Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:38

@Merel- Leuk hondje zeg.

Villa Neusjes- dat is idd niet fijn, natuurlijk duim ik voor jullie. Aan welke ziekte denken ze?

@Schuur - Wolf is ook een leuk hondje. Wij hebben een schouder tas van Susan Lanci.

Met Dex gaat het natuurlijk prima.

Afbeelding

Afbeelding

xLovesPower

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:09

Ik ben benieuwd welk merk jullie preventief gebruiken tegen vlooien?
Ik deed dit namelijk eerst met Advantix. Dit ging vier keer goed alleen de vijfde keer werdt mijn Woeffie er ziek van. Hierdoor durf ik niet meer met Advantix te ontvlooien, bij veel anderen merken zijn de pippetjes tot 10 kilo en dat vind ik te zwaar gezien Woeffie maar 3 kilo weegt.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:28

xLovesPower schreef:
Ik ben benieuwd welk merk jullie preventief gebruiken tegen vlooien?
Ik deed dit namelijk eerst met Advantix. Dit ging vier keer goed alleen de vijfde keer werdt mijn Woeffie er ziek van. Hierdoor durf ik niet meer met Advantix te ontvlooien, bij veel anderen merken zijn de pippetjes tot 10 kilo en dat vind ik te zwaar gezien Woeffie maar 3 kilo weegt.

Sofie krijgt in de lente een pil, ben de naam kwijt. Bravecto? De rest van het jaar ontvlooi ik niet preventief. Van advantix kreeg ze zo'n jeuk dat dat een slechtere keuze was dan haar in een bad vol vlooien gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:35

Hier ook Bravecto.
Omdat we dagelijks in het bos lopen en het werkt hier prima voor alle honden.
Wel een flinke bos-tegenvaller gehad:
Afbeelding

Waarschijnlijk een steentje of takje in zijn oog gekregen, het gaat al veel beter maar er zit nog wel een soort hele kleine krater, DA gaat er vanuit dat er een litteken zal blijven. Ze zijn nu even niet thuis ivm verbouwing maar morgen ga ik ze weer halen dus ik ben benieuwd hoe het dan met zijn oog is, ik kan daar zelf ook kijken met een lampje dat je normaal gesproken voor de oren gebruikt dus dat is wel makkelijk. Zoals ik het gehoord heb is was het wat gezakt maar zit het nu wel voor zijn pupil dus ik hoop dat dat nog wat verbeterd is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:13

Ahh hoop dat het meevalt voor bella.

Ik gebruik hier stronghold. Komt niets anders in.

Toch wel chi eigen vaak hoor die sneaky aanvallen. Hier ook 1 met een grote mond terwijl hij heel lang heeft samengewoond met een duitsedog en herder. Is hier kwestie van angst. Wordt steeds minder, maar wel iets om rekening mee te houden. Zo ook kleine kindjes, gaat steeds beter en accepteerde steeds meer, maar t blijft opletten. Hij zal niks doen alleen waarschuwen maar toch. Heb je hè met 2e kans hondjes.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:00

Bij Wolf is het ook een kwestie van angst en zelfbehoud. De sneaky aanvallen naar de Vizsla zijn nu minimaal en als het gebeurt is het omdat Jack te wild is en hij zich niet veilig voelt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:31

dees_daan schreef:
Hier ook Bravecto.
Omdat we dagelijks in het bos lopen en het werkt hier prima voor alle honden.
Wel een flinke bos-tegenvaller gehad:
[ [url=m/Nc5vpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarschijnlijk een steentje of takje in zijn oog gekregen, het gaat al veel beter maar er zit nog wel een soort hele kleine krater, DA gaat er vanuit dat er een litteken zal blijven. Ze zijn nu even niet thuis ivm verbouwing maar morgen ga ik ze weer halen dus ik ben benieuwd hoe het dan met zijn oog is, ik kan daar zelf ook kijken met een lampje dat je normaal gesproken voor de oren gebruikt dus dat is wel makkelijk. Zoals ik het gehoord heb is was het wat gezakt maar zit het nu wel voor zijn pupil dus ik hoop dat dat nog wat verbeterd is.

Aachen gelijk zo zielig. Hoop dat het snel beter gaat.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:49

Nou ik kreeg eerst een zalf voor de oren in de hoop dat het beter zou gaan. Dat deed het niet. Woensdag weer heen geweest en toen wilden ze biopten nemen en dus bang voor auto immuniteits ziekte zoals vasculitis. Vrijdag ochtend kwamen we bij de dierenarts daarvoor, toen bleken de wonden wat verbeterd en aan het genezen en waren de nadelen van biopten te groot vonden zowel ik en dierenarts. Wel uitgebreid bloedonderzoek gedaan (onder het mom,doe het dan maar gelijk goed) maar alle waarden waren netjes dus mevrouw is super gezond. Momenteel zijn bijna alle.plekjes weg. Alleen nog kaal. En wat 't geweest is? Geen idee, gaan we waarschijnlijk nooit weten tenzij het weer gebeurd en dan gaan we wel gelijk biopten nemen.. Momenteel ligt ze te snurken naast mij in bed. (Ik ben chronisch ziek en lig vee plat overdag.)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:58

Oo gelukkig. Het kan natuurlijk van alles geweest zijn. Ook allergie? Iig fijn dat het nu goed gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:22

Dex wordt serieus.
Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:11

Hier gisteren op controle geweest.
De 24ste hebben we afspraak om hem op de foto te zetten.

Hij heeft ernstige PL links en rechts ook beginnende maar heb al langer vermoeden dat er in zijn heupen en schouders ook vanalles mis zit.

Opereren gaat het niet worden maar wil wel graag weten wat het is zodat ik hem goed kan helpen.

Wolfje is nu 6,5 jaar en helaas een broodfok hondje uit Oost-Europa (herplaatser)

Arme schat is nu helemaal van de WAP van de prikjes

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:28

Schuur_ schreef:
Hier gisteren op controle geweest.
De 24ste hebben we afspraak om hem op de foto te zetten.

Hij heeft ernstige PL links en rechts ook beginnende maar heb al langer vermoeden dat er in zijn heupen en schouders ook vanalles mis zit.

Opereren gaat het niet worden maar wil wel graag weten wat het is zodat ik hem goed kan helpen.

Wolfje is nu 6,5 jaar en helaas een broodfok hondje uit Oost-Europa (herplaatser)

Arme schat is nu helemaal van de WAP van de prikjes

Wat sneu hé.
Mogelijk artrose. Wordt hij geopereerd aan pl? Toots mijn vorrige hondje had pl zware gradatie links en gradatie 1 rechts. Is links toen geopereerd en recht is uit zichzelf verbeterd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:00

Nee hij wordt er niet aan geopereerd, ook uit advies van de DA.

Ik kijk gewoon dag tot dag waar die behoefte aan heeft en als het nodig is zet ik hem op pijnstillers. Hij is een blij en actief hondje en juist omdat er nog allemaal wat aan mankeert weet ik niet waar het eindigt en ik zou niet willen dat hij van operatie naar operatie gesleept wordt. Daarom wordt hij nu ook op de foto gezet om precies te weten wat er mis is en wat er aan gedaan kan worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:08

Als er een zware gradatie pl zit en er wordt niks aan gedaan graad 3 en 4 moeten geopereerd. Met pijnstillers zet je de knie niet vast. Maar daardoor gaan ze andere gewrichten overbelasten.
Artrose kan een gevolg zijn van.
Toots was ook een opvanger die bij ons kwam toen hij 2 was en toen hij 2,5 was laten opereren.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 12:14

Dex wordt mooi! <3

Schuur. Wat sneu. Hopelijk wil het nog een eind met pijnstillers dan. :)

Mijn lieve dametje is alweer 8,5 :oo
Afbeelding

Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:27

Afbeelding

Ja en het blijft een lekker pittig hondje hoor. Er wordt hier veel rekening mee gehouden zoals altijd getild van en op de trap, als we weggaan mag die zelf kiezen of die mee gaat, zelfde als met een rondje lopen. Als het klaar is, is het klaar en gaat die in de tas of op de arm.

Binnekort gaat die ook een paar lesjes detectie meedoen, kijken of dat wat voor hem is want voor de rest is hij vrij ontrainbaar. Kan zitten en hier komen en dat is het wel. Van zodra ik meer vraag gaat de boel op slot en sluit hij zich af dus dat doen we maar lekker niet.
Elke avond is het speeltijd voor hem en komt die zijn worst of botje brengen en dan is het dikke lol.

Ik krijg hem trouwens al 2 jaar niet meer onder de 2,8kg. Dus toen ik binnenkwam bij de DA zei ik al 'hij is te zwaar, ik weet het'. Maar ze voelde hem en tja, ribben, schouders, heupen zijn zonder veel moeite te voelen en te tellen. Volgens haar op papier te zwaar maar waar het gewicht dan wel moet zitten is een mysterie

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:31

Limoen schreef:
Dex wordt mooi! <3

Schuur. Wat sneu. Hopelijk wil het nog een eind met pijnstillers dan. :)

Mijn lieve dametje is alweer 8,5 :oo
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bijna 9 dat gaat hard.
Ik vind haar heel knap. Vind die lichte kleur ook heel mooi altijd.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:12

Wat leuk dat er een chi topic is! Wat een prachtige foto’s Limoen <3

Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van Elsa. Ze is nu bijna 10 weken en doet het ontzettend goed. Ze is heel aanhankelijk maar kan gelukkig ook prima haarzelf vermaken.

Ben nu aan het oefenen met lopen aan de riem. Helaas vindt ze het tuigje echt nog verschrikkelijk haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:44

Wat een leukerdje Bon_ita.veel plezier met haar. Mee lopen aan de riem vergt altijd wat oefening.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:29

Dex heeft een nieuw tuigje gehad van Susan Lanci. Mijn Bbs ga ik binnenkort op m plaats zetten omdat de maat 2,5 te klein geworden is bij de oksels en de 3 nog te ruim is moest ik nu even wat anders. Nu eerst even mijn lanci showen. Niet de beste foto. De zon scheen precies op metalen voetafdruk die zilver kleurig is.

Afbeelding

Ik had ook nog iets lekkers gehad om te kluiven. Vrouwtje dacht even een leuke foto te maken. Met dit resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even leuk zitten was er dus niet bij.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:42

Haha is niet te vreten _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:54

Haha op de 2de foto kijkt die lekker vies.

Ikzelf ben fan van de tuigjes van MyCurli

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:35

Schuur_ schreef:
Haha op de 2de foto kijkt die lekker vies.

Nou hé, hij kreeg dit voor het eerst. Heeft het wel opgegeten, maar hij had er duidelijk wat bedenkingen bij tijdens het eten

Schuur_ schreef:
Ikzelf ben fan van de tuigjes van MyCurli

Die ken ik niet. Oo toch wel heb even gegoogled. Wij hadden bij de fokster die ook een webshop heeft dat tuigje gekocht toen hij 8 weekjes was maar vond het voor hem niet zo.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:32

Het is weer kouder!

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:50

Wij gaan zaterdag pup knuffelen. En als het klikt wat ik wel verwacht het is een leuk frummeltje dan krijgt Dex een zusje.