Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:11

Even wat vakantie foto's van Buffel.
Zijn op texel dus lekker naar het strand met de labrador kruising van mijn zwagerAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:23

Wat leuk Donna! Wij zijn vanmiddag terug geloven een weekje Texel :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:38

Leuk Femm gefeliciteerd!!
We willen veel foto's:)

Donna heerlijk zo in het water!!
Wij willen van de week nog even gaan, ze zeggen dat het nog erg warm word.

Hier kan Boy lekker veel spelen met zijn vriend.
Mijn ouders zijn op vakantie, en we zijn daar in huis om op de honden en paarden te passen.
Samen relaxen hoort daar natuurlijk ook bij :)
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:46

Komende week blijft het mooi inderdaad. Wij moesten helaas vandaag weer maar huis. Morgen ff DA bellen. Buffel heeft sinds paar dagen heel rood oog. Lijkt bloedstolseltje in te zitten. Ook gestoken door iets dus hele dikke wang en neus. Normaal zakt dat na een dag wel af maar nu niet. Morgen maar ff bellen en kijken

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:40

Lekker zerena!!

Oooh klinkt niet helemaal lekker Idd Donna!
Ik mag morgen weer aan het werk na 3 weken vakantie inclusief heerlijk weer! En dan is het nu weer zo heet!

Wil van het weekend weer met een kuur starten voor Nelson. Met probiotica. Toen bij zenna ook gedaan toen we merkten dat haar darmen niet ontzettend waren.

Nel blijft een beetje gevoelig en aangezien hij ook nog aan mag komen lijkt me een kuurtje even niet overbodig

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:07

Beterschap met Buffel ! Duim voor een goede uitslag.

Ohh Zerena dat ziet er leuk uit !

Werkt dat goed die probiotica Loez? Bij mensen ken ik het wel maar bij honden eigenlijk helemaal nog niet }:0

Hier een super trotse puberpup mama. Charlie ligt al een paar weken snachts niet meer in zijn bench en dat ging super, meneer slaapt dan nog langer uit haha. Maar al een paar dagen ook als we van huis zijn is de bench open ! Het ergste tot nu was dat hij languit op de bank voetbal lag te kijken toen we thuis kwamen. Tsjah dat overleef ik wel haha :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:37

Wat goed Kim!! Fijn toch! Hier is Nellie Idd ook bijna 3 weken uit zijn bench! Vanaf morgen zijn we beide weer aan het werk! Dus ben benieuwd!

Bij zenna heeft die kuur Goed gewerkt. Dit werkt vooral als Ze ietwat beschadigde darmen hebben. Zenna was overgevoelig voor alles ivm bepaalde allergieën waar we de vinger niet op konden leggen. Ze stond ook continu met een opgetrokken buik. Nu is alles al bijna een half jaar stabiel!

Voor Nelson wil ik dit doet omdat ie wat lastig aankomt en omdat hij laatst dat virus gehad heeft. Merk dat hij enorme pers drang heeft terwijl ie dan al klaar is met zijn behoeften.

Wellicht dat dit werkt.

Ik heb onderstaande potjes glutamine en probiotica. 2 aparte kuurtjes die na elkaar opgevolgd worden. Legt trouwens een soort beschermlaagje aan in de darmen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:42

wat een leuke foto's komen er weer voorbij! <3

en wat een heerlijke pup fotos! leuk hoor een teefje! hebben jullie al een naam? of heb ik daar overheen gelezen.

vervelend weer aan het werk loez :P ben benieuwd hoe nelson op de kuur reageert!

fijn dat charlie het zo goed doet kim! wij hebben bunkie met de 15 weken mogen halen en dat heeft toch echt lang geduurd voordat hij goed zinnelijk was helaas.

krijgen jullie honden supplementen bij trouwens? die van ons krijgen dit bij ;

beide dit; http://www.medpets.nl/arthroluxyl/

en bunkie krijgt er dit ook bij ; http://www.medpets.nl/synoquin+growth/

Wij gaan zaterdag met ze naar Wesepe (woont daar iemand in de buurt toevallig?) zondag hebben we kampioens clubmatch van de bullmastiff vereniging nederland. voor bunkie de eerste officiële show, maar met hem weet ik dat een plaatsing er toch nog niet echt in zit, hij is een beetje een laatbloeier en er staan veel honden in de jeugdklasse, zijn tijd komt nog wel. Boelie is echt weer onwijs fit en zit goed in zijn vel, met hem hoop ik toch wel een kansje te maken!

ook hebben we deze week het buiten verblijf klaar gekregen. hier kunnen ze mooi in als mama is werken bijv.

Boeltje fit to compete ;)

Afbeelding

Afbeelding

bunkie met zijn nieuwe huisje;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:49

Wauw!! Dat ziet er leuk uit! Zoiets wil ik dalijk ook voor beide honden! Een mooie ren met een mooie overkapping of mooi hok voor beide apart idd!

Gelukkig valt het werk tot nu toe mee. Alleen vanochtend :Z :Z :Z
Het is rustig en de puinhoop valt ook mee :')

Ik gebruik voor nelson
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 210654.jpg

Ivm zijn artrose. Dit kreeg hij bij de fokker al en dat krijgen alle boelies bij hen.

Standaard bij elke hond 1 tablet per dag. En Nellie krijgt er 2 per dag.
Daar doet hij het goed op. Moet zeggen dat ik hem nog niet mank heb zien lopen. Maar hij hoeft bij ons ook niet veel te doen hahaha

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:52

@Donna: Leuke foto's van op het strand! Lekker om ze zo te zien genieten. Hoe gaat het met Buffel z'n oog?

@zerena: Er zullen zeker veel foto's volgen. :P Heb ook een volgtopic gemaakt. Nog geen nieuwe foto's van de pups, ik denk dat die 1 keer per week komen ofzoiets. Vanaf 3 weken gaan we zelf langs. Ahh wat een lieve foto van Boy :) :)

@kimvicious: Lekker zeg dat Charlie niet meer in de bench hoeft :D

@loez: Hopelijk slaat de probiotica goed aan! Werkze vandaag :)

@rockey: We gaan eerst kijken of we de stamboeknaam voor de pup leuk vinden. Zo niet, dan noemen we haar Kensi (van NCIS :D). Beetje beginnersvraag: zijn supplementen altijd nodig? Of puur als je het gevoel hebt dat ze wat missen? Of is het wel gewenst met die grote lijfen van Molossers?
Waaaaaaauw wat een prachtige hond heb je rockey!!! Ben ook echt gecharmeerd van dat ras, wie weet ooit....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:54

o die hebben wij hier thuis ook nog staan! fijn dat het helpt.

onze honden lopen gewoon de hele dag los rond bij ons in huis als we thuis zijn, maar als we niet thuis zijn is dit nu wel een hele fijne oplossing, zeker als het goed weer is. ze zitten er toch beschut en bunk vind het echt heel fijn, die is zowizo als pup al gewend om buiten te zitten, boel daarentegen, die is een stukje verwender en vind het maar niks. maar die haat het sowieso om opgesloten te worden.

het wordt vandaag en morgen nog warm! nu zit ik ''gelukkig'' hele dag bij de airco te werken. al was ik liever vrij geweest haha

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:57

@ femm_k. ik denk altijd baat het niet dan schaadt het niet. zeker met deze rassen, die snel groeien en ook ''zwaar'' worden hebben de gewrichten best wat te lijden, nu doet voeding en de juiste beweging ook een hele hoop natuurlijk en gezonde ouders. Ik heb dit wel in overleg met de dierenarts gedaan en die geloofd er ook wel echt in.

Dit zijn onze eerste 2 bullmastiffs, maar wie weet komt er nog wel eens een teef bij. ik ben echt verkocht aan dit ras.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:19

prutsmuts groeien Ze zonder supplementen op
. Goed voer er in(hierkrijgen ze vers en ik heb na al die jaren eindelijk een nette brok die ik als beloning kan geven: carnis)

Eyck krijgt tegenwoordig wel magnesium bij ivm stress en drukte in lijf en koppie

Eyck is gerontgend en perfect bevonden op heupen en ellebogen door de RvB en we hebben pas zijn achter knieën en onderrug ook op de foto gezet en dat is ook in orde
Nu heeft hij wel wat dingetjes waar we niet direct de oorzaak van aan kunnen wijzen en waarvan we nu dus denken dat het door hoge spierspanning komt , hence the magnesium

Ik it er aan te denken iets van groenlipmossel bij te geven ter ondersteuning puur omdat hij totaal noet voorzichtig is met zichzelf en nogal makkelijk over zijn grenzen heen baggert

Onze DA raad eerder groenlipmossel aan dan glucosamine etc

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:41

Oke thanks. :) En wat voor supplementen ondersteunen de gewrichten nu goed?

Ja we gaan sowieso KVV voeren, en zullen heel rustig opbouwen met de pup. Niet teveel lopen de eerste paar maanden/geen balletjes gooien etc.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:47

die van ons krijgen ook vers vlees met geperste brok :) doen het hier beide erg goed op. wij zijn bunk gelijk deze brok gaan voeren met vers vlees toen we hem hebben gehaald met 15 weken en boelie hebben we denk ik tot de 9 maanden royal canin gevoerd vanuit de fokker, maar hier deed hij het niet zo goed op en stonk heeeeeeeel erg -O-

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:34

Welke merken/eigenschappen heeft geperste brok?

Onze fokster voert Carnibest, daar gaan we sowieso in het begin mee door en dan kijken we of het bevalt. :) We willen onze katten ook laten overstappen op KVV, die voeren we nu Applaws.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:00

Carnibest werd hier door EYck heel slecht gegeten, maar die heeft een hekel aan rijst en is allergisch voor kip

Sindsdien voeren we dogmeat, duck, lotgering, Smuldier, En andere merken .

Groenlipmossel is iets wat gewrichten etc ondersteund
Zie er bij de hond Van mijn trainer goede resultaten mee (die draait al even op hoog niveau mee en was wat stram soms)

Maar als je goed voert zou ik niet te veel gaan toevoegen/sleutelen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:33

Vers en geperste brok? Ik meende altijd dat dat niet samen mocht?

Ik moet idd ook nog een beloningsbrok hebben. Zenna reageert het beste op doglovers gold. Maar een zak van 13 kilo doe ik 3 jaar mee als ik het als beloning gebruik denk ik :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:43

loez schreef:
Vers en geperste brok? Ik meende altijd dat dat niet samen mocht?

Ik moet idd ook nog een beloningsbrok hebben. Zenna reageert het beste op doglovers gold. Maar een zak van 13 kilo doe ik 3 jaar mee als ik het als beloning gebruik denk ik :')

volgens mij lopen daar de meningen van uit een :') de een zegt juist wel geperste brok de ander weer niet. zo ook met vers vlees, wel geen brok etc. ik denk dat dat een eindeloze discussie is. ons kleine hondje krijgt pedegree pal brok met een blikje cesar erdoor heen, dat vind ze heerlijk en eet ze iedere dag heel graag en dat ding is al 13 jaar en bikkel hard, terwijl het echt rotzooi is als ik internet moet geloven.

onze 2 grote honden krijgen dus deze brok ; http://www.valcobulls-shop.nl/a-3842325 ... ult-15-kg/ en deze : http://www.valcobulls-shop.nl/a-4111498 ... -14-15-kg/

en daarbij vers vlees van carnibest en kiezebrink

en daar doen ze het beide gewoon echt goed op :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:46

Ik dacht altijd dat dat niet goed verteerd kon worden samen oid, dus heb het nooit samen durven voeren hahaha vandaar mijn reactie.

32,50 voor 15 kg is een leuke prijs!! Zenna haar brokken zaten op 54,50 en das 13 kg!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:54

loez schreef:
Ik dacht altijd dat dat niet goed verteerd kon worden samen oid, dus heb het nooit samen durven voeren hahaha vandaar mijn reactie.

32,50 voor 15 kg is een leuke prijs!! Zenna haar brokken zaten op 54,50 en das 13 kg!

dat hadden wij toen inderdaad ook met royal canin , brok zat ook op 50 euro nog wat. maar daar deed boelie het echt slecht op, nu zit hij zo mooi in zijn vacht en hij laat amper meer scheten haha

maar dit is dus echt fijne brok :) al zal er ook nog vast wel betere en andere brokken zijn, maar ik ben niet zo van het wisselen, goed is goed.

bij ons gaat er gemiddeld voor 10 euro aan vlees door heen per dag, dat maakt het wel prijzig, maar ach alles voor de beestje he ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:27

Er was sprake vab dat krokante brok en vers niet samen zou kunnen ivm vertering
De ander zegt weer persbrok en vers kan niet

Maar niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen wat er mis kan gaan :+
Hier krijgen ze 1 maal daags vers en de brokjes gebruik ik als beloning en afleiding tijdens wandelingen en thuis trainen
Dit gaat hier al een 5 jaar goed met Eyck en Sygin doet het er ook prima op

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:53

Met buffel valt het allemaal mee. Geen beschadigingen in het oog zelf. Wel leek het wat gevoelig en dik er om heen. Daarom toch een ontstekingsremmer mee gekregen. Rode moet met een week weg zijn. Waarschijnlijk gewoon een beuk gehad/of gegeven buffel kennende.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:43

o fijn donna! gelukkig dat het mee valt.

wij hadden vorige week een shoot in de tuin voor een merk. kreeg net paar foto's binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:22

Wat leuk Rockey!! Gaaf Kussen ook!!

Vlees is hier ongeveer € 130,00 per maand. Met Nelson op 1.5 kilo per dag en Zenna 500 gram per dag :) Voor Zenna is het even aftasten hoeveel ze nodig heeft aangezien ze eigenlijk iets te dik is. Maargoed, ze is jaren véél te dun geweest... Dus ff opletten dat ze niet vetter wordt nu :')

We moeten de hele tuin nog gaan doen en wil een mooie plek voor de honden... Maar zag ook iets voorbij komen van Dogscaping? Dat lijkt me ook gaaf, met een soort tunneltje, en wat water enzovoorts.. Ik ga echt eens kijken wat ik uit kan gaan vogelen voor jut en jul!