Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:51

omg... wat zijn dat fantastische hondjes!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:55

We zijn d'r ook heel blij mee! Onze vorige dalmaat hebben we in oktober in moeten laten slapen bijna 14,5 jaar. Nu weer een pup van dezelfde fokster. Ze zei al meteen volgende nestje zit een pup voor jullie bij. Hele proces nu gevolgd van het wachten tot de teef loops was tot het beste moment om te dekken en de geboorte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:16

Mijn nestje is inmiddels 2 weekjes oud. De oogjes beginnen open te gaan en ze gaan steeds wat vaster op de pootjes staan. Het is een prachtig nest en Romy doet het weer supergoed. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:12

jana79 schreef:
Onze pup is inmiddels geboren. Ze doen het erg goed. De fokster matcht ze ook zelf bij de kopers. Dit wordt de 2de pup van haar dus ze weet wat bij ons past. Ik vertrouw helemaal op haar ervaring van meer dan 40 jaar. D'r is een bruin teefje voor ons!
[ [url=m/dJ1k3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

oo heel tof deze foto <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:19

Het blijft lastig zien vanaf een foto maar toch ga ik nog 1x jullie advies vragen! Cupcakes en ik hebben al discussies erover gehad (zij was zo aardig om 2 tuigjes te sturen om te proberen qua maat!).

Wat vinden jullie?

Maat 6:
Afbeelding

Afbeelding

Of maat 7? (Excuus voor de vage foto's, Beer ging in zielige hond want ik moet stil staan voor de foto modus)

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:00

Allebei lijkt niet helemaal mooi. Maat 6 te kort en maat 7 bij de nek te breed. Mijn ervaring is sowieso dat de non stop tuigen niet heel mooi zitten op brede honden. Ik zou voor een ander merk gaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:08

Door de haren en de positie van de foto is het lastig om met zekerheid te zeggen maar 6 lijkt goed/ beter te zitten. De Y ligt op de rug in ieder geval op de goede plek. Als de Y aan de voorkant ook op de juiste plaats zit zou ik voor de 6 gaan.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:40

Kaus schreef:
Allebei lijkt niet helemaal mooi. Maat 6 te kort en maat 7 bij de nek te breed. Mijn ervaring is sowieso dat de non stop tuigen niet heel mooi zitten op brede honden. Ik zou voor een ander merk gaan.

Is die te kort? Als ik op de website van non-stop kijk dan lijkt die langer te zitten dan bij de honden daar. Was juist verbaasd hoe kort het bij die was. Ik ben zijn dubbele tuig gewend (flagline van ruffwear) waardoor ik niet weet of mijn beeld vertekent is...

KimD schreef:
Door de haren en de positie van de foto is het lastig om met zekerheid te zeggen maar 6 lijkt goed/ beter te zitten. De Y ligt op de rug in ieder geval op de goede plek. Als de Y aan de voorkant ook op de juiste plaats zit zou ik voor de 6 gaan.

Ik ben echt slecht in duidelijke foto's maken en Beer helpt ook niet mee..

Dit is de 6 van voor (Excuus voor dd flits...):

Afbeelding

En de 7 van voor:

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:22

jana79 schreef:
Onze pup is inmiddels geboren. Ze doen het erg goed. De fokster matcht ze ook zelf bij de kopers. Dit wordt de 2de pup van haar dus ze weet wat bij ons past. Ik vertrouw helemaal op haar ervaring van meer dan 40 jaar. D'r is een bruin teefje voor ons!
[ [url=m/dJ1k3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een heerlijke krentenbollen <3 zo leuk! Vind bruine dalmatiërs ook echt mooi <3 veel geluk met haar!

@Juval, mooie pups :) fijn dat ze het zo goed doen!

@Oshaa kan het niet supergoed zien door al het haar maar ze lijken mij ook beide niet helemaal top te zitten, zou denk ik voor de 6 gaan.

——

Vandaag weer even bij de pups op bezoek geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog niet gekozen maar ik trek wel het meeste naar deze toe, hij heeft een mooie bouw voor zover je dat al kan zien en hij is zo lief <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:31

Nee die 7 is echt te groot. Nogmaals, het is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen vanaf een foto en zeker niet bij een hond met haar maar ik vind de 6, op het oog vanaf de foto, prima zitten. De Y op de voorkant lijkt in ieder geval (logischerwijs de anatomie) goed te zitten en ik vind het tuig ook niet te kort. Oksels en schouders lijken vrij, Y boven zit sowieso goed, tuig valt niet achter de ribben en de bandjes overkruisen niet dus omvang is ook in orde.

Als je wilt kan ik morgen wel even een foto maken van onze NS tuigen (dezelfde, alleen oude maat), onze honden zijn niet zo harig en de tuigen zitten goed.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:52

Mijn kleine puppert is alweer 2 *\o/*
Afbeelding

Ik kan me nog zo herinneren hoe klein die was. Zo cliché maar wat gaat het toch snel.. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 08:52

Gefeliciteeeerd!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:02

Oshaa
Vanaf de foto zou ik ook zeker 6 zeggen.
7 lijkt echt veel te ruim te zijn bij de borst. Ter vergelijking; Arya heeft 7 van het nieuwe model (nek 50, borst 70 en 35kg) en dan heb ik ‘m nog niet ruim afgesteld, maar vrij kort nog met veel verstel ruimte over.

Kiimm
Ohhh 2 alweer?! Wart vliegt de tijd hè, jeetje!!
Van harte gefeliciteerd met en voor die leuke Cody <3 Hopelijk zien we jullie snel weer eens voor een wandeling *\%/*

Wij sloten de dag gister prachtig af met een last minute wandeling in Vijlen met onze vriendjes. Het was heerlijk <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:17

Dank jullie wel <3

@curse, het gaat inderdaad heel hard.. We moeten zeker weer eens afspreken om te wandelen. Cody zou het leuk vinden om weer lekker met Arya samen vies te worden :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:30

Proficiat Kim!!!

Cruse, wat maak jij toffe foto’s! Met je telefoon of heb je een camera?

Sello is uit zijn tuig gegroeid denk ik. Het stuk onder de borst voor zo kort en het lijkt dan in zijn oksels te krap te zijn? Hij loopt er niet anders mee, maar heb er zo weinig verstand ook van.

Het was al zo’n gedoe wat te vinden. We gaan naar Animal event, misschien kan ik daar wat laten aanmeten?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:01

Toen ik twijfelde over ons vorige tuigje, heb ik Teun opnieuw opgemeten en vergeleken met de maattabel van het betreffende tuigje. Toen zag ik dat hij al buiten die maat viel. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:49

Sem_ schreef:
Toen ik twijfelde over ons vorige tuigje, heb ik Teun opnieuw opgemeten en vergeleken met de maattabel van het betreffende tuigje. Toen zag ik dat hij al buiten die maat viel. :)

Met het opmeten zou het moeten passen.

Onhandig dat er hier geen winkels in de buurt zijn die verschillende merken vertegenwoordigen zodat je echt goed kunt passen.

Hoop op Animal event dat wel te kunnen. Vooraf even uitzoeken welke stands tuigen hebben, zodat ik gericht kan kijken. Sello kan nog niet zo lang mee natuurlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:54

Opmeten thuis en maattabel aanhouden wil met sommige tuigen en merken toch niet altijd zeggen dat het meteen het juiste is helaas. Genoeg maattabellen die toch afwijken tov hoe het zit als het tuig aan is of dat een bepaald model gewoon alsnog niet lekker valt bij het hond-individu ivm bouw en daar kom je dan ook pas achter met echt passen. Voorbeeld; ik kocht volgens de maattabel onlangs een neewa trek tuig in wat Arya's maat had moeten zijn, maar uiteindelijk moest ze 2! maten groter hebben, lol. Dus je gebruikt de online maattabel wel als maatstaf, maar het daadwerkelijk passen en meten als het er is, kan alsnog anders uitvallen. Maar goed, met kopen ga je uiteraard de maattabel wel aanhouden als maatstaf in eerste instantie - en in ons geval, is het met een trek tuig ook wel weer anders tov een gewoon tuig - maar als je twijfelt over maten zou ik altijd 2 maten inkopen en vergelijken en dan idd de ander terugsturen, wanneer dit een mogelijkheid is bij de shop. De Neewa was dan ook een niet verstelbaar tuig in dit geval van ons, maar ik heb bv. met de nieuwe modellen van Non-Stop ook verschillende maten gepast met Arya, omdat de maattabellen niet meer zo goed overeen komen als eerder vind ik en ik dus niet volledig van de maattabel af kon gaan- dat bleek ook met passen wel uiteindelijk.

--

Kiimm
Jaa, moeten binnenkort zeker wat nieuws gaan plannen, gezellig!!

PSvanLot
En dankje nog! Ik heb een iPhone 11 pro max. Bewerk wel wat na in Lightroom overigens, maar gisteren heb ik alleen maar kleine 'enhancements' gedaan, want het licht was zo bijzonder mooi, dat de foto's zelf gewoon al prachtig uit de camera gerold kwamen hihi. Ik vind de 3e camera, de groothoeklens, op de telefoon dus wel echt een groot pluspunt. Dat maakt vooral de uitzicht foto's altijd fantastisch vind ik, zodat je veel lucht mee kunt pakken in de foto's. Volgende telefoon moet dit dus ook gaan hebben haha - 1 van de redenen waarom ik meestal de plus/pro lijnen neem van iPhone - al zijn er ook andere merken die deze extra lens hebben uiteraard, maar ik ben altijd groot fan van de iPhone pro camera's hihi.

Heb wel een camera, maar neem die zelden mee; veel te omslachtig als ik meer kilometers maak door heuvelland. De telefoon heb ik met een koord hoesje om de nek hangen, dus ik schiet tijdens het lopen meestal de meeste foto's en dat kost me nauwelijks tijd en/of moeite +:)+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:27

Ja dat is waar. Sello is volgens mij wel een stukje lichter/kleiner dan Teun en Teun paste tot voor kort een maat M van DC nog (ik zag dat Sello ook dat tuigje heeft), dus het zegt inderdaad niet alles. Maar het kan wel helpen.

Gefeliciteerd met Cody trouwens. *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:05

Sem_ schreef:
Ja dat is waar. Sello is volgens mij wel een stukje lichter/kleiner dan Teun en Teun paste tot voor kort een maat M van DC nog (ik zag dat Sello ook dat tuigje heeft), dus het zegt inderdaad niet alles. Maar het kan wel helpen.

Gefeliciteerd met Cody trouwens. *\o/*

Sello gisteren even opgemeten. 50cm hoog en 12,5kg zwaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:53

Gefeliciteerd met Cody! *\o/*

Van de recent aangeschafte tuigen pastte er geen een in het tuig van de maattabel. :') Het is een mooie indicatie maar absoluut geen zekerheid dat het past. Het is dan ook niet verstandig om het passend te maken, niet comfortabel voor de hond en kan nare associaties vormen.

Ik zal vandaag nog de foto's maken van onze honden! Het was een druk weekend en ik was even vergeten dat de AGR was dit weekend. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:36

Wat komt er de komende week toch mooi weer aan! Moet echt goed aan de tijd denken dat Sel mag lopen, wil zo graag ver haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:09

Die is toch ook al een maand of 5/6?

Die kunnen best al wat hebben, als je het maar niet dagelijks in de kilometers jaagt. Vixem loopt het meeste gewoon mee met de roedel, die wilt vrijwel niet meer gedragen of gereden worden. Alleen lange afstanden gaat ze nog stukken in de rugzak maar dan doet ze dat ook zonder miepen en dommelt ze weg. Jonge honden zijn prima in staat aan te geven wat ze kunnen en willen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:18

Gefeliciteerd met Cody!

Bedankt voor de pup-keuze tips. Ik heb de fokkers verteld wat ik precies zoek in een hondje en ze gaan met mij meekijken. Op basis van de filmpjes die ik dagelijks krijg vallen me er nu 2 op. Maar ze zijn nog maar 2,5 week dus dat kan echt nog alle kanten op!

Ik vind die woollywolf halsbandjes trouwens ook echt heel schattig! Die wil ik wel voor de pup aanschaffen haha. Maar geen idee wat de nekomtrek van zo een jong hondje is. Dus KimD, XS of S? :+ Als iemand XS tegen mij zegt denk ik altijd aan een teacup chihuahua :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:22

Flux schreef:
Gefeliciteerd met Cody!

Bedankt voor de pup-keuze tips. Ik heb de fokkers verteld wat ik precies zoek in een hondje en ze gaan met mij meekijken. Op basis van de filmpjes die ik dagelijks krijg vallen me er nu 2 op. Maar ze zijn nog maar 2,5 week dus dat kan echt nog alle kanten op!

Ik vind die woollywolf halsbandjes trouwens ook echt heel schattig! Die wil ik wel voor de pup aanschaffen haha. Maar geen idee wat de nekomtrek van zo een jong hondje is. Dus KimD, XS of S? :+ Als iemand XS tegen mij zegt denk ik altijd aan een teacup chihuahua :+

Dan heb je aan mij niks want ik raad halsbandje ten strengste af en adviseer het gebruik van tuigjes tot een leeftijd van minimaal 15 maanden. :+ Hoogstens een halsband om een penning aan te hangen maar dat kan prima aan een tuigje ook.