Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:Ik ben opgegroeid met een Tervurense herder & golden retrievers. Toen een hele tijd niets en toen kwam de Border Collie in ons leven en daar ben ik bij blijven hangen. Heb overwogen, toen onze Luna overleed, of ik naar een anders ras moest kijken. Maar kwam keer op keer op de Border collie uit. Dus zodoende.
kiwiwitje schreef:Hier is t vrij makkelijk; ik wil veel hond maar wel in een klein jasje. Makkelijk trainbaar maar wel “stoer”. En ik wil absoluut een korthaar en maar een enkele vacht.
Een sbt voldoet voor ons daarin perfect.
Kaus schreef:Ik heb opgegroeid met straathonden. Twee van Aruba waar mijn ouders destijds woonden die mee gegaan zijn naar Nederland. Daarna Floyd uit Bulgarije. Ik was toen eigenlijk altijd al fan van behendigheid, schapendrijven, frisbee etc. Mijn beste vriendin had een border collie en mijn buren ook. Daar heb ik toen enorm veel mee getraind en gelopen.
Mijn ma wilde alleen absoluut geen border collie en zodoende ben ik verder gaan zoeken naar andere rassen en kwam ik de cattle dog en de kelpie tegenToen kwam ik er ook achter dat die mij veel meer lagen dan een border en ik zal ook niet snel meer een border overwegen nu ik deze twee rassen ken.
Ik wil altijd wel een cattle en kelpie houden. Zijn echt mijn rassen. Maar er komt hier ook zeker ooit een Borzoi en heb mijn oog ook wel op wat andere rassen maar weet niet of dat het écht is.
Skippy01 schreef:xDenies schreef:Ik ben opgegroeid met een Tervurense herder & golden retrievers. Toen een hele tijd niets en toen kwam de Border Collie in ons leven en daar ben ik bij blijven hangen. Heb overwogen, toen onze Luna overleed, of ik naar een anders ras moest kijken. Maar kwam keer op keer op de Border collie uit. Dus zodoende.
Ik vind dat altijd echt wel knap, als je vol overtuiging voor hetzelfde kiest steeds. Ik vind écht veel leuk, dus ik zou ook van alles wel willen qua rassen
xDenies schreef:Ach, hetzelfde karakter heb ik ook in mijn paard(Quarter Horse), dus het zit goedIk vind niet iedere hond/ras leuk dus dat scheelt
Soms best lastig in de winkel als een collega helemaal hoteldebotel over een hond doet en ik daar dan heel awkward 'enthousiast' sta te doen.
Vooral de rassen die je niet zo vaak tegen komt, daar kan ik dan wel enthousiast over doen. Toen er een cattle dog pup in de winkel kwam was dat ontzettend leuk en heb een leuk gesprek met de eigenaresse gehad. Met BC eigenaren heb ik ook veel sneller een praatje. Meerdere eigenaren die ook echt speciaal voor me langs kwamen om even de pup te showen
xDenies schreef:Heerlijk dat we allemaal zo lekker verschillend zijnWat een saaie wereld zouden we anders hebben.
xDenies schreef:Ik zou juist die dikke lompe haflinger weer veel leuker vinden
xDenies schreef:Ik denk dat we dan op iets anders doelen. Mijn merrie is verre van nerveus. Heb er maanden niet op gereden en kan opstappen en wegrijden. Ik vind mijn Border Collies ook niet nerveus, al krijgt het ras al snel die stempel.
Skippy01 schreef:kiwiwitje schreef:Hier is t vrij makkelijk; ik wil veel hond maar wel in een klein jasje. Makkelijk trainbaar maar wel “stoer”. En ik wil absoluut een korthaar en maar een enkele vacht.
Een sbt voldoet voor ons daarin perfect.
Ik heb nu natuurlijk mijn pod-mix, maar ik schakel écht rustig per dag tussen 'owwww, een whippet, écht een whippet' naar 'oehh, lakeland terrier, óók leuk!' en dan zo via de bretonse spaniel weer terug zeg maar