Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Laat ik is in dit huis gaan inbreken!
Ohhh oliebol er loopt een bloeddorstige HR hond op het terrein, ohhh nee wacht hij heeft een stamboom dan kan het wel![]()
secricible schreef:Booooo schreef:Laat ik is in dit huis gaan inbreken!
Ohhh oliebol er loopt een bloeddorstige HR hond op het terrein, ohhh nee wacht hij heeft een stamboom dan kan het wel![]()
Sorry, maar dit soort posts slaan natuurlijk nergens op. Volgens mij snap je dan uberhaupt niet eens de aanleiding van deze maatregelen.
Nikass schreef:De fokker van de Beauceron waar ik het over had heeft de pup verkocht aan een volledig onervaren iemand (nooit een hond gehad en geen enkele kennis van hondengedrag) en de eigenaar woont drie hoog (alleen trappen).
Nou doet de eigenaar erg zijn best en loopt ontzettend veel met de hond. Maar opvoeding lukt totaal niet.
De eigenaar is ook naar de vereniging gegaan alwaar de honden met voorwerpen geslagen werden om ze te laten gehoorzamen. Dat is dan het voorbeeld voor een onervaren eigenaar.
Ik had al niet zoveel vertrouwen in het kynologen wereldje en dat is hiermee bepaald niet toegenomen.
Dus of een hond een stamboom heeft zegt mij helemaal niets.
akishino schreef:Ik vraag mezelf af of er zo'n groot verschil zit in het aantal bijtincidenten van honden met stamboom en het aantal bijtincidenten van honden zonder stamboom. Ik zou daar weleens cijfers van willen zien. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aantal bijtincidenten af zal nemen als hier onderscheid in gemaakt wordt, tenminste bij de meeste rassen op de lijst niet. Een slechte of onervaren baas krijgt elke hond vals, ongeacht of de hond een stamboom heeft of niet. En niet alle rasvereniging fokkers zijn zo eerlijk als ze zich voordoen. Ik denk niet dat die regel heel veel zal veranderen aan het aantal bijtincidenten.
kiwiwitje schreef:En door dat de drempel hoger is, is de kans op ''slechte'' baasjes, (in iedere vorm) kleiner.
Bij stafford(achtige) stamboomloos liggen de prijzen rond de 300,- tenzij deze blauw is dan iets duurder. Met stamboom rond de 1500,-
Maar ook herplaatsers via MP liggen rond de 500,-
En ondanks dat komt ons Reutje van MP en Teefje van Facebook (herplaatser, scheiding.)
secricible schreef:Nikass schreef:Voor mij zou dat geen ideale wereld zijn... ik hou van kruisingen en vind ze een verrijking van het honden bestand
Bedoelde het meer in de vorm dat als de wetgeving echt perfect zou lopen zoals men bedacht heeft. Niet dat ik dat ideaal zou vinden
StonedRomy schreef:Maar het scheelt al heel wat als ze zo'n 1000 euro meer moeten betalen. Dat is een stoere hond ze gewoon niet waard meestal. De drempel van aankoop is dus al een stuk verhoogd.
Daarnaast zullen bijtincidenten alleen maar gaan toenemen denk ik. Mensen accepteren geen nee meer, kinderen mogen in de opvoeding geen nee meer horen. ouders zitten alleen nog maar op hun gsm en letten niet op hun eigen kinderen.
StonedRomy schreef:Probleem is als je ze een nee moet verkopen. Kan ook echt zijn dat ik de verkeerde ouders ben tegengekomen hoor... Maar die begon me toch uit te schelden en conclusie was dat ik met zo'n gevaarlijke hond dan maar niet over straat moest lopen. Spuitje moest hij krijgen. Hij kwam mij nog achterna rennen met zijn kids. Veel andere mensen blijven ook doorzeuren, maar met die hond loop ik niet verder dan de straat uit meestal. Dus dan klik ik hem los en hond weet niet hoe snel hij thuis moet zijn. Nu was ik net aan het trainen op zijn angst voor mensen ( en kinderen... ) en dus wat verder weg van huis.
Met mijn akita heb ik er geen last van nee, die laat alles wel toe en hoef dus ook nooit een nee te verkopen.
En stoere man met stoere hond kijkt heus wel naar een paar extra honderd euro ( of 1500 bij mijn ras ) en anders op cursus. Niks mis mee, maar ik vind het terecht dat er voor nu onderscheid in wordt gemaakt. Blijkt straks dat er alleen maar incidenten zijn met stamboom honden dan zien we dan wel.
secricible schreef:Booooo schreef:Laat ik is in dit huis gaan inbreken!
Sorry, maar dit soort posts slaan natuurlijk nergens op. Volgens mij snap je dan uberhaupt niet eens de aanleiding van deze maatregelen.
kiwiwitje schreef:secricible schreef:
Bedoelde het meer in de vorm dat als de wetgeving echt perfect zou lopen zoals men bedacht heeft. Niet dat ik dat ideaal zou vinden
Ik vraag me vooral af hoe ze het willen doen/controleren..