Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:57

DubbelDun schreef:
@bluelagoon : waarom heb je hem/haar ?? alleen zitten dan ??

Edit: een oude post gevonden waarin je ouders er geen bij willen...

Ja en ze zit al sinds we haar hebben (toen ze oud genoeg was om verkocht te worden uit de dierenwinkel - we wisten ook nog niet hoe slecht dat was) alleen. Ik kwam er een tijdje terug achter, maar omdat ze in Januari 8 word willen m'n ouders niet het risico nemen dat ze overlijd en dat die andere cavia alleen zit, omdat je dan "wéér" een nieuwe cavia moet kopen enzo... ik vind het zelf wat onzinnig maar goed. :/

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:04

Tazzey schreef:
Die van mij doen dat ook. Vooral als ze iets krijgen wat ze heel erg lekker vinden en gaan "vreten of hun leven er vanaf hangt" :')

Hahaha vandaar _O- Oke, dan weet ik dat het niks ernstigs is.

bluelagoon schreef:
Ja en ze zit al sinds we haar hebben (toen ze oud genoeg was om verkocht te worden uit de dierenwinkel - we wisten ook nog niet hoe slecht dat was) alleen. Ik kwam er een tijdje terug achter, maar omdat ze in Januari 8 word willen m'n ouders niet het risico nemen dat ze overlijd en dat die andere cavia alleen zit, omdat je dan "wéér" een nieuwe cavia moet kopen enzo... ik vind het zelf wat onzinnig maar goed. :/

Dus ze zit al 8 jaar alleen? -O- Agos... Wat sneu. Kan jij natuurlijk niks aan doen: je wist niet beter en was van je ouders afhankelijk. Je ouders hadden beter onderzoek moeten doen i.p.v. zonder voorlichting direct naar de dierenwinkel. Dan hadden ze geweten dat je beter naar een opvang kan en dat ze minimaal met z'n tweeën moeten. Weer een reden om op te schieten met mijn website (zie onderschrift).

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:05

En toen postte die dubbel. :+
Laatst bijgewerkt door KimW op 07-12-14 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:06

Sperziemone schreef:
Dus ze zit al 8 jaar alleen? -O- Agos... Wat sneu. Kan jij natuurlijk niks aan doen: je wist niet beter en was van je ouders afhankelijk. Je ouders hadden beter onderzoek moeten doen i.p.v. zonder voorlichting direct naar de dierenwinkel. Dan hadden ze geweten dat je beter naar een opvang kan en dat ze minimaal met z'n tweeën moeten. Weer een reden om op te schieten met mijn website (zie onderschrift).

Klopt, heb je gelijk in hoor. :j Volgende keer neem ik er ook zeker 2!

Sperziemone

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:07

Goedzo :D

Wat je misschien wel kan doen: verschillende opvangen mailen en vragen of ze ook zo'n bejaarde hebben zitten. Dan kunnen ze samen overlijden ;) Maarja, tegelijk dood gaan zullen ze toch niet dus blijf je altijd met één cavia over. En misschien na 8 jaar zit ze daar niet eens meer op te wachten. In 't bejaardentehuis zie ik ze ook alleen maar ruzie maken _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 12:23

Idd vragen om een 'leen' cavia. Desnoods mag je er eentje bij mij komen halen en terugbrengen als ze er niet meer is.
Ik heb ook een paar oudere vrouwtjes zitten die prima gezelschap zijn. Vind het zo sneu...

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:26

DubbelDun schreef:
Idd vragen om een 'leen' cavia. Desnoods mag je er eentje bij mij komen halen en terugbrengen als ze er niet meer is.
Ik heb ook een paar oudere vrouwtjes zitten die prima gezelschap zijn. Vind het zo sneu...

Waar kom je vandaan? :)

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:26

Leencavia's ja, dat is een hele goeie!
Dan overlijdt jouw cavia in elk geval na een aantal niet-eenzame maanden/jaren (want wie weet hoe oud ze nog wordt!).

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:29

Sperziemone schreef:
Leencavia's ja, dat is een hele goeie!
Dan overlijdt jouw cavia in elk geval na een aantal niet-eenzame maanden/jaren (want wie weet hoe oud ze nog wordt!).

Ze is inderdaad nog actief genoeg! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 13:16

Ik woon in Ede, waar zit jij ??

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:32

Ik heb er 2, maar ik ben zo bang dat als er eentje overlijd, dat die andere dan depri word ofzo.. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:42

Daarom ben ik toch voor 2 vrouwtjes gegaan, omdat die makkelijker te koppelen zijn.

Er zit hier een fouragehandel voor paarden in de buurt, zal eens vragen of zij ook hennep hebben :) scheelt weer een trip naar de welkoop!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:56

DubbelDun schreef:
Ik woon in Ede, waar zit jij ??

Ik woon in Haaksbergen, Overijssel! :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 14:25

Niet direct naast de deur :) , maar mocht je hier eens komen (familie oid) of je hebt OV dan wil ik je wel komen halen van het station.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:42

@Sperziemone, welkom! Wat een leuk duo heb je! Had jij laatst ook niet een topic aangemaakt over het voorbereiden op knagers? :D

Wat een lief, fijn aanbod DD! :) Al 8 jaar alleen is inderdaad wel super sneu. Wie weet kan je een leencavia vinden :D

Wat bodem betreft, ik gebrui heel veel _O- Ik heb mijn flat geïsoleerd met tapijttegels, daarna gelamineerd met zeil, daar overheen kranten, en dan zaagsel (en normaal ook Bedding er overheen, maar die is nu op). Dan heb ik in de nachthokken dus eerst isolatie, dan zeil, dan krant, dan zaagsel, en dan een mengsel van stro (tegen de deurtjes) en hooi eroverheen :') Ik lijk wel gek als ik dit zo lees :=
Die aubiose klinkt ook wel fijn.
Ik ben nog een beetje zoekende, maar kom toch telkens weer op zaagsel, wat ik eigenlijk niet wil. :+ De bedding is heel fijn voor ze, maar neemt niet genoeg op.
Misschien dat ik toch eens de aubiose of hennep ga proberen. En da kartonsnippers wil ik ook nog eens testen.

Mijn flat is sinds gisteren bewoond :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 14:46

@Miracle_ : Ziet er knus uit. Die moeten de winter wel door kunnen komen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:51

Gezellig! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:58

Mooi hok! Ik denk dat mijn mannen zwaar in protest gaan als ik ze naar buiten verplaats. :D De grijze is pas helemaal in z'n nopjes als het in de zomer 24 graden binnen is, in huis staat de kachel overdag op 21 en 's nachts op 16 graden. Man, dat ventje is zo humeurig als het koud is. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 18:17

Spoiled little brat :D

Ik heb hier de buitenboel al vroeg dicht gedaan, met die regen is r ook geen lol aan voor ze.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:19

Haha, moet zeggen dat ze het erg goed doen buiten.. vond het wel een beetje spannend in het begin, en ik hou ze ook goed in de gaten. Maar iedere ochtend whiepen ze me vrolijk tegemoet :) ik voel ook altijd even of ze nog lekker warm zijn.
En de flat staat tegen het huis/schuifpui aan, we laten snachts ook de verwarming aan, moet zeggen dat het verbazingwekkend veel warmte afgeeft :p en dan heb ik nog een warmte lamp voor in de nachthokken :D de zwangere dames komen wel binnen als ze op ontploffen staan trouwens.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:34

Miracle_ schreef:
@Sperziemone, welkom! Wat een leuk duo heb je! Had jij laatst ook niet een topic aangemaakt over het voorbereiden op knagers? :D

Dankjewel :D Dat klopt! Ben namelijk druk bezig met mijn afstudeerproject verwezelijken in een werkende website (zie onderschrift). Dus ben lekker bezig met informatie/ervaringen vergaren :+

Wat een super hok heb je zeg!

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:28

Mijn cavia's worden de laatste tijd steeds bijteriger :(
Ik wil het ze afleren, want vroeger beten ze nooit! Heeft iemand tips hoe ik kan zorgen dat ze minder of helemaal niet meer bijten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:36

Met een boze stem hé of foei zeggen en ze een tikje op de kop geven. Jewel van mij was ook een bijter, maar die heeft het afgeleerd op die manier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:36

Ik zeg hard; nee!

Doe ik ook toen 1 van de dames op de tralie begon te knagen en sindsdien niet meer gehoord :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:42

Ik geef die van mij gewoon een zachte por met een vinger tegen de zeikant. Dat vinden ze niet zo leuk en stoppen dan meteen als ze vervelend doen. (oa toen 1 van mijn beertjes de andere beertjes maar bleef lastig vallen)