Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:54

Wat wil je oefenen met die plank?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:08

Wil de raakvlakken ermee blijven oefenen.. en omdat hij ook kantelt kunnen we dat bewegende van de wip ook meer oefenen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:33

KarinW86 schreef:
Kreeg vandaag mail terug, mag debutanten lopen met Guusje 26e.. Kijken hoe dat gaat, of ze dan weer wat meer vertrouwen krijgt tijdens te wedstrijd.. zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over spannende onderdelen..

Oo das idd wel fijn! Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

KarinW86 schreef:
Heb nog niet de plank gevonden die ik eerder in een advertentie had gezien, maar misschien ga ik dan wel gewoon voor deze
https://www.animalproducts.nl/product/trainingsplank/

Lees net dat iemand daar gaat bestellen in Engeland of waar het vandaan komt
Maar hou het toch maar bij deze denk ik..

Is zowat het zelfde toch?

Denk idd voor een hond die het kantelpunt eng vind best fijn idee om te trainen. Als die bang is voor de klap op het eind heb je er minder aan.

Wij hebben vanmorgen lekker een uurtje gewandeld. Vanmiddag 38 km gemountainbiked (?) en morgen weer lekker wandelen.
Ben niet perse bezig met afvallen maar wel beetje opletten en iets meer bewegen naast de honden. Wandel natuurlijk wel veel maar ga nu moet vrienden mountainbiken en das echt super leuk.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:37

Zo lekker sportief bezig geweest!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:37

Ja planken lijken erg op elkaar.
Denk dat ik er toch 1 ga aanschaffen, gewoon voor thuis lekker te oefenen ook..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:14

Het is iig mooie plank, goed vergelijkbaar met raakvlak iig. En idd beweging kunnen dan ook een beetje oefenen.

JJ, jij hebt je beweging iig wel gehad vandaag ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:28

Helaas heb ik vorig weekend mijn enkelband gesloopt en is het voor mij een beetje rustig aan doen. Hopelijk ben ik over 2 weken voldoende fit om vol te lopen op de WAO selecties maar ik betwijfel het heel ernstig.
Gelukkig gaat Blekz wel langzaam weer beter! Gisteren voor het eerst weer op 60 gesprongen en vandaag geen reactie gezien. Hopelijk hebben we in 2025 eindelijk eens een blessurevrij jaar....

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:48

Karin wat fijn dat je BM mag meedoen!
Mooie plank om te oefenen, als goed is weet dan zeker dat het een goed merk is ipv als je er 1 uit Engeland had besteld en er is wat mis mee dan is het een hoop gedoe.

Shaya hopelijk voelt Nero zich weer wat beter.

Fannetje voor ons geen carnavalswedstrijd. De dag erna hopelijk Run for fun als we erbij zitten met inschrijven.

Machie hopelijk lukt om genoeg geheeld te zijn voor de WAO selecties. Dat is altijd een belangrijke wedstrijd voor de hogere graad lopers volgens mij?

Doen jullie weleens een workshop op vreemd terrein en een wedstrijd in 1 weekend?
Hoe fit zijn ze dan nog als de wedstrijd de dag na de workshop is? Ik zie de laatste tijd regelmatig een leuke workshop op zaterdag maar dan vaak een wedstrijd de dag erna. Een wedstrijd is voor haar al best vermoeiend en dan nog de dag ervoor een workshop ik twijfel of ze dat wel trekt.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:33

@machie beterschap!

@natasja
Ja daarom dacht ik ook om gewoon maar uit Nederland te bestellen

Wij doen het niet vaak workshop en wedstrijd, voor Guusje is dat iets te veel.. met het poedel weekend wel gedaan

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:06

WAO is een van de WK’s die er zijn. Ik vind dat altijd een heel gaaf toernooi :)

Ik doe/deed regelmatig 2 dingen in 1 weekend. Het ligt een beetje aan je hond of het wel of niet kan. De mijne zijn niet perse moe na een wedstrijddag. Na een seminar wel, maar dan is er nog de nodige tijd om uit te rusten want seminars duren eigenlijk nooit de hele dag.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:38

Vandaag toch kunnen starten bij de clubmatch. Nero liep strak en super goed. Toch 2x een dk maar wel heel tevreden over hoe hij gelopen heeft!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:51

Fijn!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:53

Vanmorgen hadden wij met een groep een grote wandeling.
Jinn en Jaxx hebben het super gedaan. Simba mocht natuurlijk niet mee ivm zn pootje.

Afbeelding

Badjas van Jaxx is te groot. Is een oude van Jesda (mijn oude Herder) maar kan niemand vinden die hem kleiner kan maken en ik zelf kan dat ook niet xD
Afbeelding

Simba mocht natuurlijk niet mee. Jinn en Jaxx lekker moe gerend en Simba lekker wakker
Afbeelding

--

Aankomende week beginnen de lessen behendigheid weer maar ben bang voor ons veld. Veel regen vandaag en natuurlijk sneeuw dus ben bang dat het erg glad is en dan doen we sws geen les geven

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:46

4,81 km?
Is dat een grote wandeling?
Hier doen zelfs de Chihuahuatjes dat als klein rondje :')

Qua badjas zou ik gewoon een nieuwe bestellen in zijn maat. De kosten om het te laten verstellen zullen bijna even hoog zijn als gewoon een nieuwe

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:38

Little_Gift schreef:
4,81 km?
Is dat een grote wandeling?
Hier doen zelfs de Chihuahuatjes dat als klein rondje :')

Qua badjas zou ik gewoon een nieuwe bestellen in zijn maat. De kosten om het te laten verstellen zullen bijna even hoog zijn als gewoon een nieuwe

Met 30 honden en 45 mensen is dat een grote wandeling. Je loopt mega langzaam want niet iedereen loopt even door. Qua afstand zeker niet. Had ik er misschien even bij moeten zeggen xD

Ja, maar wat zijn fijne badjassen. Die dry-up zijn goed toch?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:51

Gewoon dezelfde badjas als je nu hebt?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:44

Machie, dat is balen zeg! Hopelijk kun je enigzins lopen met de selectie, maar normaal ben je minimaal 6-8 weken onderweg als er echt een scheurtje in de band zit. Als het "alleen " wat verrekt is, zou je met 3 weken misschien wel wat kunnen, maar zou hem dan wel goed in laten tapen.

Natasja, ja ik doe wel workshops en/of wedstrijden combineren in een weekend, soms zijn ze wat mooier, maar soms zie je dan ook ineens groeien zo'n weekend.

Lekker gewandeld dus JJ en qua badjassen zijn er zoveel soorten, de meeste zijn prima. Dry up is prima, ik heb zelf een chillcoat dacht ik.

LG, 4,8km is geen klein rondje, is voor ons meestal een uurtje wandelen. Klein rondje is bij ons 15-20 minuten of zo. Maar ik zie dat ze ruim 2 uur erover gedaan hebben, dus ik gok dat er veel gespeeld is onderweg.

Shaya, fijn dat je toch kon starten en fijn hebt gelopen.

Wij zijn vandaag naar Someren geweest, het was gelukkig in de manege, maar men wat een regen viel er. Pixy liep het 1e rondje fijn, maar had 1 raakvlak fout en de finish lat. 2e rondje was foutloos, prachtige running op de kattenloop, alleen bij sprong 3 ging ze even naar de lattenlegger ( die had ze het 1e rondje al gezien en moest blijkbaar bekeken worden), verder foutloos. 1e rondje 4e en 2e rondje 2e, van de 16 starts dacht ik. Alle klassen werden bij elkaar gerekend, er waren wat weinig s/m starts. Daarna met Roetsj een rondje piekenrace gedaan voor de lol, lekker met bal, dus niet voor de prijzen meegedaan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:53

Mooie resultaten hoor!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:20

Little_Gift schreef:

Weet niet meer welke dat is en waar die vandaan komt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:46

JesdaJinn schreef:
Little_Gift schreef:

Weet niet meer welke dat is en waar die vandaan komt

Dat maakt het inderdaad moeilijker dan maar ik zou gewoon eens googlen op badjas hond ofzo... Er zijn er ontzettend veel... Ik las ook iets over dat kramer er ook ene zou hebben die stukken goedkoper is dan dry up maar even goed werkt, weet niet meer waar ik dat las maar het was hier op bokt alleszins.... Misschien in het puppytopic of fokkerstopic...

Fannetje, nou ja 4,80 km is hier echt ons kleine rondje. Daar doe ik met de Chihuahuatjes ongeveer een 45 minuten over.
Onze grote ronde is minstens 8,5 km maar vaker 11,50 km en dan doen we daar ongeveer 1,5 tot 2u over...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:50

Heb dat idd ook voorbij zien komen en ken iemand die ze heeft en ik vond ze vrij dun voelen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:52

fannetje schreef:
Machie, dat is balen zeg! Hopelijk kun je enigzins lopen met de selectie, maar normaal ben je minimaal 6-8 weken onderweg als er echt een scheurtje in de band zit. Als het "alleen " wat verrekt is, zou je met 3 weken misschien wel wat kunnen, maar zou hem dan wel goed in laten tapen.

Natasja, ja ik doe wel workshops en/of wedstrijden combineren in een weekend, soms zijn ze wat mooier, maar soms zie je dan ook ineens groeien zo'n weekend.

Lekker gewandeld dus JJ en qua badjassen zijn er zoveel soorten, de meeste zijn prima. Dry up is prima, ik heb zelf een chillcoat dacht ik.

LG, 4,8km is geen klein rondje, is voor ons meestal een uurtje wandelen. Klein rondje is bij ons 15-20 minuten of zo. Maar ik zie dat ze ruim 2 uur erover gedaan hebben, dus ik gok dat er veel gespeeld is onderweg.

Shaya, fijn dat je toch kon starten en fijn hebt gelopen.

Wij zijn vandaag naar Someren geweest, het was gelukkig in de manege, maar men wat een regen viel er. Pixy liep het 1e rondje fijn, maar had 1 raakvlak fout en de finish lat. 2e rondje was foutloos, prachtige running op de kattenloop, alleen bij sprong 3 ging ze even naar de lattenlegger ( die had ze het 1e rondje al gezien en moest blijkbaar bekeken worden), verder foutloos. 1e rondje 4e en 2e rondje 2e, van de 16 starts dacht ik. Alle klassen werden bij elkaar gerekend, er waren wat weinig s/m starts. Daarna met Roetsj een rondje piekenrace gedaan voor de lol, lekker met bal, dus niet voor de prijzen meegedaan.

Had deze reactie helemaal niet gezien.
Klopt. 2 uur doen over 4.8 km is mega langzaam. Er is idd vaak gestopt. Lekker gespeeld dus vandaar zo'n lange tijd

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:04

LG, dan heb jij vast langere benen als ik heb ;) voor 6km per uur wandelen is het voor mij flink doorstappen, wat .et de huidige staat van de paden hier, mij echt niet lukt. Daar heb ik gewoon te korte pootjes voor, denk >;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:08

Maar het maakt toch ook niet uit. Al doe je 5 uur over 5 km. Als het een fijne wandeling was dan is het toch prima.
Ik heb me iig vermaakt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:27

Afbeelding
Afbeelding
Mijne komen van the dog store echt heel fijn! Ik heb er 10 voor ieder hond 3 en eentje reserve.

Wat een weer zeg bah bah. Ik wil niet weten hoe ons veld erbij ligt gelukkig hebben we nog 2 weken.

Hoe gaat het nu met Simba?

Fannetje netjes hoor. Wij hopen op een wedstrijd waarbij we op de lijst staan ipv dk. Is tot nu toe pas 2x gelukt.
We hebben toch een aantal kleine wedstrijden ingeschreven kijken of Mila mee loopt met mijn wedstrijd maatje. Zelf ga ik heel voorzichtig beginnen met conditie opbouwen. Ik heb nu medicatie voor mijn hart dus hoop dat ik weer rustig kan opbouwen.