[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:20

Mijn pomp blijft echt vreselijk herrie maken... Ben bang dat ik toch een nieuwe moet halen...
Maar nu kan ik nergens heen vanwege mijn arm...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:32

Ik heb nu nog 7 corydora's, komen er 4 bij waarvoor ik een plekje ga zoeken, zo nog even bak verversen voordat die meneer komt!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:51

Ik baal als een stekker! Gisteren 6 Danio vuurstreepjes gehaald. Zijn ze vannacht gaan springen tussen de platen van de home 60 door. Ik wist dat ze dit deden vanwege de stroming. Maar had niet verwacht dat ze het presteerden er tussendoor te gaan. Vondt vanmorgen dus op dood op de vloer en er mist nog 1, maar denk dat poes daar dan mee aan de haal is gegaan.
Meteen naar de plaatselijke kluswijs geracet om een acrylplaat op maat te laten maken. Er is aan de zijkanten nog een klein kiertje van een paar mm. Omdat de plaat in houders valt. Hoop niet dat ze zo slim zijn om daar tussendoor te gaan.

De andere 4 en de rasbora galaxy en espei zijn er allemaal nog
Laatst bijgewerkt door nate op 19-12-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:02

oei, dat zijn geen leuke dingen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:19

Joh.. das wel balen zeg!!

Hier vandaag de grote bak weer een grote beurt gegeven.. en een actief koolfilter in mijn pomp geplaatst.
Ook wat vers voer voor mijn vissen uit de bak gevist.. vanavond hebben ze een heerlijk maaltje.. :+

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:56

Ik heb net de vissen binnen gehad! Wat me opvalt is dat het wel allemaal jonge vissen zijn! De cory's zijn nog echt iniminie, ik denk de helft aan grote van wat ik al in mn bak heb zitten. Heb volwassen garnalen maar ook echt iniminie beestjes binnen gehad, en had 2 dwerg gourami's erbij besteld. Dit zijn ook echt wel dwergjes want ze zijn hooguit een cm of 4/5 groot. Ik had 2 neons besteld, maar weet bijna zeker dat ik een Colisa lalia Neon heb gehad en een gewone neon, want de ander is spierwit op het moment :+

Water uit de zakjes stonk wel enorm dus ze zitten even in aparte bakjes voor ze erbij gaan. Normaal leg ik de zak in mijn bak en laat ik het op temperatuur komen, en voeg ik daarna 2x wat water toe en gaan ze de bak in, maar ik ging bijna van mn stokje van de lucht.. :+

Ik ga proberen foto's te maken!

Ik denk dus dat dit een Colisa lalia Neon is..
Afbeelding

De witte met wat cory's.
Afbeelding

En de cory's
Afbeelding

Ik moest ze even bij het raam zetten om een beetje fatsoenlijke foto's te maken :+

Edit; zie net dat de witte in het juiste licht blauw is, dus dat is wel een gewone neon lijkt me :j

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:51

oeh die witte is super gaaf

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:58

Mooie visjes hoor! :j

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:01

Die witte is gaaf!
Ik heb ook geen plaats meer voor meer cory's, maar je kunt ze vast goed kwijt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:47

Me artemia kweek ook weer klaar. Voer voor de visjes. En heb voer voor het voer haha. Ze zijn nu 1 a 2 mm en voer ze plankton dan worden de artemia groter en heb je voor klein en grote vissen voer :-)

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:10

Ziet er goed uit!

Ik denk trouwens dat ik weet wat er aan de hand is in mijn bak.. ze hebben waarschijnlijk schubworm..
Heb nu bij 2 zwaarddragers een miniscuul wormpje gezien op de huid en staartvin.
Dus morgen maar eens even om mycopur.. (of ander gelijkwaardig middel) :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:15

ai :S Dat is niet fijn ! ontwormen kan gelukkig zowiezo nooit kwaad : )

hier vandaag me laatste twee discussen weggebracht naar een kennis. Weet dat ze er top zitten kunnen t niet beter treffen !

Afbeelding
Afbeelding

Zwemmen mooi met de baas van de groep mee :P de ene is wat afgevallen door mijn maanvis die alles voor dr neus wegpikte, dus die kan daar mooi mee eten met de rest ! Komt helemaal goed ! Ze blijven mooi die pidgeon blood red silver maar ik moest kiezen voor de rust.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:30

Tis ook echt voor het eerst dat ik dit zie.. zelfs op de molly's zie je geen wormpjes.. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:57

Mijn Rio is weer helemaal troebel.. :(

T zelfde als eerst. Ik dacht dat het van gras planten kwam maar het zakt niet..
Wat nu? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:49

Sorry, daar heb ik geen ervaring genoeg voor om daar iets zinnigs over te zeggen :o

Heb net nog eens water ververst etc. Geen planten bijgehaald want ik ga hem toch weg doen. Ik vind het allemaal wel heel mooi om te zien die aquaria, maar ik heb echt de tijd niet om er wat van te maken, ben ook bijna nooit (lang) thuis dus zie de bak ook weinig en dan vind ik dat zo stom om daar energie (en geld) in te steken. Dus dan toch maar afscheid nemen...

Jullie misschien een idee waarom niemand interesse heeft? :o Vraag ik teveel ofzo?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:52

Ik ben juist op zoek naar een betaalbaar aquarium van 120... Blijkt erg moeilijk te zijn onder de 100 euro..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:54

fleurtjeuh schreef:
Ik ben juist op zoek naar een betaalbaar aquarium van 120... Blijkt erg moeilijk te zijn onder de 100 euro..

goed op marktplaats zoeke! Ik heb er geluk mee gehad.. Bijna nieuwe rio 240 voor 125 euro..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:55

Maar in mijn regio binnen 50 km is erg weinig te vinden...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:01

fleurtjeuh schreef:
Maar in mijn regio binnen 50 km is erg weinig te vinden...

Welke kant op woon je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:09

Sabine, ik denk sowieso dat mensen niet op BoktMarkt gaan kijken voor een aquarium :) Daarnaast willen mensen vaak niet meer dan €50 betalen voor een compleet aquarium. Kapaza is voor België wat Marktplaats voor Nederland is toch? Heb je hem daar al op staan?

Wat je ook kunt doen is de vissen en garnalen apart aanbieden. Mensen zijn meestal op zoek naar óf een leeg aquarium met attributen (daar kun je in NL max €40 voor krijgen als je losse onderdelen verkoopt) of naar enkel vissen/garnalen. Dat je dan dus twee advertenties hebt, 1 met alles aangeboden en 1 met enkel de dieren.

Fleur, wat ook helpt is een 'gezocht' advertentie op Marktplaats zetten. Heeft mij ook een aquarium opgeleverd en ik heb van wel 5/6 mensen een mail met een aanbiedingen (allen onder de €100) voor aquaria.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:13

Neen, heb 'm nog niet op kapaza of dergelijke staan. Maar als ik zie wat daar aan aanbod is vraag ik mij af of het wel de moeite waard is... Ook voor losse vissen/garnalen, er wordt gewoon vanalles gratis weggegeven, dus waarom zou iemand nog betalen ...

Maarja, zal toch maar een poging wagen :) Is de prijs verder wel ok? Of gaat dat er niet voor gegeven worden? Wil wel nog wat zakken maar gratis vind ik ook zo wat ...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:15

Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 20-12-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:20

fleurtjeuh schreef:
Kozbi schreef:

Welke kant op woon je precies?

Ik woon boven Groningen, omgeving ten boer.

Oeh das wel ver ja, hier in mijn buurt staan er 2 te koop voor net over de 100 ofja vorige week nog dan.

Is het mogelijk voor jullie om hem te laten brengen misschien? Dat jullie een kleine meer prijs bieden? Heb ik ook gedaan vanwege het niet passen in de auto :)

Ik heb trouwens wel goed nieuws! Ik heb eindelijk groen licht gekregen om pap zijn paard te verkopen en de koets en het tuig ook! Voor dat geld mag ik mij dan een nieuwe zoeken! Dus na het nieuws over mijn gezondheid maakt dit het weer een beetje beter :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:35

Zelf heb ik voor mijn 60 cm nieuw met onderstel 100 euro betaald. Was met pomp en thermostaat in de winkel. De tweedehAnds kocht ik voor 30 euro inclusief ook pomp en thermostaat.

60 cm voor 75 euro raak je denk ik niet kwijt...Nieuw lege bak met pomp en thermostaat kost 60 euro :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:37

Sabine, je hoeft hem ook niet gratis weg te geven :) Voor €55 erop en laten bieden tot bijvoorbeeld €40/45, dan moet je het wel kwijt kunnen raken :) En durf ook "nee" te zeggen als mensen te laag bieden.