Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 01:40

Oei, drama... _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 09:47

Hahahaha! Knap gemaakt!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:07

Gezellig daar Kaus :=

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:23

Heerlijk al die puppyfoto's <3

Ik mag morgen eindelijk op kraamvisite. Ben benieuwd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:39

DezeNaam schreef:
Om nog heel laat even te reageren op het 'kiezen van een puppy'.. Om die reden zoek ik eigenlijk speciaal naar fokkers die niet volgens de wachtlijst werken. :o Het klinkt misschien stom, maar ik vind het concept dat je als laatste moet kiezen als je als laatste op de lijst staat een beetje 'akelig'. De fokker kent de pups normaal gezien het best, ik denk dat de fokker dan ook kan zien welke pup het beste bij je past (natuurlijk kan je wel je voorkeur opgeven en dit bespreken met de fokker). Zeker bij wat pittigere rassen lijkt me dat belangrijk. Fokkers die via de wachtlijst werken ga ik niet eens bij kijken, hoe goed en fijn hun honden dan ook mogen zijn helaas..

Maar die wachtlijst/het kiezen op volgorde wil niet zeggen dat de fokker geen inspraak meer heeft. ;) Maar wanneer is iets een pittig ras? Bij de fokkers die ik ken wordt gewerkt met een wachtlijst, maar als koper 1 graag pup 3 wil, maar die past niet, dan gaat het niet door.

Hoewel het bij ons ook wel anders is. Er is een wachtlijst en als daar allemaal ervaringen sporters op staan (werklijn nesten, dus ervaren in africhting IPO meestal) dan geeft de fokker wel advies, maar mag je gewoon kiezen. Onervaren mensen hebben wel een keuze, maar dan gaat de fokker niet akkoord met bijvoorbeeld de pittigste uit het nest als zij niet denkt dat het past. Zo was een 'eis' bij het nest waar onze teef uit kwam wel dat je ervaring had en ermee ging sporten, terwijl het nest van mijn reu ook als actieve huishonden verkocht werden. Zelfde fokker, andere teef en andere eisen aan de pupkopers, waar wij dan weer uitzondering waren, omdat ze ons kende. (Wij trainden alweer 2 jaar op dezelfde club en ze kende ons dus heel goed, ook hoe we qua training waren)

Kaus :') :+: Geweldig

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:48

Kaus, ruzie? :oo Of spel :P
Ennasil, ook al weer een week oud, lief hoor!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:50

Ik haat het trouwens om op mijn telefoon bij te lezen. Dan vergeet ik de helft zodra ik achter mijn pc zit. Sorry!

Dus Ennasil, wat een droppies! Ikeaknuffel? O:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:08

De manier die mywishmax beschrijft vind ik over het algemeen ook het beste. En wanneer ik ga fokken zal ik ook voor die manier kiezen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen wanneer je als fokker de mensen en hun manier can omgaan mrt honden al kent.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:16

Ik denk dat ik mij ook wel kan vinden in de manier van MWM.
Zeker als je honden bijv voor de sport fokt, kan ik mij voorstellen dat bij onervaren mensen die de hond als huishond willen hebben, de hond gewoon niet op zn plek zal zijn. En ik denk dat een goede fokker zich ook wel hoort te ''bemoeien'' moet wat de juiste keuze zou moeten zijn. Die maakt de hondjes iedere dag mee en een ervaren fokker zal dan wel iets over het gedrag/karakter kunnen zeggen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:17

Hier kiest de fokker. Je mag wel je voorkeur geven maar uiteindelijk beslissen zij. Daarom dat je minimum 1x/2weken moet langsgaan om de interactie enz te zien. Uiteindelijk kijken ze naar het doel dat jij voor ogen hebt en of daar iets bij past. Kan dus ook zijn dat ik vb dit nest niets toegewezen krijg ..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:31

Ik denk dat ik dat nog wel het lastigste ga vinden hoor. Echt uitpluizen wat mensen kunnen en willen en dan kijken welk pupje daar het beste bij zou passen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:31

Ik ben blij op de manier zoals mijn fokker het doet, beetje inbreng nieuwe eigenaren, inbreng gedragstest en inbreng fokker. En als je geschikt ben voor een pup en op de lijst staat en er zitten er voldoende in, krijg je sowieso een pup.

Kan niet wachten tot ik weer mag komen kijken, maar nu weer gaan heeft niet zoveel nut. In die paar dagen zie je niet zoveel verandering ;) Komende week veel werken, dus dat wordt niets, maar misschien het weekend erop weer gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:39

Dat is ook wel het leukste Fannetje. Dan zijn ze ook wat beweeglijker.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:10

Is gewoon spel gelukkig, maar wel heftig :Y) Het enige agressieve dat hier gebeurt is wanneer Dundy er van overtuigd is dat alle botjes van hem zijn. Dan trekt ie zn lip op en duwt ie Dexter weg :')

Ik ben ook wel fan van een fokker die de pups kiest voor het baasje. Vooral wanneer het om de hegtigere rassen gaat.

Jongens we hebben hier echt een drama... Dundy vindt wandelen altijd zo prachtig dat ie begint te jodelen wanneer je het tuigje omdoet en de deur opent. En dat kan vooral s nachts natuurlijk niet. Dexter vindt dit ook wel leuk dus die heeft het over genomen 8)7

Hoe leer ik dat af? Net zo lang wachten tot het stopt helpt simpelweg niet. Dan bouwt de spanning zich alleen maar meer op. Vaker uitlaten werkt ook niet want als je twee keer binnen vijf minuten naar buiten gaat gaat het precies hetzelfde. Corrigeren helpt ook niet. Maar wat wel -O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:36

Gewoon een keer je klaar maken om te wandelen, tuigjes om... Als de beginnen tuigjes weer afdoen, schoenen uit. Jas op de kapstok en weer tv gaan kijken. Net zolang tot ze het stil doen.

qua fokker een hond toedelen bij heftigere rassen ben ik dus weer geen fan. Keuze geven etc wel. Dus bijvoorbeeld kijken hoeveel ervaring baasje x heeft en wat het doel is. Vervolgens zeggen ' pup 1,4,6 zijn qua karakter voor x geschikt. Kies maar.

Heb een keer meegemaakt dat een fokker van een moeilijker ras 1 hond had die slechte beenstand had als pup. Heel dominant karakter en niet geschikt voor de fok. Hij heeft die hond dus toegewezen aan een persoon die de pup als eerste hond zou krijgen.

Hond heeft nu dus al meerdere operaties aan de knieschijven, mag niet langer dan 15 minuten per dag wandelen en zal nooit beter worden... En zelfs ik was doodsbang van dat dier. Greep gewoon naar de keel.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:43

Wij vragen de voorkeur van de puppykopers, maar wij beslissen uiteindelijk wel. Het gekke is dat meestal de pup die de mensen als voorkeur hebben wel overeen komt met wat wij beslissen. Tot nu toe 2 keer gehad dat we aangeven dat ze beter voor een andere pup kunnen gaan. Een wat pittigere pup gaat niet naar een gezin met jongere kinderen bijvoorbeeld.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:54

Idd met SR eens, alleen belonen voor gewenst gedrag, dus zodra ze in dat gedrag schieten stop je en zodra er weer rust is pas weer verder. Gaat waarschijnlijk wel wat tijd in zitten, want je hebt het sneller aangeleerd, dan afgeleerd.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:01

Hier een soortgelijk probleem: enorm blaffen bij het pakken van de brokken. Gewoon telkens wanneer ze ging blaffen alles neergezet en met de armen over elkaar gewacht tot ze stopte. Daarna weer alles opgepakt en verder gegaan. Al vrij snel had ze door dat blaffen alles maar vertraagde :j

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:18

Wij hebben dus vaker een nestje met pups gehad, rottweiler kruisingen. Wij kijken altijd naar de eigenaar, wat voor karakter zoeken ze, is het de eerste rottweiler of niet. Dan laten we ze kijken en geven wij aan of de pup past of niet, als het niet zo is dan leggen we uit waarom en wat wel een goede match zal zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:26

Dan gaat dat de aanpak worden, bedankt :D

Wat een hel vandaag jongens. We hebben we vlooien aangepakt. Zijn 11 uren bezig geweest. Honden gewassen, alles gestofzuigd, kiertjes ingespoten met spray (wat meurt dat) en we zijn bezig met de zesde was en nog niet op de helft. Ik denk dat we straks met zn allen zijn uitgeteld :Z

Edit: als ze nu nog vlooien hebben gaan ze allebei naar het asiel ~~}>

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:35

Als je ze naar het asiel doet, heb ik nog een hele leuke Griek voor je. Heel muzikaal en net een kleuter. Je krijgt geld van mij mee :')

Eventueel is satan ook over te nemen. Die heeft in haar hele leven 1 hele teek gehad.

Tip: omgevingsspray in een kamer spuiten en daarna heeeeeel lang ramen open en er zelf niet komen samen met je dieren. Is nogal gezond * kuch kuch kuch * voor je longen namelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 22:39

Ik wil Satan! Ik wil Satan!! Alleen ik kan vriendlief niet overtuigen vrees ik..
En ik denk niet dat t verstandig is om een hond puur op zn snoezige uiterlijk te kiezen :') |(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:39

We hebben het hele huis behandeld. Dus de geur is niet te ontkomen :Y) En met deze temperaturen alles open gooien is ook niet alles helaas. Maar we proberen inderdaad te luchten :brr:

Kom maar op met die Griek hoor. Alle honden zijn welkom, als ze maar geen vlooien hebben :))

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:47

Afbeelding
Satan en de volgende winnaar van Idols :')

Ach kiwi, heel veel eigenaren zijn je voorgegaan! Hun hond heet 9/10 keer hachi of akita, jouw nieuwe hondje is dan wat origineler met haar satan. Ze kan goed zitten op commando( ' satan koekje!' ) ze komt perfect terug als je haar roept ( ' satan sussshhhiiii!!!' ) en als ze niet wilt wandelen blijft ze keurig naast je auto liggen om inbrekers weg te jagen. Ze likt aan je enkels als ze je kent, kent ze je niet bijt ze in die enkels. Wie wilt zo'n hond nu niet?

De Griek heeft hier vlooien mee naar binnen gehaald, wil je hem nog steeds? Zijn lokroep is ' Jasper souvlaki!' En hij eist een bench waar hij 20 uur per dag in mag liggen. Anders piept hij de hele tijd omdat hij niet in zijn bench kan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 22:50

Even serieus. Ze komt als je SUSHI roept? :') _O-
Ach aparte karaktertjes kan ik wel hebben, wil je hem niet ruilen tegen onze rode kat? Die kun je ook best Satan noemen. Zo gedraagt ie zich wel.. :P
Maaar zonder gekheid; ik vind ze ZO schattig! :+