Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:19

ik geloofde het inderdaad eerst ook niet.
maar de groot dier houders (de grote dieren die er tussen staan) hebben weldegelijk de vraag gekregen om ze ergens anders huis te vesten, en anders helaas.
Nu is een eland een onschuldig dier voor mijn gevoel maar bijvoorbeeld een beer, die daar ook als grootdier wordt gezien is als een heel ander geval. ze vallen allemaal onder het kopje, mag echt niet meer thuis.
Ja je degoe bijvoorbeeld mag je wel dan nog houden totdat hij dood is, maar zo'n grote dieren dus blijkbaar misschien wel niet.
ik weet het fijne er niet van, ken die mensen ook niet super, maar ze zullen toch niet zo enorm in de stress raken om hun diertjes als ze ze gewoon mogen houden en er niks mee gebeurd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:23

Volgens mij mag dat niet eens, vind het nog steeds een sterk verhaal.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:57

hier nog zo iets .
wij hebben een mastiff die bijna niet meer lopen kan vanwege de leeftijd .
hij loopt los het beste omdat i dan zelf de juiste/makkelijkste route kan lopen , en dan ook veel minder overlast bezorg betreffende vreemde ( aan de lijn kan hij uit zelfverdediging happen ( niet bijten) en los kijkt i niet op of om en loopt gewoon door)

nu kreeg ik een waarschuwing dat als ik um niet aanlijnde ik 90,- boete krijg :wow:
ik zal maar even niet vertellen wat wij al aan honden belasting kwijt zijn , en dan willen ze dat arme beest ook nog vast hebben ...
we hebben hier nergens los loop gebieden en ook geen speel veldjes

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:00

Dat is vervelend maar nog wel begrijpelijk. Zo'n hele lange uitschuiflijn kopen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:15

met een hond van 100 kilo ?? nee beter van niet .
daarbij vind ik die dingen levens gevaarlijk .

ik vind dat totaal niet begrijpelijk , de dieren hebben de beweging nodig en het geven van vertrouwen ook .
ik vertrouw er op dat mijn hond luistert en niemand in de wegloopt etc .
waarom hem dan opsluiten ? zorg dan dat je een omheind los loop gebied creerd van dat vreselijke bedrag dat we elke maand betalen ! we hebben hier niet eens poepzakjes of prullenbakken , maar het moet wel opgeruimd worden .

sorry maar ik pas en m'n vader gaat over de rooie .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:18

Ik weet niet waar je woont maar ik kan heel goed begrijpen dat honden aan de lijn moeten. Ik word regelmatig compleet gestoord van al die beesten die niet luisteren. Natuurlijk zijn het altijd net de mensen die je spreekt die zeggen 'mijn hond luistert wel' en dat is prima, maar het blijft een feit dat een hoop honden dat helaas niet (goed genoeg) doen.
Wel jammer dat jullie nergens losloopgebieden hebben, dat zou toch wel erg fijn zijn.

Maar dit is wel erg offtopic :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:22

ja sorry .

ik snap het ook wel , maar niet voor ons buiten gebied .

maar weer on topic .
ik ben de laaier van m'n camera kwijt en kan dus geen foto's maken ( met de andere camera's in huis is ook alle maal wat)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:30

ik durf trouwens nouwelijks te bewegen als de baardjes bij me zitten :') vooral als ze bij de hals schouder of borst zitten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:34

Mijn dikstaart gerbil Jason weer eens. :D

Afbeelding

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:37

cherell0 schreef:
ik durf trouwens nouwelijks te bewegen als de baardjes bij me zitten :') vooral als ze bij de hals schouder of borst zitten

Haha, ik doe alles met die beesten in mijn nek/op mijn borst/op mijn schouder.
Koken, afwassen, afdrogen, strijken, tv kijken, de konijnen eten geven, van alles. Zelfs naar de wc gaan :') :D Alleen die nageltjes kriebelden vroeger en doen nu wat meer zeer zo op je huid. Hahahaha.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 04-12-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:37

Hahaha die eerste foto! :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:38

Wat een hippe foto's van de gerbil :D Word ik helemaal vrolijk van.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:49

die gerbil lijkt op de eerste foto net een knuffeltje door zijn vacht, haha
prachtig dier! :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:05

Opgepakt worden vindt hij niet grappig, ik lees op verschillende sites dat ze vaak bijten maar hij heeft me mog nooot gebeten. Het is wel een echte springer. :') helaas heeft hij wat aan zijn rugje dus laat ik hem niet in een loopmolen rennen. Het zijn ideale beestjes. :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:31

ik heb juist altijd gelezen dat ze niet bijten :+ ( ze staan bij ons beter bekend als vetstaartmuis)
en dat ze super tam zijn , maar het blijven meer kijk dieren .

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:33

Telt familie ook mee?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:35

hoe bedoel je ? :? ( sorry ik ben blond van nature en volg je even niet :+ )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:37

VragenKop schreef:
Telt familie ook mee?

:')

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:26

Hey allemaal, helaas is gisteravond mijn russische dwerghamster overleden. Kleine Cheezy (ze heette Kaas ;) ) was misschien "maar" een hamster, maar het was wel mijn kleine maatje.
Nu was ik hiervoor al wat aan het kijken naar dieren voor de toekomst omdat ze achteruit ging. Dus vandaar eigenlijk mijn vraag aan jullie. Tips en adviezen? Het heeft uiteraard totaal geen haast.
Ik heb een traliehok met 3 verdiepingen (alle tralies). Kaas leefde alleen onderin.
Ratten/muizen zijn niks voor mij overigens, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:38

Hoe groot is het hok? Anders zou je degoes kunnen houden (voor zolang dat mag xD) Stinken niet zoals muizen en ratten dit wel kunnen doen, hebben een behaarde staart en een heerlijk nieuwsgierig karakter :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:16

Ik heb het ooit uitgezocht. Het hok is als het goed is precies groot genoeg voor 2 degoes.
Zijn wel kijkdieren of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:09

Die van mij zijn erg tam en lopen zo op mijn handen. Maar als kijkdiertjes zijn ze ook erg leuk!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:54

KingYasFenn schreef:
Solleke_Noah schreef:
Ahh, landschilpad :+: Vind ik nu eens zo'n leuke dieren he! Ik heb al eens rondgekeken voor een Griekse, maar las overal dat het niet aangeraden is ze los in huis te hebben, en wil eigenlijk geen kooi/hok dieren meer. Echt een tof beestje KingYasFenn!

Ik ken genoeg mensen die een fatsoenlijke woonkamer hebben en in een hoek een deel hebben met aarde (wat in mijn bak ligt dat soort), een lijsteen en een warmte lamp, tevens daar in ook de voerbak.
"een soort hondenmand' voor schildpadden waar ze altijd lekker terug naar kunnen kruipen!

Die van ons loopt heel vaak los, poept/plast ook enkel op de aarde, ook al is hij 4uur buiten...
Steelt wel brokjes van de katten, maar die mag hij niet want hij is een planteneters ( zeker gaan vlees!)
De voeding van het diertje is het moeilijkste hoor..
(en het in de winterslaap zetten, die van mij gaat veilig op 7graden in de koelkast... dat is de perfecte temperatuur en ik kan altijd checken! :)

Ik ben toen der tijd Gyros gaan halen als een leek, wist helemaal niks van ze af maar vond ze prachtig.
Nu weet ik steeds en steeds meer en ze worden ook steeds leuker! :)

je mag altijd een pbtje sturen hoor!

Ps. Mijn gyros op het papier een dame, maar ik gok dat het een man is?
dus ik zoek nog een man/vrouw die mijn diertje komt vergezellen in de toekomst.

Misschien stuur ik je tzt nog wel een pb'tje dan! Eigenlijk hebben we genoeg beesten (zucht :') ) maar een schildpad is wel een heel fascinerend en leuk beestje. En voordeel, als je ze een beetje goed verzorgd gaan ze lang mee :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:57

Mijn schoonmoeder heeft twee schildpadden buiten in de tuin. Ik vind ze echt dodelijk saai. Hahaha.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:00

Haha maar ik vind eigenlijk elk beest wel leuk :D Toffe aan schildpadden vind ik hun rustige aard, lijkt me gezellig zo'n schildpad die door je huis scharrelt en die je af en toe op schoot kan pakken ( :') ) En verder gewoon een mooi dier om naar te kijken :) Opzich heb je ook niet veel aan axolotl's of gifkikkers ofzo :P die zijn ook gewoon mooi om naar te kijken :P