het best en hij past tussen bank en voorstoelen en kan ik er ook makkelijk uithalen.

Pootje gaat goed, als ze onder bewanking ligt (naast mij op de bank) mag ze kap af en sok om.
Anders moet echt kap op die dan vast zit aan tuigje en halsband.
En heh!! dat veiligheids tuig met handvat kwam nu goed van pas, riem er door met wandelen toen ze nog groggy was. (grote handdoek onder je hond door kan ook, maar dit is practischer)
Kap is wel sneu, ze durft dan niet de bank af of op, dus zet ik haar er maar op, kan ze daar slapen. En als ze wel loopt (omdat ik haar eraf heb gehaald en ze even ergens heen moet, loopt ze net te hard en botst dan best hard en gilt dan ook nog wel eens omdat ze dan vol in de kap rent).
Vannacht was ze wel heel zielig, eigenlijk slaapt ze nu pas lekker, vannacht uiteraard kap op, normaal ligt ze onder het bed, of op haar poef en heel soms op voeteneinde aan andere kant van mijn bed, nu had ik haar op bed geparkeerd zodat ze niet tevergeefs met die kap onder het bed zou proberen te wurmen..
Was ze neergeploft naast mijn hoofdeinde en durfde niet meer te bewegen, dus vooruit dan maar.. voor zolang er een kap is... of zo...
Hond op hoofdeinde met kap zo ongeveer in je oor geduwd en geen beweging in te krijgen in die hond.
(was allang blij dat ze was gaan liggen en kop neerlegde, want dat deed ze eerst ook niet, gek beest.)
Nog 8 dagen... Maar het is het waard.

[BB-ITP] Sneeuw in de woonkamer! En lege dieren....

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:38

Ik weet niet of het de goeie manier was, maar Tara kreeg altijd een dentastick of ander kauwspul im haar mandje als we weggingen.
Ze weet het meteen als het kastje opengaat, dan gaat ze al braaf in de mand liggen.

Wij hebben het langzaam opgebouwd. Eerst alleen in de bijkeuken terwijl ik ging douchen of boven ging opruimen of poetsen. En dit steeds langer uitbouwen.

Iets anders, Tara ruikt vreselijk uit haar vulva. Hebbeb jullie hier ook ervaring mee? Ik heb want rondgekeken op internet en daar schrijft iedereen over een baarmoederontsteking. Alleen heeft Tara geen baarmoeder en eierstokken meer, dus dat lijkt me niet de oorzaak? Er komt ook geen troep o.i.d. uit. Het ruikt alleen heel vissig. En soms is het opeens weg voor een paar dagen en dan is het weer terug voor een paar dagen..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:54

Nu we het toch over kappen hebben. Dit is mijn oude hond nadat ze gevochten had. Mijn dochter vond haar zielig en ging haar kluiven brengen :D

Afbeelding

Mijn eerste hondje kon super alleen blijven en die heeft het ook aan de 2e geleerd, en die weer aan de 3e.
Maarja, daar heb ik nu niets aan, haha.
Marlin schijnt in huis rustig te zijn en hij schijnt alles te doen voor wat lekkers. Dus ik ga maar een kong in huis halen en veel kluiven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:59

@classic, hier idem, bench krijg je wat lekkers, dus nu gaat ze wel eens in bench zitten als ze terug komt van wandelen bv zo van,???? hee?? mijn lekkers?? leuke manier van bedelen. Ze krijgt haar eten ook in de bench.

Wat betreft je hond, weet je zeker dat ze haar baarmoeder ook kwijt is en dat niet alleen de eierstokken zijn weggehaald (tegenwoordig heel normaal).
Baarmoeder zonder eierstokken kan onsteken, stomp van een baarmoeder ook, maar gebeurt uiterst zelden want heeft geen invloed van hormonen meer nadat de eierstokken eruit zijn.
Wat ook kan is een vaginitis, maar ook dat is vaak hormoon geinduceerd dus???
Maar je ziet totaal geen uitvloeiing zeg je, je ruikt het alleen, maakt het bijzonderder, want bij al die andere opties is er vaak ook uitvloeiing en of hond ook ziek erbij. (vaginitis zijn ze vaak niet ziek trouwens)
Zie je verder ook iets aan de vulva, zwelling of iets, of is het klein mutsje net zoals altijd?
Weet je zeker dat het de vulva is die stinkt? (ik steek ook altijd overall zo ongeveer mijn neus in, maar zou natuurlijk ook wat anders kunen zijn als je niet echt je neus er in steekt)
Plasje langs brengen bij DA kan, maar dat zegt verder niets over de vulva. DA kan er ook nog in kijken als je er langs zou gaan (en ja, ook uitstrijkje maken :+ ), maar dan zou ik zeker gaan als ze stinkt.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:28

Sjolvir schreef:
@classic, hier idem, bench krijg je wat lekkers, dus nu gaat ze wel eens in bench zitten als ze terug komt van wandelen bv zo van,???? hee?? mijn lekkers?? leuke manier van bedelen. Ze krijgt haar eten ook in de bench.

Wat betreft je hond, weet je zeker dat ze haar baarmoeder ook kwijt is en dat niet alleen de eierstokken zijn weggehaald (tegenwoordig heel normaal).
Baarmoeder zonder eierstokken kan onsteken, stomp van een baarmoeder ook, maar gebeurt uiterst zelden want heeft geen invloed van hormonen meer nadat de eierstokken eruit zijn.
Maar je ziet totaal geen uitvloeiing zeg je, je ruikt het alleen, maakt het bijzonderder, want bij al die andere opties is er vaak ook uitvloeiing en of hond ook ziek erbij. (vaginitis zijn ze vaak niet ziek trouwens)
Zie je verder ook iets aan de vulva, zwelling of iets, of is het klein mutsje net zoals altijd?
Weet je zeker dat het de vulva is die stinkt? (ik steek ook altijd overall zo ongeveer mijn neus in, maar zou natuurlijk ook wat anders kunen zijn als je niet echt je neus er in steekt)
Plasje langs brengen bij DA kan, maar dat zegt verder niets over de vulva. DA kan er ook nog in kijken als je er langs zou gaan (en ja, ook uitstrijkje maken :+ ), maar dan zou ik zeker gaan als ze stinkt.

Tara heeft met 11 maanden tijdens haar eerste loopsheid een baarmoederontsteking gehad, die hebben ze toen samen met de eierstokken verwijderd. Dus ik denk dat dat het probleem kan zijn, misschien zoals je zegt dan de baarmoeder stomp?
Ik zie inderdaad geen viezigheid og nattigheid aan haar vulva, ook laat ze geen plekken achter als ze ergens heeft gezeten of gelegen. Wel wil ze af en toe eens aan haar vulva likken..

Uitvloeiing had ze vorige keer ook inderdaad, nu niet. Vorige keer was ze ook echt goed ziek, nu eet en drinkt ze prima. Ontlasting is wel iets aan de zachte kant, maar verder prima en ook is ze gewoon actief en niet sloom. Dat was vorige keer wel het geval, dus zelf denk ik niet echt aan een ontsteking. Als ik het vergelijk met de vorige keer.

De geur kwam wel echt bij de vulva weg, heb mijn neus er niet letterlijk ingestoken haha. Maar we zo dichtbij mogelijk geroken..
Bij de DA langsgaan is wel het beste denk ik..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:36

Beterschap met murphy!
Allen blijven; wij hadden 4 weken vakantie toen balou kwam. Dus hij kon rustig wennen. Ondertussen wel opgebouwd maar hij had er geen problemen mee. Buren gevraagd of ze wat hoorde maar ze hoorde hem niet. Hij zit wel nog in de bench als we weggaan want hij pubert en sloopt nog volop als hij de kans krijgt
:D
Gisteren de laatste cursus dag gehad. En Balou heeft zijn certificaat voor eg 1 ! Alleen nog even negatief advies voor eg2. Maar dat is ook door het puberen haha. :D
Wel positief advies voor een sport.
Ik ben er aan het denken om agility te gaan doen. Maar dat is op het moment helemaal vol. Dus we wachten nog even af en gaan thuis lekker verder met trainen. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:18

_classic schreef:
Sjolvir schreef:

Tara heeft met 11 maanden tijdens haar eerste loopsheid een baarmoederontsteking gehad, die hebben ze toen samen met de eierstokken verwijderd. Dus ik denk dat dat het probleem kan zijn, misschien zoals je zegt dan de baarmoeder stomp?
Ik zie inderdaad geen viezigheid og nattigheid aan haar vulva, ook laat ze geen plekken achter als ze ergens heeft gezeten of gelegen. Wel wil ze af en toe eens aan haar vulva likken..

Uitvloeiing had ze vorige keer ook inderdaad, nu niet. Vorige keer was ze ook echt goed ziek, nu eet en drinkt ze prima. Ontlasting is wel iets aan de zachte kant, maar verder prima en ook is ze gewoon actief en niet sloom. Dat was vorige keer wel het geval, dus zelf denk ik niet echt aan een ontsteking. Als ik het vergelijk met de vorige keer.

De geur kwam wel echt bij de vulva weg, heb mijn neus er niet letterlijk ingestoken haha. Maar we zo dichtbij mogelijk geroken..

Classic, toevallig in een discussie wel/niet castreren verzeild geraakt en het 1 en ander opgezocht. (Jong) castreren kan ook allerlei lichamelijke nadelen met zich meebrengen (niet castreren trouwens ook), maar bij teven oa vulva problemen. Dus mss is dat t. Ben je al bij de da geweest?

Ach, negatief advies voor Tara voor EG2? Belachelijk! ~~}>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:08

_classic schreef:
Sjolvir schreef:

Als je het weer ruikt even laten controleren en meteen vers plasje meenemen voor geval dat, maard at zal het niet zijn hoor.

Negatief voor eg2, grrrrrrrrrrrrr. gefeliciteerd met je 1!

Ik was al aangereden toen ik Murph kreeg dus cursus zat er niet in :+ maar ettertje luisterd alleen als het haar uitkomt, pardon.. vlindertje...
Ze kan geniaal volgen, kunstjes etc als er wat te eten te halen valt en er nergens te veel afleiding is, ik gok dat op een vast hondenveld dat idem zou zijn, maar op vreemde locaties forget it...
(tussen ik zie van alles wat leuk is en snert ik zie van alles dat eng is zitten we dan)

Moet altijd wel lachen als mensne vragen of ik met haar op cursus ben geweest, nee....
Maar er zitten wel de meest onbenullige en onzinnige commando's op. 8-) (moet haar toch bezighouden)

Overigens agility etc. kan je in je acahtertuin al deels doen ik heb slurf gekocht bij kringloop van zo'n kinderspeeltent (pas die van mij door) en heb een omgekeerde cementton of krukje als "tafel" over de slurf kan je ook nog heen springen en in het bos liggen bomen om, kan je overheen lopen.
Zo verzin je je Eigen parcours, bij gebrek aan paaltjes voor de weeeevvvveeee hebben we turn (al lopend tussen benen door ) en twist (stilstaand 8 tjes draaien tussen de benen door.
Dus wij hebben ook soort van agility parcours :D wel jammer dat ik met haar niet echt kan gean trainen, dat trek ik niet, dit kan je zo even tussendoor doen.