Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:02

Waar we vroeger woonden liep altijd een Duitse Herder van een stel tokkies verderop in de straat. Iedereen was bang voor die hond, al heeft hij voor zijn ver ik me kan herinneren nooit echt iets gedaan (behalve onze toenmalige hond aanvallen toen die op zijn terrein kwam) maar ik vond hem fantastisch. Als ik dan ooit een hond zou nemen werd het een Duitse Herder, toen mijn moeders grootste nachtmerrie: "Dan kom ik nooit meer bij je!!" :')
En het blijft mijn favoriete ras maar durf het voorlopig niet meer aan en vind ze qua uiterlijk ook steeds minder

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:03

Hier kochten wij onze eerste sbt toen ik 17 was en mijn vriend 18. Hadden een nest in de buurt gevonden die al bijna 8 weken waren, contact t opgenomen met fokker en volgende dag opgehaald.
Nergens op gelet alleen of ze stamboom had, helaas is hondje maar 8 geworden en heel veel ellende gehad.
Kruisbanden gescheurd met 10 maanden en met 3 jaar hernia en toen met 8 jaar weer hernia en toen was er niks meer aan te doen.
Vond het nog steeds bizar dat de fokker zo een pup mee gaf aan zulke jonge mensen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:05

Van schreef:
Waar we vroeger woonden liep altijd een Duitse Herder van een stel tokkies verderop in de straat. Iedereen was bang voor die hond, al heeft hij voor zijn ver ik me kan herinneren nooit echt iets gedaan (behalve onze toenmalige hond aanvallen toen die op zijn terrein kwam) maar ik vond hem fantastisch. Als ik dan ooit een hond zou nemen werd het een Duitse Herder, toen mijn moeders grootste nachtmerrie: "Dan kom ik nooit meer bij je!!" :')
En het blijft mijn favoriete ras maar durf het voorlopig niet meer aan en vind ze qua uiterlijk ook steeds minder

Ik mag jouw moeder wel denk ik haha :+ . Vriendin van mij heeft een oudduitse langharige herder (meen ik). Ik durf het erf écht niet op als die hond niet in de kennel zit :') (vooruit, dat is ook een terreinbewaker, dus het terrein op gaan als zij er niet zijn, zou ik je sowieso niet aanraden daar...)
Kan de meeste honden qua uiterlijk wel waarderen overigens hoor, ook honden die veelal als erfbewaker worden gehouden, maar voor mezelf: nope ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:14

Van schreef:

Ik kom dan ook niet op visite haha..Zowel Mechelaars als Duitsers vertrouw ik zover ik ze zien kan. Niet dus. Maar waarschijnlijk begrijp je dat iets beter als ik je mijn onderarmen en handen laat zien.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 08-01-20 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:14

Nou mijn moeder is als een blad aan een boom omgedraaid toen mijn DH er dan eindelijk was maar dat was dan ook de meest geweldige hond ooit <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:16

Dat heb ik alleen met rottweilers, lekker uit mijn buurt houden :evaw:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:25

Ik herken dat wel, ik moet ook niks hebben van mechelaars... Ik vind de blik in hun ogen echt gewoon niet ok -O- ik moet toegeven dat ik dan wel 2 x in mn been gebeten ben door een mechelaar.

Vanuit huis hebben wij eigenlijk alleen maar Rotebterriërs gehad :Y) van boerderijen.
Zowel mijn tante als moeder zien de meerwaarde van stambomen niet en de gemiddelde leeftijd ging richting de 15 jaar ...

Ik werd verliefd op de aus door mijn teamgenootje in de flyball

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:30

Nicky91 schreef:
Ik herken dat wel, ik moet ook niks hebben van mechelaars... Ik vind de blik in hun ogen echt gewoon niet ok -O- ik moet toegeven dat ik dan wel 2 x in mn been gebeten ben door een mechelaar.

Vanuit huis hebben wij eigenlijk alleen maar Rotebterriërs gehad :Y) van boerderijen.
Zowel mijn tante als moeder zien de meerwaarde van stambomen niet en de gemiddelde leeftijd ging richting de 15 jaar ...

Waarmee zat je zelf dan al in het team? Met een van de 'boerderijhondjes'?

Zelf als kind recht in mijn gezicht gebeten door een old english sheepdog (bobtail), maar dan ben ik dan weer écht niet angstig voor. Nou had ik dát ook zelf uitgelokt. Honden zijn geen speelgoed om doktertje mee te spelen. Wijze les héél snel geleerd als peuter :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:33

mechelaars kom ik ook liever niet tegen, niet omdat ik ze niet vertrouw maar omdat ik er niet op vertrouw dat de baas die er bij hoort echt weet hoe er mee om te gaan. Zelfde geldt voor staffords en aanverwanten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:36

Skippy01 schreef:
Nicky91 schreef:

Waarmee zat je zelf dan al in het team? Met een van de 'boerderijhondjes'?

Ja zeker!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben zelfs het WK gelopen :Y) :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:38

@Nicky91 gaaf!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:40

Skippy01 schreef:
@Nicky91 gaaf!

Dat was het zeker!

De voorrondes gingen niet helemaal eerlijk :') soort van Matchfixing zoals je in voetbal ziet :')

Maar! Daardoor kregen wij wel de kans om tegen de Amerikanen te lopen, daar veel van te leren. En dat team heeft uit eindelijk een WR neer gezet! Super tof om mee te maken.

Ik ga in mei als bezoeker.. Helaas is ons team 'leeg gelopen' (oude hondjes) en in NL is t vooral de hollandse bak die zegeviert :') dus wij konden geen nieuwe aanloop krijgen qua mensen die mee wilde doen. Erg jammer, maar helaas.

Nu loop ik met 2 'boerderijhondjes' agility :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:43

die vind ik veel leuker als een aussie <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:45

Van schreef:
die vind ik veel leuker als een aussie <3

haha dankjewel! Dit is Benno, een vuilnisbakje van (bijna) 6 jaar :D
Hij is van mijn tante en ik train al 5 jaar met hem :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:46

Nadeel van Benno is dat er een jager in zit... :(:) Hij heeft al regelmatig konijnen gevangen en als trofee naar mn tante terug gebracht :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:59

Tog lief ? :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 11:59

xLaraaj schreef:
Tog lief ? :')

Precies, hoeft vrouwtje zelf niet voor t eten te zorgen :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:01

hahaha ja precies :+ Toch ietwat vervelend als je 3 kwartier in de regen staat te wachten en hij wilt niet komen :Y)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:09

Van schreef:
Nou mijn moeder is als een blad aan een boom omgedraaid toen mijn DH er dan eindelijk was maar dat was dan ook de meest geweldige hond ooit <3

Iedereen met een Herder zegt dat die ik tegenkom haha...Maar ik ben nog niet op andere gedachten gekomen. :D

Mijn kleinste doodle heeft mij ook wel eens een konijn gebracht. Alleen jammer dat hij al poosje dood was en vol maden zat.... _/-\o_
En ze was serieus trots op haar vangst hoor. |(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 12:18

Nicky91 schreef:
hahaha ja precies :+ Toch ietwat vervelend als je 3 kwartier in de regen staat te wachten en hij wilt niet komen :Y)

Ja das dan wel weer een beetje jammer :')

Wij gaan naar t veldje om te speuren *\o/*
Kijken of de andere 2 het ook leuk vinden

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:28

kiwiwitje schreef:
Nicky91 schreef:

Ja das dan wel weer een beetje jammer :')

Wij gaan naar t veldje om te speuren *\o/*
Kijken of de andere 2 het ook leuk vinden

Speuren kan Benno als de beste!
Mijn tante doet ook jacht training met hem, maar ze heeft hem nooit meer onder controle gekregen :')

Voor buitenstaanders erg grappig(zoals ik :Y) ).. Maar mn tante heeft een aantal keren doodsangsten uitgestaan, hij vliegt blind overal achter aan, pas als die beseft dat die het niet kan pakken komt die terug :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:39

Ik ben opgegroeid met Kooikerhondjes en mijn ouders hebben nu de 3de. Bewust ander ras gekozen. Ze zijn leuk hoor maar ik vind ze zo zenuwachtig.

Snow heeft een nieuwe krabpaal en Ylvi vindt het stom want nu kan ze er niet meer bij :D dan maar er onder slapen.

Afbeelding

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:05

Ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen met een vraag, aangezien hier iedereen ervaring heeft met een pup. Wij hebben momenteel een bijna 2 jarige cocker spaniël die vanaf dag 1 bij ons wolf of wilderness krijgt. Als pup kreeg ze 1 zak met 5 kilo puppybrokken en daarna over gezet op de volwassen versie. Dit verliep allemaal prima. Als het goed is mogen wij over 8 weken onze 2de cocker spaniël in huis verwelkomen en zitten nu dus weer naar het voer te kijken. De planning is om hem ook op wolf of wilderness te zetten maar hierbij vroeg ik mij af of puppybrokken nou echt nodig zijn? Op internet lees ik allemaal verschillende meningen erover met onder andere groeipijnen etc, waardoor wij nu eigenlijk flink twijfelen of puppybrokken wel goed zijn.

Hebben bij jullie de pups allemaal puppybrokken gehad?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 14:09

vevina schreef:
Ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen met een vraag, aangezien hier iedereen ervaring heeft met een pup. Wij hebben momenteel een bijna 2 jarige cocker spaniël die vanaf dag 1 bij ons wolf of wilderness krijgt. Als pup kreeg ze 1 zak met 5 kilo puppybrokken en daarna over gezet op de volwassen versie. Dit verliep allemaal prima. Als het goed is mogen wij over 8 weken onze 2de cocker spaniël in huis verwelkomen en zitten nu dus weer naar het voer te kijken. De planning is om hem ook op wolf of wilderness te zetten maar hierbij vroeg ik mij af of puppybrokken nou echt nodig zijn? Op internet lees ik allemaal verschillende meningen erover met onder andere groeipijnen etc, waardoor wij nu eigenlijk flink twijfelen of puppybrokken wel goed zijn.

Voor wolf of wilderness ; nee. De puppy is gelijk aan de normale lijn. Hier heb ik puppy wel een paar maanden gevoerd omdat ze de gewone brokken te groot vond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:26

kiwiwitje schreef:
vevina schreef:

Voor wolf of wilderness ; nee. De puppy is gelijk aan de normale lijn. Hier heb ik puppy wel een paar maanden gevoerd omdat ze de gewone brokken te groot vond.

Bij Renske ook geen verschil: enkel het formaat van de brokjes is anders (kleiner).