Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:53

Volgens mij is de Shiba een hond die bij maar héél weinig mensen past. Het is jammer dat ze zo populair zijn geworden door Hachi en de memes. Want makkelijke honden zijn het niet. :7

Al geef je mij geld toe, komt er hier geen Shiba in _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:57

Ja, de Japanners hebben als roepwoord sushi en de Griek souvlaki. Hun naam en hier gebruik je zo vaak, dus zijn we een ander woord gaan bedenken als commando.

Wilde voor satan eerst bosintang als roepwoord, maar dit werd door de hondentrainer als wreed gezien :') ( is een gerecht met hondenvlees... )

Nee ze zijn echt heel lief hoor. Ben ook super trots op hoe goed die twee het doen, maar soms wil je ze achter het behang plakken als ze weer eens bezig zijn met hun stembanden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 23:02

Het is wel creatief bedacht Sushi en Souvlaki(thnx nu heb ik honger..)!
Bosintang roept ook niet lekker.. :+

Hier zijn de honden eigenlijk heel makkelijk. Zeker vergeleken met Dexter(kat..). Dat is echt Terror Jaap. Momenteel is ie echt heel erg. Kregen vandaag voer binnen, komt Bas met 1 zak brok naar de opslag, naar mij toe en laat die zien, Dex had hem gewoon open gemaakt.. :O Heeft ie alle voerzakken veiliggesteld, is hij dus aan het gratis zakje met kipreepjes begonnen. Super stevig plastic, heb altijd een schaar nodig om die zakjes open te krijgen. Dex heeft een behoorlijk gat in geknaagd. Probeert deuren open te trekken.. Springt steeds op t aanrecht. Jat eten. Slaat ook gewoon als wij zitten te eten. Etterbak.
Laten we het er op houden dat ie dit soort gedrag wel vaker heeft. Zijn fases.. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:11

oh wat een kattenstreken :')

kwam gisteren onze oude buurman tegen en die vroeg meteen of onze shiba nog leefde. Na een bevestiging bleef hij maar al haar kattenstreken opnoemen. we delen een balkon met onze buren en hier zit een hekje tussen. Vroeger sprong ze er geregeld overheen en ging dan uit de eetbak van de buurhond eten. Niemand die het wist... Totdat ze een kind kregen en een babycamera op die kamer hadden. Zagen ze iedere keer satan door de kamer lopen. Ze is ook ooit uit het raam gesprongen van de eerste etage.... Dus ze is op haar oude dag nog lekker rustig geworden.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:18

Oooh die griek!! <3
Wat een leukerd zeg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 23:21

StonedRomy schreef:
oh wat een kattenstreken :')

kwam gisteren onze oude buurman tegen en die vroeg meteen of onze shiba nog leefde. Na een bevestiging bleef hij maar al haar kattenstreken opnoemen. we delen een balkon met onze buren en hier zit een hekje tussen. Vroeger sprong ze er geregeld overheen en ging dan uit de eetbak van de buurhond eten. Niemand die het wist... Totdat ze een kind kregen en een babycamera op die kamer hadden. Zagen ze iedere keer satan door de kamer lopen. Ze is ook ooit uit het raam gesprongen van de eerste etage.... Dus ze is op haar oude dag nog lekker rustig geworden.

Hahahaha slim is ze wel! _/-\o_

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:53

SR: ik moet wel heel hard lachen om Satan hoor _O- Maar kan me ook voorstellen dat je af en toe denkt, nu even normaal graag ~~}>
Kaus, ik hoop dat je huis u echt vlooi-vrij is, je bent toch hopelijk wel even gaan wandelen na het inspuiten, want dat is beter voor je en voor je honden.
Kiwiwitje, lekker dan zo'n kat, alles achter slot en grendel dus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:13

Ja echt wel hoor Fannetje. Maar hij doet momenteel ook zn best om deuren open te krijgen. Gelukkig is ie nog te dom om het bij de deurklink te proberen.. _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:41

Neela heeft weer een productieve middag gehad. Ik vind het nooit erg datzesloopt maar ik ben altijd zo bang dat ze het opeet.

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 03:25

Fannetje, inderdaad even op avontuur naar buiten geweest voor een tijdje. Ze hebben de hele dag niet gekrabt dus we lijken er vanaf te zijn :D

Amanda, _O- Leuk zo'n hond... Hier hadden we die ook. Uiteindelijk twee keer mee naar de dierenarts geweest om te laten overgeven. Één keer medicijnen gegeten (uit een dicht kastje!) En één keer een heel brood, twee pizza's, paar kilo voer, stukken deken en dekbed, sokken en nog veel meer. Woonde toen in een studio dus kon ook niks afsluiten. In de bench krijste hij alles bij elkaar. Uiteindelijk toen óf oppas of niet weg gaan gedaan. Nu voorbij gelukkig. Wat een hel was dat.

Zijn wondjes door spelen normaal? Dundy en Dexter spelen echt ruig. Hele plukken haar vliegen door het rond en ze hangen letterlijk in elkaar met hun bek. Maar er wordt eigenlijk nauwelijks gepiept en als ik ze uit elkaar wil halen omdat ik vermoed dat het te ver gaat gaan ze weer buigen en uitdagen. Ze lijken het allebei leuk te vinden. Gaat niet om open wondjes. Gewoon lichte korstjes op wangen, rond ogen en kruis.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:59

Kaus, tja wondjes door ruig spelen kan gewoon, zolang het maar bij schampschotjes blijft en niet door en door gaat. Het zijn natuurlijk allebei fanatieke hondjes, dus kan me voorstellen dat dat hard kan gaan.
Amanda, daar wordt je niet blij van, zou zolang die sloopt, niets met vulling geven. Ook even uit proberen te vogelen waarom die sloopt, dan kun je het misschien gaan oplossen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:16

Ik ben gisteren voor het eerst gaan kijken en wat is het toch een leuk dametje <3

Als ze zo slopen zou ik alleen dit soort speelgoed geven als ik er bij ben en anders weg halen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:20

Heb je ook foto's Diandra? O:)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:51

inmiddels wel, moest ze nog ontvangen.

Afbeelding

Afbeelding
samen met mams, die is echt super lief. kwam me helemaal aflebberen en alles mocht (al hield ze het wel goed in de gaten)

roepnaam word "Elin".

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:23

Wat een dotje! Een red merle denk ik?
Hoe oud is ze nu?
En al heerlijk kunnen knuffelen, dat hoop ik de volgende keer te kunnen doen ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:25

Schattig Diandra! Ook echt de mooiste kleur imo.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:40

Ja is inderdaad een redmerle teefje, ze is nu twee weken.

Kleur maakte me nu eigenlijk niet uit maar stiekem is dit ook wel mijn favoriet. Heb hier al een redmerle reu rondlopen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:47

Ik vind de merle kleuren ook het mooist en dan maakt een red of blue me eigenlijk niet zoveel uit.
Ik wil er over een jaar of 2 een 2e hond bij en ben er nog niet uit of het dan een aussi wordt (merle) of toch een 2e flatcoat. Ach dat zien we wel tegen die tijd ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 17:06

Wat schattig Diandra!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:56

Ik vind red echt prachtig <3 Maar tri stiekem mooier dan merle. Al hangt dat ook af van hoe de merle verdeeld is. Hoe oud zijn de pups nu?

Wij hebben vandaag een fotoshoot gedaan met Dexter van twee vriend en. Dexter vond het prachtig. Die hij had de tijd van zn leven :D Nu wachten op de foto's.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:22

Kaus schreef:
Ik vind red echt prachtig <3 Maar tri stiekem mooier dan merle. Al hangt dat ook af van hoe de merle verdeeld is. Hoe oud zijn de pups nu?

Wij hebben vandaag een fotoshoot gedaan met Dexter van twee vriend en. Dexter vond het prachtig. Die hij had de tijd van zn leven :D Nu wachten op de foto's.

Ze is nu 2 weken, helaas is ze maar alleen.

Dit is mijn reu:
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:20

Dexter valt sinds een halfuurtje zn eigen pootjes aan. Bijten, rennen, piepen. Hij voelt zich overduidelijk niet fijn. Er lijkt niks te zitten en we hebben ze al afgespoeld met lauw water maar het helpt niet.

Zou dit zout kunnen zijn van het strooien? Brandnetels? Of is dit een belletje naar de dierenarts?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 19:42

Als t brandnetel is zou azijn volgens mij verlichting moeten geven. Maar ik weet niet hoe de huid daar op reageert als er een wondje zit(of dat zeer doet bedoel ik)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:45

Kan heel goed van zout zijn, dat kan irritatie geven aan de voetzolen.
Even goed badderen die pootjes, daarna goed afdrogen en evt iets verzachtends er op.
Vertrouw je het niet, dan kun je zker even de DA raadplegen.
Zie je nog iets bijzonders er aan? Rood of scheurtjes in de zooltjes of iets anders?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:22

Nee was helemaal niks te zien aan zn pootjes... Hij likte ook echt aan alle vier. Na zn tukje was het gelukkig over.

Ik vermoed dat het door het zout komt. We lopen normaal nooit over de grote wegen maar nu wel. Even op letten dus. Is de eerste keer dat ik merk dat een hond er last van heeft.

Nog even een vraag trouwens (sorry voor de hoeveelheid vragen...). Ik wil Dexter graag regelmatig een ei geven ivm extra calorieën. De hoeveelheid voer kan ik maar zo veel aan toevoegen want anders past het letterlijk niet in zn buikje. Ik had hem gisteren namelijk brokjes gegeven en daarna wat rijst maar dat ging er gewoon niet in. Hoe graag hij ook wilde. Ook als we te dicht op elkaar voeren laat hij het staan.

Hoeveel ei kan ik hem geven? En voorkeur voor gekookt of rauw voor een pup?