Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:46

Hoe gaat het met jullie Chihuahuas? Met Dex gaat het supergoed. Over 2 weken gaan we al examen doen voor de basis cursus.hij is nu 6 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 06:11

Ohh wa lieff <3

Hier gaat het goed, reu is pas gecastreerd die werd erg vervelend, maar gaat goed nu.

Onze Muis is Ehm ja rond en gezond.... die is naar haar sterilisatie erg dik geworden, dus moeten we goed in de gaten houden... en niet teveel verwennen, dat hondje heeft letterlijk altijd honger... -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:38

Oo wat een leukerdjes.
Ik hoop dat Dex een beetje leuk blijft dan hoeft er niks weg gehaald.

Ik vind het kwa dik wel mee vallen. Ik zie soms dikkerds Pff..

Deze meneer is echt geen pup meer, vacht begint ook te groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:13

Hier gaat ook alles goed, Sofie heeft sinds april een grote vriendin (begon met 7,5 kilo, nu al 20 kilo!)

Afbeelding
Hoe het begon..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:05

Dat is met recht een grote vriendin. De nagels van sofie lijken wel erg lang.

Ze zijn lief samen. Fijn dat get goed gaat met die labrador.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:37

BeFunny schreef:

Klopt, ik moet ze weer knippen of vijlen, maar ze is daar een ontzettende Miep mee en doordat ze zwart zijn zie je ook niets.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 11:19

Paloedie schreef:
BeFunny schreef:

Ik

Klopt, ik moet ze weer knippen of vijlen, maar ze is daar een ontzettende Miep mee en doordat ze zwart zijn zie je ook niets.

Ik schijn altijd met t zaklampje van m’n telefoon erachter. Dan zie je vaak waar het leven zit. Bij die van Sammy in ieder geval.

VillaNeusjes

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:15

Bella is lui. En lief, en houd me gezeldschap alle uren dat ik verplicht bedrust heb door mn ziekte. Is mijn hulphond nog steeds de baas. En de katten ook. Een echte prinses op de erwt.

Momenteel ligt ze ongegeneerd te snurken en scheten te laten omdat m'n moeder haar zonodig 2 spruiten moest geven ( zweer je, bella is een vuilnisbak,die eet alles)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:45

Afbeelding
In deze houding liet ze zowaar de boel knippen en vijlen..

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:36

In die houding knipt hier ook makkelijkste al ligt ze dwars omdat ik in kruiszit zit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:27

Ja. Zo doe ik het ook hier. Meneer Dex ligt graag op zijn rug. Dan gaan we eerst knuffelen en dan pak ik een pootje vast en knip knip knip knip knip. Hup volgende pootje.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:52

Het viel mij al op dat jullie hondjes lange nageltjes hebben. Ik heb namelijk die van mijn hondje nog nooit hoeven knippen.. alleen dat zijnageltje.
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:32

Van Sofie heb ik ze van pup af aan moeten knippen, terwijl we vooral (en ook veel) op verharde ondergrond lopen.. ze slijt ze echt niet voldoende af.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:35

Eigenlijk hoef ik ze van Dex ook niet te knippen. Maar ik doe het om hem eraan te laten wennen. Zodat als het nodig is later hij niet heel moeilijk gaat doen. Bij Toots ons vorige hondje hoefde het ook niet..

Dex maar Toots had ook witte nageltjes en volgens mij zijn die ook minder dik en dat slijt makkelijker op asfalt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:42

Ik moet echt elke 2 weken knippen, en 1 teen zelfs elke week want doordat ze haar teen ooit gebroken heeft wijst hij een beetje omhoog .

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:33

Wat leuk om te zien hoe het met die van jullie gaat!

Ik ben beginnen met agility met die van mij. Heel leuk! Ik laat zijn nagels knippen door de trimsalon waar mijn andere hond heen gaat.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:56

Wat leuk.
Wij gaan vrijdag examen doen voor de basis cursus en dan even niks. In de lente weer vervolg 1 en 2 en als alles mee zit wil ik ook kijken als zijn knietjes goed blijven om sport en spel te gaan doen. Nog wel even geduld hebben dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:05

Ik doe nagels tegenwoordig met een elektrische eeltroller. Geweldig!!
Sommige moet ik vaak knippen en andere zelden.
Leuk hoor die cursussen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 00:07

Wij zijn geslaagd vanavond.

Afbeelding

Afbeelding

En dat in een gemengde groep waar Dex de aller aller kleinste is. Ben best trots op het lieve mannetje.

Sorry foto's zijn net gemaakt met mobiel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 05:15

Super hoor! Gefeliciteerd!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:33

Hij show het ook nog even.

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:18

Mag ik mij hier nog melden?

Ik ben de trotse eigenaresse van een chihuahua x boerenfox kruising van ruim 1 jaar oud. Inmiddels al meerdere gehoorzaamheidscurussen volbracht. Ze is heel stoer en niet bang voor grotere honden. Heb er een wereldmaatje aan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:17

Ik heb minder leuk nieuws. Afgelopen weekend kreeg bella ineens allemaal korsten en wonden aan de randen van haar oren. Eerst nog naar huis met zalf maar die mocht niet baten. Eind van deze ochtend gaat ze onder narcose en gaan ze biopten nemen omdat ze vrezen dat Bella een auto immuniteits aandoening heeft. Buh.. Helaas betekend dat ook dat ze straks een stukje oor mist. De uitslag horen we na het weekend pas terug van het lab. Duimen jullie mee dat het hopelijk mee gaat vallen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:19

Hier ook eigenaar van een Chihuahua: Wolf

Hij is van een vriendin maar toen zij kinderen kreeg bleek dat niet zo een geschikte match te zijn. Wolf is geen vergevingsgezind hondje dus als er een ongelukje gebeurde probeerde hij de rest van de dag de kleine te grazen te nemen.

Hier is hij een schatje maar het is wel een heel bijzonder karaktertje en zo sneaky als hij groot is. Hij heeft PL maar hobbelt nog vrolijk mee op korte wandelingen, op lange wandelingen blijft hij thuis of gaat hij mee in de tas. Ik zoek trouwens nog een fijne draagtas die over mijn schouder kan, zo een slingbag, zodat ik mijn handen vrij heb.

Wolf laat ook heel duidelijk merken wat hij van mensen vindt. Zo is hij over zijn oren verliefd op mijn moeder (die er niks aan vindt) en huppelt hij als we op bezoek zijn de hele dag achter haar aan. Verder is hij best een onzeker hondje die alles van op afstand bekijkt. Hij speelt graag maar niet met andere honden, dat is hem een paar keer fout bevallen (toen ik hem nog niet had) maar omdat hij gedwongen moet co-existen met mijn Vizsla merk ik dat zijn vertrouwen is gegroeid. Af en toe durft hij zelf contact te zoeken! Ik heb hem nu 4 jaar en Jack 2 jaar en ik merk nog dat het elke keer vooruit gaat. Tussen die twee gaat het super trouwens hoewel die in het begin dus steeds stiekeme aanvallen deed (langs achter sluipen, happen en dan snel onder de salontafel rennen). Verder heb iik het ze vooral zelf laten uitzoeken en dat heeft geresulteerd in Jack die heel goed grenzen weet te herkennen bij andere honden en ongelofelijk zacht is met kleine hondjes en weet dat die moet opletten mijn zijn poten of dikke neus.

Hoewel ik helemaal niet van de kleine honden ben, twijfel ik toch of ik er niet eentje zou gaan bijhalen moest Wolfje er niet meer zijn. Het heeft toch iets om een hele dag zo een schatje op je schoot te hebben.

Verder is nagels knippen echt een hel maar het moet vaak gebeuren. Ik heb een elektrische dremel aangekocht en dat gaat al beter maar oef. Als er toch een slaappilletje zou bestaan...

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HIj ligt snachts altijd op het tweede kussen maar af en toe rolt die er af. En dan tref ik hem smorgens zo aan. Dit was al na het opstaan, tandenpoetsen etc
Afbeelding
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:17

Jeetje VillaNeusjes wat oliebol.. hopelijk valt het allemaal mee...

Afbeelding

Afbeelding

Sofie doet het nogsteeds prima! Ze heeft een tijd snachts geblaft als ze iets hoorde in de tuin (dus ik kon er 1 a 3 keer per nacht uit) maar dat lijkt over!