Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:53

Alessio vind ik geweldig.

Leuk lucifertje, veel plezier zondag.

Roosch

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:01

Wij lezen braaf mee maar hebben het enorm druk.

Afbeelding
Vind hem wat mager geworden (ivm operatie) dus hij mag aan de kittenbrokjes. Vindt ie niet erg. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:03

Roosch schreef:
Wij lezen braaf mee maar hebben het enorm druk.

[ [url=m/8itlNz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind hem wat mager geworden (ivm operatie) dus hij mag aan de kittenbrokjes. Vindt ie niet erg. :+

Kittenbrokjes doet onze Tom ook bijna een moord voor.
Hij zal er vast van opknappen.

@ Celine. Wat een cuties! <3

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:21

Zijn echt schattig Celine!!
Wij stappen zo in de auto voor de bijna 2,5 uur reis om Sam en Max op de halen!

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:07

Leuk Wendy, goede reis en veel plezier!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:10

Dank je wel!! Ben benieuwd hoe ze nu zijn. Zijn nu 11,5 week oud, en hebben ze het laatst met 4 weken oud gezien.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:26

Dat zal een groot verschil zijn. :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:51

Wat zijn ze mooi Celine <3
Vandaag bij de kater wezen kijken, hij wordt al groot! Nog een maandje geduld en dan mag hij bij ons komen wonen.

Wendy_Komen schreef:
Zijn echt schattig Celine!!
Wij stappen zo in de auto voor de bijna 2,5 uur reis om Sam en Max op de halen!

[ [url=m/gLlL4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben ze de reis overleefd?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:55

De reis ging echt zeer boven verwachting goed! Nu had ik me ook wel erop voorbereid dat ze alles zouden onder spugen poepen en plassen O:)
Af en toe een miauw, verder niets!! Thuis de ene gelijk op onderzoek uit, de ander heeft wel even geduurd voordat die dapper genoeg was om de kamer te verkennen.
Morgen kennis laten maken met de honden, en de honden met hun.... Dat wordt nog wat :=
Maar ze zijn echt schattig!
Afbeelding
Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:08

Afbeelding
<3 <3 <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:12

Leukleuk!! *\o/* Fijn dat het goed is gegaan, nu lekker de boel verkennen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:10

Afbeelding
<3 Schattige Sam.
Erg benieuwd hoe zijn vacht gaat worden!

En Max hoort ondanks zijn 75% Maine coon bloed hier echt niet thuis in dit topic qua vacht :

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:43

Leuk zijn ze Wendy. Bij Sam zie je wel wat langere haartjes, ook heel benieuwd

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:44

Wat een schatjes Wendy! Hoe is de introductie met de honden gegaan?

@Jis_ Ik las je berichtje dat Horus een meisje is :') moest er een beetje om lachen :o
Hoe gaat het met haar?

@Roosch Kittenbrokjes vind hij inderdaad vast niet erg, onze htk kater is er ook dol op maar hij was 300 gram aangekomen in 2 weken tijd. Elke keer rende hij de "kittenkamer" in om woest alle kittenbrokjes te eten. Niet helemaal de bedoeling. Nu hebben we steeds de deur dicht of halen we het voerbakje weg. Tot grote frustratie van hem :=

Had al even geen update meer gegeven, wel steeds mee gelezen :)
Lux lijkt kracht terug te krijgen in zijn pootje. Eerst lukte het nog net om op de bank te springen, nu springt hij op tafel en zelfs de hoge vensterbank bij onze kachel is hem gelukt. We hadden hem even 2 weken rust gegeven om te kijken hoe hij zelf ging herstellen. Hij hinkt nog ietsje.
Komende donderdag gaan we naar Utrecht voor een second opion (op aanraden van eigen DA). Ben heel benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
Verder doen ze het beiden ontzettend goed, groeien hard! Liz is alleen nog altijd niet zo'n knuffelkont. Soms springt ze op mijn schoot en schreewt ze als een gremlin (ja zo'n hoofd trekt ze ook :)) ) om aandacht te vragen. Maar echt op schoot zitten dat lijkt ze niet te snappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:45

Dank jullie wel!! Gaat langzaam maar zeker steeds beter met de honden. Liggen al samen op de bank te slapen, honden aan de ene kant en de katten aan de ander.
Gister waren ze 12 weken en 1 dag, en mochten ze voor hun tweede enting. Zijn weer helemaal goed gekeurd, en Sam de lang harige woog precies 2kg! Over een maandje mogen ze onder het mes om hun balletjes in te leveren :D

Benieuwd wat Utrecht gaat zeggen Cleo!! Ze zijn beide prachtig!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:55

Mooie mannen Cleo. <3 Heeft de Da het trouwens nog over de heupen gehad? Las gister toevallig dat HD en PL vaak samen gaan, dit ging specifiek over de Maine Coon, succes in Utrecht.

Ja Horus een meisje was even een verrassing. :') Gaat goed met haar, volgende week maandag laatste bezoekje en de week er op mogen we haar ophalen. Ze krijgt volgende week donderdag met 13 weken haar 2e enting, fokker had dat nestje een week verschoven zodat ze een nest 1 week jonger tegelijk mee kon nemen naar de DA.

Beetje nesteldrang nu, :D laatste dingetjes regelen, huis kitten veilig maken en eten en speelgoed inslaan. Kattenbak (peewee) staat er al sinds kerst. Wij zijn er zo goed als klaar voor. Ben zooo benieuwd hoe de honden het gaan vinden. Kan de keuken in ieder geval afsluiten dan kan de uk daar straks eerst zonder honden in haar nek rond kijken. Ze groeit wel de eerste weken op met een hondje dus ze kent het wel.

Waren jouw honden al katten gewend Wendy?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:33

Och wat spannend die laatste weken Jis!! Hebben jullie al een kat of komt ze alleen te zitten?

Nee, de honden waren nog geen katten gewend en de katten nog geen honden. Flinke uitdaging dus :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:27

Leuk dat ze dan al vrij snel tegelijk van de bank gebruik maken.

Jaaa gaat hard nu! *\o/* Ze komt als enige kat te zitten, ga het wel in de gaten houden of ze wat gaat missen, hoop dat ik het juiste karaktertje gekozen heb. Het leuk gaat hebben met de honden en ik ben heel veel thuis. Anders komt er wel een Maine Coon (herplaatser) bij.

Heb bij de fokker een filmpje gezien van hun hondje die een balletje aan een touwtje vast hielt en de paar kittens met dat balletje speelde, echt zo'n schattig gezicht was dat.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:09

Best lastig een foto maken met een kat in je nek, maar voor het idee:
Afbeelding

De hele groep bij elkaar, 3 honden 2 katten.

Zoals je ziet nog wel 1 aan de riem voor de zekerheid. Die is buiten erg fel op katten, dus ben ik iets voorzichtiger mee.

Mooi dat je nu al open staat voor het idee van een tweede erbij Jis. Ben zelf van mening dat honden en katten (en een bult meer dieren) niet alleen gehouden moeten worden. Ze hebben zo ontzettend veel aan een soortgenoot.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:57

Ziet er wel relaxed uit. <3

Mee eens, wel zijn er gevallen, kat/hond, die het prima alleen doen denk ik. Heb van de 8 honden die ik gehad heb 1 gehad die ook nooit alleen is geweest maar duidelijk wel prima had gevonden als hij enig "kind" was geweest. Heb nu een setje honden die zo'n goede match zijn. Heel leuk....wij zetten het toch allemaal maar naar inschatting en/of goede hoop bij elkaar.

Heb me goed ingelezen en kwam ook nog aardig wat verhalen tegen van katten die samen als kitten kwamen maar geen klik hadden of elkaar zelfs niet mochten, daar kunnen ook aardig wat nadelen aan zitten, zeker als het binnen katten zijn. Je doet ook niet snel 1tje weer weg....Verwante katten gaan wel sneller goed samen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:19

Dat ziet er best relaxed uit hoor Wendy! Gezellig zo op de bank :D

@Jis_ Wij hadden al een htk kater (poes helaas in laten slapen v\d zomer) en op zich gaat dat best goed. Hij moest natuurlijk even wennen. Maar ligt met Liz wel leuk te slapen. (het is een poes en een kater trouwens := )
Lux is duidelijk wat dominanter, maar ze geven elkaar de ruimte dus dat is fijn op te zien. Behalve vanavond.. toen lag Mo bovenin het meubel op "zijn" plekje en ging Lux er gewoon vol bovenop liggen. Was even ruzie, maar 2 tellen later moesten ze elkaar wassen.

Onze htk was vanmiddag even kwijt.. partner deed de achterdeur open en de buurkat liep ook in de tuin. Had hij niet gezien dus hij schoot er vandoor de boesboes in. Ruim een uur later hoorde ik hem ineens zielig mauwen vanuit de tuin van de buren. Toch maar even roepen en daar kwam meneer aan hoor.
Schijterd.. _-:(
Was al 2 keer rond gefietst en onderuit gegaan, dus stond met een modderbroek en zand in m'n schoenen weer binnen. Was blij dat hij er weer was :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:05

:= ohh wel op de weg blijven letten. Gelukkig weer gevonden.

Poes en kater is vaak wel een goede combi. Die combi wil ik het liefst ook als er nog 1 bij komt.

Heb in eerste instantie veel gekeken naar herplaats Coon's, aardig wat die niet konden met andere katten viel me op. Nog meer niet met honden, Heb een zachtaardige drukke Sheltie (een een nog zachtaardigere hele rustige Collie? mix) en wil niet dat die onder de voet wordt gelopen door een bijna net zo zware Coon. Toen besloten voor een kitten te gaan. Horus is 1 van de zachtere kittens, speelt ook graag alleen en is erg mensgericht, denk dat we een goede keus hebben gemaakt. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:57

Pfoeh.. ik weet het niet meer.

Misschien hebben jullie nog tips?

Tom onze oude asiel kat heeft een dusdanige virale infectie opgelopen dat hij niet meer wil eten en drinken.
We zijn nu al vanaf vrijdag af en aan naar de dierenarts aan het gaan met hem.
Hij drinkt en eet niets meer.

Bij de dierenarts krijgt hij een infuus om wat vocht binnen te krijgen.
Ze zeggen hij moet het uitzieken.

Ik ben echt heel bang dat hij dit niet red.
Ik krijg er zelfs geen sardientje in.... Hij wil echt niet.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:08

Vraag om blikjes A/D die kan je oplossen met water en dan met een spuitje in zijn bek spuiten.
Doordat hij niets kan ruiken wil hij ook niet eten dus moet je dwangvoederen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:15

gaby12 schreef:
Vraag om blikjes A/D die kan je oplossen met water en dan met een spuitje in zijn bek spuiten.
Doordat hij niets kan ruiken wil hij ook niet eten dus moet je dwangvoederen.

Dat hebben we geprobeerd, maar hij spuugt alles uit en verslikt zich waardoor er een kans is op longontsteking.

Ik zit nu op mijn werk en mijn moeder belde net, Tommy word zo opgenomen en moet even bij de dierenarts blijven.
Ik hoop echt dat hij snel een beetje opknapt