Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:12

Gefeliciteerd Leo met Fitz!

Fannetje, jammer dat ze zo hard groeien hé. Veel foto's maken, mooie ogen heeft ze

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:30

Gefeliciteerd Fitz! Wat is ie toch knap <3

Knappe kleinkinders hoor Kiwiwitje!

Ik hou van die bruine kleur Fannetje! Heerlijk bolletje wol.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:36

@beauty1love,
Heb contact gehad met hondenschool Van Laar. Ze zitten reeds vol en eventueel eind april plek dus heb mij op de wachtlijst laten plaatsen. Mooie kleine groepen van max 6.
Ik ga ook nog langs en kennismaken dus hopelijk dan ook een klik maar tot zover wel positief. Dank voor de tip!

Zij adviseerde om een week na hebben pup al op les te gaan maar die mening deel ik niet, vind ik veel te jong. Dus dat ze nu tijdelijk geen plek hebben komt dus wel uit :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:24

Oh wij zijn wel gelijk op les gegaan, met 8,5e week haha. Maar de eerste lessen waren heeeel laagdrempelig en eigenlijk meer gericht op de baasjes dan de honden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:05

Hier zijn ze ook meteen welkom.

1e lessen is vooral veel praten. Meestal stuur ik de baasjes met 30 min ook weer naar huis omdat je de puppies dan ziet instorten.

1e 3 lessen is puur contact maken, terugkrijgen en behouden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:15

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Fitz was echt jarig! :D <3

Wat een knap bekkie heeft ze Fannetje!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:17

Hier ook direct op les gestart en 1e les inderdaad niet veel gedaan wat natuurlijk helemaal prima is. Pups krijgen al zoveel indrukken.
Naarmate de cursus vordert wordt er steeds meer gevraagd maar blijft laag drempelig.

Volgende week laatste les en examen gaan we missen want dan starten we met EG1 bij een betere hondenschool :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:13

Ieder zo zijn ervaring natuurlijk. Het begin kan ik prima zelf, heb zelfs getwijfeld om helemaal geen cursus te doen maar wil het nu toch eens meemaken. Erna stoppen als het niet bevalt kan altijd nog.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:33

Ik vind puppy cursus echt zo vreselijk. Met Guinness wel gedaan maar heb het idee dat hij er geen voordeel aan heeft gehad :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:37

Ik denk dat bij ervaren hondeneigenaren die zich inlezen op een hond een puppy cursus weinig toegevoegde waarde heeft.

Bij mensen met honden, of bij je eerste puppy, onervaren mensen kan een puppycursus zeker heel veel toevoegen. Al is het maar omdat je vanalles kan navragen en in een gecontroleerde omgeving tips en trucs kunt oefenen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:26

Och Fannetje wat een prachtig hondje <3

Ik vind puppycursus inhoudelijk ook niks aan. Maar vond het voor mijn pup wel waardevol. De extra prikkels in een gecontroleerde omgeving. Leuk om aan je band met de pup te bouwen terwijl er zoveel leuke dingen om haar heen gebeuren. En dat jij dan de leukste moet blijven! Hondenscholen hebben vaak ook een heel arsenaal aan atributen wat ze kunnen verkennen/op kunnen staan. Dat was onwijs goed voor het zelfvertrouwen (dat had ze al wel, maar daar voelde ze zich helemaal stoer).

Mijn hondenschool wilde alleen de pups na de les laten spelen en daar bedankte ik wel voor. Das zo onzinnig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 01:28

StalMelyn schreef:
Ieder zo zijn ervaring natuurlijk. Het begin kan ik prima zelf, heb zelfs getwijfeld om helemaal geen cursus te doen maar wil het nu toch eens meemaken. Erna stoppen als het niet bevalt kan altijd nog.

Ik zou idd prima de “kunstjes” aan kunnen leren, het aandacht krijgen enzo. Toch zit ik nu in de 3e cursus met onze Maize, omdat ik het wel waardevol vindt om een gecontroleerde plek te hebben met afleiding zodat ze dan ook leert luisteren (gezien haar reactiviteit heel waardevol). Of waar ik inzichten kan krijgen waar ik zelf niet over na zou denken. Maar ook altijd iemand heb aan wie ik dingen kan vragen (die wel of niet in de cursus aan bod komen) mocht ik tóch over iets twijfelen. En idd zelfvertrouwen krijgen omdat ze bijv. allemaal nieuwe ondergronden krijgt om te proberen die ik niet thuis zou hebben staan.

Maar het ligt wel echt aan de cursus hoor, vind zelf dat ik een hele goede heb maar genoeg slechte die ik het idd ook niet waard zou vinden. Proberen kan altijd idd :D

Mijne deed alleen na de 1e twee lessen spelen: en dan niet alles bij elkaar en maar kort; de instructrice koos 2 of 3 pups uit die los mochten die goed bij elkaar zouden passen qua grootte en karakter. Rest bleef vast. En dan beschreef ze het gedrag en gaf ze aan wanneer je als baas in moet grijpen :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:23

Wij willen (ooit haha) ook meteen op les met de pup maar dit is meer een puppy “jachttraining”. Hierin leren ze alvast spelenderwijs wat wild oppakken (vleugels, nog geen hele eend) etc. en daar heb je later veel profijt van. Maar natuurlijk ook gewoon de basis.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:54

De voornaamste reden dat ik nu op les ga is dat ik straks wil gaan speuren en daar helemaal geen ervaring mee heb. Maar vaak heb je wel een basistraining nodig om dan mee te mogen doen.

Mijn vorige hond kon ook super speuren. Daar heb ik zelf een beetje mee lopen spelen/trainen met als resultaat dat hij mij kon speuren. Zelfs in de duinen en geur trekt snel weg in zand. Het lijkt me super leuk dat nu eens serieus te gaan doen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:21

Flux schreef:
Och Fannetje wat een prachtig hondje <3

Ik vind puppycursus inhoudelijk ook niks aan. Maar vond het voor mijn pup wel waardevol. De extra prikkels in een gecontroleerde omgeving. Leuk om aan je band met de pup te bouwen terwijl er zoveel leuke dingen om haar heen gebeuren. En dat jij dan de leukste moet blijven! Hondenscholen hebben vaak ook een heel arsenaal aan atributen wat ze kunnen verkennen/op kunnen staan. Dat was onwijs goed voor het zelfvertrouwen (dat had ze al wel, maar daar voelde ze zich helemaal stoer).

Mijn hondenschool wilde alleen de pups na de les laten spelen en daar bedankte ik wel voor. Das zo onzinnig.

Exact dit ook voor mij inderdaad :j
Ik kan zelf wel leren te volgen, zitten, aan de voet, etc. Ik merk ook dat we voor lopen op bepaalde dingen omdat we daar thuis al mee bezig zijn.
Echter zijn de gecontroleerde prikkels wel erg fijn. Ik weet dat het in een nagenoeg (er kan altijd iets gebeuren natuurlijk) veilige omgeving gebeurd en Parker leert om ondanks de prikkels focus te houden op mij. Die prikkels kan ik hier in de buurt niet altijd opzoeken/tegenkomen. 1x per week hebben we dat dan wel, met begeleiding voor alle partijen waar nodig. Zo heeft Parker nu al om leren gaan met prikkels van verschillende soorten honden. Van de drukke doodle, tot de reactieve herder en de rustige lab in onze lessen, verschillende honden heeft ie nu gezien en meegemaakt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:10

Hard gewerkt in de les vanmorgen. Hij doet het zo onwijs goed. Het is echt een keiharde werker <3

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:13

Gaaf!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:28

Leo schreef:
Vandaag is Fitz 1 jaar geworden *\o/*
Nu officieel echt geen puppy meer! Al weet hij dat zelf nog niet.

[ [url=m/dBp4FW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CuMI5s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met Fitz *\o/* *\o/*
Valt me nu pas op dat hij een zwarte panty aan heeft! _O-

fannetje schreef:
Leuk Kim, nog van die zwarte molletjes.
Fitz gefeliciteerd!
Hier wordt er hard gegroeid en steeds meer toenadering gezocht.[ [url=m/K6LKzo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F4DfKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een lekker toetje heeft Pixy toch <3 <3 En fijn dat ze steeds meer toenadering zoekt bij Roetsj! En dat groeien ook goed gaat :D

----

Wat puppy cursus betreft, ik heb met Otje puppy cursus en 2 vervolgcursussen gedaan, met Appa alleen puppy cursus. Vond het gewoon heel fijn dat er even iemand mee kijkt. Maar toen hij pup was, kwam om de week onze assistentiehonden trainer, dus die heeft me soms stiekem tussendoor ook even met Appa geholpen als ik een vraag had.

Appa wordt ook alweer bijna 1 en heb besloten om sport en spel met hem te gaan doen. Ik doe nu frisbee met Otje en die hondenschool is zo fijn, ze passen dan gewoon het niveau aan aan Appa. Doe al zoveel met Ot, Ap is soms jaloers :7 :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:11

Daar moet ik ook mijn weg nog in zoeken. Zorgen dat beide honden ook voldoende 1 op 1 aandacht krijgen.

Afbeelding
Sky is niet goed.... willen slapen op de leuning van de bank. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:40

EW, lekker plekje blijkbaar :D
Warboel, fijn dat Appa zijn eigen sport en spel krijgt, leuk!
Suzanne, heerlijk fanatiek zeg!
Tigres, dat aanleren is vaak niet zo'n ding, maar gecontroleerde omgeving is idd heel fijn. Scheelt voor mij, dat ik al jaren loop op deze club, daarom mocht ik ook aanschuiven bij deze cursus, ipv wachten op de volgende.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:11

Ja Ap was vorige week mee naar frisbee toen er een plekje vrij was, hij vond dat he-le-maal geweldig. En ik doe al zooo veel met Otje natuurlijk omdat ze m'n hulphond is, merk dat hij dat soms best moeilijk vindt. Dus denk dat 1 op 1 iets heel leuks met 'm doen hem wel goed zal doen <3

@EmptyWords ik heb hier ook zo'n mafkees die graag op de bankleuning ligt/hangt/staat/zit :')

Afbeelding
Afbeelding
hij kan als hij zo staat precies aan de rechterkant van het balkon door de spijlen naar beneden kijken 8-) de rest van het balkon is dicht namelijk, zit een metertje spijlen ongeveer denk ik. Dus hij staat vaak zo een beetje mensen die beneden langslopen te bekijken (en vast samen met Otje te beoordelen) :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:20

Dat is precies wat deze dozen ook doen. Gewoon naar buiten kijken en mensen kijken. Beetje wat wij doen als we een terrasje pakken.
Zolang ze niet om iedere poep of scheet blaffen vind ik het prima.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 00:26

Inderdaad, lekker aapjes kijken :D wij wonen op de vierde verdieping en hij kijkt dan naar de parkeerplaats van het winkelcentrum aan de overkant van de weg, dus altijd wat te zien haha. Ze blaffen nooit eigenlijk. Maar een aardappel is dan ook nog waakser dan die twee van mij _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:39

Aapjes kijken doen ze hier ook, alleen we hebben er twee die dan ook wel eens willen blaffen, wat prima is want die stoppen ook na een keer of twee blaffen. Alleen Guinness denkt dan dat er paniek is en die stopt niet zomaar met blaffen als niemand thuis is. Dus jammer genoeg voor hun mogen ze alleen aapjes kijken als ik thuis ben of als ze niet lang alleen zijn.

Gelukkig is het over het algemeen dit als ze alleen thuis zijn. Hij wordt oud. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:09

Dat hoofd op de bovenste foto _O- alsof ‘ie weet dat je mee kijkt en even wil zeggen dat het onbeschoft is dat je ze alleen thuis laat. Hoe durf je! Haha.