[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:14

Wel heel erg jammer!
Wij hebben op moment ook een zieke kater.. Ben zelf met een kuur begonnen nadat ie naar de dierenarts is geweest, ben er zeker van dat hij blaasontsteking heeft dus even een kuurtje. Gaat al weer veel beter!

Mijn aquarium is ook weer heeeulemaal troebel.. Net de filterwatten vervangen en die waren gewoon zwart.. Nja geen idee maar ik hoop dat ie nu weer mooi word!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:38

Afbeelding
Hier mijn 60 cm rommelbakje. Merk wel dat hoe rommeliger het is, mijn badis badis zich fijner voelen.

Afbeelding
Hier een mannetje badis badis en al een oud vrouwtje. Helemaal rechts een jong vrouwtje. Verder nog wat sherry barbeeltjes en corrydoras panda :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:55

Heb je ook een foto van hoe het geheel eruit ziet? Vind ik altijd leuk om te zien :Y)

Nog een vraagje voor de kenners, heb een hele tijd geleden 2 Borneo algeneters in mijn bak gehad, deze zijn vrij snel gestorven maar ik weet niet waarom. Zou ik het nog eens kunnen riskeren als de winkel ze nog heeft? Of zijn ze totaal niet geschikt voor in 54 liter?

Heb daarstraks eens proberen mijn Platy's te tellen, denk dat er nu nog zo'n 8-tal zitten, allemaal nog kleintjes in verhouding. Dus hoop dat die zich niet teveel verder uitbreiden (kan ik daar nog wat aan doen buiten splitsen? Vast niet... ) en dan zou ik toch eens wat nieuws in de bak willen :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:10

Dit is bijna zijn geheel hoor. De vallisineria is een beetje uit de kluiten gewassen. :o

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:26

Pfieuw even een tijdje niet geweest hier, waren flink wat pagina's om bij te lezen.

Hier en daar wat nare berichten, Beterschap allemaal. :(:)

Vandaag heb ik eindelijk vissen kunnen halen, ik had danio choprae en de chinese danio sluier besteld. Helaas was de sluier niet leverbaar. Wachtte al 3 weken, en was er wel klaar mee :(
Dus samen met het winkelpersoneel iets anders uitgezocht ook met oog op mijn citroengarnalen welke ik vorige week heb uitgebreid, ze laten zich nu meer zien.
Ik heb buiten de Choprae's een groepje rasbora espei meegenomen en 2 rasbora galaxy welke achtergebleven waren en uit assortiment gingen Ik heb ze gekregen omdat ik ze leuk vindt en hij eraf wou, en dat ie het een beetje goed wou maken vanwege de sluiers.
Er komen nog wat plantjes bij. Anubias en javavaren. Sommige hebben het niet overleefd.

Bestand nu:
7 Rasbora Espei
6 Danio Choprae (glowlight)
3 Gupmannen
2 Rasbora Galaxy
10 Fire stripe citroengarnalen
20 Citroengarnalen
3 japonica garnalen

en het gaat allemaal super met elkaar.

Filmpje
https://youtu.be/5zh6ebT7diA
Laatst bijgewerkt door nate op 18-12-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:28

Iemand hier interesse in 4 panda corydora's? Ik heb ze van de week gehaald maar ook besteld bij http://corydora.nl :+ Dus heb er iets te veel.. had ook geen bevestigingsmail gehad dus ging er een beetje van uit dat er iets mis was gegaan.. Iemand uit de buurt van Den Haag? Ik krijg morgen rond 2 uur dus visjes en garnaaltjes binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:41

Sabine, zijn het zulke algeneters:
Afbeelding
of zulke:
Afbeelding

Nate, Jammer van de sluiers! En van sommige planten, maar dat gebeurd altijd bij de opstart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:43

Die eerste, niet zo fel gekleurd, meer grijzig. Dacht ook wat smaller, maar dat zal ik mij ingebeeld hebben :P Is al even geleden en heb geen foto's.. Waren ook nog kleintjes denk ik, misschien dat ze daarom wat smaller leken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:50

De eerste is een Gastromyzon, de tweede een Sewellia. Beiden zijn hillstream visjes die in stromend, zuurstofrijk water leven. Vooral de Sewellia heeft hier baat bij, de Gastromyzon houdt het vaak ook wat langer uit in gezelschapsbakjes. Beiden verlangen ook een minimale bakmaat van 75x30 die bezaaid is met bealgde stenen, gezien het feit ze van algen en micro-organismen die tussen de algen leven, leven :)

Daarom zou ik het niet riskeren ze nogmaals te halen, al zijn deze raamplakkers wel erg leuk!

En als ze klein zijn zijn het inderdaad smalle prutjes, dus daar heb je gelijk in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:53

Bealgde stenen is dan weer geen probleem hier :P Maar misschien zaten ze dan toch te klein ofzo, dat ze niet konden aarden en daarom dood gingen .. Wel spijtig, want vind ze erg leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:01

Nog een geweldig feitje over deze visjes: Als een mannetje en vrouwtje elkaar leuk vinden, zwemmen ze eerst vin-in-vin voordat ze naar eitjes leggen en bevruchten gaan:
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:20

Ik heb net even water getest!

Ph was 7,5 - 8 iets hoog dus maar dat zakt nog wel.
No2 was 0,0 - 0,1 helemaal perfect dus!
En de Kh was 11 ook iets hoog maar die zakt ook nog wel.

Volgende week ga ik nog eens testen als het ze een beetje gezakt zijn gooi ik Jans de ancistrus erin en kijken wat er gebeurt!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:21

Oke dat is wel onwijs schattig <3

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:40

Gaaaf die badis badis! Ik kende ze helemaal niet! :j

Ik heb afgelopen 2 maanden geen water meer getest, ook maar weer is doen.. ik laat het het liefst zo veel mogelijk op zn beloop, gaat tot nu toe prima!:) Mijn pomp is inmiddels gerepareerd, er stond een handeltje niet goed waardoor hij niet meer pompte :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:57

Ik test normaal ook nooit t water alleen als ik vissen ga kopen dan neem ik een potje mee voor de zekerheid.

Maar deze aquarium staat vanaf 6 december.. Dus ik vind de waterwaardes daar tegen wel goed zo..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:03

sterkte casarel ! Nooit leuk :(

Mij iets te ver uggs anders had ik wel ruimte in de 60 cm die ik wil starten.

Ik heb die hierboven ook gehad :D Hele leuk dingetjes vond het net een rog look a like soms :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:39

Ik had van de week nog wat leuke plaatjes geschoten van mijn axo's <3 :
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:05

Mioux schreef:
sterkte casarel ! Nooit leuk :(

Mij iets te ver uggs anders had ik wel ruimte in de 60 cm die ik wil starten.

Ik heb die hierboven ook gehad :D Hele leuk dingetjes vond het net een rog look a like soms :D

He jammer! Ik heb er dan 11 ij Den 63L en dat vind ik een beetje veel, of denken jullie dat dit wel gaat? Heb er namelijk ook garnalen bij.

Ze kunnen er in elk geval wel tijdelijk bij, dan zoek ik gewoon een plekje en desnoods breng ik ze naar de viswinkel.. Dan is het maar jammer van t geld maar beter voor de visjes.

Ben benieuwd hoe het morgen geregeld is. Ze zullen hier tussen 13.00 en 15.00 zijn, dus hij schatte rond 14.00. Wilde dit weekeind mn bak weer even verschonen dus dat word dan maar morgen, andere krijgen ze in een klap wel heel veel waterwissels..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:07

Jodym schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind dat zulke vreemde beestjes :+ Ik krijg er in de winkel altijd de kriebels van..
Wat is de volledige naam hiervan? Ben wel benieuwd naar meer info, dan ga ik eens Googlen. Niet dat ik ze wil hebben, maar gewoon nieuwsgierig :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:23

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 02:03

LoveUggs schreef:
Jodym schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind dat zulke vreemde beestjes :+ Ik krijg er in de winkel altijd de kriebels van..
Wat is de volledige naam hiervan? Ben wel benieuwd naar meer info, dan ga ik eens Googlen. Niet dat ik ze wil hebben, maar gewoon nieuwsgierig :+

Axolotl in de normale mond anders wel Pterophyllum mexicanum tenmintse zo moeten wij ze noemen op mijn opleiding.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 02:13

M'n vriend en ik hebben in een opwelling (toen we eigenlijk nog geen benul hadden van hoe aquaria werkten) 1 sewellia en 2 gastromyzons bij guppen en garnalen in een 70cm gegooid en die gaan ontzettend goed eigenlijk :p

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:56

Misschien weer een beetje offtopic maar kan iemand mij hier vertellen of je wen blaaskatheter in zijn geheel kunt wijgeren?

Zie er erg tegen op, komt er bij mij absoluut niet in en ik kan het nergens vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:58

Jodym, gave axelotls! :D

Ellen, het hoeft ook niet altijd fout te gaan :) maarde kans is enkel groter ;)

Kozbi, dat zou ik niet weten. Misschien een ander topic ervoor openen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:07

Ik stuur je even een pbtje. Kozbi