Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:15

Super gaaf melody!

Had t gister al gevraagd maar jullie ervaring met een cavia die in blinde paniek is en keihard door het hok rent? Ben er gister flink van geschrokken. Heb de verdieping er nu even uit gehaald want hij springt er dan af enz en ben bang dat het z’n dood wordt. Nu was het altijd al een wat schuchter diertje maar zo? Hij schrikt ineens van de gekste dingen :( daarna zit ie wel weer lekker te eten of dat er niks aan de hand is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:18

Misschien mankeert ie iets aan zijn ogen en merkt ie dingen pas later op én schrikt er dan dus extreem van.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:19

Kan het zijn dat hij iets engs mee heeft gemaakt en nu op een bepaald geluid reageert? Nibbit heeft een keer in een vakantie een weekje in een kamer gelogeerd waar veel vogels zaten, daarna was ze echt enorm gestrest. Ze vond het geluid van die vogels blijkbaar heel erg eng, terwijl Mitchy er totaal niet op reageerde. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voordat dat helemaal over was..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:20

DubbelDun schreef:
Misschien mankeert ie iets aan zijn ogen en merkt ie dingen pas later op én schrikt er dan dus extreem van.

Hmm ga ik vanmiddag even naar kijken als ik weer thuis ben. Zo zielig, Henk raakte er zelfs door van slag.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:21

melody7 schreef:
Kan het zijn dat hij iets engs mee heeft gemaakt en nu op een bepaald geluid reageert? Nibbit heeft een keer in een vakantie een weekje in een kamer gelogeerd waar veel vogels zaten, daarna was ze echt enorm gestrest. Ze vond het geluid van die vogels blijkbaar heel erg eng, terwijl Mitchy er totaal niet op reageerde. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voordat dat helemaal over was..

Ik heb geen flauw idee, ik stond bij het hok te kijken en ineens schrok ie. Verder geen rare dingen we kwamen terug van uit eten dus dan zou d’r iets moeten zijn gebeurd buiten toen we niet thuis waren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:33

Een gek voorbeeld... als je bij een restaurant gegeten hebt waar ze op 'open vuur' het vlees braden kún je rooklucht aan je kleding hebben. Deze brandlucht kán bij een cavia logisch voor een heftige vluchtreactie zorgen...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:46

Ik heb hier ook eens een cavia helemaal in paniek gehad. Toen bleek de kat van de buren bij ons in huis te zitten. Waarschijnlijk had die bij het hok cavia's zitten pesten.
En toen ik binnen kwam was de kat in paniek naar onze zolder gerend. Dus het duurde even voordat ik doorhad wat er allemaal aan de hand was.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:58

Die filmpjes van jou zijn ook geweldig Melody!

Welke ik ook tof zijn, zijn de filmpjes van Carmy en Clair. Geniaal 2 cavia's die elke keer de slechterik weer verslaan :)) in hun Guinneacopter etc. Haha

Och wat sneu Marjan! :(:)
Ewok was ook altijd bangig, maar die heeft haar soortgenootjes gepakt zien worden door een hond. Nu kruipt ze steeds meer uit haar schulp. Maar zodra ze uit de kooi is, is ze wel relaxed :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:00

Wat sneu Marjan, hoop dat je er achter komt wat hem triggert

Gatsie Nientsje dan snap ik wel dat ze wat bang is

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:07

Jaa echt heel sneu. Daarom heb ik haar toen gekregen. Haar vorige baasje die vondt het zo verschrikkelijk... Ewok was de laatste die over was en ik had Herman nog maar net. Dus toen vroeg ze of ik haar een liefdevol plekje wilde geven, want dat verdient ze.

Het klikte meteen tussen die twee dus het was een heel erg makkelijk besluit voor mij en haar vorige baasje.

Zij is blij dat Ewok nu gelukkig is en ik ben blij met Ewok. Dus win-win :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:17

Een succes verhaal dus! En ze ziet er ook enorm schattig uit ook

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:25

Jaaa ze is zo cute <3
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:17

Heerlijk bekkie! Zo de dierenarts bellen pfft geen zin in

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:41

:(:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:41

Die kraaloogjes <3

@Melody7 ik heb Naila gereserveerd, een van de zeugjes die jullie hebben overgenomen afgelopen weekend :))
Zij is dan ook meteen de hekkensluiter van het groepje

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:51

Ewok en Herman zijn zo'n leuk duo!

Wat leuk!! Die is uit hetzelfde groepje als Nani :D

Ik ga vrijdag bij haar kijken en als de baby's er zijn nog een keer. Ben zo benieuwd <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:55

Oohh heerlijk dat jonge grut <3

Ik mag er nog steeds maar 2 :+

Oefgh ik heb morgenavond een date := alstie durft te komen hihi <<)
Hij vind mijn caafs iig helemaal te lief en schattig. Dus dan heb je al een streepje voor :))

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:56

Ik had vannacht juist een mijlpaal. Geef ze altijd wat brokjes en hooi als ik uit werk kom en op vrije dagen voor het slapen beide 1 handje. En vannacht zaten ze dus al helemaal klaar bij hun voerbak om daarna aan te vallen en dacht doe weer is een poging tot aaien meestal schieten ze weg als er een hand op hun af komt tenzij die eten vast heeft. Dus heel rustig en ja hoor kon suzie aaien op haar hoofdje en achter dr oren maar niet te ver naar achter dan schrok ze weer. En toen werd amber ook nieuwsgierig en hongerig dus kwam mee eten zat al toe te kijken. Dus poging haar ook aaien eerste 2 keer schrok ze maar kwam wel steeds terug. Dus weer eerst suzie aaien en toen door naar amber en ja hoor ze bleef zitten en ze genoten er ook nog van.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:00

Wat lief Roosje <3

Herman gaat er soms ook helemaal voor liggen :)) maar ook hij heeft niet altijd zin en miept nog wel eens snel weg :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:01

melody7 schreef:
Ewok en Herman zijn zo'n leuk duo!

Wat leuk!! Die is uit hetzelfde groepje als Nani :D

Ik ga vrijdag bij haar kijken en als de baby's er zijn nog een keer. Ben zo benieuwd <3

Ja Nani was ook mega leuk. Ik las het berichtje en mijn oog viel meteen op Naila, maar ik zou eigenlijk geen cavias meer bij nemen. Maar ze bleef rondspoken in mijn gedachte en ze was nog beschikbaar dus waarom niet :o
Kun je fotos van haar maken, er is er maar een van haar en ben wel benieuwd hoe ze er helemaal uitziet :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:11

Naila <3
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:14

Ooohhhh die is lieeeeefff <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:16

Spannend Nientsje! Een cavialiefhebber is een grooot pluspunt. Mocht het wat worden mag je er dan misschien wel meer :+ :))

Wat goed Roosje!

Sanso, ik wilde mijn camera al meenemen voor wat extra foto's van Nani. Ik ga proberen om ook aan foto's van Naila te denken :D Ik loop helaas nog niet echt stage (vorige week wel een keer, maar had er toch veel meer last van dan verwacht), dus ik maak nu niet zo vaak foto's in de opvang. Naila is ook heel knap! Ik vond nog een andere heel leuk, Nanda. Maar Nani springt er voor mij echt uit. Ze sprak me meteem enorm aan en elke keer als ik de foto zie vind ik haar nog leuker <3

Is van Naila al zeker of ze drachtig is?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:34

Haha precies :)) nouja liefhebber, hij houdt van dieren :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:38

Dan gaat dat vanzelf. Cavia's zijn onweerstaanbaar 8-) :+