Starten met kippen houden: how to?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 21:44

Het was voor mij ook een uurtje rijden, maar ik ben toen bij Kippendokter.nl geweest. Je kan hem ook digitaal om advies vragen zie ik: https://kippendokter.nl/contact/

Misschien heb je daar wat aan? Het is echt een hele kundige man. Ze kwamen zelfs helemaal uit Friesland naar hem (in Hoeven) gereden! Als je geluk hebt krijg je morgen al antwoord. Ik werd toen ook snel teruggebeld. Hopelijk kan hij je nog tips geven

Mer1980

Re: Starten met kippen houden: how to?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:54

Helaas heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn kip met prolaps, ondanks behandeling bij de pluimveearts.

Voor de volgende keer kreeg ik wel het advies om de hen direct in een bench in het stikkedonker te zetten, 1 oplosbaar hechtinkje aan de achterzijde en dan echt paar dagen in het donker zodat ze NIET gaat leggen.

Mijn buren hebben het anders opgelost die heeft het wel overleefd en doet het weer, maar die hebben het terug geduwd en dichtgeplakt met ductape en donker gezet 3 dagen. Daarna was het over. Maar ja is niet fijn om die tape er weer af te trekken maar het alternatief was erger. :=