Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:25

Jis_ schreef:
Wat een leukerd Nanna.

Hier worden ze lijp van de Coshida catsticks met 95% vlees er in van de Lidl.

Hier ook, dat is echt een verrassing voor ze! :D

Lief Wiebke!

Wat een knappe poes Nanna!!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:04

IMJ schreef:
Jis_ schreef:
Wat een leukerd Nanna.

Hier worden ze lijp van de Coshida catsticks met 95% vlees er in van de Lidl.

Hier ook, dat is echt een verrassing voor ze! :D

Lief Wiebke!

Wat een knappe poes Nanna!!

Hier ook die van whiskas vinden ze niks maar van de Lidl...

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:07

Bedankt voor de complimenten! Wij zijn ook erg blij met hem! :D
Sticks van de Lidl dus, dan ga ik daar maar even naar kijken.
Whiskas vind hij idd ook allemaal niet zo'n feest. Ik heb ook een zakje (zonder label) van de DA meegekregen nog voor dierendag, maar daar haalt hij zijn neus al helemaal voor op.
Mogen ze ham hebben? Dat hebben we nl wel in huis. Ik zat zelf nog aan plakjes kipfilet te denken, kan dat ook?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:09

Nanna schreef:
Bedankt voor de complimenten! Wij zijn ook erg blij met hem! :D
Sticks van de Lidl dus, dan ga ik daar maar even naar kijken.
Whiskas vind hij idd ook allemaal niet zo'n feest. Ik heb ook een zakje (zonder label) van de DA meegekregen nog voor dierendag, maar daar haalt hij zijn neus al helemaal voor op.
Mogen ze ham hebben? Dat hebben we nl wel in huis. Ik zat zelf nog aan plakjes kipfilet te denken, kan dat ook?

Die van mij lust ham en kipfilet de ander allebei niet. Je kunt het proberen!

Bhriseis

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:18

Ik dacht dat varkensvlees niet mocht, omdat ze daar parasieten van kunnen krijgen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:35

Die van mij eten eigenlijk alles wat ik ze voorschotel :+ ik had in het begin van die kittensnoepjes, dat is eigenlijk het enige dat ze niet eten..

Mijn ouders hebben wel een lastige eter. Molly vreet alles wat los en vast zit maar diva (het kleine monster dat ik hier ook wel eens heb laten zien) snuffelt eraan, proeft en loopt weg. Ze eet gelukkig wel brok en vlees maar niet veel. Zou de tip van sticks van de Lidl aan mijn ouders doorgeven!

Ik verwacht vandaag de kattenbak binnen te krijgen, zie ik net mijn vaste bezorger hier weglopen maar nog geen pakketje -O-
Ik ga er maar van uit dat er nog een bezorg ronde is en dat hij dalijk wordt bezorgd :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:41

Bhriseis schreef:
Ik dacht dat varkensvlees niet mocht, omdat ze daar parasieten van kunnen krijgen.

rauw varkensvlees wordt idd afgeraden ivm de ziekte van aujezky, maar in NL hebben we al ruim 20 jaar geen aujezky meer dus als het uit NL komt is het net zo veilig als ander rauw vlees.
Echter omdat de herkomst niet altijd duidelijk is staat rauw varkensvlees nog wel als 'niet goed' aangemerkt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:59

Ik heb dus toch de bezorger gemist.. Pakket bij de buren :+

Sammie ging er direct op, Jessie koos toch liever voor de oude kattenbak, die hij meteen wist te vinden ondanks dat ik deze naar de logeerkamer had verplaatst.

De peewee is echt huge!! Bijna 2x zo groot als de andere bak hahaha

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:00

Wauw Nanna wat een knapperd! <3

Hier zijn ze wel echt gek van de snoepjes van Whiskas! Worden helemaal gek als ik dat doosje pak. :=

Wat voeren jullie je kittens? Ik heb een zakje voer van de vorige eigenaar mee gekregen, maar dat waren huismerk brokjes. Heb dat wel opgevoerd en het laatste gemengd met wat ze bij mij krijgen zodat de omschakeling niet ineens te groot was. Hier krijgen ze Royal Canin kitten, op aanraden van de dierenwinkel. Maar weet eigenlijk niet of dat zo goed is?
Vers vlees krijg ik er echt niet door bij mijn vriend. :o

Gisteren een nieuwe kattenbak gehaald, ook maar voor een Peewee gegaan. Deze is ongeveer net zo groot als de Curver bak die we al hadden. Heb de Peewee korrels er ook bij, maar heb nog wel wat van het oude grit er overheen gestrooid want ze wilden er echt niks van weten. Vanmorgen hadden ze al wel druk gegraven in de Peewee bak, maar hun behoefte nog niet gedaan. Dat zat allemaal in de Curver bak. Zal wel komen, ze zijn er in ieder geval mee bezig. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:03

Ik voer dat nu ook maar meng het met optimanova. Daar had ik de grote op staan, is een zak van 8kg.
Ik bestel het bij Zooplus. Het heeft een vispercentage van 80%.
Denk dat je vooral moet kijken waar je kat het goed op doet!

Groot is die XLbak van peeWee hè? :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:05

Kaitlyn schreef:
Gisteren een nieuwe kattenbak gehaald, ook maar voor een Peewee gegaan. Deze is ongeveer net zo groot als de Curver bak die we al hadden. Heb de Peewee korrels er ook bij, maar heb nog wel wat van het oude grit er overheen gestrooid want ze wilden er echt niks van weten. Vanmorgen hadden ze al wel druk gegraven in de Peewee bak, maar hun behoefte nog niet gedaan. Dat zat allemaal in de Curver bak. Zal wel komen, ze zijn er in ieder geval mee bezig. :j

Hier kwam het niet..
Graven, spelen met de houtpallets.. maar poepen of plassen? Ho maar.. er heeft er 1 1x in geplast. Heb het 1,5 maand geprobeerd, heb gemengd (steeds een handje houtkorrel meer maar)..toen begonnen ze in onze tuin te kakken.. nu dus maar weer op old fashion korrels.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:17

Kaitlyn schreef:
Wauw Nanna wat een knapperd! <3

Hier zijn ze wel echt gek van de snoepjes van Whiskas! Worden helemaal gek als ik dat doosje pak. :=

Wat voeren jullie je kittens? Ik heb een zakje voer van de vorige eigenaar mee gekregen, maar dat waren huismerk brokjes. Heb dat wel opgevoerd en het laatste gemengd met wat ze bij mij krijgen zodat de omschakeling niet ineens te groot was. Hier krijgen ze Royal Canin kitten, op aanraden van de dierenwinkel. Maar weet eigenlijk niet of dat zo goed is?
Vers vlees krijg ik er echt niet door bij mijn vriend. :o

Dankjewel! :D

Zazu krijgt dus Barfmenu vers vlees en Iams kitten brokjes. Hij kreeg al vers vlees en een ander huismerk brok bij zijn fokster, dus ben met het vlees nog maar even door gegaan. In de toekomst nog maar eens kijken of we naar iets anders over willen. Royal Canin is volgens mij voor de hoeveelheid vlees dat erin zit vrij duur. Maar of het echt slecht is durf ik niet te zeggen.

Die Whiskas snoepjes heb ik pas voor hem gekocht, maar dat vind hij niet zo lekker. Na 1 of 2 haalt hij zijn neus er voor op. Ik heb net een stukje ham geprobeerd, maar dat was al helemaal geen succes. Dus ik fiets zo meteen maar even naar de Lidl.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met je kittens voor het eerst langer alleen laten? Over het algemeen ben ik veel thuis, omdat ik als zzp-er vanuit huis werk. Maar voor de komende 3 maanden heb ik voor 2 dagen in de week een bijbaantje en zal hij dus 8/9 uur achter elkaar thuis zijn. De eerste keer is a.s. maandag en ik merk dat ik het nog best spannend vind. Hij is al een paar keer een uur of 5 alleen geweest en dat ging gelukkig gewoon goed en heeft hij de meeste van de tijd gewoon geslapen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:22

IMJ dat geeft nu niet echt hoop. :')

Meer dan 1 of 2 snoepjes per keer krijgen ze hier niet, dus geen idee eigenlijk wat ze erop doen als ze meer krijgen.
Gisteren liet ik per ongeluk een poffertje vallen, dat was leuk speelgoed. :=

Ik heb ook echt geen idee wat goed is en wat niet. Bij mijn vader thuis kregen ze vaak Purina oid en één van de katten heeft heel lang van die vers vlees blokjes uit de vriezer gehad, omdat ze iets anders niet kon verdragen.

Het alleen laten is hier heel makkelijk gegaan. Zijn wel blij als we weer thuis zijn, maar ze zijn samen dus zitten toch samen. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:38

Ik voer overigens ook 2x per dag natvoer bij. Hier voeg ik nog wat water aan toe.
Ook hierbij is het de ene dag iets voor kittens en de andere voor volwassen katten.
Nu heb ik pouches van Iams gegeven vanmorgen maar het is vaak Cosma nature, Carny kitten, Almo nature en heel soms ook wel een zakje Felix.
Het gaat me hierbij voornamelijk om het extra vocht.
Hoog vleesaandeel halen ze toch ook al uit hun brokken..

Allen laten alleen de eerste week niet gedaan. Daarna wel, ja, er moet toch gewerkt worden!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:02

Hier staat sinds gisteravond de Peewee ook en nu al meerdere plassen en 2 x drol *\o/* op de overige 4 ( waarvan 2 xxl) bakken duidelijk minder als anders.
De bak is niet groter dan mijn xxl bakken en die zien er precies hetzelfde uit als de Peewee dus als ik ergens die roosters los kan scoren is het makkelijker de andere te recyclen :D wel eerst van het weekend even kijken of het rooster daadwerkelijk past als ik de xxl bakken toch schoonmaak.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:39

Mocht het passen en de afstand te doen is dan heb ik 1 rooster voor je, van de grootste peeweebak, voor een klein bedrag mag je hem komen halen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:00

Jis_ schreef:
Mocht het passen en de afstand te doen is dan heb ik 1 rooster voor je, van de grootste peeweebak, voor een klein bedrag mag je hem komen halen.

Over welke afstand hebben we het mag ook in een PB want het zou super zijn!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:45

Over het voer:

Mijn kitten krijgt elke ochtend vers vlees van energique en de rest van de dag heeft hij kittenbrok van "Wahre Liebe" als volwassen kat is dat de Meracat. Hele hoogwaardige brok die ik bij de dierenarts koop. Goede ervaringen mee :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:23

gaby12 schreef:
Jis_ schreef:

Over welke afstand hebben we het mag ook in een PB want het zou super zijn!!

Ik woon in het midden van het land, in Leusden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:24

Wij geven purizon brokken, nu sinds een week de volwassenvariant aangezien ze nu gecastreerd zijn, konden we daar naar over. Krijgen ze 2x per dag 30 gram per kat. Als wij gaan eten krijgen ze met zn 2en 1 zakje natvoer van Felix, allebei een halve dus. Verder krijgen ze zo nu en dan eens koolvis (ingevroren) die ik even kook en laat afkoelen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:36

Wij gaven applaws. Maar dat aten ze van het ene op het andere moment niet meer. Nu krijgen ze purizon brok en vlees ben ik nog even aan het zoeken wat ze het lekkerste vinden.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:44

Jis_ schreef:

Over welke afstand hebben we het mag ook in een PB want het zou super zijn!![/quote]

Ik woon in het midden van het land, in Leusden.[/quote]

Ik zal aan mijn zoon vragen die in Utrecht werkt of hij die kant op wil wij wonen namelijk in Schiedam.
Dit weekend zal ik gaan passen en zal je het laten weten in een PB

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:13

Ja purizon vond meneer niet lekker :x
Eigenwijze apparaten!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:29

Mijne krijgt carocroc kittenbrok (kreeg ze al voor ze bij mij kwam) en die meng ik met Nutrivet Inne Cat sterilized aangezien ze van enkel kittenbrok al snel aan kwam van vrij weinig (ze is nu 5 maanden)

Verder krijgt ze elke ochtend een half blikje natvoer. Nu nog van Grau, maar dat vind ze niet heel lekker dus als dit op is ga ik die van animonda proberen. :o

Als snoepjes krijgt renske snoepjes of whiskas sticks. Beide vind ze heerlijk, maar andere snoepjes moet ze niet xD

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:59

gaby12 schreef:
Ik zal aan mijn zoon vragen die in Utrecht werkt of hij die kant op wil wij wonen namelijk in Schiedam.
Dit weekend zal ik gaan passen en zal je het laten weten in een PB

Is goed!